Anna minulle jokin merkki!

Maruan-ne

Oletteko pyytäneet joskus merkkiä Jumalalta? Elämässä tulee sellaisia asioita, että ei aina oikein tiedä. Tai vaikka tietääkin, yrittää itse jotenkin järjestää toisin. "Give me a sign!" "Anna mulle jokin merkki!" Jos Jumalalta pyytää merkkiä, se on aina Hänen Sanansa mukainen, ei siis vastoin Raamatun Sanaa.

Me ihmiset olemme heikkoja, meillä on kiusauksia ja lankeamme-kin, mutta jos olemme tehneet liiton Jumalan kanssa, Hän on se tosivahva osapuoli siinä liitossa. Ja mitä se merkitsee? Se merkitsee sitä, että meidät heikot on ympäröity Taivaan sotajoukoilla, jotka sotivat meidän puolestamme. Nämä enkelijoukot, Taivaan voimat, varjelevat meitä "ettemme jalkaamme kiveen loukkaisi".

Kannattaa juuri siksi antaa elämänsä Jumalan johtoon, koska sen jälkeen Hän pitää meistä heikoista syntisistä huolen. Tänään on pelastuksen päivä, tänään Jumala ojentaa meille pelastusta Jeesuksen veressä, ota se vastaan, anna elämäsi tänään Jeesukselle! Minäkin haluan taas tänään uudestaan antaa elämäni Jeesukselle. Minä olen heikko ihminen, mutta Hän on Taivaan Kuningas, Hän pitää minusta huolen.

Seuraavan kerran kun mietit, MITÄ TEHDÄ, pyydä Jumalalta merkkiä. Hän sanoo meille näin:

"Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie (Jeesus), sitä käykää" (Jes.30:21).

19

2300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maruan-ne

Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki (Luuk.11:29).

Matteus kirjoittaa samasta asiasta näin: Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki"(Matt.12:39).

Mikä oli Joonaan merkki? Kaikkihan tiedämme, että "Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä"(Joona 1:17).

Miksi Jeesus viittasi Joonan merkkiin? Siksi, koska Jeesus tulisi itse olemaan haudassaan tuon saman ajan ja SITTEN NOUSEMAAN YLÖS! YLÖSNOUSSUT, YLÖSNOUSSUT TOTISESTI HERRAMME ON YLÖSNOUSSUT!

Miksi kansa pyysi merkkiä Jeesukselta? Olivathan he jo nähneet merkkejä: Jeesus oli parantanut sairaita, herättänyt kuolleita, ihmisiä oli tullut uskoon, riivajia oli ajettu ulos ihmisistä ym. Eikö se riittänyt ihmisille! Ei, he tahtoivat lisää, lisää MERKKEJÄ! Sellaisia me ihmiset olemme.

Sen vuoksi Jeesus sanoi, että kansa ei saa muuta merkkiä kuin Joonaan merkin. Näin on meilläkin, Joonaan merkki riittää. Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus, joka oli jo ennustettu Vanhassa Testamentissa, se on se MERKKI meillekin.

Olemmehan mekin toki merkkejä saaneet. Omassa elämässämmekin niitä on ihan tarpeeksi. Olemme kokeneet siunausta ja varjelusta. Ihmeitä on tapahtunut, sekin on ihme, että olemme kaikesta selvinneet tähän asti. Me itse olemme suuri ihme!

Kun vaan saamme näkevät silmät ja kuulevat korvat, niin näemme vielä enemmänkin "merkkejä" Jumalan olemassaolosta ja johdatuksesta. Hän on hyvä! Kunnia Hänelle! Niin ja anteeksi omat typeryytemme, mutta mitä niistä, Jeesus on Suuri, ylistys Hänelle!

• hidasälyinenkö

Mun mielestä Maruan-nen eka ja toinen viesti ovat ristiriidassa keskenään. Jos Jeesus sanoo, että "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki" (Luuk.11:29) - niin miten nuo Jeesuksen sanat voi tulkinta niin, että on hyvä pyytää merkkejä, ja että Jumala antaa niitä?

En tajua.

• Maruanne*
        hidasälyinenkö kirjoitti:

Mun mielestä Maruan-nen eka ja toinen viesti ovat ristiriidassa keskenään. Jos Jeesus sanoo, että "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki" (Luuk.11:29) - niin miten nuo Jeesuksen sanat voi tulkinta niin, että on hyvä pyytää merkkejä, ja että Jumala antaa niitä?

En tajua.

On erilaisia "merkkejä". Ensimmäisessä kirjoituksessa on kysymys meidän ihmisten omiin yksityisasioihimme pyytämiä merkkejä. Saatamme olla tien risteyksessä, emmekä tiedä, mihin kääntyisimme. Tai sitten on jokin muu suuri asia edessämme. Silloin voimme pyytää merkkiä Jumalalta.

Joonaan merkissä on kysymys siitä, kun kansa halusi tietää, onko Jeesus se odotettu Messias, vai pitääkö heidän odottaa toista. He eivät tienneet mihin uskoa. He uskoivat mutta epäilivät, aivan niinkuin mekin nykyajan ihmiset. He halusivat vielä jotain Suurempaa Merkkiä, varmistusta siitä, kuka Jeesus on.

Toisin sanoen, merkeistä on kysymys molemmissa tapauksissa, mutta merkkien MERKITYS on todellakin hieman eri luokkaa.

• Maruanne*
        Maruanne* kirjoitti:

On erilaisia "merkkejä". Ensimmäisessä kirjoituksessa on kysymys meidän ihmisten omiin yksityisasioihimme pyytämiä merkkejä. Saatamme olla tien risteyksessä, emmekä tiedä, mihin kääntyisimme. Tai sitten on jokin muu suuri asia edessämme. Silloin voimme pyytää merkkiä Jumalalta.

Joonaan merkissä on kysymys siitä, kun kansa halusi tietää, onko Jeesus se odotettu Messias, vai pitääkö heidän odottaa toista. He eivät tienneet mihin uskoa. He uskoivat mutta epäilivät, aivan niinkuin mekin nykyajan ihmiset. He halusivat vielä jotain Suurempaa Merkkiä, varmistusta siitä, kuka Jeesus on.

Toisin sanoen, merkeistä on kysymys molemmissa tapauksissa, mutta merkkien MERKITYS on todellakin hieman eri luokkaa.

olivatko nämä Jeesuksen ajan merkit pyytäjät fariseuksia ja kirjanoppineita, jotka muutenkin aina kiusasivat Jeesusta ja yrittivät aina saada Hänet kiinni sanoistaan. Luultavasti.

Silloin ymmärrämme hyvin, miksi Jeesus oli tuohtunut merkin pyytäjille.

Ei Jeesus meitäkään ole kehoittanut pyytämään mitään merkkiä. Mutta me ihmiset vaan olemme sellaisia, kun emme aina tiedä mitä tehdä.

Kaikkein paras on kuitenkin rukoilla, ja antaa Jumalan johtaa.

• ja kokemuksia
        Maruanne* kirjoitti:

olivatko nämä Jeesuksen ajan merkit pyytäjät fariseuksia ja kirjanoppineita, jotka muutenkin aina kiusasivat Jeesusta ja yrittivät aina saada Hänet kiinni sanoistaan. Luultavasti.

Silloin ymmärrämme hyvin, miksi Jeesus oli tuohtunut merkin pyytäjille.

Ei Jeesus meitäkään ole kehoittanut pyytämään mitään merkkiä. Mutta me ihmiset vaan olemme sellaisia, kun emme aina tiedä mitä tehdä.

Kaikkein paras on kuitenkin rukoilla, ja antaa Jumalan johtaa.

Mun kokemuksen mukaan merkkien pyytäminen Jumalalta oman elämän ratkaisutilanteissa voi olla huonokin juttu. Me kun asetamme Jumalalle tietynlaiset "merkinantoehdot" ja tulkitsemme sitten tapahtumia - yleensä tasan oman tahtomme mukaisesti.

Jos esim. sanon Jumalalle, että anna merkki siitä menenkö Matin kanssa naimisiin: jos Matti soittaa mulle huomenna, niin se on merkki siitä, että Jumala tahtoo minun menevän naimisiin, ja jos Matti ei soita mulle huomenna, niin sitten se on merkki Jumalalta, että ei pidä mennä Matin kanssa naimisiin.

Eräs ystäväni rukoili vähän tuon tyylisesti, eikä siitä kuulkaa hyvä seurannut!

Joka tapauksessahan tapahtuu jompi kumpi noista vaihtoehdoista. Mutta mitä jos Jumala ei nimenomaan halunnut antaa mitään merkkiä, vaan halusi, että ihminen opettelee ottamaan vastuun valinnoistaan, ja kasvaa kantamaan valintojensa seurauksia? Sekin mahdollisuus täytyy Hänelle jättää - Kaikkivaltias kun on.

• Maruan-ne
        ja kokemuksia kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan merkkien pyytäminen Jumalalta oman elämän ratkaisutilanteissa voi olla huonokin juttu. Me kun asetamme Jumalalle tietynlaiset "merkinantoehdot" ja tulkitsemme sitten tapahtumia - yleensä tasan oman tahtomme mukaisesti.

Jos esim. sanon Jumalalle, että anna merkki siitä menenkö Matin kanssa naimisiin: jos Matti soittaa mulle huomenna, niin se on merkki siitä, että Jumala tahtoo minun menevän naimisiin, ja jos Matti ei soita mulle huomenna, niin sitten se on merkki Jumalalta, että ei pidä mennä Matin kanssa naimisiin.

Joka tapauksessahan tapahtuu jompi kumpi noista vaihtoehdoista. Mutta mitä jos Jumala ei nimenomaan halunnut antaa mitään merkkiä, vaan halusi, että ihminen opettelee ottamaan vastuun valinnoistaan, ja kasvaa kantamaan valintojensa seurauksia? Sekin mahdollisuus täytyy Hänelle jättää - Kaikkivaltias kun on.

koski juuri sitä, että inhimillinen ihminen pyytää merkkiä Jumalalta, ja kuten toisessa kirjoituksessa käy ilmi, ei Jeesus halunnut Hänenkään aikana antaa mitään muuta merkkiä kuin Joonaan merkin.

Jumalan Sana riittää meille merkiksi ja Joonaan merkki, MUTTA kun olemme inhimillisiä ihmisiä, niin olemme tämmösiä ja tommosia, emme aina jaksa odottaa sitä Jumalan johdatusta, ja siksi tulee elämän lankakeräämme niitä takkuja ja solmuja, joita sitten saamme pyytää taas kerran Jumalan selvittämään. Että se niistä merkeistä.

• anskutin_89
        ja kokemuksia kirjoitti:

Itse silloin harvoin kun merkkiä pyydän, laitan "ehdot" sellaisiksi että kumpikaan ei välttämättä tapahdu. Tai jätän merkin vähän epämääräiseksi: jos jotain epätavallista tapahtuu, teen näin.

• Maruan-ne
        Maruan-ne kirjoitti:

koski juuri sitä, että inhimillinen ihminen pyytää merkkiä Jumalalta, ja kuten toisessa kirjoituksessa käy ilmi, ei Jeesus halunnut Hänenkään aikana antaa mitään muuta merkkiä kuin Joonaan merkin.

Jumalan Sana riittää meille merkiksi ja Joonaan merkki, MUTTA kun olemme inhimillisiä ihmisiä, niin olemme tämmösiä ja tommosia, emme aina jaksa odottaa sitä Jumalan johdatusta, ja siksi tulee elämän lankakeräämme niitä takkuja ja solmuja, joita sitten saamme pyytää taas kerran Jumalan selvittämään. Että se niistä merkeistä.

Ja Herra puhui jälleen Aahaalle sanoen: "Pyydä itsellesi merkki Herralta, Jumalaltasi, pyydä alhaalta syvyydestä taikka ylhäältä korkeudesta". Mutta Aahas vastasi: "En pyydä enkä kiusaa Herraa". Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel(Jes.7:11-14).

• *debi*

on tosi hyvä merkki! Ei täs muutakaa voi, solmussa taas...

• Maruan-ne

Tapaan usein rukouksessa tuoda Jumalalle minun elämäni itse sotkemani lankavyyhdin ja sanon Jeesukselle, että "selvitä sinä nämä sotkut, itse en pysty". Yleensä ne solmut ajan mittaan selviävät.

Niin, vaikka onhan niitä sellaisiakin solmuja, jotka eivät täällä maan päällä aukea, niihin tulee vastaus vasta siellä Taivaskodissa. Ne on niitä MIKSI-solmuja.

Sana on se ainut merkki meille. Sen kautta Jumala meille puhuu.

• ei ole aina helppoa
        Maruan-ne kirjoitti:

Tapaan usein rukouksessa tuoda Jumalalle minun elämäni itse sotkemani lankavyyhdin ja sanon Jeesukselle, että "selvitä sinä nämä sotkut, itse en pysty". Yleensä ne solmut ajan mittaan selviävät.

Niin, vaikka onhan niitä sellaisiakin solmuja, jotka eivät täällä maan päällä aukea, niihin tulee vastaus vasta siellä Taivaskodissa. Ne on niitä MIKSI-solmuja.

Sana on se ainut merkki meille. Sen kautta Jumala meille puhuu.

Jumala yksin tietää huokaukset ja yksinäisyyden ja kaiken kaipauksen. Ei toinen ihminen toisen taakkaa ymmärtää voi. Kaikki täytyy vaan jättää Jumalan huomaan, Hän tietää suuressa viisaudessaan, mikä meille on parasta.

• kurjistaan
        ei ole aina helppoa kirjoitti:

Jumala yksin tietää huokaukset ja yksinäisyyden ja kaiken kaipauksen. Ei toinen ihminen toisen taakkaa ymmärtää voi. Kaikki täytyy vaan jättää Jumalan huomaan, Hän tietää suuressa viisaudessaan, mikä meille on parasta.

huolen pitää, mutta se elämä ei ole mitään tähtihetkielämää, vaan rauhallista tasaista päivä kerrallaan menemistä. Siinä on ilo sisäistä hiljaista iloa ja rauhaa, se on ylimaallista, emmekä sitä muuksi halua vaihtaa. Maailma ja sen nautinnot antavat rauhattomuutta, Jeesus antaa rauhan,

• Olen pyytänyt Jumalalta monestikin konkreettista merkkiä. Uskoontulossa, hengellisen kodin valinnassa ja puolison valinnassa. Näihin olen saanut Jumalalta "merkin", ennenkuin olen mennyt asiassa eteenpäin.

• Maruan-ne

kun vain pyytää JUMALALTA sitä merkkiä. Jos aina ennen tärkeitä ratkaisuja ensin rukoilee, silloin asia on "paremmissa käsissä" kuin meidän heikkojen epävarmojen päätettävissä. Kyllä se niin on, että "sinun tiesi on sittenkin parhain, vaikka meistä ei tuntuisi niin, vaikka veisi se kuoleman alhoon, tai kyyneliin kärsimyksiin."

Sitä paitsi jos me muutenkin rukoilisimme enemmän - niin - senhän me jo tiedämmekin, mitä hyvää siitä seuraisi:)

• Laittoihan Gideonikin villat esille (Tuom.6:36-40)kysellessään Jumalan tahtoa ja merkkiä.
      Paras merkki on kuitenkin usko ja luottamus siihen että Jumalalla on se paras tahto ja suunnitelma meidän elämän varalle :)

Siunausta ja Taivaan Isän johdatusta siskoliinille :)

• Maruan-ne

Pyytäessämme merkkiä Jumalalta, mistä tiedämme, että se on Häneltä:
      - se on Hänen Sanansa mukainen, siis Sana on merkki
      - kaikille kristityille Joonaan merkki on SE OIKEA, silloin olemme Jeesus tiellä, jos Jeesus usko perustuu Jeesukseen.

• Maruan-ne

"Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää" (Jes.30:21).

• Maruan-ne

Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä, Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa." (1.Moos.9:12-15.)

"Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata" (2.Moos.2:13).

• Elisama

Joskus olen pyytänyt ja muutamia kertoja ssanutki.
      Olen saanut niin selviä merkkejä ettei ne käy sattumaksi millään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5277
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3508
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2864
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      25
      2065
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1840
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1616
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1392
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1155
    Aihe