Sertralin Orion

masennuslääke

Ketään SERTRALIN ORION masennuslääkkeen(myös/pakko-oireiden häiriö) käyttäjää?

Alkoholin käyttöä pitäisi välttää tämän hoidon aikana, mutta en tiedä kuinka kauan lääkettä joudun syömään ja on kova bailuhinku.
Onko kukaan käyttänyt alkoholia lääkkeen kanssa ja montako annosta,, tuliko ongelmia ja jos niin millaisia?

Onko hoidosta yleensäkään ollut apua ja kauanko sitä on pitänyt syödä?

Entä onko tullut lisäkiloja hoidon aikana, jos niin paljonko ja missä ajassa? Pelkään lihoamista.

17

12196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä hoitaa

      Sertralin auttaa sinua kun käytät kuten lääkäri määrää, siinä jonkin verran paino nousee, mutta kun olet tervehtynyt voit pudottaa painosi normaaliksi. Alkohoolin käyttö on ehdottomasti lopetettava, bilettää voi selvinkin päin, alkohooli aiheuttaa serotoniinin tuhoutumista joka taas johtaa, jatkuvaan oravanpyörään jolla ei ole loppua. Itselläni hoito kestänyt 5 vuotta, josta nyt ensimmäinen vuosi hyvää elämää, ilman alkohoolia, kevyt lääkitys päällä ettei tule uutta romahdusta, painon olen pudottanut vuodessa normaaliksi.

      • ei nosta painoa

        ei noussut mulla yhtään, se on itsestä kiinni, alatko syömään liikaa, kun voit syyttää sertralinia !!!


      • yhden tabletin

        ottamatta? Otetaan esimerkiksi tilanne että menisin huomena viihteelle. Jättäisin päivän tabletin ottamatta, niin enkö silloin voi "juoda huolettomammin"?

        .....Viikonloppuna on aivan pakko päästä radalle ja näin ollen vähintään pari kolme annosta on saatava en aijo kuivin suinkaan olla kun muut juo !


    • JBL:_

      Sertralin Orion oli joskus 50mg annoksella ja humalassa rupesi helpommin väsyttämään sekä aamulla aivan järkyttävä päänsärky, jonka totesin tulevan juurin Sertralinin ja alkoholin yhteisvaikutuksesta. alkoholiannokset oli 12-15

      • tulee jo

        päänsärky ilman lääkkeitäkin !!!

        Missä teidän todellisuudentajunne on ???


      • lääkkeet
        tulee jo kirjoitti:

        päänsärky ilman lääkkeitäkin !!!

        Missä teidän todellisuudentajunne on ???

        nostaa painoa, monissahan mainitaankin se, ainakin sellaisilla henkilöillä, joilla on siihen taipumus. Helppo sellaisen henkilön on syyllistää, joka on luontaisesti laiha.


      • kysyisin
        lääkkeet kirjoitti:

        nostaa painoa, monissahan mainitaankin se, ainakin sellaisilla henkilöillä, joilla on siihen taipumus. Helppo sellaisen henkilön on syyllistää, joka on luontaisesti laiha.

        Eli onko itse lääke lihottavaa vai saako lääke aikaan sen, että henkilö syö enemmän? Miten tämä painon nousu siis tapahtunee !?


      • aloittamisen jälkeen
        kysyisin kirjoitti:

        Eli onko itse lääke lihottavaa vai saako lääke aikaan sen, että henkilö syö enemmän? Miten tämä painon nousu siis tapahtunee !?

        Itselläni tämä kyseinen lääke pikemminkin aiheuttaa ruokahaluttomuutta kuin nälän tunnetta. Eli ei ole lihottanut, pikemminkin päin vastoin!

        Alkoholin käytöstä sanoisin, että jos otan esim. pari viinilasillista, niin en saa aikaiseksi samanlaista hilpeätä oloa kuin ilman lääkettä, ja lisäksi tunnen lievää ahdistusta alkoholin käytön yhteydessä! En tiedä sitten, auttaisiko asiaa jos jättäisi pillerin ottamatta, mutta itse en uskaltaisi kyllä ottaa enempää kuin sen kaksi lasillista..


    • ...

      Keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ja alkoholi:

      Sertraliini 200 mg:n vuorokausiannoksella ei lisännyt samanaikaisesti annetun alkoholin, karbamatsepiinin, haloperidolin tai fenytoiinin vaikutuksia terveiden vapaaehtoisten psykomotorisiin eikä kognitiivisiin toimintoihin. Alkoholinkäyttö ei kuitenkaan ole suositeltavaa sertraliinihoidon aikana.

      noin sanotaan lääkeohjeessa, itse olen käyttänyt kyseistä lääkettä kohta vuoden, kaksi kertaa olen alkoholia ottanut, toisella kertaa pullon ja toisella kaksi, kummallakin kertaa jätin yhden tabletin ottamatta silloin aamulla varmuuden vuoksi. itselle ei ainaskaan mitään tullut :)

      • ...

        itse olen lihonnut melkein 8 kiloa ihan muutamassa kuukaudessa kun vaihdoin lääkkeen tuohon.. alkoholia käytän edelleen viikoittain, mutta jos todella ryyppään kunnolla niin olen jättänyt lääkkeen ottamatta, koska nousee muuten todella helposti päähän..


    • tomi68

      Todellakin alkoholi sertralin kanssa nostaa painoa aika huolettavasti

    • NäsäTheJoulukalenteri

      Ottaessani alkoholia Sertralin Orion-hoidon aikana, ainut sivuvaikutus alkoholin ja lääkkeen yhdistelmällä on ollut se, että minulle kasvaa torahampaat ja nenälle ilmestyy silmälasit. Muuten lääkitys on toiminut moitteetta.

    • MrPaniic

      En tiedä johtuuko ko. lääkkeestä mutta pari kertaa olen herännyt hikisenä yöllä nautittuani alkoa, ei ole tapahtunut ennen lääkitystä näin. Olen tosin vasta aloitellut lääkkeenoton, joten en tiedä miten keho käyttäytyy siihen totuttuaan. Ei kyllä ole tarkoitus usein/paljon ottaakaan, ettei lääkityksen teho häiriinny.

      • Taakkuna

        Ehdit vielä lopettaa. SSRI aineita ei voi samalla tavalla käyttää akuutista kuin esimerkiksi bentsoja. Toisaalta saahan sitä niinkin ottaa, jos se hyvältä tuntuu. Terveellisempäähän se on mitä vähemmän käyttää.


      • MrPaniic

        No niin kävi, että lopetin taas lyhyeen. En ota riskiä että pilaan aivoni tjtn entistä huonompaan kuntoon noilla. Ongelmia on ilmankin.


    • Itse en ole lihonnut, enkä huomannut ongelmia alkoholin kanssa. Darrat on tosin olleet melko pahoja viimeaikoina, mutta ne kuulemma pahenevat iän myötä muutenkin.

    • Juuuh

      Lihosin lääkkeistä 25kg vaikka ruokahalut ja syöminen on ollut aivan samanlaista kuin koko elämäni ja olen ollut koko elämäni todella laiha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe