Tarjoan pelastusta omassa nimessäni.
Kaiken kattavaa pelastusta kaiken kattavassa
Nimessäni!!
Omissa nimissäni tarjoan Sinulle pealastusta:
IMMANUEL
Jes. 7:14
Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*.
[Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'.
Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.] [Matt. 1:23]
Matt. 1:23
-- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme. [Jes. 7:14 ]
JEESUS-NIMI
Matt. 1:21
Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*
[Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.]
[Ps. 130:8; Luuk. 1:31; Joh. 1:29; Ap. t. 4:12]
Matt. 1:25
Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus. [Luuk. 2:21]
Ymmärrä näiden nimieni kautta totuus, että
pelastuksesi on minun läsnäolossani - sinun
elämässäsi.
NÄISSÄKIN NIMISSÄNI PELASTUS ILMENEE
- tutustu arvonimiini, niin ymmärryksesi avartuu
K r i s t u s - k a l l i o
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa.
Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä KALLIO oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
Kansani Israel käyttää v. 1948 laaditussa
perustuslaissaan Israelin Jumalasta juuri tätä nimeä - Kallio - mutta harva heistä vielä tuntee
minua. Jäännös kokonaisudessaan tulee tuntemaan
minut, kun Minä palaan Öljymäelle, kaikkien
pyhien kanssa.
"M i n ä o l e n H e r r a s i n u n PARANTAJASI"
2. Moos. 15:26
Herra sanoi: "Jos kuuntelet tarkasti, mitä minä puhun, ja teet sen, mikä on oikein minun silmissäni, jos muistat minun käskyni ja noudatat kaikkia minun lakejani, niin minä en pane sinun vaivaksesi mitään niistä sairauksista, joilla kuritin egyptiläisiä.
Minä, Herra, olen sinun PARANTAJASI." [2. Kun. 1:3; Ps. 103:3; Jes. 53:4,5; Hoos. 6:1]
Apostolini, lääkäri Luukas korostaa tätä nimeäni,
Luuk 4:22-23:
22
Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: "Eikö tuo ole Joosefin poika?"
[Jes. 50:4 | Joh. 6:42]
23
Jeesus sanoi heille: "Kohta te kaiketi tarjoatte minulle sananlaskua 'Lääkäri, paranna itsesi!'
ja sanotte: 'Tee täälläkin, omassa kaupungissasi, kaikkea sitä, mitä sinun kerrotaan tehneen Kapernaumissa.'" [Matt. 11:23]
"M i n ä o l e n H e r r a s i n u n
PELASTAJASI"
Jes. 60:16
Vieraat kansat imettävät sinua, kuninkaat sinua ruokkivat, ja silloin tiedät, että minä, Herra, olen sinun PELASTAJASI, että sinun LUVASTAJASI on Jaakobin Väkevä. [Jes. 49:23]
Jes. 62:11
Maailman ääriin saakka Herra on kuuluttanut: -- Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun PELASTAJASI saapuu, hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut. [Jes. 40:10; Sak. 9:9; Matt. 21:5]
"M i n ä o l e n H e r r a s i n u n
LUNASTAJASI"
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun LUNASTAJASI, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]
Jes. 49:26
Minä syötän sinun sortajillesi heidän omaa lihaansa, he juopuvat omasta verestään, kuin rypäleen mehusta.
Ja kaikki, mikä elää, oppii tietämään, että minä, Herra, olen sinun PELASTAJASI, että sinun LUNASTAJASI on Jaakobin Väkevä.
Jes. 54:5
sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun LUNASTAJASI on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi. [Room. 3:29]
Jes. 54:8
Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun LUNASTAJASI.
Jes. 60:16
Vieraat kansat imettävät sinua, kuninkaat sinua ruokkivat, ja silloin tiedät, että minä, Herra, olen sinun PELASTAJASI, että sinun LUVASTAJASI on Jaakobin Väkevä. [Jes. 49:23]
Jeesus Kristus, Messias
Tarjoan pelastusta nimessäni
14
289
Vastaukset
Joh 4:21-22
21
Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22
Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
Nimim. jaspis_1 esitti hyvän kysymyksen ja hyvin
siihen joku vastaili. Sillä kun pelastus on
juutalaisista, niin eihän Messias tuota valittua
lakikansaansakaan voi heitteille jättää.
"Jaakobin Väkevä" jaksaa odottaa - Hän tietää,
että aikojen lopussa Hänen ilmaannuttuaan
näkyvällä tavalla Öljymäelle (mm. Sak 14:3--6),
"koko Israel" tunnistaa ja tunnustaa Hänet
Messiaaksi, jonka he lävistivät.
Lävistivät koko maailman puolesta!
Sak. 12:10
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet.
Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti,
niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Totuutta vastaa emme mitään voi. Taistelkaamme
siis voitokkaasti totuuden puolesta. Siihen ei
ellenismillä ole osaa eikä arpaa - valetta ja
valhetta koko oppi, alusta loppuun.
:
Valejuutalaiset
Kirjoittanut: "hengellinen israel" 8.10.2008 klo 22.58
### Petos
Kirjoittanut: jaspis_1 8.10.2008 klo 20.41
Dan 11:34
Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen. ###
Meille kaikille tuiki tuntematon jaspis_1 kaivoi esiin sangen tärkeän sanankohdan.
"Danielin kansalle" suodaan keskellä lopunajan sortoa pieni menestys - ja monet
valejuutalaiset, valeisraelilaiset, liittyvät heihin.
Ilmestyskirjassa Jeesus puhuu tästä tarkemmin:
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Niin - osa noista valeisraelilaisista - muka hengellinen Israel - saa armon nähdä totuus ja ...Jooset, yksi Jeesuksen esikuvista, osasi tulkita.
Mies, jonka Jumala solutti Egyptiin, pelastamaan
Israel Egyptin orjuudesta.
1. Moos 40:1-23
Joosef selittää juomanlaskijan ja leipurin unet
5 Vankilassa ollessaan Egyptin kuninkaan juomanlas- kija ja leipuri näkivät molemmat samana yönä unta. Kumpikin näki eri unen, joka vaati oman selityksen- sä.
6 Kun Joosef aamulla tuli heidän luokseen, hän tapasi heidät alakuloisina.
7 Hän kysyi näiltä faraon hovimiehiltä, jotka olivat vankeina hänen kanssaan hänen isäntänsä talossa: "Miksi te näytätte tänään niin onnettomilta?"
8 He vastasivat: "Olemme nähneet unta, eikä täällä ole ketään, joka selittäi- si unemme." Joosef sanoi: "Unien selitykset tulevat Jumalalta, mutta kertokaa kuitenkin unenne minulle."
9 Ylijuomanlaskija kertoi unensa Joosefille sanoen: "Näin unta, että edessäni oli viiniköynnös
10 ja viiniköynnöksessä oli kolme haaraa. Tuskin se oli puhjennut lehteen, kun se jo kukki, ja rypäleet kypsyivät sen tertuissa.
11 Minulla oli kädessäni faraon malja, ja minä otin rypäleitä, puristin nii- den mehun faraon maljaan ja annoin maljan faraon käteen."
12 Joosef sanoi hänelle: "Tämä on unesi selitys. Nuo kolme haaraa tarkoittavat kolmea päi- vää.
13 Kolmen päivän kuluttua farao ylentää sinut ja palauttaa sinut entiseen asemaasi, ja sinä saat antaa maljan faraon käteen niin kuin ennenkin, kun olit hänen juomanlaskijansa.
14 Älä unohda minua, kun sinun käy hyvin, vaan tee minulle palvelus: puhu minusta faraolle ja auta minut pois tästä talosta.
15 Minut on näet ryöstetty tänne heprealaisten maasta, enkä ole täälläkään tehnyt mitään pahaa. Silti minut on heitetty tähän vankityrmään." [1. Moos. 37:28]
16 Kun ylileipuri kuuli, miten hyvin Joosef selitti unen, hän sanoi: "Minun uneni oli tällainen. Minulla oli pääni päällä kolme korillista vehnäleipiä.
17 Ylimmässä korissa oli kaikenlaisia leivonnaisia faraolle syötäväksi, mutta linnut söivät ne korista pääni päältä."
18 Joosef sanoi: "Tämä on unesi selitys. Nuo kolme koria tarkoittavat kolmea päivää.
19 Kolmen päivän kuluttua farao ylentää sinutkin: hän ripustaa sinut hirsipuuhun, ja linnut syövät sinun lihasi."
20 Kolmantena päivänä faraolla oli syntymäpäivä, ja hän järjesti pidot koko hovinsa väelle. Hän ylensi ylijuomanlaskijan ja ylileipurin hovinsa nähden:
21 hän palautti ylijuomanlaskijan entiseen asemaansa, niin että tämä sai taas antaa maljan faraon käteen,
22 mutta ylileipurin hän hirtätti -- juuri niin kuin Joosef oli selittänyt heidän unensa.
23 Mutta ylijuomanlaskija ei muistanut Joosefia, vaan unohti hänet.- Täällä...
-Seppo
-Kake
-Late
-Fitzgerald - Seurakuntaoppia
Alempaa poimittua ...
>> Ei se tolleen toimi ...
Kirjoittanut: AnttiVKantola 9.10.2008 klo 01.32
"Vanhimmalla pitäisi olla ainakin opettamisen, johtamisen ja paimentamisen armolahjat saatuna Pyhältä Hengeltä." (Stork)
Vanhimmalla EI saa olla tuonkaltaista suurta
valtaa, että myös opettaisi, johtaisi ja paimentaisi! Jumalan seurakuntaa tarkoitan.
Vanhin nimenomaan valvoo, etteivät auktorisoidut
käytä valtaansa väärin heikoimpia kohtaan.
Ei pukkia kaalimaan vartijaksi missään nimessä,
paitsi ehkä EG Whiten nimessä.
Niinkuin yhdistyksessä jäsenistö asettaa sisäisen
tarkastajan valvomaan hallituksen puuhia, niin
seurakunnassa (Jeesuksen srk) vanhimmat valvovat
jäsenten puolesta seurakunnan vastuunkantajia.
Eikä vanhinta sovi asettaa siksi, että hän
vetoaa noihin armolahjoihin, vaan ennemminkin
siksi, että Jumala johdattaa valinnoissa.
1.Kor.12:24-25, 28
24 Säädylliset ruumiinosat eivät tällaista verhoa tarvitse. Kun Jumala yhdisti jäsenet ruumiiksi, hän antoi vähempiarvoisille jäsenille suuremman kunnian,
25 jotta ruumiissa ei syntyisi eripuraisuutta vaan jäsenet yhteen kuuluen huolehtisivat toinen toisestaan.
28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
[12:28-30: Room. 12:6-8; Ef. 4:11-16 : Ef. 2:20, 3:5; 2. Tim. 1:11]
Muun muassa tuon toimivuutta vanhimmat valvovat.
Jaak. 5:14
Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
Jos joku on opettaja johtaja paimen, hän on tai
hänestä tulee - diktaattori!
Yx_sisar - Ei kun aramiz
Täällä... kirjoitti:
-Seppo
-Kake
-Late
-FitzgeraldVieläkö sun ihanteenas
on Ellen ja Timo Flink?
Emme tahdo sormellakaan koskea Israelin taakkaan.
Emme tahdo Israelia korvata siinä mielessä.
Mutta kun Jumalan siunauksista puhutaan, olemme
valmiit korvaamaan Israelin!
Semmoisia me pakanakristityt olemme.
Tahdomme välttää kaikki kärsimykset, mutta
vaadimme kaikki Israelille luvatut henhelliset
ja aineelliset siunaukset - tahdomme olla
"hengellinen Israel". Tuon sanaparin
(sanahirviön) puolesta kiivailemme mieluusti ...
KÄRSIMYSTEN OSALLISUUS tekee meistä Jeesuksen
opetuslapsia, Sanan väärentämättömän totuuden
mukaan. Siitä voimme ajatella, että osallisuus
fyysisen Israelin kärsimyksiin tekee meistä
hengellisiä israelilaisia - muttei koskaan
todellisia juutalaisia, Jumalan valittua kansaa,
yhtäkään nisitä 12 sukukunnasta tai nisitä
144000:sta (12x12000).
### Jumalan silmäterä ja Jumalan omaisuuskansa
Kirjoittanut: hildurvonhopsis 8.10.2008 klo 22.51
Me Jeesuksen omat olemme 'hengellinen Israel'
ja juutalaiset ympäri maapalloa 'fyysinen Israel'###
###Kyllä meitä saa siunata
Kirjoittanut: adventisti. 8.10.2008 klo 19.34
olemmehan Jumalan Israel, se todellinen omaisuuskansa. Jokainen joka uskoo Jeesukseen ja on kuuliainen Jumalan käskyille, kuuluu Jumalan Israeliin ja sitä siunatkamme!###
### Et ole adventisti
Kirjoittanut: Adventisti 8.10.2008 klo 23.40
Provo ###
### Opettaako Raamattusi niin?
Kirjoittanut: hildurvonhopsis 8.10.2008 klo 22.28
Onko Raamatussa ehkä niin, että "siunaa israelia, jos he
ovat kilttejä ja vain, jos he uskovat Jeesukseen"?????????????? ###
PAKANAKRISTITYT - HENGELLINEN ISRAEL ?
1. Piet. 2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Tuota ihanaa lupausta ei sano pakanain apostoli
pakanakristityille,
vaan Pietari israelilaisille, jonka, Pietarin, mandaatti oli saarnata
israelilaisille.
Paavali, pakanain apostoli, ei hänkään tunne tai
tunnusta käsitettä "hengellinen Israel". Läheltä
kuitenkin menee Paavalin muutama luonnehdinta,
efesolaisille ja kaikille pakanuudesta kääntyneille. Ei tarkoittanut juutalaiseen lakiin
oksastamista, vaan armollisen Messiaan valittuun
kansaan.
Ef. 2:12
että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
Ei tässä puhuta hengellisestä Israelista, vaan
oksastamisesta Israeliin, niinkuin Jeesus itsekin
opetti - metsästä otetun öljypuun oksastamisesta
"jaloon öljypuuhun".
Koko Israel on pelastuva ("jäännös", Room. 11:26), joten valittu kansa se edelleen on.
Ja meillä kristityillä on ikäänkuin Israelin
kansalaisoikeudet - saamme lukea itsemme OSAKSI
todellista Israelia. Näin teemme Israelista
suuren ja laajan.
Room 11:17-21
17
Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
[Jer. 11:16; Ef. 2:19]
18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua. [Joh. 4:22]
19
Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
20
Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
[Sananl. 28:14; Jes. 66:2; 1. Kor. 10:12; Fil. 2:12]
21
Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan.- Totta vai tarua - - katso v...
V ä i t e:
"" juutalaiset eivät
Kirjoittanut: ole Israel 7.10.2008 klo 22.49
joten logiikkasi meni pieleen ja pahasti. ""
V ä i t t e e n k u m o a m i n e n :
"" Emme ole hengellinen Israel
Kirjoittanut: Emme kärsi Israelin puolesta 9.10.2008 klo 00.59
1. Piet. 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Tuon ylläolevan kirjoitti israelilaisten apostoli israelilaisille! ("Keefas" on Pietarin lempinimi)
Gal 2:8 Sillä hän, joka on antanut Pietarille voiman toimia juutalaisten apostolina, on antanut minulle voiman toimia muiden kansojen keskuudessa. [Ap. t. 2:41, 9:22]
Gal. 2:9
ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.
Uskonto_10 ""
Hei! Se toimii sittenkin .... keskustelu tai ainakin vuorovaikutus ja "tiedon" oikaiseminen!
### Keskustelin Juutalaisen Rabbin kanssa
Kirjoittanut: Aramiz26 9.10.2008 klo 01.11
Hän kertoi lukeneensa EGW kirjan Patriarkat ja Profeetat.
Hän oli ihastunut kirjaan tämän kirjoittajan antaman värityksen ansiosta.
Hän sanoi lukevansa tämän kirjoittajan koko tuotannon. ###
Tottakai keskustelet yksimielisesti Rabbin kanssa - toisen
nimimerkkisi kanssa, sitä en epäile.
Mutta jos sinä Aramiz olet keskustellut rabbin kanssa ihan oikeasti, niin minä olen ihan oikeasti lukenut lapsilleni EGW:n Ikuisia
Kertomuksia iltaisin ja lapset ovat pian nukahtaneet. Joten tehokasta on EGW tarinointi.
Kysäisepä toiselta persoonaltasi, Rabbilta
(lakiuskonto), että mitä hän, "juutalainen rabbi",
on:
Kokeeko Israel yhäti olevansa se valittu kansa!?
Puhtaus ennen kaikkea ... valkoisuutta se.
Löysin sinusta Aramis, tietoa internetistä ...
http://www.nilfisk.fi/upload/aramis_lattianhoitokoneet.pdf- Aramiz26
Pelastusta sinne Helvettiisi: Voit hyvällä omalla tunnolla pitää helvettisi ihan itse.
Kiitos tarjouksesta - teeskennellä
tajuathan sinä iso mies, ettei mitään jumalaa ole olemassa kuin satukirjoissa.
Täällä pohjoisessa oli jo asutusta silloin, kun jumala loi sitä neliskulmaista litteää maataan jne
Kummallista, kun maailmassa on erirotuisia ja erikieliä puhuvia ihmisiä.- Adventistille
Hyvin näyttää ateismi ja adventismi sulautuvan
yhteen. Merkkikieli kristittyjä vastaan yhdentyy.
>>> Älä viitti
Kirjoittanut: teeskennellä 9.10.2008 klo 16.07
tajuathan sinä iso mies, ettei mitään jumalaa ole olemassa kuin satukirjoissa.
Täällä pohjoisessa oli jo asutusta silloin, kun jumala loi sitä neliskulmaista litteää maataan jne
Kummallista, kun maailmassa on erirotuisia ja erikieliä puhuvia ihmisiä.
- Sittenkin liikaa ...
Tietoa tulee liruttelemalla, mutta tulee kuitenkin
Kirjoittanut: uteljas 9.10.2008 klo 07.21
#######
PEDON MERKKI
SUNNUNTAI..... 9.10.2008 klo 06.40
On ollut voimassa keskiajoista lähtien, siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti v. 321 alkaen.
Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.
Älä usko vesittelijöitä, ei vielä, ei vielä, ei vielä, eikä vielä.
Katoliset sanovat: Sunnuntai on valtamme merkki.#####
----->>>> Jos periaate ajattelussanne käy tuota rataa, niin adventtikirkko tuolla perusteella pitää sapattia oman valtansa merkkinä!
Asia tuli selväksi mistä on kyse.
Kiitos vaan paljastuksestasi - Tie - totuus - elämä
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä;
ei kukaan tule Isän tykö muutoin
kuin minun kauttani.
Ehkä sittenkin tuo Jumalan Karitsa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402