Joku uskoontullut voi itse suunnitella mielessään tulevaisuuttaan ja sitä miten voi tehdä Herran työtä. Mutta asiat voivat mennä aivan toisin. Elämään voi tulla odottamattomia vaikeuksia. Joskus uskova ihminen huomaa että on elämässään kääntynyt aivan väärään suuntaan, Jeesus on jäänyt matkasta ajat sitten vaikka Jeesusta alunperin oli lähdetty seuraamaan.
Ei ole tarkoitus kenenkään uskovan lähteä pois Jeesuksen luota, mutta on tarkoitus että jokainen Hänen luota pois poikennut palaa takaisin ja aloittaa alusta. Jumala voi käyttää siunaukseksi myös meidän tekemiämme virheitä sillä Jumalalle ei ole mahdottomia asioita.
Jos uskova ei koskaan lankea niin hän tulee hyvin ylpeäksi omasta hyvyydestään. Luultavasti ei ole sitä vaaraa etteikö lankeemuksia tapahdu. On kuitenkin se vaara että omille heikkouksille tulee sokeaksi ja helpommin antaa periksi houkutuksille ja voi alkaa ajattelemaan että eihän tässä oikeastaan mitään erikoista ole tapahtunut, kaikkihan näin tekevät.
Pysyäksemme oikealla tiellä ja lähellä Jeesusta on hyvä olla ystäviä jotka muistavat rukouksin ja joiden kanssa voi keskustella. Luotettavia ystäviä jotka uskaltavat sanoa rehellisen mielipiteensä vaikka se ei aina ilahduta kuulijaa.
Voidakseen olla Jumalan käytössä - pitääkö uskovan murtua vai voiko Jumala käyttää uskovaa jolla on murtumaton sydän?
Pitääkö uskovan murtua?
7
286
Vastaukset
- ja miksi kysymys.
Voi käyttää, vaikka sydän ei ole murtunut ja kysyn, että miksei voisi?
- JustineBush
Niin. Jumalalle kaikki on mahdollista. Onhan siinä tosin aikamoinen ero miten Jumalan sanoman esille tuo ihminen jolla ei ole murtunut sydän ja taas toisaalta sellainen ihminen joka on murtumisen kokenut. Ja onhan niitä kuulijoita myös erilaisia, siis jokaiselle jotakin.
- evankeliumin asialla
- - - -Voidakseen olla Jumalan käytössä - pitääkö uskovan murtua vai voiko Jumala käyttää uskovaa jolla on murtumaton sydän? - - - -
Täällä sen näkee kun pari murtumatonta sydäntä melskaa evankeliumin asialla määräten toisille sääntöjä joita eivät kuitenkaan itse noudata. Kyllä kai Jumala sitten noidenkin virheitä voi hyväksi käyttää mutta miksi sen täytyy näin monimutkaisesti mennä?- JustineBush
Jumala kyllä ottaa ihmisen kiinni ajallaan ja tavallaan.
mutta älä taitu, on erään mikkeliläisen evankelistan kirjan nimi. Jotenkin noin se menee, kun asettuu eläväksi uhriksi Jumalan armopöydälle.
- JustineBush
Oletko lukenut tuon kyseisen kirjan? Itse en ole sitä lukenut. Tuli tässä mieleen se vertaus Raamatussa kun savenvalaja tekee savesta astiaa ja jos astia menee pilalle niin sitten tekee uuden. Näinhän se Jumala meidän kanssamme tekee jos vaan annamme Hänelle luvan.
JustineBush kirjoitti:
Oletko lukenut tuon kyseisen kirjan? Itse en ole sitä lukenut. Tuli tässä mieleen se vertaus Raamatussa kun savenvalaja tekee savesta astiaa ja jos astia menee pilalle niin sitten tekee uuden. Näinhän se Jumala meidän kanssamme tekee jos vaan annamme Hänelle luvan.
lukenut, mutta nöyrtyminen Jumalan edessä on puhutellut paljon minua viimeaikoina. Ei niin kuin minä tahdon vaan niin kuin Isäni tahtoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230