Kokemusta osasto A3: sta?

Turku 30v.

Kaikki joilla omaa kokemusta A3:lla olemisesta tai joiden tuttu/tutut olleet siellä hoidossa, kertokaa tuntemuksistanne!

19

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turku 30v.

      Kai täällä nyt joku ollut A3:lla hoidossa???
      Auttoiko vai pahensiko?

      • mä kans..

        eli kokemuksia???


      • löytyy,
        mä kans.. kirjoitti:

        eli kokemuksia???

        mutta A3:sta, vaan K2:sta. Se ei ole kylläkään mikään osasto, vaan hamppulajike :-)


      • MÄ KANS..
        löytyy, kirjoitti:

        mutta A3:sta, vaan K2:sta. Se ei ole kylläkään mikään osasto, vaan hamppulajike :-)

        NO KERROPPA JOS KERRAN LÖYTYY.


      • K2:sta
        MÄ KANS.. kirjoitti:

        NO KERROPPA JOS KERRAN LÖYTYY.

        Kohtuullisen lempeää ja euforisoivaa hatsia.


      • Turku 30v.
        mä kans.. kirjoitti:

        eli kokemuksia???

        Eipä näytä ketään kiinnostavan meidän molempien tarve päästä osasto-hoitoon...
        Ootko itse ollut osastoon yhteydessä?
        Mä käynyt siellä juttelemassa kerran hoitajan kanssa ja kohta menen uudestaan juttelemaan, silloin olis kuulemma paikalla myös psykiatri.

        Mulla pääsyynä osastolle pääsemiseksi bentsojen vähentäminen, vedän övereitä päivittäin, mikä sulla on?
        No on niitä muitakin aineita tullut kokeiltua, mut pitäis varmaan alkaa vetää konii et sinne pääsis.
        Mulla myös helvetillisesti itsemurha-ajatuksia,
        mut Turun kaupunki varmaan mieluummin toivoo että mä tapan itseni ettei tarvii ottaa osastolle.
        Jee-jee hyvin menee!


      • että täällä
        Turku 30v. kirjoitti:

        Eipä näytä ketään kiinnostavan meidän molempien tarve päästä osasto-hoitoon...
        Ootko itse ollut osastoon yhteydessä?
        Mä käynyt siellä juttelemassa kerran hoitajan kanssa ja kohta menen uudestaan juttelemaan, silloin olis kuulemma paikalla myös psykiatri.

        Mulla pääsyynä osastolle pääsemiseksi bentsojen vähentäminen, vedän övereitä päivittäin, mikä sulla on?
        No on niitä muitakin aineita tullut kokeiltua, mut pitäis varmaan alkaa vetää konii et sinne pääsis.
        Mulla myös helvetillisesti itsemurha-ajatuksia,
        mut Turun kaupunki varmaan mieluummin toivoo että mä tapan itseni ettei tarvii ottaa osastolle.
        Jee-jee hyvin menee!

        ei ole pahemmin ketään, jolla kokemuksia on kyseisestä osastosta. Minäkään en tiedä, mistä on kyse sen enempää, mutta viestisi avasi asiaa huomattavasti.

        Viestisi kertoo siitä käsittämättömästä tilanteesta, että hoitoon ei pääse, vaikka tilanne on akuutisti paha ja halu päästä pois kierteestä. Toivon sulle helvetisti voimia jaksamiseen ja toivottavasti löydät jonkun jonka kanssa jakaa ajatuksia tilanteesta ja jolla on kokemusta myös kyseisestä paikasta. Oletko käynyt päihdelinkin sivuilla? En tunne sitä foorumia pahemmin, mutta tuli vain mieleen, joskos sieltä löytyis kokemusta.


      • Turku 30v.
        että täällä kirjoitti:

        ei ole pahemmin ketään, jolla kokemuksia on kyseisestä osastosta. Minäkään en tiedä, mistä on kyse sen enempää, mutta viestisi avasi asiaa huomattavasti.

        Viestisi kertoo siitä käsittämättömästä tilanteesta, että hoitoon ei pääse, vaikka tilanne on akuutisti paha ja halu päästä pois kierteestä. Toivon sulle helvetisti voimia jaksamiseen ja toivottavasti löydät jonkun jonka kanssa jakaa ajatuksia tilanteesta ja jolla on kokemusta myös kyseisestä paikasta. Oletko käynyt päihdelinkin sivuilla? En tunne sitä foorumia pahemmin, mutta tuli vain mieleen, joskos sieltä löytyis kokemusta.

        Oon googlannu koko perhanan netin A3:sta
        ja löytyy täältäkin yx keskustelu osastohoidosta jossa mainitaan A3 (= eli päihde/psykoosi-osasto),
        mut ne oli joiltain vuosilta -05-06.

        Kiitos, muutkin toivovat mulle voimia,
        mut ne on jo käytetty eikä kukaan tunnu tajuavan ettei niitä ole enää.

        Päihdelinkinkin sivuila olen käyny,
        mutta nyt en enää jaksa googlata - haluun apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Turku 30v.

        Kaikki mitä oon kuullu A3:sta on tätä samaa, hyvää ja pahaa, kai se sitten on niin kuin arvelinkin: itsestä kiinni.
        Hlökohtaisesti mut löytää kohta A3:lta tai kuolleena.
        Tsemppiä sulle "MÄ KANS"!!!!!!!!!!!!



        Tämän löysin Suomi24:en keskusteluista:

        Siis tä?
        Kirjoittanut: Lazy 2.9.2002 klo 20.36

        Hoitopaikoist... oon ollu katkol muutaman kerran, mut ain oon siel häippässy ennen aikoi... sinne on helppo hommata aineit ja porukat on aikast useest vaan huilaamas siel... mut Turun päihdevierotus osasto A3 on ihan hyvä paikka... pääsin subuhoitoon ja olin siel kaks viikkoo suljetul... sit olin kolmekuukaut avohoidos... hain joka aamu subuni klinikalt ja kävin istuskelemas ryhmäterapias... mut sit kyl painettii liian nopeest annostust alas ja retkahdin polleen... Mut joo, osasto A3 on hyvä paikka jos tosissaan haluu kuivil... sinne ei sisäl pääs kuljettaa aineit...


      • Katukauppalääkäri-MD-C

        A3 pääsee hoitoon vaan sellaiset jotka vielä osaa valehdella vaivansa. Ei sinne oteta todellisia päihteiden tai addiktioden aiheuttamia psyykepotilaita ne hoidetaan avohoidossa ja siinä pyritään sulta ottamaan pois sellaisetkin lääkkeet joita joudut syömään esim. Perinnöllisiin sairauksiin kuten itselläni oli Lyrica joka on määrätty alunperin kourallisen kipu ja ahdistuslääkeiden tilalle ainoana täsmälääkkeenä sheuermannin oireyhtymään, ahdistukseen lievittämiseen ja pahaan ruokahaluttomuuteen. Tilalle annetaan psyykelääkkeitä kuten ketipinoria kipuihin 100 mg aloituksella (en mä siitä "pahoja" kouristuksi saa), mirtatsapiinia ketipinorin aiheuttamaan unettomuuteen niin "pieniä" annoksia että "eivät vaikuta työkykyyn" ja olanzapiinia tai muita ahdistukseen ja vitutukseen niin kun siinä sitten vihanneksena sun ollessa kirjoittavat epikriisejään, lukematta ja paneutumatta todellisiin terveyden ongelmiin kun ovat kaikkitietäviä terveyden huollon superspesialistiammattilaisia, niin sinä voit syyntakeettomana pistää vaikka ihmisen kylmäksi kun et ole enää kiinni tässä maailmassa. A3:lla uskotaan rahakkaita, omistusasunnon tai kaksi omistavia ja oman kaveripiiriin / yhteisön suosiota nauttiviin ja kyynärpäätaktiikkaa käyttäviin potilaisiin. Jos olet köyhä, ajautunut konkurssiin em. Henkilöiden tai yhteisön takia tai haluat päästä eroon subusta, amfetamiinista tai psyykelääkkeiden pitkäaikaisvaikutusten tuomista ongelmista kute hallusionaatioista, ahdistuksesta tai itsemurha/murha ajatuksista, unettomuudesta niin unohda ei sieltä apua näihin ongelmiin saa. Tätä on koululääketiede jossa ei enää maalaisjärjellä osta hoitaa potilaita muuten kuin psyykelääkkeillä joiden määräämisestä lääkeyhtiöt maksavat löäkäreille komissioita tai saavat "muita " etuuksia. Ps. Ja kun se kiva lääkäri vastaa tähän kommenttiin niin kerron että tämä oli toteamus ei mielipide jota voi kommentoida.


