Onko tietoa onko kukaan laittanut astron omaan vaihdelaatikkoon jonkin muun moottorin(dieselin)??
astron dieselöinti
18
3414
Vastaukset
- Härski hartikainen
Erityisvalmisteisen välilaipan/soviteadapterin avulla on mahdollista istuttaa 2.8 d Nissanin kuutosdiesel astron keulille,siis käyttäen astron omaa automaattilaatikkoa - joudut tosin autosi perävälityksen vaihtamaan tiheämpään,jotta kulku ja liikkeelle lähtö olisi kohdallaan.
- diesel
Onko tietoo kuka olis tehny/tekis sovitelevyn jolla jenkkiturbiini saadaan nissanin vetolevyyn kiinni?
- simu_l
itse omistin tuossa jonkin aikaa sitten astron johon oli laitettu nissanin diesel (2.8/6) ja nissanin automaatti lodju.. suosittelisin kyllä että laittaa jokin muu kone kuin tuo nissanin koska tuo nissanin kone ei ole kovinkaan tehokas astrossa, tai jos haluaa laittaa juuri sen niin se kyllä kannattaa turbottaa ja välijäähyttää koska vapari 2.8:lla astron korissa ei pärjää edes -83 200d mersulle, meno on todella tahmaista kun ei ole voimaa.. sitten varmaan jos sen 2.8 virittää niin saattaisi olla parempi, tietenkin sitten olisi jo järkevämpää asentaa astroon patrolin kone joka on turbo jo alunperin (ei kaikki) niin sitä olisi helpompi sitten "herätellä".. 2.8 patrolissa on sama lohko kuin vastaavan ikäisessä 2.8 cedric/laurel..
olen kyllä kuullut että joku hurja ois laittanut chevyn 6.2:n astroon, sillä meno ois varmaan jo ihan kohdallaan..
varmaan ois paras jos laittaisi ton patrolin turbo 2.8d:n ja sen sitten välijäähyttää ja vaikka hieman ahtoja ja syöttöjä lisää niin tehot ja kulutus vois olla kohdallaa..
omasta kokemuksesta voin sanoa että astro, jossa nissanin 2.8d vapari kone, ei ole kiireisen miehen/naisen auto.. - Ihmettelevä?
...Dieselöidä?
Vaihda ennemmin Lambda-anturi toimivaan ja laita sytytys puoli kodikseen, niin kulutuksen saa helposti tippuun alle 10l maantie ajossa. Oma Astroni kulki 8.5l maantiellä (4.3 EFI) ja kaupungissa 14-16L.- simu_l
..päässyt noin vähällä bensalla.. mikä oli keskinopeus? ajoit tietenkin pitkää matkaa suoraa tietä josta laskit kulutuksen..
astron dieselöinnissähän on paljon etuja.. esim. pieni kulutus, nissanin kone laatikko ja sopiva perä & renkaat niin pääsee n.7-8l/100km.. d.vero on vain n.120€, omani oli nelipaikkainen ja silti paku rekisteriotteessa, siksi pieni vero.. nissanin 2.8d on toiminta varmempi ja huoltovapaampi tuohon orkkis 4.3:een verrattuna..
miinusta tuossa dieselöinnissä on jälki asennusten kehnous useasti (vaihto tehdään liian nopeasti ja huolimattomasti..) ja tuon 2.8d:n tehottomuus..
astro on hieno auto, mikseihän sitä ole tehty dieselinä alunperin, vai onko? - Ihmettelevä
simu_l kirjoitti:
..päässyt noin vähällä bensalla.. mikä oli keskinopeus? ajoit tietenkin pitkää matkaa suoraa tietä josta laskit kulutuksen..
astron dieselöinnissähän on paljon etuja.. esim. pieni kulutus, nissanin kone laatikko ja sopiva perä & renkaat niin pääsee n.7-8l/100km.. d.vero on vain n.120€, omani oli nelipaikkainen ja silti paku rekisteriotteessa, siksi pieni vero.. nissanin 2.8d on toiminta varmempi ja huoltovapaampi tuohon orkkis 4.3:een verrattuna..
miinusta tuossa dieselöinnissä on jälki asennusten kehnous useasti (vaihto tehdään liian nopeasti ja huolimattomasti..) ja tuon 2.8d:n tehottomuus..
astro on hieno auto, mikseihän sitä ole tehty dieselinä alunperin, vai onko?Astroa ei ole tehty dieselinä. Ei käsittääkseni tätä uuttakaan Astroa.. Kaiken maailman conversion kittejä on olemassa astroa varten, että 6.2 tai 5.7 dieselin saa heitettyä keulille. Vaatii apurungon vaihdon. Tosin, eikös Delta 88:ia saanut 4.3 litrasella diesel kutvosella? Miksi ei laittaa semmoista keulalle? Mahtuu hyvin, menee kai samaan lootaan kiinni?
Se Nissanin 2.8 on aika tehoton siihen Astroon.. Patrollin 4.0 v6 turbo diesel olis ehkä soveliaampi...?
Kyllä Astro meni noihin lukemiin ihan kohtuu helposti. Oli vm -90 EFI. Se alkoi sitten jo lopussa kun mulla oli, niin kuluttamaan. Lambda anturi hajosi... Pikku vika, mutta vaihdoin jo seuraavaan.. Toki paljon riippuu ajotyylistä! :)
Ajelin aina satatasta kun se oli mahdollista, vaikka pakuksi olikin rekattu. Ei tuohon kulutukseen päästäkseen tarvinnut edes tapella. Jos vaan äityi antamaan kenkään, niin johan rupes Astrokin hörsimään.. :) - häh
Ihmettelevä kirjoitti:
Astroa ei ole tehty dieselinä. Ei käsittääkseni tätä uuttakaan Astroa.. Kaiken maailman conversion kittejä on olemassa astroa varten, että 6.2 tai 5.7 dieselin saa heitettyä keulille. Vaatii apurungon vaihdon. Tosin, eikös Delta 88:ia saanut 4.3 litrasella diesel kutvosella? Miksi ei laittaa semmoista keulalle? Mahtuu hyvin, menee kai samaan lootaan kiinni?
Se Nissanin 2.8 on aika tehoton siihen Astroon.. Patrollin 4.0 v6 turbo diesel olis ehkä soveliaampi...?
Kyllä Astro meni noihin lukemiin ihan kohtuu helposti. Oli vm -90 EFI. Se alkoi sitten jo lopussa kun mulla oli, niin kuluttamaan. Lambda anturi hajosi... Pikku vika, mutta vaihdoin jo seuraavaan.. Toki paljon riippuu ajotyylistä! :)
Ajelin aina satatasta kun se oli mahdollista, vaikka pakuksi olikin rekattu. Ei tuohon kulutukseen päästäkseen tarvinnut edes tapella. Jos vaan äityi antamaan kenkään, niin johan rupes Astrokin hörsimään.. :)hörsimään?
- Ihmetttelevä
häh kirjoitti:
hörsimään?
hörsimään = kuluttaan
:) - diesel
Ihmetttelevä kirjoitti:
hörsimään = kuluttaan
:)Toi oldsin 4.3 diesel olis varmaankin soppeli kone, mut tarjontaa ei tahdo olla.
- Ihmettelijä
diesel kirjoitti:
Toi oldsin 4.3 diesel olis varmaankin soppeli kone, mut tarjontaa ei tahdo olla.
..tarjontaa. Laita johonkin osto ilmoitus Delta 88 oldsista v6 diesel koneella ja laita, että raatokin käy.. :) ainoa konsti taitaa olla toi tai tilata koko laitos jenkeistä? Ei varmaan montaa dataa maksa kilvetön ja yleensä aika laho delta 88...?
- diesel
Ihmettelijä kirjoitti:
..tarjontaa. Laita johonkin osto ilmoitus Delta 88 oldsista v6 diesel koneella ja laita, että raatokin käy.. :) ainoa konsti taitaa olla toi tai tilata koko laitos jenkeistä? Ei varmaan montaa dataa maksa kilvetön ja yleensä aika laho delta 88...?
Testataan ny eka et saako ton astron liikkumaan tolla cedricin turbotetulla motilla ku tuli semmoinen hommattua.
- simu_l
diesel kirjoitti:
Testataan ny eka et saako ton astron liikkumaan tolla cedricin turbotetulla motilla ku tuli semmoinen hommattua.
..liikkuu iha hyvin, ajattelitko käyttää nipponin vai astron lootaa?
jos ei rupea liikkuun niin helppohan turbo konetta on herättää.. välijäähytin ym. ym..
onko se kone jonka hommasit niin valurauta vai alumiini kannella? aattelin vaan et toi valurauta on vähän lujempi.. - diesel
simu_l kirjoitti:
..liikkuu iha hyvin, ajattelitko käyttää nipponin vai astron lootaa?
jos ei rupea liikkuun niin helppohan turbo konetta on herättää.. välijäähytin ym. ym..
onko se kone jonka hommasit niin valurauta vai alumiini kannella? aattelin vaan et toi valurauta on vähän lujempi..jätän astron oman. Jää siten toi lukkoturbiinikin käyttöön, lukon ohjaus tosin pitää rakentaa uusiksi. Perävaälitys ehkä pitää muuttaa hiukka tiuhemmaksi. Jospa th700 välittäisi voiman renkaille asti eikä vain lämmittäisi öljyä! Joo valurauta kannella toi motti on.
- simu_l
diesel kirjoitti:
jätän astron oman. Jää siten toi lukkoturbiinikin käyttöön, lukon ohjaus tosin pitää rakentaa uusiksi. Perävaälitys ehkä pitää muuttaa hiukka tiuhemmaksi. Jospa th700 välittäisi voiman renkaille asti eikä vain lämmittäisi öljyä! Joo valurauta kannella toi motti on.
..huolettimia kilometrejä koneen puolesta luvassa. oikeastaan ainoa paha heikko kohta tuossa kyseisessä motissa on nokkaketju ja ohjarit jotka kuluvat varkaiten jonka jälkeen ketju poikki ja venarit solmuun ja nokka vähintään 4 osaan, tiedän kokemuksesta kun isälläni oli cedric aikoinaan.. joten kannattaa tarkistaa se ketju ja ohjarit kiristin enne ku kone on paikallaan jolloin operaatio on "hieman" helpompi..
onnea projektiin! - d-power
simu_l kirjoitti:
..huolettimia kilometrejä koneen puolesta luvassa. oikeastaan ainoa paha heikko kohta tuossa kyseisessä motissa on nokkaketju ja ohjarit jotka kuluvat varkaiten jonka jälkeen ketju poikki ja venarit solmuun ja nokka vähintään 4 osaan, tiedän kokemuksesta kun isälläni oli cedric aikoinaan.. joten kannattaa tarkistaa se ketju ja ohjarit kiristin enne ku kone on paikallaan jolloin operaatio on "hieman" helpompi..
onnea projektiin!miten on dieselöinti edennyt? joko pellin alla kehrää diesel?
- epäilijä
d-power kirjoitti:
miten on dieselöinti edennyt? joko pellin alla kehrää diesel?
kannattaako pilata hyvä jenkki laittamalla siihen mallisarjaan kuulumaton moottori!
- Jonel
http://www.nettiauto.com/chevrolet/astro/6257134
On kyllä olemassa semmonen malli. Niin paljonko on semmosen kulutus? - Kelpo Mies
Jos haluat ajaa Astrolla, tee niin. Jos haluat ajaa autolla, jossa on Japanin-pojan dieselkone, tee niin.
Mutta miksi kummassa nämä pitää ristisiittää keskenään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1194555BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003777- 2093085
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome802909Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602757- 1001507
- 601276
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok41208Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1211020