astron dieselöinti

diesel

Onko tietoa onko kukaan laittanut astron omaan vaihdelaatikkoon jonkin muun moottorin(dieselin)??

18

3402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Härski hartikainen

      Erityisvalmisteisen välilaipan/soviteadapterin avulla on mahdollista istuttaa 2.8 d Nissanin kuutosdiesel astron keulille,siis käyttäen astron omaa automaattilaatikkoa - joudut tosin autosi perävälityksen vaihtamaan tiheämpään,jotta kulku ja liikkeelle lähtö olisi kohdallaan.

      • diesel

        Onko tietoo kuka olis tehny/tekis sovitelevyn jolla jenkkiturbiini saadaan nissanin vetolevyyn kiinni?


    • simu_l

      itse omistin tuossa jonkin aikaa sitten astron johon oli laitettu nissanin diesel (2.8/6) ja nissanin automaatti lodju.. suosittelisin kyllä että laittaa jokin muu kone kuin tuo nissanin koska tuo nissanin kone ei ole kovinkaan tehokas astrossa, tai jos haluaa laittaa juuri sen niin se kyllä kannattaa turbottaa ja välijäähyttää koska vapari 2.8:lla astron korissa ei pärjää edes -83 200d mersulle, meno on todella tahmaista kun ei ole voimaa.. sitten varmaan jos sen 2.8 virittää niin saattaisi olla parempi, tietenkin sitten olisi jo järkevämpää asentaa astroon patrolin kone joka on turbo jo alunperin (ei kaikki) niin sitä olisi helpompi sitten "herätellä".. 2.8 patrolissa on sama lohko kuin vastaavan ikäisessä 2.8 cedric/laurel..

      olen kyllä kuullut että joku hurja ois laittanut chevyn 6.2:n astroon, sillä meno ois varmaan jo ihan kohdallaan..

      varmaan ois paras jos laittaisi ton patrolin turbo 2.8d:n ja sen sitten välijäähyttää ja vaikka hieman ahtoja ja syöttöjä lisää niin tehot ja kulutus vois olla kohdallaa..

      omasta kokemuksesta voin sanoa että astro, jossa nissanin 2.8d vapari kone, ei ole kiireisen miehen/naisen auto..

    • Ihmettelevä?

      ...Dieselöidä?

      Vaihda ennemmin Lambda-anturi toimivaan ja laita sytytys puoli kodikseen, niin kulutuksen saa helposti tippuun alle 10l maantie ajossa. Oma Astroni kulki 8.5l maantiellä (4.3 EFI) ja kaupungissa 14-16L.

      • simu_l

        ..päässyt noin vähällä bensalla.. mikä oli keskinopeus? ajoit tietenkin pitkää matkaa suoraa tietä josta laskit kulutuksen..

        astron dieselöinnissähän on paljon etuja.. esim. pieni kulutus, nissanin kone laatikko ja sopiva perä & renkaat niin pääsee n.7-8l/100km.. d.vero on vain n.120€, omani oli nelipaikkainen ja silti paku rekisteriotteessa, siksi pieni vero.. nissanin 2.8d on toiminta varmempi ja huoltovapaampi tuohon orkkis 4.3:een verrattuna..

        miinusta tuossa dieselöinnissä on jälki asennusten kehnous useasti (vaihto tehdään liian nopeasti ja huolimattomasti..) ja tuon 2.8d:n tehottomuus..

        astro on hieno auto, mikseihän sitä ole tehty dieselinä alunperin, vai onko?


      • Ihmettelevä
        simu_l kirjoitti:

        ..päässyt noin vähällä bensalla.. mikä oli keskinopeus? ajoit tietenkin pitkää matkaa suoraa tietä josta laskit kulutuksen..

        astron dieselöinnissähän on paljon etuja.. esim. pieni kulutus, nissanin kone laatikko ja sopiva perä & renkaat niin pääsee n.7-8l/100km.. d.vero on vain n.120€, omani oli nelipaikkainen ja silti paku rekisteriotteessa, siksi pieni vero.. nissanin 2.8d on toiminta varmempi ja huoltovapaampi tuohon orkkis 4.3:een verrattuna..

        miinusta tuossa dieselöinnissä on jälki asennusten kehnous useasti (vaihto tehdään liian nopeasti ja huolimattomasti..) ja tuon 2.8d:n tehottomuus..

        astro on hieno auto, mikseihän sitä ole tehty dieselinä alunperin, vai onko?

        Astroa ei ole tehty dieselinä. Ei käsittääkseni tätä uuttakaan Astroa.. Kaiken maailman conversion kittejä on olemassa astroa varten, että 6.2 tai 5.7 dieselin saa heitettyä keulille. Vaatii apurungon vaihdon. Tosin, eikös Delta 88:ia saanut 4.3 litrasella diesel kutvosella? Miksi ei laittaa semmoista keulalle? Mahtuu hyvin, menee kai samaan lootaan kiinni?

        Se Nissanin 2.8 on aika tehoton siihen Astroon.. Patrollin 4.0 v6 turbo diesel olis ehkä soveliaampi...?

        Kyllä Astro meni noihin lukemiin ihan kohtuu helposti. Oli vm -90 EFI. Se alkoi sitten jo lopussa kun mulla oli, niin kuluttamaan. Lambda anturi hajosi... Pikku vika, mutta vaihdoin jo seuraavaan.. Toki paljon riippuu ajotyylistä! :)

        Ajelin aina satatasta kun se oli mahdollista, vaikka pakuksi olikin rekattu. Ei tuohon kulutukseen päästäkseen tarvinnut edes tapella. Jos vaan äityi antamaan kenkään, niin johan rupes Astrokin hörsimään.. :)


      • häh
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Astroa ei ole tehty dieselinä. Ei käsittääkseni tätä uuttakaan Astroa.. Kaiken maailman conversion kittejä on olemassa astroa varten, että 6.2 tai 5.7 dieselin saa heitettyä keulille. Vaatii apurungon vaihdon. Tosin, eikös Delta 88:ia saanut 4.3 litrasella diesel kutvosella? Miksi ei laittaa semmoista keulalle? Mahtuu hyvin, menee kai samaan lootaan kiinni?

        Se Nissanin 2.8 on aika tehoton siihen Astroon.. Patrollin 4.0 v6 turbo diesel olis ehkä soveliaampi...?

        Kyllä Astro meni noihin lukemiin ihan kohtuu helposti. Oli vm -90 EFI. Se alkoi sitten jo lopussa kun mulla oli, niin kuluttamaan. Lambda anturi hajosi... Pikku vika, mutta vaihdoin jo seuraavaan.. Toki paljon riippuu ajotyylistä! :)

        Ajelin aina satatasta kun se oli mahdollista, vaikka pakuksi olikin rekattu. Ei tuohon kulutukseen päästäkseen tarvinnut edes tapella. Jos vaan äityi antamaan kenkään, niin johan rupes Astrokin hörsimään.. :)

        hörsimään?


      • Ihmetttelevä
        häh kirjoitti:

        hörsimään?

        hörsimään = kuluttaan

        :)


      • diesel
        Ihmetttelevä kirjoitti:

        hörsimään = kuluttaan

        :)

        Toi oldsin 4.3 diesel olis varmaankin soppeli kone, mut tarjontaa ei tahdo olla.


      • Ihmettelijä
        diesel kirjoitti:

        Toi oldsin 4.3 diesel olis varmaankin soppeli kone, mut tarjontaa ei tahdo olla.

        ..tarjontaa. Laita johonkin osto ilmoitus Delta 88 oldsista v6 diesel koneella ja laita, että raatokin käy.. :) ainoa konsti taitaa olla toi tai tilata koko laitos jenkeistä? Ei varmaan montaa dataa maksa kilvetön ja yleensä aika laho delta 88...?


      • diesel
        Ihmettelijä kirjoitti:

        ..tarjontaa. Laita johonkin osto ilmoitus Delta 88 oldsista v6 diesel koneella ja laita, että raatokin käy.. :) ainoa konsti taitaa olla toi tai tilata koko laitos jenkeistä? Ei varmaan montaa dataa maksa kilvetön ja yleensä aika laho delta 88...?

        Testataan ny eka et saako ton astron liikkumaan tolla cedricin turbotetulla motilla ku tuli semmoinen hommattua.


      • simu_l
        diesel kirjoitti:

        Testataan ny eka et saako ton astron liikkumaan tolla cedricin turbotetulla motilla ku tuli semmoinen hommattua.

        ..liikkuu iha hyvin, ajattelitko käyttää nipponin vai astron lootaa?

        jos ei rupea liikkuun niin helppohan turbo konetta on herättää.. välijäähytin ym. ym..

        onko se kone jonka hommasit niin valurauta vai alumiini kannella? aattelin vaan et toi valurauta on vähän lujempi..


      • diesel
        simu_l kirjoitti:

        ..liikkuu iha hyvin, ajattelitko käyttää nipponin vai astron lootaa?

        jos ei rupea liikkuun niin helppohan turbo konetta on herättää.. välijäähytin ym. ym..

        onko se kone jonka hommasit niin valurauta vai alumiini kannella? aattelin vaan et toi valurauta on vähän lujempi..

        jätän astron oman. Jää siten toi lukkoturbiinikin käyttöön, lukon ohjaus tosin pitää rakentaa uusiksi. Perävaälitys ehkä pitää muuttaa hiukka tiuhemmaksi. Jospa th700 välittäisi voiman renkaille asti eikä vain lämmittäisi öljyä! Joo valurauta kannella toi motti on.


      • simu_l
        diesel kirjoitti:

        jätän astron oman. Jää siten toi lukkoturbiinikin käyttöön, lukon ohjaus tosin pitää rakentaa uusiksi. Perävaälitys ehkä pitää muuttaa hiukka tiuhemmaksi. Jospa th700 välittäisi voiman renkaille asti eikä vain lämmittäisi öljyä! Joo valurauta kannella toi motti on.

        ..huolettimia kilometrejä koneen puolesta luvassa. oikeastaan ainoa paha heikko kohta tuossa kyseisessä motissa on nokkaketju ja ohjarit jotka kuluvat varkaiten jonka jälkeen ketju poikki ja venarit solmuun ja nokka vähintään 4 osaan, tiedän kokemuksesta kun isälläni oli cedric aikoinaan.. joten kannattaa tarkistaa se ketju ja ohjarit kiristin enne ku kone on paikallaan jolloin operaatio on "hieman" helpompi..

        onnea projektiin!


      • d-power
        simu_l kirjoitti:

        ..huolettimia kilometrejä koneen puolesta luvassa. oikeastaan ainoa paha heikko kohta tuossa kyseisessä motissa on nokkaketju ja ohjarit jotka kuluvat varkaiten jonka jälkeen ketju poikki ja venarit solmuun ja nokka vähintään 4 osaan, tiedän kokemuksesta kun isälläni oli cedric aikoinaan.. joten kannattaa tarkistaa se ketju ja ohjarit kiristin enne ku kone on paikallaan jolloin operaatio on "hieman" helpompi..

        onnea projektiin!

        miten on dieselöinti edennyt? joko pellin alla kehrää diesel?


      • epäilijä
        d-power kirjoitti:

        miten on dieselöinti edennyt? joko pellin alla kehrää diesel?

        kannattaako pilata hyvä jenkki laittamalla siihen mallisarjaan kuulumaton moottori!


    • Jonel
    • Kelpo Mies

      Jos haluat ajaa Astrolla, tee niin. Jos haluat ajaa autolla, jossa on Japanin-pojan dieselkone, tee niin.
      Mutta miksi kummassa nämä pitää ristisiittää keskenään ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3889
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3338
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1595
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1096
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe