Minua on hiukan ihmetyttänyt eräs asia. Missä on
kaikkien raamatun henkilöiden haudat? Luulisi
maailmaa mullistaneiden hautapaikkojen olevan
yleisessä perimätiedossa?
Ajatellaan vaikka Moosesta, juutalaisten maanpäällistä
jumalaa. Missä on hänen hautansa? Kun Mooses kuoli,
niin heitettiinkö ruumis suohon, ja unohdettiin se
kikkelinsilpoja? Luulisi juutalaisten menneen
osoittamaan kunnioitustaan haudalle. Sehän olisi
ollut pyhiinvaelluskohde. Mooses taidettiin
haudata joutomaahan muiden sieninarkkareiden
sekaan ja unohdettiin kuten kuka tahansa?
Samoin Nooa, jumalan suuren suunnitelman
toteuttaja, sai palkakseen tulla haudatuksi
jollekin tunkiolle? Kukaan ei jäännyt kaipaamaan
ihmiskunnanpelastajaa. Hänelle ei edes pystytty
muistomerkkiä koko vitun maailman pelastamisesta.
Outoa?
Ja sitten Jeesus. Kukaan ei tiedä varmasti missä
Jeesuksen hauta sijaitsee. Miksi ihmeessä?
Luulisi ihmeitä tekevän zombin hautapaikan
painuvan kansan kollektiiviseen muistiin.
Mutta ei, jumalan pojan haudan sijaintia
ei kukaan muista.
Tarkalleen ottaen kenenkään raamatun henkilön
hautapaikkaa ei tiedetä. Miksiköhän?
Koska raamatun henkilöt ovat kuvitteellisia.
Jos raamatun henkilöt olisivatkin oikeita,
ei heitä kukaan muistaisikaan, koska he
olivat vain tavallisia sienipäitä harhoineen.
Missä on Jeesuksen hauta?
39
1181
Vastaukset
- juutas.
Niin. Tuo on melko kummallista, sillä paljon vanhempiakin hautoja kuin pari tuhatta vuotta tunnetaan kyllä paljon, ja paljon vähäisemmille miehille niitä on kyhätty.
Ja jos nuoren maan ajoituksiin uskotaan, ei tosiaan Mooseksen ja Nooan hautojen ja muistomerkkien säilyminen olisi ollenkaan mahdotonta. Missähän lienevät ja kuka ne on hävittänyt?- Retrohetero
siinä on hihulille taas yksi pähkinä. Faaraot
sun muiden haudat kyllä löytyvät, muttei jumalan
sanansaattajien, erikoista tosiaan...
- Bubastis.tm
Srinagarissa, Kashmirin osavaltiossa, Intiassa.
Jeesus pakeni Intiaan "ylösnousemuksensa" jälkeen yhdessä Maria Magdalenan kanssa.
http://www.tombofjesus.com/2007/core/tomb/photos.html - joku vaan
Itse ainakin olen ihan Raamattua lukemalla löytänyt Mooseksen ja Jeesuksen ruumiiden kohtalot. Lue sinäkin kyllä sieltä ne löytyy!
- Retrohetero
sentään... Nyt ei ollut kyse kohtalosta,
vaan hautapaikoista... Hohhoijaa... - Kössönöm
missä ne haudat ovat? Tuo juttusi on aivan sama, kuin että joku sanoisi, että minä kyllä tiedän missä on Zeuksen hauta (onko hän muuten kuollut?), koska jossain kirjassa niin sanotaan.
- joku vaan
Retrohetero kirjoitti:
sentään... Nyt ei ollut kyse kohtalosta,
vaan hautapaikoista... Hohhoijaa...No kun kerran olet niin laiska ettet jaksa itse avata Raamattua, niin voin kertoa, ellen nyt aivan väärin muista että Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut, eikä sitä ollut kukaan näkemässä. Tuo on luultavasti 5. Mooseksen kirjassa.
Jeesus vuorostaan haudattiin kalliohautaan, mutta kuten olet jo lapsena oppinut niin Jumala herätti Jeesuksen ja vapautti kalliohaudasta ja nosti taivaaseen Isä-Jumalan oikealle puolelle.
Roomalaiset sotilaatkaan eivät voineet sitä estää kun Jumalan enkeli tainnutti haudan vartijat ja siirsi ison kiven pois haudan suulta.
Naiset menivät ensimmäisenä tyhjälle haudalle.
Tuomas oli se opetuslapsi joka ei uskonut aluksi ja hänestä tulee nimitys "epäilevä Tuomas".
Tuomaskin uskoi kun kohtasi itse ylösnousseen Vapahtajan.
Mutta jos kiinnostaa Mooseksen hautapaikka tai ruumiin kohtalo (en ymmärrä mitä eroa sanamuodoilla on?) niin lukaseppa Raamatusta, Jumalan Sanasta siellä se on kerrottu.
Siunausta! - Milian***
joku vaan kirjoitti:
No kun kerran olet niin laiska ettet jaksa itse avata Raamattua, niin voin kertoa, ellen nyt aivan väärin muista että Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut, eikä sitä ollut kukaan näkemässä. Tuo on luultavasti 5. Mooseksen kirjassa.
Jeesus vuorostaan haudattiin kalliohautaan, mutta kuten olet jo lapsena oppinut niin Jumala herätti Jeesuksen ja vapautti kalliohaudasta ja nosti taivaaseen Isä-Jumalan oikealle puolelle.
Roomalaiset sotilaatkaan eivät voineet sitä estää kun Jumalan enkeli tainnutti haudan vartijat ja siirsi ison kiven pois haudan suulta.
Tuomas oli se opetuslapsi joka ei uskonut aluksi ja hänestä tulee nimitys "epäilevä Tuomas".
Mutta jos kiinnostaa Mooseksen hautapaikka tai ruumiin kohtalo (en ymmärrä mitä eroa sanamuodoilla on?) niin lukaseppa Raamatusta, Jumalan Sanasta siellä se on kerrottu.
Siunausta!" ellen nyt aivan väärin muista että Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut......Tuo on luultavasti 5. Mooseksen kirjassa."
LOL. - Retrohetero
joku vaan kirjoitti:
No kun kerran olet niin laiska ettet jaksa itse avata Raamattua, niin voin kertoa, ellen nyt aivan väärin muista että Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut, eikä sitä ollut kukaan näkemässä. Tuo on luultavasti 5. Mooseksen kirjassa.
Siunausta!vingut, mutta muinaisella kirjalla on todistusarvoa
tasan nolla. Missä on kaikkien jumalan
sanan saattajien ruumiit, häh? Listaanko
tähän kaikki raamatun henkilöt? - joku vaan
Milian*** kirjoitti:
" ellen nyt aivan väärin muista että Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut......Tuo on luultavasti 5. Mooseksen kirjassa."
LOL.Mitä naurettavaa siinä on jos en muista? Jokainen voi itse lukea Raammatusta miten se oli. Minunko tässä pitäisi lukea toisille Raamattua?
- Retrohetero
joku vaan kirjoitti:
Mitä naurettavaa siinä on jos en muista? Jokainen voi itse lukea Raammatusta miten se oli. Minunko tässä pitäisi lukea toisille Raamattua?
palikka tajuaisit ettei raamatun kirjoituksilla
ole todistusarvoa, ennenkuin löydetään selviä
yhteneväisyyksiä historiasta. Niitä kun ei
ole näkynyt, niin on turha puhua myöskään
ylösnousemuksista.
Annan esimerkin:
Keijukaisten maallisia jäännöksiä kun ei ole
löytynyt yhtään, ei todennäköisesti ole
ollutkaan keijukaisia. Jos mikään muukaan
fyysinen todiste ei tue keijukaisteoriaa, on
todella typerää alkaa olettamaan keijukaisten
nouseen esim. korkeammalle henkiselle tasolle,
etenkään kun korkeammasta henkisestä tasosta
ei ole myöskään todisteita.
Pyörit kehäpäätelmässä jossa jumala sanoo
raamatun olevan totta ja raamattu jumalan.
Pienelläkin päätelly voi todeta, ettei
tuosta päätelmästä jää jäljelle muuta kuin
muinainen paskalappunippu, ei jumalaa. - Milian***
joku vaan kirjoitti:
Mitä naurettavaa siinä on jos en muista? Jokainen voi itse lukea Raammatusta miten se oli. Minunko tässä pitäisi lukea toisille Raamattua?
..te haaasssuun hauskat julistajahihhulit ette edes tunne kirjaa, jonka pohjalta pitäisi kyetä selittämään tuotetta parhain päin :D
"Minunko tässä pitäisi lukea toisille Raamattua?"
Jos sinulla on aikeissa puhua uskontosi vietäväksi älyllisesti rehellinen ateisti, niin aoita nyt hyvä pelle siitä, että tunnet sen tuotteesi mihin yrität puhua mukaan.
Ja ei, sinun ei pidä lukea toisille raamattua. Lue se alkuun ihan itsellesi.
..ja sitten se totuus lopuksi: Keskiverto ateisti tuntee raamatun monin verroin paremmin kuin yksikään fundamentalistinen lahkohihhuli. - joku vaan
Milian*** kirjoitti:
..te haaasssuun hauskat julistajahihhulit ette edes tunne kirjaa, jonka pohjalta pitäisi kyetä selittämään tuotetta parhain päin :D
Jos sinulla on aikeissa puhua uskontosi vietäväksi älyllisesti rehellinen ateisti, niin aoita nyt hyvä pelle siitä, että tunnet sen tuotteesi mihin yrität puhua mukaan.
..ja sitten se totuus lopuksi: Keskiverto ateisti tuntee raamatun monin verroin paremmin kuin yksikään fundamentalistinen lahkohihhuli.Kuulehan nyt milian, ei se ole uskon kannalta oleellista osata sanatarkkaan ulkoa erittäin paksua kirjaa, vaan ymmärtää Raamatun sanoma ja ne asiat.
Sitäpaitsi kristityt painottavat enemmän uutta testamenttia kuin vanhaa.
Ei minun uskoni tai ilosanoman vienti kaadu siihen jos minä en muista jotakin yksittäistä sivuseikkaa vanhasta testamentista!
Siunausta sinulle milian! joku vaan kirjoitti:
Kuulehan nyt milian, ei se ole uskon kannalta oleellista osata sanatarkkaan ulkoa erittäin paksua kirjaa, vaan ymmärtää Raamatun sanoma ja ne asiat.
Ei minun uskoni tai ilosanoman vienti kaadu siihen jos minä en muista jotakin yksittäistä sivuseikkaa vanhasta testamentista!
Siunausta sinulle milian!"Jumala hautasi Mooseksen ruumiin jonnekin vuorelle olisiko ollut, eikä sitä ollut kukaan näkemässä"
Jos kukaan ei ollut näkemässä, niin miten se on päätynyt Raamattuun?
Käyttikö muuten iso herra lapiota vai taikoiko Mooseksen kylkiluusta lumikolan ja kaiveli sillä?- vastaaja x
Milian*** kirjoitti:
..ja sitten se totuus lopuksi: Keskiverto ateisti tuntee raamatun monin verroin paremmin kuin yksikään fundamentalistinen lahkohihhuli.jos nyt joskus luet tämän jutun, niin annan yhden neuvon..
Ota ihan rauhallisesti täällä ateismi-palstalla.
Ok ? - Milian***
joku vaan kirjoitti:
Kuulehan nyt milian, ei se ole uskon kannalta oleellista osata sanatarkkaan ulkoa erittäin paksua kirjaa, vaan ymmärtää Raamatun sanoma ja ne asiat.
Siunausta sinulle milian!"..ei se ole uskon kannalta oleellista osata sanatarkkaan ulkoa erittäin paksua kirjaa, vaan ymmärtää Raamatun sanoma ja ne asiat."
Minä en ole ikinä ostanut sikaa säkissä, enkä tekisi niin uskontojenkaan tapauksessa.
Asia, ismi tai mikä hyvänsä täytyy tuntea juurta jaksain, jotta voi ITSELLEEN rehellisesti sanoa ottaneensa niin paljon selvää, että kykenee tekemään perusteltavan ratkaisun liittymisestä tai sen tekemättä jättämisestä. Minä pystyn perustelemaan täydellisesti, miksi en ikäkuunapäivänä liittyisi lahkoonne, mutta perustelut sille miksi SINÄ siihen kuulut, ovat niin typerät ja puuttelliset, että myötähäpeää vain herättää.
Se kirja on sairas. Sen juoni, tarina ja opetukset ovat matkittua satua muilta ja JOS sinäkin olisit joskus vaivautunut lukemaan koko kirjan läpi ajatuksella -ehkä jopa useampaan kertaan-, niin et mahdollisesti olisi koskaan alkanut uskomaankaan siihen huttuun.
Ramatun sanoma....samaa "rakkauden sanomaa" eri tekstiasuun puettuna löytää muualtakin. Tosin vain ehkä aavistuksen "rakastavammassa muodossa" ottaen huomioon, että teidän kr.jumalanne on varsinainen sadistisuuden huippu.
Periaate: Usko tai kidu ikuisuus on UHKAUS. Se on pakottamista ja osoittaa kammottavaa raakuutta olennolta, joka on itse kussut "täydellisen luomistyönsä" totalisesti.
"Sitäpaitsi kristityt painottavat enemmän uutta testamenttia kuin vanhaa. "
Tottakai. Vt on suorastaan painajaismainen, eikä vain raakuuksien kohdalla, vaan monien aivan päättömien satujen ja ristiriitojen, joita te pidätte oikeasti tapahtuneina tapahtumina ja ristiriidat selitätte milloin mitenkin päin mitä hyvänsä.
Normijärkinen kansalainen pitää sellaista naurettavana, mutta...niin.
"Ei minun uskoni tai ilosanoman vienti kaadu siihen jos minä en muista jotakin yksittäistä sivuseikkaa vanhasta testamentista! "
Niin. Ei ehkä se vienti (riippuu ihan omasta sisukkuudestasi), vaan sen vastaanottaminen. Se se kaatuu. Ymmärrätkö?
Älyllisesti rehellisen ateistin kohdalla se kaatuu varmasti jo tuohonKIN.
Vaaditaan astetta tasokkaampaa tapaa, jotta ateisti saadaan käännytettyä uskonnolliseen uskoon. Hihhulointi ei tepsi, trust me.
Ja tuosta hyvänä aasinsiltana;
Te, sinä myös, teette kerrassaan loistavaa työtä tuolla tyhmällä hihhuloinnillanne tälläkin palstalla. Teitä me saamme kiittää tod.näk suurelta osin kirkosta ja uskonlahkoista eronneista, sillä kun tuota tuubaa lukee, niin kuka helkkari haluaa sellaiseen älyvapaaseen porukkaan kuulua?
"Siunausta sinulle milian!"
Hus..pthui...menetkös vittuilemasta siitä...HUS. - Retrohetero
vastaaja x kirjoitti:
jos nyt joskus luet tämän jutun, niin annan yhden neuvon..
Ok ?tumppuus hihu, ja selitä jumbojetin mentävät
aukot raamatun logiikassa... Tai ei niitä tarvi
selittää tämän keskustelun puitteissa, selität
vaan mihin näiden kaikkien "pyhimyksien" raadot
ovat kadonneet... vastaaja x kirjoitti:
Ok ?kuten sinulle, täytyy joskus yrittää tuoda ssdiaa esiin puhtaan vittuilun keinoin.
Se on monelle vajakille tuttu toimintapa ja vajakille, kuten kaikille, pitää käyttää kohderyhmän kieltä.
Tosin sinutkin, lainatakseni äitisi sanoja, pitäisi nussia uudestaan.- Milian***
vastaaja x kirjoitti:
Ok ?Olen pannut merkille sen, että hyvällä selostaminen menee ohi valon nopeudella. Pahalla selostaminen myös. Mutta keskikaistalla, sopivalla vittuilulla, tuntuu viesti menevän perille. Ja mistkö sen tietää? Siitä, että jää vastaus tulematta tai jos sellaisen saa, niin taso muuttuu huomattavasti. Tuttu kaava joka tapauksessa, mutta tuloksellinen sikäli, että huomaan mikä toimii ja mikä ei.
"Ota ihan rauhallisesti täällä ateismi-palstalla. "
Minä otan ihan iisisti sekä täällä että muuallakin. Älä hämäänny pelkästä verbaliikasta, vaikka lahkodespoottinne onkin hyvä puhumaan.
- Haudanpaikkoja
- Retrohetero
ei tiedä mihin Jeesus haudattiin? Onkohan sitä
sitten edes haudattu yhtään mihinkään? Ei tainnut
Jeesus paljon aikalaisiaan säväyttänyt, kun ei
edes hautapaikkaa muisteta...
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"Missä on Jeesuksen hauta?"
Raamatun mukaan, luolassa, luola taas oli kalliossa ja kallio Israelissa :)
Ihmiselle, joka ottaa Jeesuksen vakavasti ja ymmärtää hänen opetuksen, hauta ei ole merkittävä ja siksi on ymmärrettävää, jos siitä ei olla tehty suurta juttua.
Toisaalta, vaikka joku kertoisi tarkemman sijainnin, et sitä kuitenkaan uskoisi, eikä sielä olisi nähtävää, kun Jeesus ei viihtynyt sielä kuin vähän aikaa.
Ja mitä muiden hautoihin tulee, Raamatun mukaan Jeesuksen ylösnousemuksessa meni mukana muitakin, joten turha etsiä.
"Hänelle ei edes pystytty
muistomerkkiä koko vitun maailman pelastamisesta.
Outoa?"
Mielestäni luku Raamatussa on enemmän kuin joku kivikasa. Ja toisaalta, se että ei ole löytynyt Nooan hautaa, ei todista, ettei sitä voi edelleen olla.- Retrohetero
senkun vinkuu:
"Mielestäni luku Raamatussa on enemmän kuin joku
kivikasa."
Väärin. Se on hyvin olennaista, kun mietitään
raamatun historiallisia "faktoja".
"Ja toisaalta, se että ei ole löytynyt Nooan hautaa, ei todista, ettei sitä voi edelleen olla."
Niin, keijukaisjumalan haudan puuttuminen
ei todista etteikoo keijukaisjumalaa ole
ollut.
"...hauta ei ole merkittävä..."
EI OLE MERKITTÄVÄ? Siis jumalan pojan hauta (tai
Nooan, Aabrahamin, Lootin...) ei ole merkittävä?
Mitä vittua, pilkkaatko jumalaasi?
"Ja mitä muiden hautoihin tulee, Raamatun mukaan Jeesuksen ylösnousemuksessa meni mukana muitakin, joten turha etsiä."
Jeesus vei oman materiaalisen ruuminsa mukanaan,
ja horjutti maailman materian tasopainoa? Miten
se on mahdollista? Ai niin, GDI... - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Retrohetero kirjoitti:
senkun vinkuu:
"Mielestäni luku Raamatussa on enemmän kuin joku
kivikasa."
Väärin. Se on hyvin olennaista, kun mietitään
raamatun historiallisia "faktoja".
"Ja toisaalta, se että ei ole löytynyt Nooan hautaa, ei todista, ettei sitä voi edelleen olla."
Niin, keijukaisjumalan haudan puuttuminen
ollut.
"...hauta ei ole merkittävä..."
EI OLE MERKITTÄVÄ? Siis jumalan pojan hauta (tai
Mitä vittua, pilkkaatko jumalaasi?
"Ja mitä muiden hautoihin tulee, Raamatun mukaan Jeesuksen ylösnousemuksessa meni mukana muitakin, joten turha etsiä."
Jeesus vei oman materiaalisen ruuminsa mukanaan,
se on mahdollista? Ai niin, GDI..."Väärin. Se on hyvin olennaista, kun mietitään
raamatun historiallisia "faktoja"."
Raamatun historiallisten faktojen mukaan useat ovat jo nousseet kuolleista, joten ei ole järkevää etsiä heitä kuolleiden joukosta.
"Niin, keijukaisjumalan haudan puuttuminen
ollut."
Totta, taidat olla tämän palstan älykkäimpiä ateisteja.
"EI OLE MERKITTÄVÄ? Siis jumalan pojan hauta (tai
Mitä vittua, pilkkaatko jumalaasi?"
Hauta ei ole Jumala, eikä haudassa ole Jumalaa, joten mitä väliä haudalla on? Vaikka löytyisi esim. Mooseksen (ei ole Jumala) hauta, uskoisitko, että se on Mooseksen hauta? En usko, joten asialla ei ole merkitystä.
"Jeesus vei oman materiaalisen ruuminsa mukanaan,
se on mahdollista?"
Luulen, että on parempi, ettet tiedä. - Fil.yo.
# "Usko tarkoittaa sitä ettei halua tietää totuutta."
# "Sana kristinusko on väärinymmärretty. Todellisuudessa oli vain yksi kristitty ja hänkin kuoli ristillä."
# "Kristinusko syntyi keventääkseen sydämiä: mutta nyt täytyy ensin raskauttaa sydän, voidakseen sitten sitä keventää."
# "Kristinuskossa ei moraali eikä uskonto kohtaa koskaan todellisuutta."
# "Ei ole olemassa faktoja, vain eri tulkintoja."
# "Kaksi Euroopan suurinta päihdettä ovat alkoholi ja kristinusko." - Retrohetero
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
"Väärin. Se on hyvin olennaista, kun mietitään
raamatun historiallisia "faktoja"."
Raamatun historiallisten faktojen mukaan useat ovat jo nousseet kuolleista, joten ei ole järkevää etsiä heitä kuolleiden joukosta.
"Niin, keijukaisjumalan haudan puuttuminen
ollut."
Totta, taidat olla tämän palstan älykkäimpiä ateisteja.
"EI OLE MERKITTÄVÄ? Siis jumalan pojan hauta (tai
Mitä vittua, pilkkaatko jumalaasi?"
Hauta ei ole Jumala, eikä haudassa ole Jumalaa, joten mitä väliä haudalla on? Vaikka löytyisi esim. Mooseksen (ei ole Jumala) hauta, uskoisitko, että se on Mooseksen hauta? En usko, joten asialla ei ole merkitystä.
"Jeesus vei oman materiaalisen ruuminsa mukanaan,
se on mahdollista?"
Luulen, että on parempi, ettet tiedä."Raamatun historiallisten faktojen mukaan useat
ovat jo nousseet kuolleista, joten ei ole järkevää
etsiä heitä kuolleiden joukosta."
Jos raamatun mukaan sanotaan jumalan olevan totta,
ja jumala sanoo raamatussa raamatun olevan totta,
mitä jää jäljelle? Paimentolaisten paskalappunippu,
ei muuta, ei jumalaa. Raamatun "faktat" eivät ole
sen kummempia kuin Harry Potterin lentävä Ford
Anglia. Tämän kun sinä hihu edes tajuisit.
"Totta, taidat olla tämän palstan älykkäimpiä ateisteja."
Kiitos. Taidat olla tämän palstan tyhmimpiä
uskiksia, kun et tajunnut analogiaa jumalaasi?
"Vaikka löytyisi esim. Mooseksen (ei ole Jumala)
hauta, uskoisitko, että se on Mooseksen hauta? En
usko, joten asialla ei ole merkitystä."
Kyllä uskoisin, jos sille olisi tarpeeksi selvä
ja looginen (tuntematon käsite kristinuskolle)
todistekimara. Se todistaisi Mooseksen olleen
todellinen henkilö eikä pelkästään roolihahmo
muinaisen paskalappumytologian sivuilla.
"Luulen, että on parempi, ettet tiedä."
OOOOOH! Hihu heittää isompaa kehiin, vaikkei
ymmärrä kysymystä...
Ehkä sinun vaan pitää nyt vaan hajota... - Retrohetero
Fil.yo. kirjoitti:
# "Sana kristinusko on väärinymmärretty. Todellisuudessa oli vain yksi kristitty ja hänkin kuoli ristillä."
# "Kristinusko syntyi keventääkseen sydämiä: mutta nyt täytyy ensin raskauttaa sydän, voidakseen sitten sitä keventää."
# "Kaksi Euroopan suurinta päihdettä ovat alkoholi ja kristinusko."tärkeimmät olivatkin...
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Fil.yo. kirjoitti:
# "Kaksi Euroopan suurinta päihdettä ovat alkoholi ja kristinusko."Mielestäni lainaamasi lauseet ovat niin yksinkertaisia ja lapsellisia, etten ymmärrä miten Nietzche on niin ihailtu vielä nykyään.
Mikä on totuus?
Tämän kirjoittaja ei tainnut tietää mitä sana kristitty tarkoittaa. Kristitty on Jeeseuksen opetuslapsi ja tuon lauseen perusteella voisi luulla, että Jeesus oli itsensä opetuslapsi.
Tuo on kiva lause, koska se kumoaa kaikki muut väitteet ja myös itsensä. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Retrohetero kirjoitti:
"Raamatun historiallisten faktojen mukaan useat
ovat jo nousseet kuolleista, joten ei ole järkevää
etsiä heitä kuolleiden joukosta."
Jos raamatun mukaan sanotaan jumalan olevan totta,
ja jumala sanoo raamatussa raamatun olevan totta,
mitä jää jäljelle? Paimentolaisten paskalappunippu,
ei muuta, ei jumalaa. Raamatun "faktat" eivät ole
sen kummempia kuin Harry Potterin lentävä Ford
Anglia. Tämän kun sinä hihu edes tajuisit.
"Totta, taidat olla tämän palstan älykkäimpiä ateisteja."
Kiitos. Taidat olla tämän palstan tyhmimpiä
uskiksia, kun et tajunnut analogiaa jumalaasi?
"Vaikka löytyisi esim. Mooseksen (ei ole Jumala)
hauta, uskoisitko, että se on Mooseksen hauta? En
usko, joten asialla ei ole merkitystä."
Kyllä uskoisin, jos sille olisi tarpeeksi selvä
ja looginen (tuntematon käsite kristinuskolle)
todistekimara. Se todistaisi Mooseksen olleen
muinaisen paskalappumytologian sivuilla.
"Luulen, että on parempi, ettet tiedä."
OOOOOH! Hihu heittää isompaa kehiin, vaikkei
ymmärrä kysymystä...
Ehkä sinun vaan pitää nyt vaan hajota..."Se todistaisi Mooseksen olleen
muinaisen paskalappumytologian sivuilla."
Se todistaisi, että on Mooses nimisen henkilön hauta, mutta uskoistko sillä perusteella Raamattuun?
- vastaaja x
vastaus materiaaliseen kysymykseesi on samanlainen.. Ihmisten maanpäällisellä ruumiilla ei ole väliä. Luulette vain.
- Retrohetero
merkitystä, jos ollaan todistamassa kristinuskon
paikkaansa pitävyyttä. Turhaa mussuttaa,
jumalastanne ei ole edes yksinkertasimpiakaan
todisteita. - vastaaja x
Retrohetero kirjoitti:
merkitystä, jos ollaan todistamassa kristinuskon
paikkaansa pitävyyttä. Turhaa mussuttaa,
jumalastanne ei ole edes yksinkertasimpiakaan
todisteita.kuka teki raamatun ihmeteot, jollei Mooses itse Jumalansa kautta. Ei siinä ole mitään huvittavaa.
- Retrohetero
vastaaja x kirjoitti:
kuka teki raamatun ihmeteot, jollei Mooses itse Jumalansa kautta. Ei siinä ole mitään huvittavaa.
kirjoitti luomiskertomuksen? Hajoa loogisiin
ongelmiisi...
Ja missä se historiallisesti todellisen Mooseksen
ruumis on?
PUAHAHAHAHAHHAHAHAHAAA!
- Valkoparta
En tiedä myöskään missä sijaitsee Kleopatran, Ceasarin, Platonin, Sokrateen, Aleksanteri Suuren, Tsingis Khanin ja monen muunkaan hauta.
Koitahan sopia itsellesi viimeinen leposija että tietäisit edes yhden haudan (todennäköisen) paikan.
Please.- Valkoparta
Nas.se kirjoitti:
Koitahan sopia itsellesi viimeinen leposija että tietäisit edes yhden haudan (todennäköisen) paikan.
Please.Olen ajatellut polttaa viimeisimmät soluni.
Totta on, että hautojen sijainnit eivät ole vahvuuteni. Eivät näköjään ole sinunkaan. - Retrohetero
Valkoparta kirjoitti:
Olen ajatellut polttaa viimeisimmät soluni.
Totta on, että hautojen sijainnit eivät ole vahvuuteni. Eivät näköjään ole sinunkaan.ne sinun "pyhimys"-ruumiisi lepää? Katsos kun
ne sattuivat olemaan "jumalallisia", eikä mitään
tavallisia tallaajia kuin Kleopatra ja Sokrates.
Kummalista ettei historian merkittävimpien
henkilöiden hautoja löydy... - Nasse.
Valkoparta kirjoitti:
Olen ajatellut polttaa viimeisimmät soluni.
Totta on, että hautojen sijainnit eivät ole vahvuuteni. Eivät näköjään ole sinunkaan.Egyptin Jumalat sentään ovat byganneet itselleen kunnon haudat sagofageineen.
Mikä on sikäli ymmärrettävää että he ovat olleet todellisia, toisin kuin krisselismin Jesse.
- Kuoleva
ylös taivaaseen...
hehhehehhhheee huono vitsi sori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809