Olen lähes

millionääri

Minulla on mukavasti omaisuutta, mutta se ei näy yhtään missään päivittäisessä elämässä. Elelen melko vaatimattomasti varallisuuteeni nähden; autoni on normaali perheauto, asuntomme hieman keskivertoa tasokkaampi. Pankkitililläni ei juurikaan ole ylimääräistä vaan kaikki raha on sijoitettuna jonnekin; kannattaviin yrityksiin ja asunto-osakkeisiin. Ystäväpiiriini kuuluu paljon samanlaisia ihmisiä eikä heistäkään kukaan elele mitenkään ylellisesti. Kaikilla on kädet täynnä tekemistä; varallisuus on tuonut mukanaan paljon mielenkiintoista tekemistä - ei niinkään joutenoloa ja ylellistä lomailua!!

4

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woofspeed

      Olen vielä opiskelija, ajan vanhalla autolla, jonka peltejä on korjattu ilmastointiteipillä. Asun pienessä opiskelijaluukussa. Rahaa on erittäin harvoin ja vähän, ja yleensä käytän sellaisia vaatteita mitä kirpputorilta löytyy. Varsinaista perhettä ei oman koiran lisäksi ole.

      Kavereita on senkin edestä, hyviä ystäviä opiskelun kautta. Minulla on harrastuksia, teen juuri sitä mitä haluan, ja omistan lähes kaiken mitä tällä hetkellä tarvitsen. Haaveita ja tavoitteita löytyy pitkäksi aikaa. Tässä tilanteessa voisin kuvailla itseäni yhdellä sanalla: Onnellinen.

      • onnellisempi

        Minäkin muistan opiskeluajan oli tosi mukavaa työtä sai vapaa aikan joten ei velkaantunutkaan.
        Nyt kun on vanhentunut muutaman kymmenen vuotta niin ei uskalla enään tehdä samoin. Vaikka olisi varaakin, tuntuu tuo tuleva vanhuus aika turvattomalta vaikka on ollut yli 40 v työelämässä ja rahaakin on "vielä".


    • kitupiikki, tuhlari

      meillä samoin vaatimattomasti elellään päivittäin, lapsille siirretään ja heidän menojansa rahoitetaan niin paljon kuin mahdollista, samoin me saimme kun aloitimme.

      mut eroja:
      Meidän onkin lähes kaikki pankkitilillä, hädissäni ruotsiin ja saksaan siirtelin,
      suomen alhaisen talletussuojan johdosta.
      Kaikki osakkeet on myyty jo vähitellen 2 vuoden aikana ja myös asunto-osakkeet.
      Minusta on asuntotuotto jäänyt hyvin alhaiseksi, jos sitä laskee asunnon nyky-myyntihinnasta,
      kuten kuuluu, eikä vanhasta hankintahinnasta.
      Jos tulee joku iso remppa, menee tuotto nollille 10–15 vuodeksi.

      me kyllä lopetimme työt, kun 55-v täytettiin, se oli uskomaton mutta hieno päätös kun nyt katselee.
      Aika kuluu lastenlasten iltahoitajana ja matkailulla,
      on sitä heille talotkin rakennettu, lähes yksin.
      --------------
      Mutta kyllä tekis mieli neuvoa, lomaile nyt hieman, 2-3 kertaa vuodessa parin viikon matka, on se todella virkistävää nähdä uutta ja luulen että se lisää ikää ja terveyttäkin.

    • saat huomenna

      takaisin kaksinkertaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe