Hei!
Meillä oli aika paljon filmimateriaali kuvattu 60-80 luvuilla ja projektori meni rikki ja korjaus oli kallista. Päätimme siirtyä videoaikaan.
Sain selville, että suomessa on vain yksi kunnollinen paikka siirtää filmit muulle formaatille. Otin yhteyttä firmaan ja hinnat oli ihan tolkuttomia. Perustelivat kovasti hintojen tasoa, mutta ei uponnut minuun. No teetin kuitenkin siirron digitaaliselle betalle(ammattilaisten formaatti). Kuulemma kannatti siirtää ensin sille ja siitä sitten olisi hyvä vaikka editoida jne. Kun Betalle oli siirretty, sain laskun. Oli toista tuhatta markkaa. Maksoin ja ajattelin, että saan editoidun nauhan kotiin jo samana päivänä. Kuitenkin vasta siinä vaiheessa kuulin, että editointi maksaa myös. Hinta olisi ollut samat toista tonnia. Esitin myös mahdollisuutta, että minun olisi hyvä saada myös digitaalinen versio filmeistä kun se on kuitenkin tulevaisuutta. Minulle sanottiin, että se maksaa reilun tonnin. Heh. Siis rahastusta, silkkaa rahastusta. Miksi ei voi tehdä pakettihintaa kaikelle?? Ai sen takia, että silloin pakettihinta olisi liian alhainen ja kate leikkaantuisi filmien ohella?? No en kuitenkaan maksanut enää yhtään lisää vaan marssin pettyneenä ulos firmasta.
Firman nimi oli ReelOne.
http://www.reelone.fi/
Itse kuvatessa videokameralla kuvasta tulee sumuinen sekä sulkijanopeudet ei täsmää ja kuva vilkkuu.
SIIRSIN KASETILLE
5
2740
Vastaukset
- Antti
Reelone olisi yhtä hyvin voinut tehdä siirron DV nauhalle, joka on hyvälaatuinen kotivideoformaatti. Kuten kerroit, DigiBetalle siirto maksaa paljon, mutta nyt maksaa myös digibetan leikkaus jossain ammattifirmassa, koska kenelläkään ei ole digibeta nauhureita kotonaan (ne kun maksaa puoli milj.mk/kpl!)
- siirtäjä
Kyllä siirron pitäisi aivan hyvin onnistua kotioloissa. Heijastetaan projektorin kuva seinälle A3-kokoon, suunnataan ja tarkennetaan tallentavaan videonauhuriin kytketty, projektorin vieressä jalustalla oleva videokamera.
Kuvan välkyntä johtuu todennäköisesti projektorin väärästä, liian hitaasta käyntinopeudesta, epätarkkuus kameran tai projektorin virheellisestä tarkennuksesta. Kokeilemalla onnistuu!- Jari P
Onnistuu melko edullisesti ja laadukkaasti.
Esimerkiksi:
http://www.sorb-i-tol.com/siirto8mm.html
- Töpsel
Tuon luokan firmat ovat kalliita koska niissä maksetaan tinkimättömästä laadusta so. ammattikvaliteetti. Niitten suurin tulonlähde ovat tv-mainokset ja suuryritysten esittelyfilmit.
Kun tuollaisen firmaan menee, kannattaa ensin keskustella siitä mitä työ saa maksaa ja mitä siihen sisältyy. Älä purnaa netissä jos itse toimit tyhmästi!
Hanki itse läjä digibeta-nauhureita ja ammattitason skanneri värimäärittelyominaisuuksilla ja ala sitten tehdä niillä hölmöille hyväntekeväisyyttä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910