SIIRSIN KASETILLE

pettynyt

Hei!

Meillä oli aika paljon filmimateriaali kuvattu 60-80 luvuilla ja projektori meni rikki ja korjaus oli kallista. Päätimme siirtyä videoaikaan.

Sain selville, että suomessa on vain yksi kunnollinen paikka siirtää filmit muulle formaatille. Otin yhteyttä firmaan ja hinnat oli ihan tolkuttomia. Perustelivat kovasti hintojen tasoa, mutta ei uponnut minuun. No teetin kuitenkin siirron digitaaliselle betalle(ammattilaisten formaatti). Kuulemma kannatti siirtää ensin sille ja siitä sitten olisi hyvä vaikka editoida jne. Kun Betalle oli siirretty, sain laskun. Oli toista tuhatta markkaa. Maksoin ja ajattelin, että saan editoidun nauhan kotiin jo samana päivänä. Kuitenkin vasta siinä vaiheessa kuulin, että editointi maksaa myös. Hinta olisi ollut samat toista tonnia. Esitin myös mahdollisuutta, että minun olisi hyvä saada myös digitaalinen versio filmeistä kun se on kuitenkin tulevaisuutta. Minulle sanottiin, että se maksaa reilun tonnin. Heh. Siis rahastusta, silkkaa rahastusta. Miksi ei voi tehdä pakettihintaa kaikelle?? Ai sen takia, että silloin pakettihinta olisi liian alhainen ja kate leikkaantuisi filmien ohella?? No en kuitenkaan maksanut enää yhtään lisää vaan marssin pettyneenä ulos firmasta.

Firman nimi oli ReelOne.
http://www.reelone.fi/

Itse kuvatessa videokameralla kuvasta tulee sumuinen sekä sulkijanopeudet ei täsmää ja kuva vilkkuu.

5

2668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti

      Reelone olisi yhtä hyvin voinut tehdä siirron DV nauhalle, joka on hyvälaatuinen kotivideoformaatti. Kuten kerroit, DigiBetalle siirto maksaa paljon, mutta nyt maksaa myös digibetan leikkaus jossain ammattifirmassa, koska kenelläkään ei ole digibeta nauhureita kotonaan (ne kun maksaa puoli milj.mk/kpl!)

    • siirtäjä

      Kyllä siirron pitäisi aivan hyvin onnistua kotioloissa. Heijastetaan projektorin kuva seinälle A3-kokoon, suunnataan ja tarkennetaan tallentavaan videonauhuriin kytketty, projektorin vieressä jalustalla oleva videokamera.

      Kuvan välkyntä johtuu todennäköisesti projektorin väärästä, liian hitaasta käyntinopeudesta, epätarkkuus kameran tai projektorin virheellisestä tarkennuksesta. Kokeilemalla onnistuu!

    • Töpsel

      Tuon luokan firmat ovat kalliita koska niissä maksetaan tinkimättömästä laadusta so. ammattikvaliteetti. Niitten suurin tulonlähde ovat tv-mainokset ja suuryritysten esittelyfilmit.

      Kun tuollaisen firmaan menee, kannattaa ensin keskustella siitä mitä työ saa maksaa ja mitä siihen sisältyy. Älä purnaa netissä jos itse toimit tyhmästi!

      Hanki itse läjä digibeta-nauhureita ja ammattitason skanneri värimäärittelyominaisuuksilla ja ala sitten tehdä niillä hölmöille hyväntekeväisyyttä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe