Eläinhomeopatia

Eerika

Onko minkäänlaisia kokemuksia eläinhomeopatian sekä koira- ja hevoshieronnan opiskelusta?

6

2167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leena
    • Chamomilla

      Ilmeisesti eläinhomeopatiaa pystyy nykyisin opiskelemaan useammassakin paikassa. Yksi mahdollinen paikka on Suomen Homeopaattisen Lääketieteen Instituutti, missä aluksi opiskellaan yleistä homeopatiaa, joka antaa hyvän pohjan eläinhomeopatiaan erikoistumiseen (yleinen jakso vähintään 2 vuotta, erikoistumisjakso 2 vuotta). Neljän vuoden opiskelu voi tuntua pitkältä ajanjaksolta, mutta mielestäni hyväksi homeopaatiksi ei vielä tulla 1-2 vuoden opinnoilla.

    • T.M

      Tampereen urheiluhierojakoululla on ollut ilmoituksia koira- ja hevoskursseista. Mutta homeopatiaa en siihen sotkisi...
      Mielipiteitä homeopatiasta eläinten hoidossa esim. sfnet.keskustelu.skeptismi "Prismassa homeopatia" (O. Seppä):

      "Kyllä hevostenomistajatkin tekevät todellisia käsittämättömyyksiä,
      suorastaan eläinrääkkäykseen luettavia laiminlyöntejä näissä lääkityksissä.
      Ihan vasta Suomessa lääkittiin pääntautia eräällä tallilla homeopatialla,
      sillä seurauksella, että eläinlääkäriä ei edes kutsuttu, tallia ei eristetty
      ja näin se pääsi leviämään muihinkin talleihin. Kun kyse on kuitenkin
      bakteeritaudista, johon antibiootit auttavat ja eristäminen tiedottaminen
      ehkäisevät sen leviämistä, on kyse kyllä jo käsittämättömän isosta
      vastuuntunnottomuudesta."

      • Chamomilla

        Kyseistä tapausta en tiedä, mutta voin sanoa, että niinkuin lääkäreissäkin, myös homeopaateissa ja heidän koulutustasossaan voi olla eroja. Koulutuksen täytyy olla riittävän laaja ja opintojen olisi hyvä sisältää myös lääketieteen / eläinlääketieteen opintoja. Näen myös erittäin hyvänä, jos lääketiede ja homeopatia voisivat toimia käsi kädessä - kumpikin tukea toisiaan. Joissakin paikoissahan Suomessa ja ulkomailla näin jo tapahtuukin. Esim. Isossa-Britanniassa ollaan homeopatian osalta pidemmällä kuin täällä Suomessa ja sen hyvät vaikutukset tunnustetaan laajemminkin, mikä näkyy siellä esim. homeopaattisina sairaaloina (esim. http://www.rlhh.co.uk/about_us.php.)

        Itse olen saanut homeopatialla erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi ja sikäli on mielestäni todella sääli, että kyseinen hoitomuoto leimataan joidenkin ihmisten toimesta huijaukseksi. Pelkällä homeopatialla olen saanut esim. autettua pysyvästi monta koiraa, jotka ovat kärsineet enemmän tai vähemmän pahasta ihottumasta ja joutuneet jatkuvalle antibiootti/kortisonikuurille ilman toivoa lopullisesta paranemisesta. Ihan oman kokemuksen myötä olen todennut,että homeopatia on tehonnut erittäin hyvin esim.valeraskausoireisiin, korva- ja silmätulehduksiin, synnytyksen polttoheikkouteen, revähdyksiin, erilaisiin pelkotiloihin ja moniin muihin asioihin. Monta antibioottikuuria on sen avulla jäänyt antamatta ja samalla eläin on vahvistunut vastustuskykyisemmäksi. Antibioottien käytön ikävänä puolenahan on yksilön immuunipuolustuksen heikkeneminen, mutta silti en antibioottejakaan tuomitse : jossain tilanteessa nekin ovat ihan paikallaan. Kun näen eläimen tai ihmisen parantuvan homeopaattisen lääkityksen tuloksena ja saavan elämäänsä lisää energiaa, niin silloin ainakin itse tiedän, miksi homeopatiaa eläimille tai ihmisille :).

        Onko sinulla T.M omakohtaista kokemusta homeopatiasta?


      • homeopatialle kyllä !
        Chamomilla kirjoitti:

        Kyseistä tapausta en tiedä, mutta voin sanoa, että niinkuin lääkäreissäkin, myös homeopaateissa ja heidän koulutustasossaan voi olla eroja. Koulutuksen täytyy olla riittävän laaja ja opintojen olisi hyvä sisältää myös lääketieteen / eläinlääketieteen opintoja. Näen myös erittäin hyvänä, jos lääketiede ja homeopatia voisivat toimia käsi kädessä - kumpikin tukea toisiaan. Joissakin paikoissahan Suomessa ja ulkomailla näin jo tapahtuukin. Esim. Isossa-Britanniassa ollaan homeopatian osalta pidemmällä kuin täällä Suomessa ja sen hyvät vaikutukset tunnustetaan laajemminkin, mikä näkyy siellä esim. homeopaattisina sairaaloina (esim. http://www.rlhh.co.uk/about_us.php.)

        Itse olen saanut homeopatialla erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi ja sikäli on mielestäni todella sääli, että kyseinen hoitomuoto leimataan joidenkin ihmisten toimesta huijaukseksi. Pelkällä homeopatialla olen saanut esim. autettua pysyvästi monta koiraa, jotka ovat kärsineet enemmän tai vähemmän pahasta ihottumasta ja joutuneet jatkuvalle antibiootti/kortisonikuurille ilman toivoa lopullisesta paranemisesta. Ihan oman kokemuksen myötä olen todennut,että homeopatia on tehonnut erittäin hyvin esim.valeraskausoireisiin, korva- ja silmätulehduksiin, synnytyksen polttoheikkouteen, revähdyksiin, erilaisiin pelkotiloihin ja moniin muihin asioihin. Monta antibioottikuuria on sen avulla jäänyt antamatta ja samalla eläin on vahvistunut vastustuskykyisemmäksi. Antibioottien käytön ikävänä puolenahan on yksilön immuunipuolustuksen heikkeneminen, mutta silti en antibioottejakaan tuomitse : jossain tilanteessa nekin ovat ihan paikallaan. Kun näen eläimen tai ihmisen parantuvan homeopaattisen lääkityksen tuloksena ja saavan elämäänsä lisää energiaa, niin silloin ainakin itse tiedän, miksi homeopatiaa eläimille tai ihmisille :).

        Onko sinulla T.M omakohtaista kokemusta homeopatiasta?

        Jännittävää seurata nyt Suomessa käytävää juupas-eipäs keskustelua homeopatian tiimoilta.Jokainen varmasti ymmärtää skeptikoiden tarkoitusperän;Saada epävarmat ihmiset hämättyä uskomaan että heitä yritetään sumuttaa.Asiatietoa ja käyttökokemuksia koulutetuilta ammattilaisilta on saatavilla jos vain haluaa.Tietoa aiheesta ja koulutuksista löytyy esim. sivuilta: www.calendulia.com ja www.greendog.fi.


    • löytyy osoitteessa

      http://www.homeoMatia.info

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe