Jeesuksen mainitsema ahdasportti

Aramiz26

On todellisuudessa hieman Erilainen mitä on Teuvo Sunin Teoria. Tässä asiassa olisi oikeilla Raamatun tuntioilla hieman laajempi keskustelun aihe. Teuvon kertoma portti on vaikeasti ymmärrettävä? Onhan monilla Jeesuksen vertauksilla hieman laajempi kuva. Näkö etäisyys valoittaa kaikille mitä tämä lausunto todellisuudessa tarkoittaa. Eihän Teuvo voi pakoittaa meitä uskomaan hänen tavallaan, koska tiedämme kolikossa olevan kaksi puolta. Siksi me voisimme katsoa tämän vertauksen toista puolta?

18

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "– Armo on vaikea ottaa vastaan, koska sen edessä ihminen joutuu tunnustamaan, ettei hän itse hallitse elämäänsä. Armo on oikeastaan aika nöyryyttävä asia. Ihminen, joka turvautuu armoon, on jo käyttänyt kaikki muut konstit. Ei ole enää mitään muuta. Se on se varsinainen ahdas portti, josta Raamattu puhuu, Eero Huovinen toteaa."

• sentinkään arvoinen, kun tuollaisen porttopiispan uskomuksen
        perässä kuvittelet taivaaseen pääseväsi.

• shiinäi
        TeuvoSuni kirjoitti:

sentinkään arvoinen, kun tuollaisen porttopiispan uskomuksen

Sinullahan on likasempi kieli kuin oli komppaniassamme vääpeli Latvalalla!
        Roomalaiskirje:
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

• TeuvoSuni kirjoitti:

sentinkään arvoinen, kun tuollaisen porttopiispan uskomuksen

väärin olet ymmärtänyt, minä pääsen Taivaaseen uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

• juhani1965 kirjoitti:

väärin olet ymmärtänyt, minä pääsen Taivaaseen uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

vaivaa nähnyt, kun uskot pelkällä Jeesuksen nimellä taivaaseen meneväsi.

Vaikka taivaaseen pääsemiseksi tarvitaan hääpuku - PYHÄ HENKI, koska:

"Kenellä ei Kristuksen Henkeä ole, ei ole hänen omansa."

• shiinäi kirjoitti:

Sinullahan on likasempi kieli kuin oli komppaniassamme vääpeli Latvalalla!
        Roomalaiskirje:
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

ettei Saatana yhdellekään rakkaalleen sano,
        kuten Jeesus sanoo: "Väisty, Saatana!"

• TeuvoSuni kirjoitti:

vaivaa nähnyt, kun uskot pelkällä Jeesuksen nimellä taivaaseen meneväsi.

Vaikka taivaaseen pääsemiseksi tarvitaan hääpuku - PYHÄ HENKI, koska:

"Kenellä ei Kristuksen Henkeä ole, ei ole hänen omansa."

Taaskin ymmärsit väärin. Sanoinkin että uskomalla Jeesukseen menen taivaaseen ja uskomalla Jeesukseen omistan myös sen Pyhän Hengen, kiitos siitä Jeesukselle Kristukselle.
        Uskon saaminen onkin armoa ja sen vastaanottamista, eikä vaivan näkemistä, omaa tekemistä, eihän se sitten enään armo olisikaan omine vaivan näkemisineen.

• juhani1965 kirjoitti:

Taaskin ymmärsit väärin. Sanoinkin että uskomalla Jeesukseen menen taivaaseen ja uskomalla Jeesukseen omistan myös sen Pyhän Hengen, kiitos siitä Jeesukselle Kristukselle.
        Uskon saaminen onkin armoa ja sen vastaanottamista, eikä vaivan näkemistä, omaa tekemistä, eihän se sitten enään armo olisikaan omine vaivan näkemisineen.

Kaikki Saatanan henkivallatkin uskovat Jeesukseen,
        eivätkä varmasti tule koskaan pelastumaan.

Jeesus käskee menemään, luopumaan ja kilvoittelemaan.
        Saatana käskee seistä vain tumput suorina.

Siksi sinäkin alat viimeisellä tuomiolla ruikuttaa:

"Herra, Herra! Sinun nimessäsihän minä Teuvo Suniakin vastustin..."

• Aramiz26

Ahdas portti monille. Merkkinä tästä muutoksesta On todellisilla Kristityillä Jeesuksen hautaamista kuvaava upotuskaste. Tämä on melko helppotajuinen. Johanneskin kastoi Jordanissa parannuksen kasteella. Jeesuskin kävi itse Mestari tällä Johanneksen kasteella. Sana sanoo Kaste ei ole synnin saastan pois pesemistä, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Tämän tähden vesi teidätkin kasteena pelastaa Raamatun mukaan!

• Aramiz26 kirjoitti:

Ahdas portti monille. Merkkinä tästä muutoksesta On todellisilla Kristityillä Jeesuksen hautaamista kuvaava upotuskaste. Tämä on melko helppotajuinen. Johanneskin kastoi Jordanissa parannuksen kasteella. Jeesuskin kävi itse Mestari tällä Johanneksen kasteella. Sana sanoo Kaste ei ole synnin saastan pois pesemistä, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Tämän tähden vesi teidätkin kasteena pelastaa Raamatun mukaan!

Saatanan tuoma ihana valheen kaste, kaste suoraan
        Hengen herjaamisen kautta helvetin kumuuteen.

• itsellesi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatanan tuoma ihana valheen kaste, kaste suoraan
        Hengen herjaamisen kautta helvetin kumuuteen.

"Saatanan tuoma ihana valheen kaste, kaste suoraan
        Hengen herjaamisen kautta helvetin kumuuteen."

sanoistasi sinut tuomitaan sinne missä viha ja katkeruus mikä sinussa on nyt jatkuu loputtomiin. Tee siis pian parannus, ettet joutuisi vaivaan!

• Aramiz26
        itsellesi kirjoitti:

"Saatanan tuoma ihana valheen kaste, kaste suoraan
        Hengen herjaamisen kautta helvetin kumuuteen."

sanoistasi sinut tuomitaan sinne missä viha ja katkeruus mikä sinussa on nyt jatkuu loputtomiin. Tee siis pian parannus, ettet joutuisi vaivaan!

Syntinen: Hänhän se oli itse joka Jätti meille Tämän Teuvon vihaaman Upotuskasteen. Eihän tässä ole kyse muusta, kuin Itsensä elämän Herran Jeesuksen Kristuksen antama oma esimerkki. Kuinka vauvojen valelukaste on tullut noin kovaan arvoon.

Ihme ja kumma ettei tämä meidän Lutherin kirkon painama Raamattukaan mainitse edes puolta sanaa tästä vauvojen valelusta. Onhan kuulema minullekin tämä Raamatun vastainen taika temppu tehty.

Ihmettelen vaan kauhiast, kuinka Itsensä Jeesuksen antamaa esimerkkiä yrmitään noin kauhiast. Onko meistä Suomalaisista tullut ihan täysiä pakanoita, Kun me pidetään Mithra uskon antamaa vauvva valelua korkeammassa kurssissa mitä on itsensä Herran Jeesuksen meille jättämä Testamentin suosittelema kaste.

Pakanuuteen ollaan menty ja oikein pahasti. Tosin ei Jeesus itse kirjoittanut mitään vaan hänen Apostolinsa kirjoittivat asiat muistiin. Itse asiassahan ei Jeesus tarvinnut kastetta lainkaan koska hän oli Raamatun ilmoituksen mukaan synnitön. Hän vain jätti Kristityille esimerkin.

Kirjoittaahan Paavali, ettei Kaste ole lihan saastan poispesemistä, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Ei minun tarvinnut siinä vauvana ollessa mitää hyvää omaatuntoa pyytää.

Toinen Raamatun paikka kertoo, että me olemme hänen kuolemaansa kastetut Kasteen hautaan, josta alkaa meidän uudestisyntyneiden elämä. Ole hyvä ja näytä missä kohtaa Raamattua kehoitetaan vauvoja kastamaan Minun Lutherilaisessa Raamatussa ei ole tällaista mainintaa.

Pakanoilla oli kyllä käytössä tämä maaginen Taika kaste vauvoja varten varattu jo kauvan, ennen Kristinuskoa. Älä minua opeta taika uskoon?

• TeuvoSuni kirjoitti:

Kaikki Saatanan henkivallatkin uskovat Jeesukseen,
        eivätkä varmasti tule koskaan pelastumaan.

Jeesus käskee menemään, luopumaan ja kilvoittelemaan.
        Saatana käskee seistä vain tumput suorina.

Siksi sinäkin alat viimeisellä tuomiolla ruikuttaa:

"Herra, Herra! Sinun nimessäsihän minä Teuvo Suniakin vastustin..."

Eivät Saatanan henkivallat usko Jeesukseen niinkuin uskovainen uskoo. Usko sisältää myös paljon muutakin esim. luottamista ja turvautumista Jeesukseen Kristukseen. Näin eivät Saatana henkivallat tee ja usko.
        Siihen menemiseen, luopumiseen ja kilvoittelemiseen saa myös voiman Jeesukselta Kristukselta, tämän olen kokenut usein, näin nämäkin tekemiset ovat itseasiassa armoa Jumalalta.

Ja viimeisellä tuomiolla on sydämeni täynnä kiitosta Herraani Jeesusta Kristusta kohtaan. Minun viimeisellä tuomiolla ei ole Teuvo Sunit esillä, onneksi.

• juhani1965 kirjoitti:

Eivät Saatanan henkivallat usko Jeesukseen niinkuin uskovainen uskoo. Usko sisältää myös paljon muutakin esim. luottamista ja turvautumista Jeesukseen Kristukseen. Näin eivät Saatana henkivallat tee ja usko.
        Siihen menemiseen, luopumiseen ja kilvoittelemiseen saa myös voiman Jeesukselta Kristukselta, tämän olen kokenut usein, näin nämäkin tekemiset ovat itseasiassa armoa Jumalalta.

Ja viimeisellä tuomiolla on sydämeni täynnä kiitosta Herraani Jeesusta Kristusta kohtaan. Minun viimeisellä tuomiolla ei ole Teuvo Sunit esillä, onneksi.

ja hänen nimeään mantraat, mutta siihen mitä hän on tästä lopun
        ajan rajusta eksytyksestä paljastanut, siihen sinä et
        Saatanan pettämänä ja kenties jo Jumalan paaduttamana
        enää pysty uskomaan. Miksi tämäkin on sinulle valhetta:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla,
        tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää
        ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta,
        joka olisi pelastanut heidät.

Siksi Jumala lähettää (lähetti jo alkuseurakunnan keskelle) rajun eksytyksen,
        jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka
        eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

Ja mikähän tuo kaikkein petollisin tunnusteko mahtaakaan olla, jonka
        ympärille kaikki petollisuus ja ja kaikki ihmeet ovat tässä lopun ajassa
        nivoutuneet?

Vanhan liiton profeetatkin sen jo tiesivät sanoessaan: "Älkää luottako valheen
        puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli,
        Herran temppeli" ja: "Papit tekivät yhä enemmän syntiä minua vastaan, sitä
        mukaa kuin heidän joukkonsa kasvoi. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi."

Ja se häpeäksi muuttaminen alkoi jo Golgatalla, kun Jumala potki pellolle kaikki
        papit, ja sen todistukseksi pappien palveluspaikka paljastettiin kaikille avoimeksi:
        "Sillä hetkellä repesi temppelin väliverho kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahti,
        kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit
        nousivat ylös."

Ja näin oli pappien ja ihmiskäsin tehtyjen temppelien osuus Jumalan työssä
        kulkenut tiensä päähän. Ja näyttämölle tulikin se Saatanan tunnusteko kun se
        sai kaikki totuudesta luopuneet uudelleen pystyttämään tuon Jumalan hylkäämän
        temppelilaitoksen ja kansoittamaan sen jälleen kautta koko maailman omilla
        porttopapeillaan. Eikä totuudesta luopuneet ihmiset vielä tänäkään päivänä tätä
        todeksi usko, vaikka Jumala on sanassaan näin selvästi ilmoittanut, miksi
        Jumalan itsensä alunperin rakennuttamista temppeleistä tulikin rosvojen luolia:

:"Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty
        sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin
        kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Sillä minä sanon
        teille, että ette te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu
        olkoon hän, joka tulee Herran nimessä."

Ja tänä päivänä ovat kaikki Herran nimessä, hänen Henkensä kanssa tälläkin
        palstalla kirottuja sunilaisia, vaikka totuus ei teidän kenenkään keskellä ole
        koskaan ennen ollut niin lähellä, kuin se tänä päivänä on.

Vuonna 70 Jumala todella poisti lopullisesti kaikki maailman temppelit
        omasta käytöstään ja todistukseksi antoi roomalaisten tuhota
        oman rakkaan temppelinsäkin niin perusteellisesti, että Jeesuksen
        ennustus sen kohtalosta täydellisesti tuhoutui: "Tähän ei jää kiveä kiven päälle:"

Ja Jeesuksen ennustus perustui Jumalan profeetoille antamaan ennustukseen:

"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
        Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa
        vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi
        vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki.
        Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan,
        yhdessä ne sortuivat."

Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa.
        Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen,
        että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden,
        he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt
        harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin
        eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla
        hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi,
        sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo.
        Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin ne, jotka kumarsivat, Saatanan
        pettämät antikristukset: paavit, piispa, patriarkat, papit, metropoliitat, saarnaajat,
        evankelistat, julistustyöntekijät, kaatajat jne..

Pyhän Hengen kutsuma Paavalikin kaiken tämän tietoonsa sai, kun tästäkin
        totuudesta näin selvästi kirjoitti:

"Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen
        pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa
        meidän puolestamme."

"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat säädöksensä ja
        pyhäkkö maan päällä."

Mutta ei enää Uudella liitolla:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan
        ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse
        hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."

Totuudesta luopuneille lienee mahdotonta ymmärtää, miten Saatana todella
        kaikessa matkii Jumalaa? Kun se 300-luvulla maailman lopullisesti hallintaansa
        sai, ja sai palvelijansa rakentamaan hänelle noita ihmiskäsin tehtyjä temppeleitä,
        niin se pisti palvelijansa siellä matkimaan Vanhan liiton temppelitoimintaa.

Ja noiden temppelien prototyypin se rakensi heti kohta vedenpaisumuksen
        jälkeen. Lue 1.Moos.11: 1-2. Ja erittäin merkittävät ovat sanat, jotka Jumala
        lausui, kun Poikansa kanssa tuota mahtavuutta katseli:

"Tämä, mitä he nyt ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät
        tekemään mitä tahansa."

Ja vaikka Jumala tuolloin sekoitti ihmisten kielet, niin kyllä Saatana sai temppelinsä
        rakentajia kaikista maailman kielistä, kun Jumala antoi sille täyden vallan viedä
        noiden rakennustensa kautta kadotukseen kaikki totuudesta luopuneet:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi
        he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka,
        kun Jumalan sanat toteutuvat.

Nainen, jonka näit on se suuri kaupunki, joka hallitsee maailman kaikkia hallitsijoita."

Ja tuo suuri kaupunki on Vatikaani:

"Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."

Portot ovat seurakuntia, ja iljetykset Saatanan synagogia eli temppeleitä, kirkkoja,
        rukoushuoneita ja jopa telttamajoja, joissa rajua eksytystä pidetään voimassa
        siihen hetkeen sakka, kun ihmiskunnan tuho alkaa juuri näistä: ihmiskäsin tehdyistä
        jumalanhuoneista:

"On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa
        meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan
        evankeliumia" eli totuutta.

• Aramiz26 kirjoitti:

Syntinen: Hänhän se oli itse joka Jätti meille Tämän Teuvon vihaaman Upotuskasteen. Eihän tässä ole kyse muusta, kuin Itsensä elämän Herran Jeesuksen Kristuksen antama oma esimerkki. Kuinka vauvojen valelukaste on tullut noin kovaan arvoon.

Ihme ja kumma ettei tämä meidän Lutherin kirkon painama Raamattukaan mainitse edes puolta sanaa tästä vauvojen valelusta. Onhan kuulema minullekin tämä Raamatun vastainen taika temppu tehty.

Ihmettelen vaan kauhiast, kuinka Itsensä Jeesuksen antamaa esimerkkiä yrmitään noin kauhiast. Onko meistä Suomalaisista tullut ihan täysiä pakanoita, Kun me pidetään Mithra uskon antamaa vauvva valelua korkeammassa kurssissa mitä on itsensä Herran Jeesuksen meille jättämä Testamentin suosittelema kaste.

Pakanuuteen ollaan menty ja oikein pahasti. Tosin ei Jeesus itse kirjoittanut mitään vaan hänen Apostolinsa kirjoittivat asiat muistiin. Itse asiassahan ei Jeesus tarvinnut kastetta lainkaan koska hän oli Raamatun ilmoituksen mukaan synnitön. Hän vain jätti Kristityille esimerkin.

Kirjoittaahan Paavali, ettei Kaste ole lihan saastan poispesemistä, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Ei minun tarvinnut siinä vauvana ollessa mitää hyvää omaatuntoa pyytää.

Toinen Raamatun paikka kertoo, että me olemme hänen kuolemaansa kastetut Kasteen hautaan, josta alkaa meidän uudestisyntyneiden elämä. Ole hyvä ja näytä missä kohtaa Raamattua kehoitetaan vauvoja kastamaan Minun Lutherilaisessa Raamatussa ei ole tällaista mainintaa.

Pakanoilla oli kyllä käytössä tämä maaginen Taika kaste vauvoja varten varattu jo kauvan, ennen Kristinuskoa. Älä minua opeta taika uskoon?

tälläkään palstalla ei ole ainuttakaan uudelleen kastettua,
        joka tuon saatanallisen rituaalin jälkeen olisi vielä päässyt
        ahtaasta portista sisälle ja saanut Kristukselta Totuuden Hengen.

Siksi, koska Jeesus jätti omilleen vain yhden kasteen.

Koska Jumala kyllästyi Vanhan liiton pappeihin ja siihen verenvuodatukseen,
        jota hän itsekin oli harrastanut antaen niin omien kuin vihollistenkin veren vuotaa.
        Eikä kansa silti uskonut ja totellut häntä. Niin Poikansa kautta
        hän toi verettömästä vapaan Uuden liiton, johon ei enää kuulunut
        edes niin pieni verenvuodatus kuin mitä ympärileikkaus oli,
        ja siksi Jumala toi Johanneksen kautta tähän Uuteen liittoon kasteen.

Ympärileikkaus tehtiin Jeesuksellekin 8 päivän ikäisenä,
        eikä kukaan häneltä kysynyt; "Haluatko että sinut ympärileikataan
        Jumalan kansaan kuuluvaksi?"

Kaste jatkaa samaa vuosituhansista perinnettä, ja siksi Pyhä
        Henki esti minuakin menemästä edes lähellekään sellaista
        porttoseurakuntaa, jossa Saatanalle opetuslapsia tehdään.

Koska tuo kastetoimitus on alusta alkaen tehty vain yhtä kastetta
        herjaamaan, niin siksi noista portoseurakunnista ei ole kukaan
        kerran kastettukaan saanut Kristukselta Pyhää Henkeä.

• ettei pystynyt näkevänä siitä sisälle menemään, vaan Jumalan
      piti hänet ensiksi sokeuttaa, näyttääkseen tälle valittujen
      tapattajalle oman valtasuuruutensa.

Kun aikoinaan seurakunnassa ollessani tätä kahdeltakin
      eri porttojoukkoon kuuluvalta papilta kyselin. Sanoi toinen
      ahdasta porttia hautausmaan portiksi ja toinen ahdasta ovea kirkon oveksi.

Sanattomaksi kumpikin jäivät, kun heiltä kysyin:

Miten hautausmaan portti voi olla yhdelle ihmiselle ahdas,
      kun siitä pystyy ruumisautokin kuljettamaan arkussa makaavaa ihmistä?

Miten se kirkon ovi voi olla yhdelle ihmiselle ahdas,
      kun siitä pystyy kuusi miestä kantanaan arkussa makaavaa
      seitsemättä miestä?

Mahtanetko edes tietää, mitä tuossa portissa ihmiselle tapahtuu?

• ja kynnys

>>>Sanattomaksi kumpikin jäivät, kun heiltä kysyin:

• ja kynnys kirjoitti:

>>>Sanattomaksi kumpikin jäivät, kun heiltä kysyin:

samanlainen ahdas portti kuin mitä
        on uudelleen kastaminen joillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5217
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      26
      3488
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      39
      2842
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2021
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      283
      1574
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1095
    Aihe