Kun miettii, miten äärimmäistä pahaa Jokelassa ja Kauhajoella tehtiin, sitä miettii voiko ihminen noin sellaiseen ryhtyä...? Täällä netissäkin jos paljon liikkuu voi löytää myös sellaisia sivuja, jotka ovat vihkiytyneet äärimmäiseen Pahaan.
Raamatullekaan asia ei ole vieras (Apt. 19:15,16)
"15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" [Mark. 1:34]
16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta."
Länsimaissa tosin riivaajahenkiä ei ole ollut vuosikausiin - kiitos kristinuskon - lähetyskentillä niihin lähetyssaarnaajat kyllä ovat törmänneet...
Nyt jälkikristillisellä aikana sielunvihollinenkin näyttäisi nostavan profiiliaan ja kirkon hyvin ohut Raamatun tuntemus ei auta asiaa - aina paetaan lääkäreiden ja poliisin selän taakse...
Jokela, Kauhajoki ja riivaajahenki?
19
942
Vastaukset
- Aritta
Joku onneton ihminen, täynnä maailman ahdasmielisyyttä, saa tarpeekseen. En nyt tiedä oliko näiden poikien teot pahoja. Paremminkin desperaatteja.
Ja kristinuskon syytä on osaksi että syyllisyyden tunteet kasvavat ihmisissä. Ei tarvita mitään riivaajahenkiä joille kristinusko ei kuitenkaan mitään voi koska henget eivät tottele uskovaisia. Riivaajahenget ovat siis "kuolleita" ihmishenkiä, niitä jotka eivät ole menneet valoon, ehkä helvetinpelon takia, kiitos kristinuskolle.
Alan saada tarpeekseni kristinuskossa olevien tekopyhyydestä.- tottelee...
- on Yksi Henki, jota toiset tottelevat.
Jos riivaaja on "de facto", ei siihen kieltäminen paljon auta... - Aritta
tottelee... kirjoitti:
- on Yksi Henki, jota toiset tottelevat.
Jos riivaaja on "de facto", ei siihen kieltäminen paljon auta...de facto.
Ja mitään henkeä ei tarvitse totella. - mitään.
Riivaajat ovat Saatanan pimeitä enkeleitä eivätkä mitään ihmishenkiä, ja ne tottelevat uskovaista, kun hän Jeesuksen nimessä niitä käskee poistumaan. Ne kammoavat Jeesusta. Ja sitten vielä, että kristinusko ei luo syyllisyyttä vaan paljastaa sen, jotta Jeesus voisi vapauttaa siitä. Kristinusko opettaa rehellisesti kohtaamaan syyllisyyden, ettet yrittäisi vilpillisesti piilottaa sitä.
- tarvitse
Aritta kirjoitti:
de facto.
Ja mitään henkeä ei tarvitse totella.ellet joudu sen valtaan. Miten joudut sen valtaan, siitähän kertovat jo Faust ym. klassikot. On kuitenkin Pahaakin suurempi Voima olemassa...
- Aritta
tarvitse kirjoitti:
ellet joudu sen valtaan. Miten joudut sen valtaan, siitähän kertovat jo Faust ym. klassikot. On kuitenkin Pahaakin suurempi Voima olemassa...
Pahaa suurempaa Voimaa ei ole olemassa.
Oikein heikkoihin ihmisiin tai sitten esim alkoholisteille voi tunkeutua maan tasolle juuttunut henki, ihmishenki, esim entinen alkoholisti. Sellaista sitten kutsutaan riivaajaksi, mutta se henki ei ole saatanasta ja saatanaahan ei olekaan. - Aritta
mitään. kirjoitti:
Riivaajat ovat Saatanan pimeitä enkeleitä eivätkä mitään ihmishenkiä, ja ne tottelevat uskovaista, kun hän Jeesuksen nimessä niitä käskee poistumaan. Ne kammoavat Jeesusta. Ja sitten vielä, että kristinusko ei luo syyllisyyttä vaan paljastaa sen, jotta Jeesus voisi vapauttaa siitä. Kristinusko opettaa rehellisesti kohtaamaan syyllisyyden, ettet yrittäisi vilpillisesti piilottaa sitä.
Se on harhauskoa.
- Hanna
Tässä sinun filosofiassasi ei kyllä ole mitään tolkkua. ei puuta eikä häntää. Mistä lienet muka moisen elämänkatsomuksesi kehitellyt? Vihaat meikäläisen vakaumusta, mutta sama sille. Puuta heinää ajatuksesi ovat. On kuitenkin sinullakin sananvapaus.
- Aritta
Hanna kirjoitti:
Tässä sinun filosofiassasi ei kyllä ole mitään tolkkua. ei puuta eikä häntää. Mistä lienet muka moisen elämänkatsomuksesi kehitellyt? Vihaat meikäläisen vakaumusta, mutta sama sille. Puuta heinää ajatuksesi ovat. On kuitenkin sinullakin sananvapaus.
Minä en vihaa yhtään mitään. En vain anna pahan ajattelulle valtaa koska hyvän ajattelu on paljon järkevämpää. Se luo hyviä asioita elämäämme, ei vain minun elämääni vaan koko maailman.
Mutta tosi on että kristinusko on suuri syypää syyllisyyden tuntoihin ja pahuuden leviämiseen. En tiedä keitään muita jotka jatkuvasti manaavat pahuutta esille sanoillaan kuin uskovaiset. Kun vielä väitätte että Jumala vihaa niin se vetää paljon pahaa luokseen.
Ja täällä palstalla olen itse syyllistynyt samaan virheeseen kun keskustelen kanssanne. Minun ei pitäisi oikeastaan olla huomaavinanikaan teidän puheitanne vaan kirjoittaa hyvyydestä. Tai sitten häipyä koko palstalta mikä olisi järkevintä. - Hanna
Aritta kirjoitti:
Minä en vihaa yhtään mitään. En vain anna pahan ajattelulle valtaa koska hyvän ajattelu on paljon järkevämpää. Se luo hyviä asioita elämäämme, ei vain minun elämääni vaan koko maailman.
Mutta tosi on että kristinusko on suuri syypää syyllisyyden tuntoihin ja pahuuden leviämiseen. En tiedä keitään muita jotka jatkuvasti manaavat pahuutta esille sanoillaan kuin uskovaiset. Kun vielä väitätte että Jumala vihaa niin se vetää paljon pahaa luokseen.
Ja täällä palstalla olen itse syyllistynyt samaan virheeseen kun keskustelen kanssanne. Minun ei pitäisi oikeastaan olla huomaavinanikaan teidän puheitanne vaan kirjoittaa hyvyydestä. Tai sitten häipyä koko palstalta mikä olisi järkevintä.Juuri tuollaista kerran väitti minulle eräs teosofian kirjakauppias. Sanoi että nyt kulutamme hyvää voimaa pahaan. Uskotteli vielä että huomeaamauna olemme molemmat lopen uupuneita moisesta ristiriitaisesta ja hedelmättömästä keskustelustamme. Sanoin että minulla on ehtymätön voiman lähde "Jeesus Kristus" ja voimaa riittää. No seuraava aamu valkeni - olin levännyt yöni rauhallisesti, olin virkeä kuin peipponen. En tiedä ukkelista, mutta ei hänen sanansa kyllä voimaani imenyt.Ei minua väsytä mitenkään tämä kirjoittelu. Teen sitä kun työ- ja toiminta-aikatauluni antaa myöten.
- Aritta
Hanna kirjoitti:
Juuri tuollaista kerran väitti minulle eräs teosofian kirjakauppias. Sanoi että nyt kulutamme hyvää voimaa pahaan. Uskotteli vielä että huomeaamauna olemme molemmat lopen uupuneita moisesta ristiriitaisesta ja hedelmättömästä keskustelustamme. Sanoin että minulla on ehtymätön voiman lähde "Jeesus Kristus" ja voimaa riittää. No seuraava aamu valkeni - olin levännyt yöni rauhallisesti, olin virkeä kuin peipponen. En tiedä ukkelista, mutta ei hänen sanansa kyllä voimaani imenyt.Ei minua väsytä mitenkään tämä kirjoittelu. Teen sitä kun työ- ja toiminta-aikatauluni antaa myöten.
väsynyt ole. :-)
Tämä vetovoimalaki pystytään todistamaan.
- tämä asia
Kumpikin oli saanut psykiatrista lääkehoitoa, eli lääkkeillä oli pistetty pää sekaisin. Ei riivaajahenki vaan epätieteellinen psykologia/psykiatria.
- minä,
olin 10 ja 1/2 ikäinen minuun tuli riivaajahenki sisälleni asumaan ja riivaamaan. Minäkään en uskonut etes että demonit voivat tulla niin nuoriin lapsiin sisälle. Kyllä riivaajahenkiä on ollut viime vuosiin asti länsimaissakin.
"Länsimaissa tosin riivaajahenkiä ei ole ollut vuosikausiin "- niitä
- täällä tosin on ollut pitempään läsnä Voima, joka riivaajia vallitsee...
- Suura 8,17
kun muslimi tahtaa aseella, niin se on muhammed joka vetaa liipasimesta!
Siis muslimi ei ole itsensa ohjaimissa!
ts. multible person syndrooma sopii kuvaaan kuin nappi silmaan! - Nokia-Missiossa
Riivaajahenkiä näyttää olevan paljon esimerkiksi Nokia-Mission tilaisuuksissa, koska niitä niin kovasti uloskin ajetaan.
- Aritta
ole muualla niistä kuullut puhuttavan kuin uskovaisten keskuudessa.
Teoria: Ihmiset jotka kuoltuaan eivät uskalla jatkaa valoon koska he pelkäävät helvettiä ottavat uskovaisten ruumiin valtaansa saadakseen pelastuksen synneistään. Heitä kutsutaan sitten riivaajiksi koska he saavat ihmiset käyttäytymään ihmeellisesti oman epätoivonsa kautta. - Hallgrim
Aritta kirjoitti:
ole muualla niistä kuullut puhuttavan kuin uskovaisten keskuudessa.
Teoria: Ihmiset jotka kuoltuaan eivät uskalla jatkaa valoon koska he pelkäävät helvettiä ottavat uskovaisten ruumiin valtaansa saadakseen pelastuksen synneistään. Heitä kutsutaan sitten riivaajiksi koska he saavat ihmiset käyttäytymään ihmeellisesti oman epätoivonsa kautta.hyvä pointti.
Loppujen lopuksi, demoninen ja saatana ovat kristinuskon luomia vastakäsitteitä jumalalle ja enkeleille tai suopealle henkimaailmalle, pelotteita jotta ihmiset alistuvat yhteen ja samaan kastiin.
Kyllähän "demoniset riivaukset" ovat tulleet ihmisten tietoisuuteen vasta kristinuskon myötä, joten on helppo karkoittaa harhakäsitteitä jotka on itse luonut ja syyttää saatanaa, joka myöskin harhakäsite.
Se vanha vihtahousu jaksetaan kyllä liittää joka yhteyteen mikä on vanhempaa perua tai vakaammalla pohjalla kuin kristinusko, vaikka muinaiskansoihin, ateistiseen elämäntapaan, musiikkiin, sairauksiin... aina sillä tavalla ettei totuutta tarvitsisi kohdata.
~ God is dead,
Friedrich Wilhelm Nietzsche ~
..kirjoitit Jokela,Kauhajoki ja riivaaja hengestä.Laitoit ettei länsimaissa ole :kiitos kristinuskon,ollut riivaaja henkiä vuosikausiin??!Mutta lähetyskentiltä löytyy..kuule kyse on varmastikin mieleltään järkkyneistä ihmisistä,ei hengistä.
Jokela,Kauhajoki tapauksissa ei varmasti ollut kyse riivatuista ihmisistä..enkä usko että pahuudesta,vaan tuskasta.Tuskasta joka tuotti kärsimystä myös hyvin monelle muulle.
Mieleeni herää vain kysymys,että minkähänlaisissa kantimissa suomen mielenterveystyö on tällä haavaa?Aikoinaan sairaalat lyötiin kiinni ja asutettihin "pakolaisilla"..nykyään tuntuu olevan hoitomenetelmänä jakaa muutama purkki pillereitä ja passittaa kotio..jossakin päin olisi kirvehellä töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617960- 1334564
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333837- 213178
- 232732
- 292687
- 502356
- 252200
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932144- 322089