Mr Katille!

uskova

Tervehdys vain Mr kat!

Kun olen tässä sinun kirjoituksia lukenut, niin olen huomannut että olet hyvin kiinnostunut tieteestä ja maailmankaikkeudesta yleensä. Tuntuu aivan kuin sinä tiedostamattasi etsisit jotakin tieteen avulla, Jumalaa ehkä?

Se voi olla alitajuista, et ehkä itse sitä tiedä.
MUTTA, tieteen avulla ja keinoin et tule koskaan löytämään totuutta, et tule koskaan löytämään mitään lukemalla esim. tieteen kuvalehteä. Totuus on liian arvokas ollakseen tieteen kuvalehdessä!

Voit tutkia kivenmurikoita ja laskea niitä kuuluisia etäisyyksiä tähtien välillä ja voin vakuuttaa että et löydä uskoa Jumalaan sillä tavoin, ehkä paremminkin päinvastoin, muutut ehkä vielä ateistiksi valonnopeuksinesi ja luunkappaleinesi.

Mutta Raamatussa on ohje: Hebrealaiskirje 11. luku ja 6. jae: "Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."

No niin, mitä tuosta Raamatunpaikasta voimme päätellä? Ensinnä sen että Jumalan olemassaolo on uskon asia - tiede ei auta. Sitten huomaamme, jos luemme koko 11. luvun, sen että koko luku puhuu uskosta, mutta missään ei sanota että meidän pitäisi etsiä uskoa, ei missään!!

Mr Kat, jos etsit uskoa, et löydä sitä, löydät vain kivenmurikoita, luunkappaleita ja suuria tähtienvälisiä etäisyyksiä. Mutta Hebrealaiskirjeen 11. luvun 6. jae kertoo avaimen: "... Hän palkitsee ne jotka HÄNTÄ ETSIVÄT."

Elikä meidän täytyy etsiä Häntä, Herraa, Jumalaa eli toisinsanoen Jeesusta, koska Raamattu sanoo että Hänessa (Jeesuksessa) on koko Jumalan täyteys ruumiillisesti. Jos etsit Jeesusta löydät uskon, sillä Jeesus on sinun uskosi. Ei ole uskoa Jumalaan Jeesuksen ulkopuolella (eikä kovin helposti ainakaan tuollaisella lukeneella länsimaisella ihmisellä niinkuin sinä hyvä Mr Kat)

Jos etsit uskoa et saa mitään mutta jos etsit Jeesusta saat kaiken!

No miten löytää Jeesuksen? Ensiksi voi aloittaa vaikka lukemalla vilpittömin ja nöyrin mielin neljää evankeliumia ja antaa evankeliumeiden puhua sydämelle ja järjellekin. (Jumalan löytää paremmin sydämellä kuin päällä)

Ennakkoluuloton kannattaa olla. Täytyy myös muistaa että Jumala on rakkaus.

Siunausta sinulle Mr Kat ja muillekin!

8

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • |>"Tuntuu aivan kuin sinä tiedostamattasi etsisit jotakin tieteen avulla, Jumalaa ehkä? ""tähtien välillä ja voin vakuuttaa että et löydä uskoa Jumalaan sillä tavoin, ehkä paremminkin päinvastoin, muutut ehkä vielä ateistiksi valonnopeuksinesi ja luunkappaleinesi."

      • Herra KATtia

        Uuden tutkimuksen mukaan AS (ja yleensä kaikki autismin muodot) johtuvat aivojen rakenteellisesta ylikehittyneisyydestä. Aivoissa on tavallaan normaalia enemmän prosessointitehoa, ja ne menevät koko ajan ylikierroksilla, muuttaen kaikki ärsykkeet supervoimakkaiksi. Aspergereilla ilmiö on sen verran lievä, ettei ylimäärä aistitietoa ylikuormita ihmistä, mutta vakavammissa autismin muodoissa se voi muuttua rampauttavaksi ominaisuudeksi. Luettelointitaipumus ja tapa keskittyä yksityiskohtiin on myös selitettävissä tällä.

