Onko Seinäjoella ainuttakaan muslimia? Onko Seinäjoella mitään yhteisöä tai paikkaa missä muslimit tapaavat?
Olisin kiinnostunut..kiitos jo etukäteen!!
MUSLIMEJA?
22
2089
Vastaukset
- laku
onhan noita täällä ollut jo vuosikausia,ja monet heistä asuvat ns.paremmilla alueilla kuten kultavuoressa ja kyrkösjärven asuntoalueella.mukavaa ja rehtiä porukkaa kaikki tyynni.ensivuoden budjetissahan on jo varattu määräraha moskeijan rakentamiseen,tulee kuulemma ihan ydinkeskustaan.
- ihanko totta
Oikeesti? Olis mahtavaa! Kiitti tiedosta. :)
- on Seinäjoella
Eräästä raportista löysin seuraavan tiedon: Muualla Suomessa moskeijoita on ainakin Tampereella, Turussa, Lahdessa, Lohjalla, Jyväskylässä, Kuopiossa, Vaasassa, Seinäjoella, Lappeenrannassa, Joensuussa, Oulussa, Kajaanissa, Kemissä ja Rovaniemellä. Lisäksi on olemassa rekisteröimättömiä islamilaisia yhdyskuntia, jotka eivät halua antaa yhteystietojaan viranomaisille.
Tiedän kyllä että muslimeja Seinäjoella on, mutta en osaa sanoa, että missä moskeija sijaitsee. Todennäköisesti löydät sinne rupattelemalla joidenkin paikallisten ko. uskonnon edustajien kanssa.- artikkelin
Joo mäkin luin ton saman, mutta toisaalla luin että moskeijoita ei olis ku pk-seudulla ja sieläki vain muutama..?? Onkohan täällä joku paikka sit missä ne muslimit kokoontuu?
- :-)
On täällä muslimeja, minullakin on ystäviä, jotka ovat muslimeja. Toiset rukoilevat päivittäin, toiset taas ovat vähän maallistuneet ja viettävät vain ramadania kerran vuodessa. Rohkeasti vain juttelemaan niin saat elämääsi rikkautta uudesta kulttuurista ja uskonnosta sekä aivan ihania ja luotettavia ystäviä.
- tavata
Olisi kiva tavata heitä, mutta ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään. Heillä ei ilmeisesti ole mitään kokoontumispaikkaa täällä Seinäjoella?
- tanopää
tavata kirjoitti:
Olisi kiva tavata heitä, mutta ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään. Heillä ei ilmeisesti ole mitään kokoontumispaikkaa täällä Seinäjoella?
Mitä hienoa siinä on että islam leviää?
Turvattomuus ja terrorin pelko (syystäkin) vaan lisääntyy, ja nyt joku älähtää että eihän ne kaikki oo terroisteja. Ei niin, mutta euroopassa on kumminkin tuhansia al-qaidan kouluttamia yksilöitä vapaana jotka vaan odottaa käskyjä toimia. Lisäki islam on äärimmäisen väkivaltainen oppi enkä itse näe siinä mitään positiivista. Mulle on ihan sama onko muslimi arabi, vai tavallinen seppo suomalainen ihonväriltään. Kaikki on samaa sakkia mun silmissä.
Ennenkuin joku haukkuu mua natsiksi niin mulla ei oo mitään työperäisiä maahanmuuttajia vastaan, en vain pidä islamista uskontona enkä oikein sulata pakolaisia koska suomen kansalaisillakaan ei kaikki ole hyvin. Oma kansa ensin. Ja meidän kansaamme ei kuulu islam, vaan kristinusko. - väkivallan uskonto
tanopää kirjoitti:
Turvattomuus ja terrorin pelko (syystäkin) vaan lisääntyy, ja nyt joku älähtää että eihän ne kaikki oo terroisteja. Ei niin, mutta euroopassa on kumminkin tuhansia al-qaidan kouluttamia yksilöitä vapaana jotka vaan odottaa käskyjä toimia. Lisäki islam on äärimmäisen väkivaltainen oppi enkä itse näe siinä mitään positiivista. Mulle on ihan sama onko muslimi arabi, vai tavallinen seppo suomalainen ihonväriltään. Kaikki on samaa sakkia mun silmissä.
Ennenkuin joku haukkuu mua natsiksi niin mulla ei oo mitään työperäisiä maahanmuuttajia vastaan, en vain pidä islamista uskontona enkä oikein sulata pakolaisia koska suomen kansalaisillakaan ei kaikki ole hyvin. Oma kansa ensin. Ja meidän kansaamme ei kuulu islam, vaan kristinusko.Islam on väkivallan uskonto, jolla ei pitäisi olla mitään sijaa 2000-luvulla. Jokaisella Euroopan alueella, jossa muslimien määrä on noussut tarpeeksi suureksi, on alkanut esiintyä vakavia levottomuuksia.
Koraanissa on 206 kohtaa, joissa kehotetaan väkivaltaan uskottomia kohtaan ja/tai vaaditaan uskottomien pakkokäännyttämistä islamiin. Ei siis ole ihme, ettei muslimit kunnioita pätkääkään muita ihmisiä. - sovi
väkivallan uskonto kirjoitti:
Islam on väkivallan uskonto, jolla ei pitäisi olla mitään sijaa 2000-luvulla. Jokaisella Euroopan alueella, jossa muslimien määrä on noussut tarpeeksi suureksi, on alkanut esiintyä vakavia levottomuuksia.
Koraanissa on 206 kohtaa, joissa kehotetaan väkivaltaan uskottomia kohtaan ja/tai vaaditaan uskottomien pakkokäännyttämistä islamiin. Ei siis ole ihme, ettei muslimit kunnioita pätkääkään muita ihmisiä.yleistää.
- Keijou
tanopää kirjoitti:
Ennenkuin joku haukkuu mua natsiksi niin mulla ei oo mitään työperäisiä maahanmuuttajia vastaan, en vain pidä islamista uskontona enkä oikein sulata pakolaisia koska suomen kansalaisillakaan ei kaikki ole hyvin. Oma kansa ensin. Ja meidän kansaamme ei kuulu islam, vaan kristinusko.Ensinäkään minkään uskonnollisen ryhmittymän ei kuuluisi olla itseisarvoisesti kansan"oma"uskonto! Uskonnottomuus tulisi olla se itseisarvo ja sen jälkeen uskovaisille tarjotaan vaihtoehtona mahdollisuus palvoa omia lahkojohtajiaan, jos sen tietty itse kustantavat. EI valtion- tai kunnankirkolle!
- Anonyymi
Islam on väkivallan uskonto, jolla ei pitäisi olla mitään sijaa 2000-luvulla. Jokaisella Euroopan alueella, jossa muslimien määrä on noussut tarpeeksi suureksi, on alkanut esiintyä vakavia levottomuuksia.
Koraanissa on 206 kohtaa, joissa kehotetaan väkivaltaan uskottomia kohtaan ja/tai vaaditaan uskottomien pakkokäännyttämistä islamiin. Ei siis ole ihme, ettei muslimit kunnioita pätkääkään muita ihmisiä.Voi että mikä valehtelja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että mikä valehtelja
täällä puhutaan ja puhutaan. no missä se moskeija on..? seinäjoki on kyllä pieni kaupunki..? eikä muuten ole vaasassa myöskään.. miksi pitää lietsoa turhaan paskaa? täällä on kyllä normi,vapaa,monta helluntai,jehova,lestadio...näitä suomimiesten katuma paikkoja ai niin unohtui vapaakirkko..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täällä puhutaan ja puhutaan. no missä se moskeija on..? seinäjoki on kyllä pieni kaupunki..? eikä muuten ole vaasassa myöskään.. miksi pitää lietsoa turhaan paskaa? täällä on kyllä normi,vapaa,monta helluntai,jehova,lestadio...näitä suomimiesten katuma paikkoja ai niin unohtui vapaakirkko..
Miksi et halua että moskeijasta puhutaan ? hyi häpeä rasistinatsi.
- Anonyymi
Koraanissa on 206 kohtaa, joissa kehotetaan väkivaltaan uskottomia kohtaan ja/tai vaaditaan uskottomien pakkokäännyttämistä islamiin. Ei siis ole ihme, ettei muslimit kunnioita pätkääkään muita ihmisiä.Persun sittiäiset täällä huutaa. Sjoealla ei ole juuri maahanmuuttajia. Tällä vaahdotaan persujen toimesta asiasta niinkuin parhaatkin asiantuntijat.. Kuvastaa miten tolloja persut ovat . ei omaa ajatusta tai kokemusta vaan saman valtakunnalisten persujen mantraa
- Anonyymi
Seinäjoen moskeija sijaitsee Rengastien laidalla ja ollut siellä jo vuosia.
- Anonyymi
missä siinä en ole kyllä koskaan huomannut
- Anonyymi
On päällepäin tavallisen näköisessä liikerakennuksessa. Googlaamalla löydät osoitteen.
- Anonyymi
Monikulttuurisuutta seinäjoelle ja pian. Sjoki oikein huutaa lisää tulijoita!!
- Anonyymi
20v päästä kun kolloot alkaa olla menehtyny ja osa niiden lapsista voi ehkä siis vahva ehkä...seinäjoki saavuttaa sivistystystason mikä muualla on ollut 2000 luvun alussa
- Anonyymi
Ei kiitos!
- Anonyymi
Aivan samaa mieltä. Seinäjoki on äärikonservatiivien kehto missään muualla ei tapaa niin alkukantaisia ihmisiä sjoki ja ympäristö.
- Anonyymi
Vihreä siirtymä vie meidät takaisin 1800 luvulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4928573Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1205862Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2794849Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584635Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s714166Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603940SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723778- 901718
- 991282
- 47889