mikä tarkoitus

mun elämällä

Lapsuuteni oli 5 sisaruksen kanssa tosi vaikea nuorempana.Meillä elämä vaikeeta.Uskonnollinen tausta kyllä.Helluntailaisuus.Aina joudui vanhempien sisarusten kiusan kohteeksi.Koulussa kiusattu fyysisesti.Isä joi.Tulin uskoon 24 v.En kuitenkaan pärjännyt kuorossa kun jännitin niin paljon.Lähdin meneen.Tultiin kyllä uskoon ennen sitä edellisen mieheni kanssa.3lasta.mieheni pian löysi uuden.minä löysin myös 7 vuoden jälkeen uuden.saatiin1 lapsi.exän mies otti mun lapset pelinanpuloiksi mua vastaan.ei kyllä onnistunut.kannan edelleen lapsuuteni raumoja.siskoni mies halusi olla mun kanssa tekemisissä mihin en suostunut ja siskoni mielestä minä kytännyt aina hänen miestään.nyt ex syyttää mua kaikesta mahdollisesta.missä on jumalan oikeudenmukaisuus.minä kyllä alamäkeä mennyt mutta miksi jumala ei ole mielestäni oikeudenmukainen.on hän.mutta miksi ajaa mut itsemurhan partaalle ja kaikki viholliseni voivat hyvin.

12

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista olekkaan

Olempa melkein varma ettei tuollaista jumalaan
      passaavaa olekkaan . Siinä ihmisen mieleen on
      vain istutettu uskomus tuollaisesta "suuruudesta
      Uskonnon perus tarkoitus on hallita ihmisiä ,
      pelotella kaikella tavalla , jos tiet noin niin
      joudut johonkin . Miksi pelotellaan ihmiset jonkin uskomuksen voimalla ???? Kuka siitä nauttii ,,, noooo sillä kerätään rahaa ja omaisuuksia millä nämä uskontojen virkamiehet
      ja saarnaajat elelevät herroiksi . Mutta sinä
      vain uskot ja toivot että joku tulisi avuksi ,
      ei tavis kiinnosta ketään.,

• oikea totuus hei

Jumala haluaa että ihminen pelastuu, eihän Hän muuten olisi antanut ainoaa Poikaansa. Siinä on takana suurempi rakkaus kuin mitä ihminen voi ikinä käsittää!

• haluaa ja antoi?
        oikea totuus hei kirjoitti:

Jumala haluaa että ihminen pelastuu, eihän Hän muuten olisi antanut ainoaa Poikaansa. Siinä on takana suurempi rakkaus kuin mitä ihminen voi ikinä käsittää!

Eikö "Jumala kaikki voivana" saisi helpostikin haluamansa "ihmisen pelastumisen" ilman että heitä tarvitsee "rääkätä", ja mihin se "Jumala antoikaan sen ainoan poikansa", eikö "hän olekaan sielä Jumalan luona"?

Ehkä siinä on takana suurempi "rakkaus" kuin mitä ihminen voi ikinä käsittää, harvemmin vain typeryyttä kutsutaan rakkaudeksi, vaikka se joskus tekeekin typeräksi monetkin?

• ErakkoX

Katkeruus on tuhoavaa .
      Mikä on Jumala ja hänen tarkoituksensa sitä tuskin kukaan tietää ?. Monenlaisia mielipiteitä on esitetty seuraavassa eräs :

Jos jumala on meidät ja muut luonut niin Miksi ?.

Mitä jos jumala kokee elämää meidän kauttamme ja antoi meille siksi vapaan tahdon ?
      Ehkä elämän tarkoitus on elää , ei olla pelkästään elossa eli kokea kaikenlaisia asioita niin hyviä kuin pahojakin .
      Jumala ei ole paha hän vaan kerää kokemuksia , elämäsi on hänelle arvokas .

Elämätön elämä on murhaakin suurempi synti ja kapinaa Jumalaa vastaan eli miten käy munkeille, nunnille yms.. liian "hurskaille tyypeille" ? .

• 'monenlaisia mielipiteitä'

Miksi esität jonkun muun mielipiteitä? Aloitat, että #Mikä on Jumala ja hänen tarkoituksensa sitä tuskin kukaan tietää ?#

Mitä enemmän lukee Raamattua, sitä enemmän tulee tietämään Jumalasta ja Hänen ajatuksistaan, myöskin siitä, mikä Hänen tarkoituksensa tällä kaikella on. Hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa.

Jos vain joskus lukee Raamattua sieltä sun täältä,ei koskaan opi tuntemaan Jumalaa edes vähän.

## Mitä jos jumala kokee elämää meidän kauttamme ja antoi meille siksi vapaan tahdon ? ##

Hyvin tyypillinen, inhimillinen oletus, kun ei ole lukenut Raamattua kuin nimeksi.

Jumala ei kerää kokemuksia, kuten esittämäsi esimerkki olettaa. Hän tietää kaiken ja on kaikkialla. Hän tietää jokaisen ajatuksetkin. Mitään Häneltä ei voi piiloittaa eikä salata.

### Ehkä elämän tarkoitus on elää , ei olla pelkästään elossa eli kokea kaikenlaisia asioita niin hyviä kuin pahojakin ###

Tuo oletus on varmasti aika lähellä totuutta. Elämistä vartenhan me täällä olemme. Jumala on kuitenkin tarkoittanut, että elämme elämämme HÄNEN yhteydessään, kaikessa turvautuen Häneen.

>

Mitä sinä tiedät heidän elämästään, ja mitä TARKOITAT 'elämisellä'???

• Akko
        'monenlaisia mielipiteitä' kirjoitti:

Miksi esität jonkun muun mielipiteitä? Aloitat, että #Mikä on Jumala ja hänen tarkoituksensa sitä tuskin kukaan tietää ?#

Mitä enemmän lukee Raamattua, sitä enemmän tulee tietämään Jumalasta ja Hänen ajatuksistaan, myöskin siitä, mikä Hänen tarkoituksensa tällä kaikella on. Hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa.

Jos vain joskus lukee Raamattua sieltä sun täältä,ei koskaan opi tuntemaan Jumalaa edes vähän.

## Mitä jos jumala kokee elämää meidän kauttamme ja antoi meille siksi vapaan tahdon ? ##

Hyvin tyypillinen, inhimillinen oletus, kun ei ole lukenut Raamattua kuin nimeksi.

Jumala ei kerää kokemuksia, kuten esittämäsi esimerkki olettaa. Hän tietää kaiken ja on kaikkialla. Hän tietää jokaisen ajatuksetkin. Mitään Häneltä ei voi piiloittaa eikä salata.

### Ehkä elämän tarkoitus on elää , ei olla pelkästään elossa eli kokea kaikenlaisia asioita niin hyviä kuin pahojakin ###

Tuo oletus on varmasti aika lähellä totuutta. Elämistä vartenhan me täällä olemme. Jumala on kuitenkin tarkoittanut, että elämme elämämme HÄNEN yhteydessään, kaikessa turvautuen Häneen.

>

Mitä sinä tiedät heidän elämästään, ja mitä TARKOITAT 'elämisellä'???

Eli kumpi pääsee taivaaseen Huora vai Nunna ?.

• ..suosikkeja..?
        Akko kirjoitti:

Eli kumpi pääsee taivaaseen Huora vai Nunna ?.

# Eli kumpi pääsee taivaaseen Huora vai Nunna ?.#

Mieti, mitä kysyit.

• Kyllä sinun elämälläsi on tarkoitus. Olet Jumalalle rakas ja tärkiä.
      Kun tulemme uskoon Jumala ei lupaa että olisimme koitelemuksista,ahdistuksista tai vastoinkäymisistä vapaita. Mutta Jumala on luvannut olla niissä koittelemuksissa mukana.
      Käänny Jumalan puoleen rukouksessa, vietä aikaa Jumalan edessä. Pyydä esirukousta puolestasi. Anna itsellesi aikaa toipua ja ehytyä. Jumalalla on se paras aikataulu sinun eheytymiselle.
      Paljon siunausta ja voimia sinulle sisko.

• HildeBryn

Et kertonut elämästäsi mitään hyvää. Miksi et?

Millaisista asioista nautit? Millaisista asioista tulet iloiseksi? Millaisista asioista onnesi on kiinni?

Yksi tärkeä kysymys: jos eräänä aamuna heräisit ja tajuaisit, että elämässäsi on kaikki hyvin, miten se ilmenisi? Mitkä asiat olisivat muuttuneet?

Miksi ihmeessä koet jotkut ihmiset "vihollisinasi"? Miksi he ovat vihollisiasi? Pelkkää pahuuttaanko he kohtelevat sinua niinkuin kohtelevat, vai eikö sinulla itselläsi ole mitään tarpeita ja vaatimuksia, joista pyrit pitämään kiinni?

• "Puutarhuri"

Kuinka hyvin tunnet Jumalan luonnetta? Oletko tutkinut millainen Hän on luonteeltaan? Jos olet jo löytänyt piirteitä Hänestä, millaisia ne ovat? Ovatko kenties: kiusaaja, ei oikeudenmukainen, jättää ja hylkää? Mietipä Raamatun kohtia:
      Matt. 4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
      1. Tess. 3:5 Sentähden minä, kun en enää jaksanut kestää kauemmin, lähetinkin tiedustelemaan teidän uskoanne, ettei vain kiusaaja liene teitä kiusannut ja meidän vaivannäkömme mennyt hukkaan.

Room. 2:5 Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. [Ps. 110:5; Room. 1:18]
      2. Tess. 1:6 Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon, [Room. 12:19; Ilm. 18:6]

1. Moos. 28:15 Minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, minne ikinä menetkin, ja tuon sinut takaisin tähän maahan. Minä en hylkää sinua, vaan täytän sen, minkä nyt olen sinulle luvannut." [Viis. 10:10]
      3. Moos. 26:44 Mutta vaikka he ovat vihollismaassa, minä en hylkää heitä enkä vihastu heihin niin, että tekisin heistä lopun ja rikkoisin liiton, joka on välillämme, sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa. [5. Moos. 4:31; Jes. 59:21; Room. 11:26,27]
      5. Moos. 4:31 Herra, teidän Jumalanne, on laupias Jumala. Hän ei hylkää teitä eikä anna teidän tuhoutua. Hän ei unohda valalla vahvistamaansa lupausta, jonka hän antoi esi-isillenne.
      5. Moos. 29:18 (29:17) Pitäkää huoli siitä, ettei joukossanne ole ainoatakaan miestä eikä naista, ei sukua eikä heimoa, joka hylkää Herran, meidän Jumalamme, ja ryhtyy palvelemaan noiden kansojen jumalia. Teidän joukossanne ei saa olla ketään, joka kylvää ympärilleen synnin myrkkyä ja turmion siementä [Ap. t. 8:23; Hepr. 12:15]
      5. Moos. 31:6 Olkaa vahvoja ja rohkeita, älkää pelätkö älkääkä säikkykö noita kansoja, sillä Herra, teidän Jumalanne, kulkee teidän kanssanne. Hän ei jätä teitä yksin eikä hylkää teitä." [5. Moos. 7:21; Joos. 1:5; Hepr. 13:5]
      5. Moos. 31:8 Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää."
      Joos. 1:5 Koko elinaikanasi ei kukaan voi sinua vastustaa. Minä olen sinun kanssasi, niin kuin olin Mooseksen kanssa. Minä en jätä enkä hylkää sinua. [5. Moos. 31:8]

1. Tim. 4:7 Hylkää jumalattomat ja joutavat tarut. Harjoita itseäsi oikeaan uskoon. [1. Tim. 1:4 ]
      Hepr. 13:5 Älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: -- Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää. [Fil. 4:11; 1. Tim. 6:6 | 5. Moos. 31:6; Joos. 1:5]

Jumala on itse sanonut:"Minä en sinua jätä, en sinua hylkää". Kiusaaja kiusasi Jeesusta, joten Jeesus tietää mitä on olla kiusattu. Hän tietää! Jumala SALLI saatanan kiusata Jobia, mutta Hänellä oli jo suunnitelma kuinka Job selviää koettelemuksistaan.

Saatana tahtoo koetella Jobia

Job 1:6 Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. [1. Kun. 22:19-21 | 1. Aik. 21:1; Sak. 3:1]
      7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita." [1. Piet. 5:8]
      8 Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."
      9 Saatana vastasi Herralle: "Miksi ei Job olisi jumalaapelkäävä?
      10 Sinähän olet sulkenut hänet suojelukseesi, hänet ja hänen perheensä ja omaisuutensa. Olet siunannut kaiken mihin hän ryhtyy, ja hänen karjansa leviää yli maan.
      11 Mutta ojennapa kätesi ja tartu siihen mitä hänellä on. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!"
      12 Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä.

1. Kor. 10:13 Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää. [1. Kor. 1:9; 1. Tess. 5:24; 2. Piet. 2:9]
      Jaak. 1:13 Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.

Jumala siunatkoon sinua oikealla uskolla, oikealla rohkeudella ja oikealla rakkaudella.

• hyväksi todennut

Sielunhoito, jossa voi kertoa sille joka on asiasta vastuussa, ja hänellä on vaitiolovelvollisuus. Minäkin olen ollut koulukiusattu, ja muutenkin hylätty ja kaltoinkohdelt koko nuoruuteni ajan. Vasta kun tulin uskoon, pystyin lopulta antamaan anteeksi, ja Jumala on auttanut eheytymisessä.
      Jeesus etsii kadonneita lampaita, ja on valmiina lähtemään yhden takia hakemaan ja jättää laumansa odottamaan. Jeesus on rakastanut sinua alusta lähtien, rakastaa sinua nyt, ja tulee rakastamaankin. Älä anna minkään asian tai tien viedä sinua ristin luota pois!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5277
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3508
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2864
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      25
      2065
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1840
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1616
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1392
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1155
    Aihe