        Lisäluettavaa:
        "Do supercharged brains give rise to autism?"
        New Scientist - 20 September 2008
        http://www.newscientist.com/article/mg19926741.700-do-supercharged-brains-give-rise-to-autism.html


      • Joniiii

        Kiitos tuosta kirjalinkistä. Olen etsinyt tuota kuukausitolkulla kun tyhmyyksissäni jätin sen ostamatta.


      • Herra KATtia kirjoitti:

        Uuden tutkimuksen mukaan AS (ja yleensä kaikki autismin muodot) johtuvat aivojen rakenteellisesta ylikehittyneisyydestä. Aivoissa on tavallaan normaalia enemmän prosessointitehoa, ja ne menevät koko ajan ylikierroksilla, muuttaen kaikki ärsykkeet supervoimakkaiksi. Aspergereilla ilmiö on sen verran lievä, ettei ylimäärä aistitietoa ylikuormita ihmistä, mutta vakavammissa autismin muodoissa se voi muuttua rampauttavaksi ominaisuudeksi. Luettelointitaipumus ja tapa keskittyä yksityiskohtiin on myös selitettävissä tällä.

        Lisäluettavaa:
        "Do supercharged brains give rise to autism?"
        New Scientist - 20 September 2008
        http://www.newscientist.com/article/mg19926741.700-do-supercharged-brains-give-rise-to-autism.html

        Baron-Cohenin teorian mukaan au ja as ovat "äärimmäiset miehet aivot".

        Ennestään jo tiedossani ASseista:
        Osalla on hyper- tai hypoaistiherkkyttä (yli tai alivajausta).

        Itse kuulin herkemmin ainakin veljeen ja isään verraten ukkosenjyrinän ja olen yliherkkäkin äänille, kännykkääni mun on pitänyt liimata paperituppo teipillä kuulokkeen eteen. Autolla ajaessa mulla on usein korvatupot (korkeiden äänien yliherkkyys ehkä) jne.

        Minä olin perheen kaasun ja homeenhaistajana "Kaasu haesooko ? Kutsutaan Kari paikalle..", veljelle piti ja vieläkin pitää haistattaa minulle, että onko leipä kunnossa vai liian vanha. Kerran haistoin homeen 7 x muovikerroksenkin läpi ja maidosta aina vähäisetkin desinfiointiaineiden jäänteet ym.

        Mutta puheenkuullunymmärryksessä on vajautta, yo-kokeissa taisi se hipoa rimoja.. (perheessä ollu yleisin sana: "M-TÄH?").. ehkä siksi välitän vain musiikista jossa ei ole juuri laulua?

        Että semmosta hyperia ja hypoa.

        Ainakin yhdessä valittujen palojen kertomassa tapauksessa erään autistin vika korjautui korvaleikkauksella, kun tuhottiin yliherkkyys-äänikaistat niin hän normalisoitui aika pitkälle.


      • Joniiii kirjoitti:

        Kiitos tuosta kirjalinkistä. Olen etsinyt tuota kuukausitolkulla kun tyhmyyksissäni jätin sen ostamatta.

        ..etten jo vuosia sitten löytänyt tota kirjaa.
        Kirjastokirjana luin mutta mun pitää ostaa se jokatapauksessa..

        Se pelasti ehkä kaksikin ihmissuhdetta (meni just aiemmin ristiin sukset jolla taas meni aiemmin ristiin kun suvussa on..;)


      • Herra KATtia kirjoitti:

        Uuden tutkimuksen mukaan AS (ja yleensä kaikki autismin muodot) johtuvat aivojen rakenteellisesta ylikehittyneisyydestä. Aivoissa on tavallaan normaalia enemmän prosessointitehoa, ja ne menevät koko ajan ylikierroksilla, muuttaen kaikki ärsykkeet supervoimakkaiksi. Aspergereilla ilmiö on sen verran lievä, ettei ylimäärä aistitietoa ylikuormita ihmistä, mutta vakavammissa autismin muodoissa se voi muuttua rampauttavaksi ominaisuudeksi. Luettelointitaipumus ja tapa keskittyä yksityiskohtiin on myös selitettävissä tällä.

        Lisäluettavaa:
        "Do supercharged brains give rise to autism?"
        New Scientist - 20 September 2008
        http://www.newscientist.com/article/mg19926741.700-do-supercharged-brains-give-rise-to-autism.html

        ..hyvin varustetuista isoista kirjastoista ja kirjakaupoista sen löytänee..


      • Vinkin antaja
        MrKAT kirjoitti:

        Baron-Cohenin teorian mukaan au ja as ovat "äärimmäiset miehet aivot".

        Ennestään jo tiedossani ASseista:
        Osalla on hyper- tai hypoaistiherkkyttä (yli tai alivajausta).

        Itse kuulin herkemmin ainakin veljeen ja isään verraten ukkosenjyrinän ja olen yliherkkäkin äänille, kännykkääni mun on pitänyt liimata paperituppo teipillä kuulokkeen eteen. Autolla ajaessa mulla on usein korvatupot (korkeiden äänien yliherkkyys ehkä) jne.

        Minä olin perheen kaasun ja homeenhaistajana "Kaasu haesooko ? Kutsutaan Kari paikalle..", veljelle piti ja vieläkin pitää haistattaa minulle, että onko leipä kunnossa vai liian vanha. Kerran haistoin homeen 7 x muovikerroksenkin läpi ja maidosta aina vähäisetkin desinfiointiaineiden jäänteet ym.

        Mutta puheenkuullunymmärryksessä on vajautta, yo-kokeissa taisi se hipoa rimoja.. (perheessä ollu yleisin sana: "M-TÄH?").. ehkä siksi välitän vain musiikista jossa ei ole juuri laulua?

        Että semmosta hyperia ja hypoa.

        Ainakin yhdessä valittujen palojen kertomassa tapauksessa erään autistin vika korjautui korvaleikkauksella, kun tuhottiin yliherkkyys-äänikaistat niin hän normalisoitui aika pitkälle.

        Puheenymmärryksen vaikeus voisi olla hyvinkin seurausta yliaistivuudesta. Artikkelissa (jota ei tosiaan olekaan saatavilla netissä kuin tilaajille, valitan) mainittiin, että liiallinen aistien ylikuormitus voi saada lapsen välttämään monia tilanteita olennaisessa kehitysvaiheessa. Nimenomaan puheen ja sosiaalisten taitojen oppimiseen on tietty rajattu ajanjakso, jolloin ihminen on herkimmillään. Jos lapsi tänä aikana välttää tilanteita, joissa asiaankuuluvia ärsykkeitä tulisi, ominaisuudet jäävät pysyvästi alikehittyneiksi.


      • Mr.K.A.T.
        Vinkin antaja kirjoitti:

        Puheenymmärryksen vaikeus voisi olla hyvinkin seurausta yliaistivuudesta. Artikkelissa (jota ei tosiaan olekaan saatavilla netissä kuin tilaajille, valitan) mainittiin, että liiallinen aistien ylikuormitus voi saada lapsen välttämään monia tilanteita olennaisessa kehitysvaiheessa. Nimenomaan puheen ja sosiaalisten taitojen oppimiseen on tietty rajattu ajanjakso, jolloin ihminen on herkimmillään. Jos lapsi tänä aikana välttää tilanteita, joissa asiaankuuluvia ärsykkeitä tulisi, ominaisuudet jäävät pysyvästi alikehittyneiksi.

        Minä kun luulin vajavuuteni osasyyksi sen, että kun muut kuunteli (engl. kielistä) rockia niin minä vain Bachin fuugia.
        Ehkä se olikin mutta vajavuus itse saa välttämään (=kierre) puheellista musaa, joka kehittäisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4257
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2404
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1494
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1170
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe