ostaisinko seat altea xl tdi 2,0 dsg

simo

kävin koe ajamassa kyseisen auton,aika tilava,korkea,näkee hyvin,hyvä automaatti vaihteisto,hyvän tuntuinen tdi moottori mutta rengas melu aika kova,mutta millaisia käyttö kokemuksia on kyseisestä autosta vai odotanko uutta octaviaa

26

6016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhani 1

      Itsellä auto muuten sama, mutta ilman dsg:tä. Olen varmaan ainoa ihminen joka mielummin ottaa manuaalin kun kyseisen vaihteiston vaikka samaan hintaan saisi. Hankala perustella, mutta manuaalilla loppuun asti:)

      Auto on noin 8kk vanha ja noin 21 000 km ajettu.
      Kaikki toimii loistavasti. Meluunkin tottuu, usko pois. Alkuun se häiritsi itseäkin, mutta enään sitä ei edes huomaa. Autossa on magneetin tarjoama äänieristys joskin en osaa sanoa onko siitä mitään hyötyä kun se jo uutena laitettiin. No eipä se kallis ollut ja tuskin ainakaan mitään haittaa tuo.
      Mielestäni parasta autossa on ajettavuus ja tilat.
      Ainoa miinus on alusta asti ollut pieni vetely vasemmalle (ollut huolossa pari kertaa), mutta mitään ei ole löytynyt ja sekään ei varsinaisesti häiritse enään.
      Itsellä oli ennen octavia rs, mutta ikävä sitä ei enään ole. No moottoria ehkä vähän, mutta tilojen puolesta tämä on paljon parempi.
      Suosittelen autoa.

    • pelipeli

      ajettu 36tkm ja ei yhtäkään vikaa. Ei edes lamppuja ole tarvinnut vaihtaa. Ohjaus vakaa ja hyvä.
      Autona xl 2.0 diesel manuaalivaihteilla.

    • tupeIII

      Minulla köyhänmiehen diesel, eli 1,9tdi ja kilometrejä kelattu 65tkm vähän reilussa vuodessa. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon, pikkuvikoja vähän. Mankka meni vaihtoon yms. 2005 ocu oli kahteen vuoteen ja 55000 km:iin pajalla 23 päivää. Seat ollut lähinnä sen takia, että huoltoväli ainoastaan 15000km. Kulutus ollut tasan 6l. Ja korvat tottuu meteliin. En usko että 23tuhannella saa parempaa. Tilat ovat loistavat. Edellisellä huollolla sijaisautona oli Ceed ja oli kyllä todella hirveä. Miten ohjauksesta voi tehdä niin huonon?

      • TDi19referenceToledo

        Huoltokellon välinäytön voi vaihtaa 30000km, jos häiritsee. Itse tein näin.


    • 40000km/v

      Voin kyllä suositella.Itselläni mainitsemasi malli sport pacilla.Alkuperäiset 225 renkaat kovat ja äänekkäät karheella asvaltilla.Kitkat taas äänettömät.Ainoat viat: parit polttimot vaihdettu.Automaatti tosi hyvä.Kulutus kesällä
      keskimäärin 6.5 L/100km.Kitkoilla talvella 5,5 L/100km.Ajoa sekä kaupungissa että moottoriteillä.Jos kitkoilla ajaa maanteillä nopeusrajoitusten mukaa menee alle 5 L /100km.

      • 5xSeat

        Ibiza TSI Start&Stop 5ov sama juttu. Kitkoilla menee ka (5,0l/100km) vähemmällä kuin kesäpyörillä (5,3l/100km). Toki ajonopeudetkin ovat talvella alemmat, mutta kuitenkin.


    • se on hyvä

      osta corolla verso, eihän altean mökää kukaan
      jaksa kuunnella. tojotan ajettavuus huippuluokkaa verrattuna seatiin, ja enemmän tilaa ja laatua.
      alteasta ei edes näe kunnolla ulos kun a-pilari nököttää keskellä näkökenttää. laatukin huonoa, jopa verrattuna muihin vag-merkkeihin. puhumattakaan Toyotasta.
      vetely johtuu luistoneston puutteesta, onko siinä espiäkään.

      • toisinpäin

        Ajettavuus on juuri Alteassa aivan eri luokkaa kuin riisikupissa. Altean ajettavuutta on testeissä verrattu perinteisiin hyviin länsiautoihin. Itse vuosi sitten Tojon vaihtoon laittaneena voin vahvistaa tuon. Tojoa ei saanut kulkemaan suoraan edes manaamalla. Kokoajan piti "paimentaa". Nyt 36000km Altealla ajaneena ihmettelen mistä "vetelyistä" te puhutte. Ratista ei tarvitse pitää kiinni edes kiihdyttäessä.
        Vain perushuollot tehty ei mitään vikaa ole ollut, no ei tarvinnut Tojoakaan pajalla pitää.

        A-pilari on kyllä massiivinen ja estää osittain näkökenttää, mutta vain siinä tapauksessa että niska on niin jäykkä ettei saa yhtään siirretyksi katseen suuntaa.


      • ljölkjölkjlöj

        ESP vakiona (Altea XL). Oletko ajanut Altea XL:llä? Mainio peli mutkaisella tiellä korkeudesta huolimatta. Autoa vaihtaessa hain juuri hyvää ajettavuutta.

        Saksan katsastusvikatilastoista (1-3 vuotta vanhat):

        Tila-autot    
        vikaindeksi
           
        1. Seat Altea    3,1
        2. Mazda5    5,8
        3. Opel Meriva    8,8
        4. Renault Scénic    12,8
        5. Renault Espace    15,2
        6. Ford Galaxy / Volkswagen Sharan    19,1
        7. Volkswagen Touran    19,5
        8. Volkswagen Multivan    20,3
        9. Mercedes-Benz B-sarja    21,8
        10. Opel Zafira    22,7
        11. Citroën Berlingo    24,0
        12. Chrysler Voyager    27,4

        Toyota Verso löytyy pienemmästä keskiluokasta:

        8. Toyota Corolla / Verso    8,1

        Toyota voi olla hyvä sekin, en ole ajanut uutta versiota.


      • altea xl 1,9 tdi

        Ei kannata kuulopuheisiin luottaa. Käyppä koeajamassa erilaia teitä pitkin, niin huomaat, että ei hassumpi auto ollenkaan.

        Rengasmelu on ainoa miinus, mutta rengasvalinnalla siihenkin saa tolkkua.

        ... ja Seatissa on jo karvalakkimallissa ESP


      • Seat on hyvä auto

        Kaikkea sitä kuulee, että vw konsernin auto muka huonompi ajaa kuin Toyota Verso hah, hah.
        Itselläni on ollut Audi a3 ja vw Touran, nyt ajan Alltea 20 Fsi:llä ja täytyy sanoa, että ihmetyttää tuo pienempi hinta, em. verrattuna.
        Alttea on parempi kuin Audi ja myös Touraniin verrattuna monessa suhteessa parempi.
        Seat on väärin ymmärretty ja autolehdistön perusteettomasti mollaama automerkki.
        Valitettavasti suomalaiset ovat kaavoihinsa kangistuneita noiden automerkkiensä suhteen ja maksavat turhaan lisähintaa auton nimestä.


      • --..--
        Seat on hyvä auto kirjoitti:

        Kaikkea sitä kuulee, että vw konsernin auto muka huonompi ajaa kuin Toyota Verso hah, hah.
        Itselläni on ollut Audi a3 ja vw Touran, nyt ajan Alltea 20 Fsi:llä ja täytyy sanoa, että ihmetyttää tuo pienempi hinta, em. verrattuna.
        Alttea on parempi kuin Audi ja myös Touraniin verrattuna monessa suhteessa parempi.
        Seat on väärin ymmärretty ja autolehdistön perusteettomasti mollaama automerkki.
        Valitettavasti suomalaiset ovat kaavoihinsa kangistuneita noiden automerkkiensä suhteen ja maksavat turhaan lisähintaa auton nimestä.

        Mistä helvetin kuusesta teitä idiootteja sikiää että pitää mennä kommentoimaan jotain yli 5 vuotta kuolleena ollutta ketjua jonka asia on jo kuollut ja kuopattu.


      • 5xSeat
        toisinpäin kirjoitti:

        Ajettavuus on juuri Alteassa aivan eri luokkaa kuin riisikupissa. Altean ajettavuutta on testeissä verrattu perinteisiin hyviin länsiautoihin. Itse vuosi sitten Tojon vaihtoon laittaneena voin vahvistaa tuon. Tojoa ei saanut kulkemaan suoraan edes manaamalla. Kokoajan piti "paimentaa". Nyt 36000km Altealla ajaneena ihmettelen mistä "vetelyistä" te puhutte. Ratista ei tarvitse pitää kiinni edes kiihdyttäessä.
        Vain perushuollot tehty ei mitään vikaa ole ollut, no ei tarvinnut Tojoakaan pajalla pitää.

        A-pilari on kyllä massiivinen ja estää osittain näkökenttää, mutta vain siinä tapauksessa että niska on niin jäykkä ettei saa yhtään siirretyksi katseen suuntaa.

        Tiesittekö, että Altean pohjalta valmistetaan Audin Q3? Ja Espanjassa. :)

        http://www.autoblog.com/2011/06/07/audi-q3-production-begins-in-spain/


    • Kesällä hankittu

      Minulla on nyt lähes 10000 km takana kolmen kuukauden jälkeen. Ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia.
      Nyt jos hankkisin, ostaisin automaatin. Rengasmeluun olen tottunut, eikä se uudella mustalla asfaltilla haittaakkaan.

    • jorgosko

      Itsellä oli ensin Altea bensamalli ja vuosi sitten vaihdoin tuohon 2.0tdi dsg yhdistelmään. tosin kori on tuo perusmalli, ei siis xl. Hieno peli ja yhdistelmä kone laatikko. Kaksi asiaa jos ei haittaa, niin osta pois: 1. Tuo jo mainittu rengasmelu, varsinkin leveillä/vanhoilla/nasta- renkailla 2. ajotietokoneen kulutus valehtelee vajaalla litralla alaspäin ja muka jäljellä oleva ajomäärä tankissa olevalla polttoaineella on aivan kuutamolla. Saattaa näyttää että 200km pääsee, ja kun olet ajanut 80km onkin enää 10km jäljellä. En tiedä onko vain mulla vai tyyppivikana.

      • mospa

        Mulla on Leon 1.9 TDI ja olen ymmärtänyt, et ajomäärä tankissa olevalla pa:lla näyttää kulloisenkin kulutuksen mukaan ja päivittyy n. 1 km matkalla.


      • SuperGoofy
        mospa kirjoitti:

        Mulla on Leon 1.9 TDI ja olen ymmärtänyt, et ajomäärä tankissa olevalla pa:lla näyttää kulloisenkin kulutuksen mukaan ja päivittyy n. 1 km matkalla.

        60000 takana ko. autolla eikä mitään moitittavaa. Rengasmelu on kovempi kuin muissa vastaavissa, mutta rengasvalinta vaikuttaa paljon, eikä melu ole itseä ylipäätään häirinnyt. Tilat on mainiot, samoin varustelu. DSG:stä en enää luovu! Moottori jaksaa hyvin, tehoa ja vääntöä riittää. Kulutus on ihan maltillinen tosin ihan valmistajan lukemiin en pääse, mutta jos 80 km/h ajelee niin voi päästä jo alle 5 litran. Ainuttakaan vikaa ei ole autossa ilmennyt. Edellinen auto oli myös Seat jolla kertyi 180000 km ja ainoa vika oli polttimon palaminen. Edellisistä Saabeista ei voi samanlaista historiaa kertoa... Hinta/laatu suhde Alteassa on yliveto.
        Toyoytan mainostajan kannattaisi tutustua autoon ennen haukkuja, ajettavuus on parhaimmasta päästä ko. luokan autoja, ESP (vakiona) on samoin parhaita joita olen kokeillut. Verrattuna vastaavaan Octaviaan ESP tuntui olevan paljon nopeammin reagoimassa, luulisi että lähes sama systeemi on molemmissa autoissa, mutta käytännössä itse huomasin suuren eron.


    • heikki 54

      miten on lohkon / säteilylämmittimen teho mulla 05 altea ja ei saa kuin säteilylämmittimen jaksaako lämmetä talvella ? onko joillain tietoa

      • kdkdkdkkd

        Mulla kans säteilylämmitin ja kovilla pakkasilla jos lämmittää 2h se on kuin tuuleen huutaisi.
        4h tuntia kun lämmittää niin huomaa eron käynnistyksessä.


      • eleckrisitet
        kdkdkdkkd kirjoitti:

        Mulla kans säteilylämmitin ja kovilla pakkasilla jos lämmittää 2h se on kuin tuuleen huutaisi.
        4h tuntia kun lämmittää niin huomaa eron käynnistyksessä.

        Näinhän ne moottoritoimittajatkin neuvoo eli säteilylämmittimellä pitää hehkuttaa kaksinkertaiset ajat.
        Lokilämmitin: pikku pakkanen 1 h, iso pakkanen 2 h
        säteilylämm. " " 2 h, " " 4 h.
        Säteilijä vaan on sellanen, että hiustenkuivaajallakin pääsisi samaan tulokseen.


    • XL TDI 2.0 manual

      Mulla tuli 140 000km täyteen ja kerran vaihdettu sivuikkunan vaijerit normaali huoltojen lisäksi. Kannattaa myös laittaa Webasto niin kyllä lämpiää, en ole joutunut käyttämään kovimmillakaan pakkasilla yli 40min saadakseen ikkunat suliksi ja sisätilat lämpimiksi. Olen siinä käsityksessä että tälläisissä "avonaisissa" autoissa kuten XL ja Touran on aina vähän enemmän meteliä. Laitoin Toyotan vaihtoon ja en ole katunut, on nimittäin ominaisuudet kohdallaan, Huippupeli hintaluokassaan.

      • Hyvä auto

        Vaihdoin Skoda Octavian Seat Altea XL:ään. Kuin olisi siirtynyt ajassa 10vuotta eteenpäin. Ajo-ominaisuudet, tehot, ulkonäkö yms yms ihan kertaluokkaa paremmat. Skodanikin oli sentään vain n 4 vuotta vanha.


    • kepu 65

      kumpi parempi dsg,vai multitronic .ainakin volkkareilla lukemani mukaan,dsg:llä
      melkoisia onkelmia.entä multitronic ?kyseessä exeo tai altea,vaihteisto ratkaisee.

    • leonisti

      eiköhän se esp ole seatissa vakiona kaikissa. omassa leonissa myös vakiona XDS tasauspyörästön lukko edessä, mikä on kyllä osoittautunut hyväksi talvikeleillä. ehkäisee puskemista ja auton saa jopa kaasua painamalla mutkassa sivuluisuun. ainut miinus on että ajonvakautusta ei saa pois päältä, vetoluiston eston toki saa pois.

    • seatisti 1

      altae xl 2010 2.0 tdi ensimmäinen vika lämmityslaitteen moottori kärähti ei voi ainakaan laatua moittia

    • nikokotka

      Hei. Onko kokemuksia A/t ajaamista , 2,0 l Stylance DSG,ja miten sen vaihdeisto toimii yli 300tkm matkassa? Kiitän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe