BAMBI

minänääänä

oon saanu tietää et bambist o tehty 2 dubbaust
uudes se bambin "tyttöystävä" on joku faline,
nii oliks se vanhassa minna? ei voi enää muistaa

8

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

      Bambiin on tehty kaksi suomidubbausta. Vanhemmassa Faline on vaihdettu Minnaksi ja Thumper ei ole Rumpali vaan Kalle Kaniini.

      Uudessa suomennoksessa hahmojen nimet menevät enemmän alkuperäisten mukaan, eli Faline on suomenkielisessäkin versiossa Faline ja Thumper on Rumpali.

      Mistä versiosta sitten kukakin tykkää enemmän on makuasia.

      Bambi on niitä harvoja klassikoita jotka itse katson alkuperäisellä ääniraidalla.

      • kerrotko sitten vielä

        Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?


      • NoJopas
        kerrotko sitten vielä kirjoitti:

        Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?

        Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?

        Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.

        Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
        Bambi Miika Vintturi
        Bambi aikuisena Samuel Harjanne
        Rumpali Akira Takaki
        Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
        Kukka Henri Piispanen
        Kukka aikuisena Aksu Palmen
        Feline Rebekka Holi
        Feline aikuisena Saara Lehtonen
        Bambin äiti Sari Moilanen
        Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
        Pöllövaari Jyrki Kovaleff
        Rumpalin äiti Satu Nipuli
        Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
        Laulut:
        Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
        Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
        Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro

        Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.

        (itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)


      • kiitti
        NoJopas kirjoitti:

        Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?

        Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.

        Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
        Bambi Miika Vintturi
        Bambi aikuisena Samuel Harjanne
        Rumpali Akira Takaki
        Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
        Kukka Henri Piispanen
        Kukka aikuisena Aksu Palmen
        Feline Rebekka Holi
        Feline aikuisena Saara Lehtonen
        Bambin äiti Sari Moilanen
        Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
        Pöllövaari Jyrki Kovaleff
        Rumpalin äiti Satu Nipuli
        Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
        Laulut:
        Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
        Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
        Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro

        Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.

        (itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)

        Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista


      • NoJopas
        kiitti kirjoitti:

        Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista

        Jonkin verran on tietoa karttunut, mutta vuosilukuja piti kyllä googlettamalla lunttia. :)

        Ja nimilistaakaan en sentään ulkoa muista, vaan kävin kopsaamassa sen yhdestä vanhasta kirjoituksestani. www.taikalinna.net


      • Hoi

        Miten on mahdollista, että minä olen nähnyt Bambin joskus videolta, joka on ostettu ehkäpä '90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa niin, että Rumpali on Rumpali ja Minna Faline/Minna on Minna o.O Äitinikin muistaa tämän niin.


      • fan
        NoJopas kirjoitti:

        Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?

        Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.

        Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
        Bambi Miika Vintturi
        Bambi aikuisena Samuel Harjanne
        Rumpali Akira Takaki
        Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
        Kukka Henri Piispanen
        Kukka aikuisena Aksu Palmen
        Feline Rebekka Holi
        Feline aikuisena Saara Lehtonen
        Bambin äiti Sari Moilanen
        Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
        Pöllövaari Jyrki Kovaleff
        Rumpalin äiti Satu Nipuli
        Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
        Laulut:
        Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
        Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
        Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro

        Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.

        (itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)

        Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.


      • fan
        fan kirjoitti:

        Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.

        siis Bambin uudelleenkäännöksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe