Jos ei kaverit vuonna 39-45 olis jaksaneet olla siellä poterossa. Niin ei meillä olisi mahdollisuutta totaalikieltäytymiseen ja ruokottomaan hippeyteen.
Mikä on niin vaikea juttu olla tän yhteiskunnan puolesta edes vähänkin olla kunniaksi esivanhemmille!!!!
rrrrrr
5
395
Vastaukset 5
Kaverit? Ainoat kaverit jotka taistelivat tuolloin olivat natsit, ja niille suomi käänsi selkänsä heti kun joutui itse uhatuksi.
- Anonyymi
RRRRRRRR
- Anonyymi
1939-1945 tänne ei myöskään otettu kaukomailta elättejä, annettu niille asunnot, rahat, vaatteet, koulutus...
Ja on nyt ihan turhaa verrata karjalan evakkoja näihin kaukomaitten tulijoihin, "onnekkaimmat" karjalaiset evakot saivat palan maata ja siinä se sitten suunnilleen olikin.
Nyt tulijat ohittavat suomalaiset kaikissa tuissa, määrällisesti, rahallisesti ja ajallisesti,
eli miksi sotahalukkuus ei ole huipussaan enää nykyisin....? - Anonyymi00003
RRRRRRRR
- Anonyymi00004
Esivanhemmat, he jotka sodan ajan elivät, muuttuivat sen kokemuksensa myötä antimiltaristeiksi, sodan vastustajiksi. Kunniaa heille ja muistolleen tekee mielekkäimmin kieltäytymällä sotilaskoulutuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 87948
- 73906
- 59861
- 50692
Meistä puhutaan
Meistä varmaan puhutaan ja huhutaan. Luulen niin. Ei kiva juttu. Ja ystävät on minusta huolissaan. Yritän tehdä kaikkeni27686Uunimakkara koululaisten suosikki
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000012228523.html on tärkeää että oppilaat syövät hyvin, muuten ei jaksa p266680- 17522
En tiedä sinusta
Olisitko lempeä, hyväntuulinen ja rento vai jämpti, määrätietoinen ja huoliteltu kumppani?38512Luotan sinuun nainen, kuin kallioon!
Jos joskus tuntuu siltä, että haluat puhua minulle jotain luottamuksella niin voit luottaa siihen, että kaikki jää meid39511- 58508