oon saanu tietää et bambist o tehty 2 dubbaust
uudes se bambin "tyttöystävä" on joku faline,
nii oliks se vanhassa minna? ei voi enää muistaa
BAMBI
8
1734
Vastaukset
- NoJopas
Bambiin on tehty kaksi suomidubbausta. Vanhemmassa Faline on vaihdettu Minnaksi ja Thumper ei ole Rumpali vaan Kalle Kaniini.
Uudessa suomennoksessa hahmojen nimet menevät enemmän alkuperäisten mukaan, eli Faline on suomenkielisessäkin versiossa Faline ja Thumper on Rumpali.
Mistä versiosta sitten kukakin tykkää enemmän on makuasia.
Bambi on niitä harvoja klassikoita jotka itse katson alkuperäisellä ääniraidalla.- kerrotko sitten vielä
Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?
- NoJopas
kerrotko sitten vielä kirjoitti:
Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?
Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?
Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.
Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
Bambi Miika Vintturi
Bambi aikuisena Samuel Harjanne
Rumpali Akira Takaki
Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
Kukka Henri Piispanen
Kukka aikuisena Aksu Palmen
Feline Rebekka Holi
Feline aikuisena Saara Lehtonen
Bambin äiti Sari Moilanen
Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
Pöllövaari Jyrki Kovaleff
Rumpalin äiti Satu Nipuli
Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
Laulut:
Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro
Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan) - kiitti
NoJopas kirjoitti:
Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?
Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.
Bambi Miika Vintturi
Rumpali Akira Takaki
Kukka Henri Piispanen
Feline Rebekka Holi
Laulut:
Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista
- NoJopas
kiitti kirjoitti:
Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista
Jonkin verran on tietoa karttunut, mutta vuosilukuja piti kyllä googlettamalla lunttia. :)
Ja nimilistaakaan en sentään ulkoa muista, vaan kävin kopsaamassa sen yhdestä vanhasta kirjoituksestani. www.taikalinna.net - Hoi
Miten on mahdollista, että minä olen nähnyt Bambin joskus videolta, joka on ostettu ehkäpä '90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa niin, että Rumpali on Rumpali ja Minna Faline/Minna on Minna o.O Äitinikin muistaa tämän niin.
- fan
NoJopas kirjoitti:
Bambi Miika Vintturi
Rumpali Akira Takaki
Kukka Henri Piispanen
Feline Rebekka Holi
Laulut:
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.
- fan
fan kirjoitti:
Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.
siis Bambin uudelleenkäännöksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778