      • Turku 30v.

        Anteex jos kuulostan töykeältä,
        ei oo ennen tapoihin kuulunut,
        mutta epätoivoisena olisin toivonut jotain muuta ku tilastotietoa miten rahat on käytetty.

        Kai mun täytyy lähtee ryyni-övereissä veitsi kurkulla käskemään ottamaan mut sisään niin sittenhän sen näkee että millaista siellä on............


      • mä kans...
        Turku 30v. kirjoitti:

        Anteex jos kuulostan töykeältä,
        ei oo ennen tapoihin kuulunut,
        mutta epätoivoisena olisin toivonut jotain muuta ku tilastotietoa miten rahat on käytetty.

        Kai mun täytyy lähtee ryyni-övereissä veitsi kurkulla käskemään ottamaan mut sisään niin sittenhän sen näkee että millaista siellä on............

        itse olen tällä hetkellä taistellut 3v subu riippuvuuttani vastaan..aloitin turun a-klinikalla 5kk sitten, mutta siellä SANOTTIIN jyrkkä ei opiaattipohjaisille kipulääkkeille, kuten ardinexeil ja tramalil..joten sanoin että morjens, kun tarjosivat hermokipuun jumalauta BURANAA!! no eihän se auta mitään! sen jälkeen marssisin suoraan yksityiselle ja johan alkoi apua löytyä!! nyt olen 4,5kk syönyt ardinexia kipuihin ja kylmyyden poistaa kokonaan! eli vie reflat täysin pois.=) 50mg opamoxeja rauhoittamaan mielialaa,0.25mg halcioneja ja 20mg tenoxeja tuomaan unta! olen todella tyytyväinen saamaani apuun,koska texi ei ole enää käynyt mielessäkään!!!=))) jos tarviitte todella apua niin ehdottomasti suosittelen käyntiä yksityisellä!siellä ei todellakaan vähätellä ongelmaa, eli päihdelääkärin vastaanotolle varaamaan aika!=)) toivon varsinkin ketjun aloittajalle paljon tsemppiä ja ennenkaikkea motivaatiota!äläkä missään tapauksessa luovuta vaikka vastoinkäymisiä vastaan tulisikin!se mikä ei tapa,se vahvistaa!=))jos haluat kertoa että miten on vieroitus lähtenyt käyntiin,olisi todella mukava kuulla että miten jakselet.=)


      • mä kans..
        mä kans... kirjoitti:

        itse olen tällä hetkellä taistellut 3v subu riippuvuuttani vastaan..aloitin turun a-klinikalla 5kk sitten, mutta siellä SANOTTIIN jyrkkä ei opiaattipohjaisille kipulääkkeille, kuten ardinexeil ja tramalil..joten sanoin että morjens, kun tarjosivat hermokipuun jumalauta BURANAA!! no eihän se auta mitään! sen jälkeen marssisin suoraan yksityiselle ja johan alkoi apua löytyä!! nyt olen 4,5kk syönyt ardinexia kipuihin ja kylmyyden poistaa kokonaan! eli vie reflat täysin pois.=) 50mg opamoxeja rauhoittamaan mielialaa,0.25mg halcioneja ja 20mg tenoxeja tuomaan unta! olen todella tyytyväinen saamaani apuun,koska texi ei ole enää käynyt mielessäkään!!!=))) jos tarviitte todella apua niin ehdottomasti suosittelen käyntiä yksityisellä!siellä ei todellakaan vähätellä ongelmaa, eli päihdelääkärin vastaanotolle varaamaan aika!=)) toivon varsinkin ketjun aloittajalle paljon tsemppiä ja ennenkaikkea motivaatiota!äläkä missään tapauksessa luovuta vaikka vastoinkäymisiä vastaan tulisikin!se mikä ei tapa,se vahvistaa!=))jos haluat kertoa että miten on vieroitus lähtenyt käyntiin,olisi todella mukava kuulla että miten jakselet.=)

        anteeksi..olen ryynipäissäni ja sen varmaan textistä huomasi..koska luultavasti olet avopuolet ja yksityiset käynyt jo läpi..tuloksetta, vai? koska laitoshoidon apua tarvitset..anteeksi..olen todella pahoillani tuosta edellisestä tekstistäni..selitin vain että ardinexit ym. auttaa..mutta ehkä olet jo ne vaihtoehdot kokeillut..anteeksi..toivottavasti et loukkaantunut..hyvää sulle haluan enemmäin kuin mitään muuta ja että pääset noista paskoista eroon lopullisesti!=))) kirjoittele kuulumisia,jos haluat.kuuntelen ja yritän auttaa niin paljon kuin vaan pystyn! tsemppiä ja lippu korkeella aina,eix je? =)


    • Lissukka9908

      On aika vanha viestiketju, mutta aina on joku joka haluaa päivitettyä tietoa. Eli omaiseni on kyseisellä osastolla juuri nyt ja voin ainoastaan kehua osaston henkilökuntaa! Mukavia ja ammattitaitoisia hoitajia ja lääkäreitä. Kertovat omaisille missä mennään ja miten kannattaa toimia. Jokaisessa paikassa on nä päivänäkiirettä, mutta he kuuntelevat ja auttavata potilaita. Vievät kanttiiniin sekä ulkoilevat potilaiden kanssa. Vievät myös kuntosalille, jos potilas on siinä kunnossa että voi sinne mennä. Antavat potilaiden soittaa omaisille ym. Aivan ihanaa henkilökuntaa :-)

    • Apuasaatana

      Kaipaisin jonkun omaa kokemusta tän päivän turun a3 meiningistä, kun äsken katkolle soittelin nii suosittelivat a3 harkitsemaan juurikin lääkitykseni vuoksi (lyrica) jota ei turun katkolla siis jostain syystä käytetä ollenkaan, kenelläkään, vaan otetaan pois? 🤔 Turun katkosta kokemus vuodelta 2013 mutta itselläni ei silloin vielä ollut tuota lääkettä käytössä.

      • Apuasaatana

        Hmm ja mietin saikohan ap koskaan apua kun 10 vuotta on kuitenkin jo mennyt., 🤷‍♀️


      • sori_en_käynyt_täällä_2v

        Menis varmaan katkolla hulinaksi jos kovimpia katuhuumeita siellä sais nappailla :D


    • Anonyymi

      Tiedän sanoo et nykyään siellä löyhemmät säännöt puhelimen suhteen ainakin ku aiemmin ei saanu käyttää muuta kuin sitä osaston puhelinta ja joskus siel oli tosi kettumainen hoitaja nais hlö joka tosi tyly eikä juurikaan välittänyt potilaiden hyvinvoinnista varsinkin jos sulla oli päihdetaustaa... Ja sit oli ulkoilua aina sillon ku hoitajille sopi eli ei juuri koskaan... Mut nykyään siellä kuulemma kaikki asiat paremmin 🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe