Etsikkoaika:

Sirkka-Iita

Jumala kutsuu jokaista ihmistä voimallisesti kerran tai kahdesti. Ehkäpä jopa kolmekin kertaa.

Sitä sanotaan etsikkoajaksi.

Jos ihminen silloin hylkää Jumalan kutsun, niin voi olla, että uutta kutsua ei enää tule. Siksi Raamatun Sana kehoittaakin kuuntelemaan Jumalan ääntä sisimmässään, ettei hylkäisi etsikkoaikaansa.

Jumala kasvattaa omiaan!

Sillä se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie pelastukseen, mutta se tie on leveä, joka vie kadotukseen.

Siis kaikki Jumalan valitut ovat saaneet uskon voiman KRISTUKSEN HENGESSÄ.
Ja SE RIITTÄÄ pelastukseen, sillä KRISTUKSEN HENKI TEKEE ELÄVÄKSI.

Jumala itse antaa sitten ne oikeat teotkin, ja ne ovat "mittatilaustyötä" juuri oikeat sille henkilölle, jonka HÄN on mihinkin tehtävään valinnut.

Minä pyydän kaikilta anteeksi joita täällä olen loukannut.

Pyhä Henki kehoittaa minua lähtemään pois täältä, hiljentymään ja tutkiskelemaan näitä asioita omassa yksinäisyydessäni.

Senvuoksi vedäydyn VÄHÄKSI AIKAA pois näiltä sivuilta.

Alexille ja kaikille niille, jotka ovat huolissaan siitä, että olen "imuroimassa" jotakin väärää oppia, voin lohdutukseksi sanoa, että niin ei suinkaan ole. Sillä tosi on että OIKEA USKO MUUTTAA. Se on Kristuksen työ meissä.

Toivotan kaikille palstalaisille Jumalan siunausta, jääkää Kristuksen muuttavan voiman parannettaviksi: Siunattua syystalvea kaikille: Terveisin Sirkka-Iita.

   

14

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitut

      Jumalan valitut on kutsuttu ja merkitty Karitsan elämänkirjaan jo maailman perustamista alkaen. Ei minkään epävarman etsikkoajan perusteella, vaan Jumalan ennaltatietämyksen ja päättämän mukaisesti.

      Ef. 1:5
      edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

      • etsikkoajasta:

        Jonka Jumala antaa jokaiselle ihmiselle kerran tai kahdesti. Mutta vaikka kaikki ovat kutsutut, niin silti "harvat ovat valitut!"


      • etsikkoajasta: kirjoitti:

        Jonka Jumala antaa jokaiselle ihmiselle kerran tai kahdesti. Mutta vaikka kaikki ovat kutsutut, niin silti "harvat ovat valitut!"

        tämä Jumalan valittu, kun hän lähetti tämän Jobille totuutta viemään:

        Job.33:14-30

        Sen kaksi viimeistä jaetta on vuoden 1992 käännökseen
        väärenetty niin, että siinä annetaan ihmisille sellainen
        tieto, ettei Jumala lakkaa koskaan kusumasta ihmisiä:

        "Näin Jumala tekee ihmiselle. Kerran toisensa jälkeen.

        Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella valoa."

        Vaikka tätä uutta käännöstä käytän, olen siihen liittänyt
        edellisen käännöksen jakeet:

        "Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti, ja kolmastikin ihmiselle,
        palauttaakseen hänen sielunsa haudasta, ja antaakseen
        elämän valkeuden hänelle loistaa."


      • "Kaikki ovat kutsutut,

        mutta harvat valitut!"

        "Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven, ja sinun syntisi, niinkuin sumun. Palaja minun tykööni, sillä minä lunastan sinut."
        Jes.44:22


      • "Sillä kaikki ovat kut...

        mutta harvat ovat valitut!"
        Siinä sinulla mukavasti yö kuluukin, kun haet vastauksen raamatusta! Enempää en sano, kuin sen, että nämä ovat Jeesuksen SANAT!


      • Mistä voi tietää että

        kumpiko on oikeassa ja kumpiko väärässä, ennenkuin tutkii sanasta? Joten jos tiedät raamatunpaikan, niin ole hyvä ja anna se, että jokainen voi itse sen lukea! Onko se "kaikki ovat kutsutut, mutta harvat valitut," vaiko "monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut?" Itse veikkaisin tuota viimeistä.


      • "monet"

        14. "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."


        15. Silloin fariseukset menivät ja neuvottelivat, kuinka saisivat hänet sanoissa solmituksi.
        16. Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.
        17. Sano siis meille: miten arvelet? Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"
        18. Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut?
        19. Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
        20. Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        21. He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".


    • että Jumala vihdoinkin saisi viedä sinut omaan yksinäisyyteen,
      jossa voisi kaikessa rauhassa aloittaa riisumisesi tuosta valtavasta
      tekopyhyydestäsi. Joka on täällä loistanut niin kuin "Naantalin aurinko!"

      "Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, hän ei voi olla minun opetuslapseni", sanoo Jeesus.

    • Siunausta ja Jumalan hoitoa ja johdatusta elämääsi sisko :)

      Usein on hyvä vetäytyä hiljaisuuten, yksin Jumalan eteen. Siinä Jumala sitten hoitaa ja avaa asioita sydämmelle ja virvoittaa väsynyttä vaeltajaa. Ole sisko siunattu :)

    • Elisama

      Sinähän olet uskossa aivan selvästi.
      Jumala on kutsunut ja sinä olet vastannut Hänen kutsuunsa.

      • Anonyymi

        Etsikkoaikana on todellakin hyvä vetäytyä yksinäisyyteen ja yksin Jumalan eteen. Opiskelemalla ja keskustelemalla teologian opiskelleiden kesken asiat avautuvat ymmärrykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsikkoaikana on todellakin hyvä vetäytyä yksinäisyyteen ja yksin Jumalan eteen. Opiskelemalla ja keskustelemalla teologian opiskelleiden kesken asiat avautuvat ymmärrykseen.

        Jos uskonto puhuttelee kannattaa avata uusi ovi elämässä.


    • Anonyymi

      Haluan tulla uskoon mutten tiedä miten olenko menettänyt etsikkoaikani

    • Anonyymi

      Paras keino on tulla uskoon kuolinvuoteellaan 😃

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe