Ei voi kun nauraa tuota pankkien puuhastelua.

Olen vuosia pistänyt hanttiin

noille perkeleen rahastoille, joita ovat kaupanneet kuin jotain ihmelääkkeenä vaurastumiselle. En koskaan ymmärtänyt mitä helvetin vaurautta voi olla ostaa jotain mitä ei ole edes olemassa - siis kuvitelmia ja odotuksia. Samaten olen pistänyt ja pistän hanttiin luottokorteille, ja yleensäkin korttimaksamiselle joka hämärtää kaiken järjen rahankäytöstä. Nyt ovat pankissakin kyllä ihan kavereita, kun tarvitsevat säästämiäni rahoja, no tuotto parani kummasti, ja muistavat olla puhumatta minulle rahastojen autuudesta.

16

918

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös maksuväline

millä maksat ostoksesi suoraan tililta ilman mitään ylimääräisiä kuluja.

• rahamies

kylmällä käteisellä on aina kysyntää vaikka olisi minkälainen kriisi niin nälkään ei kuole kun nippu on jemmassa

• jenkeissäkin

> kylmällä käteisellä on aina kysyntää vaikka olisi minkälainen kriisi niin nälkään ei kuole kun nippu on jemmassa

Mitenkähän jenkeissä arvostukset nyt muuttuvat? Siellähän vain alemman luokan kansalaiset (köyhälistö) käyttivät käteistä rahaa. Kunnon kansalaisella on aina luottokortti.

• vielä naurattaa..

• Ei-hämärtynyt

"Samaten olen pistänyt ja pistän hanttiin luottokorteille, ja yleensäkin korttimaksamiselle joka hämärtää kaiken järjen rahankäytöstä"

Jos sinun järkesi on sen verran samea että se ei kestä luottokortin käyttöä ilman että kaikki kontrolli menee, niin älä yleistä sitä muihin!

Olen jo 15 vuoden ajan maksanut luottokortilla kaikki yli 100 euron ostokset, ja mitään "järjen hämärtymistä" ei ole tapahtunut. Maksan laskun täysimääräisenä joka kuukausi, oli se sitten 100 euroa tai 5000 euroa.

• aina säälin

näitä kortilla maksajia kassajonossa. Tekee mieli sanoa, että "kyllä minä voin maksaa kun sinulla reppanalla ei ole rahaa".Ja olen muutaman kerran sanonutkin.

• kun maksan
        aina säälin kirjoitti:

näitä kortilla maksajia kassajonossa. Tekee mieli sanoa, että "kyllä minä voin maksaa kun sinulla reppanalla ei ole rahaa".Ja olen muutaman kerran sanonutkin.

pankkikortilla ja sehän vaatii että pitää olla sitä rahaa tilillä? Pankkikortti rinnastetaan käteiseen se vaan että se on kätevämpi kuin käteinen. sitäpaitsi vaikka maksaisin luottokortilla niin sekään ei vielä merkkaisi mitään mun rahatilanteesta. eli taidat kuitenkin olla kade kun et saanut korttia pankista?

• on poikaa
        kun maksan kirjoitti:

pankkikortilla ja sehän vaatii että pitää olla sitä rahaa tilillä? Pankkikortti rinnastetaan käteiseen se vaan että se on kätevämpi kuin käteinen. sitäpaitsi vaikka maksaisin luottokortilla niin sekään ei vielä merkkaisi mitään mun rahatilanteesta. eli taidat kuitenkin olla kade kun et saanut korttia pankista?

Vai muka on kätevää jonossa maksaa kortilla. Ensin myyjä kysyy ,tililtä vai pankilta. Sitten vastaa ja korttiasi vingutetaan, jos laitteet toimii. Tai vaikka toimisikin, mutta jos on Sammon kortti, niin ehkä ei toimi. Sitten kun pääset maksamaan myyjä antaa paperilapun ja kirjoitat siihen nimesi. Ai niin, summa on niin suuri, että pitää kaivaa henkkarit. Mutta kun maksat kahisevalla vältyt kaikesta tuosta.
        Takana olijatkaan ei jonossa hermostu.

• kuka takana on
        on poikaa kirjoitti:

Vai muka on kätevää jonossa maksaa kortilla. Ensin myyjä kysyy ,tililtä vai pankilta. Sitten vastaa ja korttiasi vingutetaan, jos laitteet toimii. Tai vaikka toimisikin, mutta jos on Sammon kortti, niin ehkä ei toimi. Sitten kun pääset maksamaan myyjä antaa paperilapun ja kirjoitat siihen nimesi. Ai niin, summa on niin suuri, että pitää kaivaa henkkarit. Mutta kun maksat kahisevalla vältyt kaikesta tuosta.

Katson usein kuka takana on. Jos joku hapannaama hermostuneesti käyttäytyy maksan silloin kolikoilla joita etsin joka taskusta ja laukusta. Kiva katsella näitä hapannaamoja.
        Terv. eläkeläinen

• ...
        aina säälin kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla sitä hetkeä, kun sanot tuon kommentin minulle samalla kun höylään platina-Amexiani...

• kysyttäessä paljonko on

rahaa tilillä NYT, tai jos kysytään paljonko on limiittiä kortilla käytössä NYT - osaisivat siihen vastata. Tietävät kyllä luottorajan kortissa, mutta eivät paljonko sitä on käytettävissä. Sillä tavalla siis hämärtää - ja lähes kaikilla. Kyllä selvä käteinen raha on ollut ja on poikaa, pysyy hommat hanskassa.

• Mutta toivon että sellaisen
        ... kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla sitä hetkeä, kun sanot tuon kommentin minulle samalla kun höylään platina-Amexiani...

saisit joskus hankittua, mitä kylläkin pidän tavattoman epätodennäköisenä.

• Ei-hämärtynyt
        Mutta toivon että sellaisen kirjoitti:

saisit joskus hankittua, mitä kylläkin pidän tavattoman epätodennäköisenä.

Ei se Platina-Amex mikään kovin outo juttu ole, on sellaiset meilläkin (miehelleni sitä tarjottiin, ja otti sitten rinnakkaiskortin minullekin). Miehen vuositulot olivat siinä vaiheessa n. 60 000 euroa, plus hänellä oli ollut tavallinen Amex pari vuotta, ja oli käyttänyt sitä suht. ahkerasti.

Otimme ensin vuodeksi kokeeksi ja jatkoimme sitten, kun se osoittautui meille hyödylliseksi.

Sotketkohan nyt Amex Centurioniin, se on oikeasti rikkaille. Suomessa ei kovin monella ole, ehkä jollain Räikkösellä ja vastaavilla.

• Ei-hämärtynyt
        on poikaa kirjoitti:

Siis, sinun mielestäsi, jos ostan jotain vaikkapa 500 euron hintaista, niin minun pitäisi ensin mennä pankkiin ja pankkiautomaatille nostamaan nuo 500 euroa käteisenä, ja sitten mennä ostokselle, jossa annan myyjälle ne 500 euroa?

Sen sijaan että yksinkertaisesti maksan luottokortillani (tai pankkikortilla).

Kenen näkökulmasta ja millä tavalla tuo on kätevää?

• ....
        kysyttäessä paljonko on kirjoitti:

rahaa tilillä NYT, tai jos kysytään paljonko on limiittiä kortilla käytössä NYT - osaisivat siihen vastata. Tietävät kyllä luottorajan kortissa, mutta eivät paljonko sitä on käytettävissä. Sillä tavalla siis hämärtää - ja lähes kaikilla. Kyllä selvä käteinen raha on ollut ja on poikaa, pysyy hommat hanskassa.

Siis sinulla ei ole minkäänlaista korttia? Käyt nostamasa aina käteisesi pankkitiskiltä. Joo-o.

Kerron nyt sinulle vähän luottokortin ideaa, en niinkään pankkikortin, koska siinä ei ole sitä. Maksamalla luottokortilla ostokset on tuokin ostossumma kasvamassa korkoa pankkitilillä keskimäärin 45 pv. Näistä maksuajoista tulee joitakin kymppejä puhdasta vuodessa. Koko korttilasku maksetaan tietysti kerralla eräpäivänä.

Ulkomaillakin on aika hankala pärjätä ilman luottokorttia. Nettiostoksia on vaikea tehdä varsinkaan ulkomaisista nettikaupoista ilman luottokorttia.

Tietysti lompakossa on hyvä olla käteistäkin satanen pari erityistilanteita varten.

En käsitä tuota kysymystäsi, paljonko rahaa on tilillä tai limiittiä jäljellä. Niitähän on tietysti tarpeeksi. Kertaakaan ei ole tullut ylitettyä luottokorttien limiittiä. Liioin ei ole pankkitili mennyt nollille.

Jos itse on rahaton, niin ei kannata uskoa, että kaikki muutkin ovat.

• Korttipeli-Elma vastaa

Valitettavasti asiat on ihan toisin päin.
      Jos ihmisellä, aikuisella, ei ole minkään sorttia korttia, edes pankkikorttia tai maksuaikakorttia, häntä pidetään aika outona tai luottohäiriöisenä.

Kortteja kun ei anneta, jos raha-asiat ei ole kunnossa ja tulot säännölliset.
      Käteisestä pyritään eroon, koska sen käyttö on kauppialle kallista ja hankalaa. Pitää kiikuttaa valuutta pankin säiliöön, laskea kassa ja pelätä ryöstöä ja varkauksia.

Kun maksaa kortilla, päinvastoin maksu on Pin-koodilla erittäin nopeaa, helppoa ja sujuvaa.
      Ei likaisten rahojen käsittelyä tai painavia kolikkopusseja.

Ilman toimivaa korttia ei voi matkustaa ulkomailla, ostaa netistä tai edes vuokrata autoa lomalla.

Jos asuu jossain maaseudun pellon laidalla eikä poistu kylästä kun kerran vuodesta torille, ehkä pärjää pelkillä seteleillä. Muussa tapauksessa tervetuloa vuoteen 2008.

Mutta todellisuudessa aloittaja kirjoitti vain provoillakseen, sinänsä hauskaa, että huumoria riittää.

Koska oikeasti kukaan aikuinen ei voi olla noin tyhmä tai typerä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe