David Pawson, armoitettu.

Basker

TV 7:llä Ilmestyskirjasta luennoiva David Pawson on arvokkaasti harmaantunut vanhempi herrasmies, jota kuunnellessa tajuaa, mitä puolisekulaari sanonta 'armoitettu puhuja' todella tarkoittaa. Hänen opetuksestaan käy kirkkaasti ilmi, että hänellä on ainakin opettajan ja viisauden sanojen armolahjat viritettyinä palaviksi. Pawsonilla on hallussaan niin teologia, historia kuin Raamatun tulkitseminenkin, ja hänen opetuspuheensa ovat niin hengellisesti rakentavia, uskoa vahvistavia ja uusia näkökulmia avaavia, että hämmästellä täytyy. Kunnia yksin pyhälle Jumalalle siitä, että Hän ammentaa omasta viisaudestaan valitsemilleen ihmisille.

26

2144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JustineBush

      Kirjoitit aivan niin kuin itsekin ajattelen David Pawsonista ja hänen raamattuopetuksestaan. Myös Derek Princen raamattutunnit ovat katsomisen arvoisia.

      • En seuraa aktiivisesti TV 7:ää, kun en muutenkaan katsele paljon telkkaria, mutta Pawsonia tulee katsottua. Pahoittelen siis, etten tunne Derek Princen raamattutunteja.


    • hirvas

      muutamia "Taavin" ohjelmia ja pidin niistä, evankeliumin saarnaamisesta, perustelemisesta, tavasta lähestyä ihmisiä ja ottamalla opin sanat Raamatusta. Yksi parhaita sananjulistajia.

    • todé

      On TV7:n ainoita tervehenkisiä lähetyksiä.

      • Sanoit kovan sanan, siihen nähden, että kanava lähettää hyvin helluntailaispitoista ohjelmaa...


      • Eroe

        Tunnen kaksi ihmistä jotka tulivat TV7,n kautta uskoon ja ovat aktiivisia meidän seurakunnan jäseniä.


      • todé
        Basker kirjoitti:

        Sanoit kovan sanan, siihen nähden, että kanava lähettää hyvin helluntailaispitoista ohjelmaa...

        nyt viime aikoina monet tavalliset, terveet kristilliset srk (myös hellutai-) ovat ostaneet ohjelma-aikaa, ja siten panostaneet terveeseen opetukseen ym. Se on ihan hyvä asia, kun tuntevat vastuunsa jenkkiroinan koettaessa vallata alaa.


      • hirvas
        todé kirjoitti:

        nyt viime aikoina monet tavalliset, terveet kristilliset srk (myös hellutai-) ovat ostaneet ohjelma-aikaa, ja siten panostaneet terveeseen opetukseen ym. Se on ihan hyvä asia, kun tuntevat vastuunsa jenkkiroinan koettaessa vallata alaa.

        seuloontua akanoista, joten ihan hyvä niin.


      • sanottu!

        Sanoit sen, mitä useimmat eivät saa jostain syystä sanottua.
        TV7 suoltaa ulos pääasiassa sellaista roinaa ja rompetta, että siitä
        on Henki kaukana, monenkirjavista 'hengistä' sen sijaan ei ole pulaa.

        Olen skeptisempi kuin sinä: liekö jotain mätää Pawsonissakin, kun
        Ojareksen viihdeohjelmiin huolivat.. siis ihan oikeesti, meinaan.


    • Otsonni

      JA SITÄHÄN SE ONKIN.HÄN ON TODELLISUUDESSA YHTÄ INHIMILLISEN EREHTYVÄ,VAJAA ASTIA KUIN MINÄ, TAI SINÄKIN.

    • Eroe

      Minä kuuntelen mieluummin sanomaa, kuin ihailen sen julistajaa. Tietenkin hyvä asia on tuotava hyvin ja arvokkaasti esille.

      Ps. Puhut armolahjoista, mutta miksi Basker teet pilaa kielilläpuhumisesta?

      • Vai henkilöpalvontaa? Jos minä annan hyvästä opetuksesta kunnian YKSIN Jumalalle, kuten aloituksessani tein, niin montako prosenttia siitä jää henkilöpalvontaan? Sinä muuten olet aika usein täällä kehunut yhtä jos toistakin saarnaajaa. Henkilönpalvontaa. Ja ne jutut kielilläpuhumisen pilkkaamisesta saat lopettaa. Ne ovat valhetta, kuten olen jo kerran sinulle selittänyt.


      • Kerrohan

        Miksi syyllistyt niin usein täällä palvomaan Päivi Räsästä? Hyi hyi!!!


      • teemur

        1. Kor. 4:16 "Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani." sanoi paavali.

        1. Kor. 11:1 "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." jälleen paavali.

        Fil. 3:17 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana."

        eli toisin sanoen meidän tulee olla Kristuksen seuraajia, mutta on täysin raamatullista pitää hengellisiä esikuvia. se ei ole ihmistenpalvontaa, tai niin ei paavali asiaa tarkoittanut, eikä se niin saa ollakkaan. tietenkin on asia erikseen jos teemme itsellemme hengellisiä idoleita. raamatussa on myös pitkä liuta uskon esikuvia, joiden esimerkkiä tulee seurata, sitä tarkoitan. muistetaan kuitenkin tämä:

        "1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne." (Hepr. 12:1-3)


      • teemur

        1. Kor. 4:16 "Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani." sanoi paavali.

        1. Kor. 11:1 "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." jälleen paavali.

        Fil. 3:17 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana."

        eli toisin sanoen meidän tulee olla Kristuksen seuraajia, mutta on täysin raamatullista pitää hengellisiä esikuvia. se ei ole ihmistenpalvontaa, tai niin ei paavali asiaa tarkoittanut, eikä se niin saa ollakkaan. tietenkin on asia erikseen jos teemme itsellemme hengellisiä idoleita. raamatussa on myös pitkä liuta uskon esikuvia, joiden esimerkkiä tulee seurata, sitä tarkoitan. muistetaan kuitenkin tämä:

        "1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne." (Hepr. 12:1-3)


    • ReaAalto

      On tullut tutkittua Pawsoninkin opetukset.
      Jumalan Sanan valossa hän paljastuu vääräksi profeetaksi, taitavaksi manipuloijaksi ja ihmisten kunniaa tavoittelevaksi.
      Tässä kohtia jotka heti paljastavat hänet harhaoppiseksi.

      Pawsonin opetuksia :

      "Luther keskittyi niin kovasti vanhurskautumiseen uskon kautta, ettei hän jatkanut pyhittymiseen uskon kautta. Vanhurskautuminen voi olla evankeliumin ydin, mutta se ei ole koko evankeliumi. Me tarvitsemme enemmän kuin vanhurskautuksen. Me tarvitsemme pyhityksen. "
      -----------------------------------------------------------------
      Mitähän Pawson puhuu?
      Kun Jumalan Sana nimittäin opettaa:

      1.Korinttolaiskirje:
      6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

      Mihin hän tähtää sekavilla opetuksillaan? Miksi hän sekoittaa pyhityksen ja vanhurskautuksen?
      Miksi hän manipuloi kuulijoitaan?
      Olen vakaasti sitä mieltä, että Pawson, niin korkeasti koulutettu kuin onkin, hän on silti väärä profeetta
      ja Kristuksen sovitustyön pilkkaaja.Sillä yksikään uudestisyntynyt, Raamatun perustotuuden tunteva
      uskova ei voi allekirjoittaa tuollaista opetusta.

      Tässä jatkoa hänen oudoista kiemuroistaan:
      ------------------------------------------------


      Sillä Jumala suunnittelee tekevänsä kokonaan uuden maailmankaikkeuden. Yritän kertoa vihreälle liikkeelle tätä asiaa. Heillä on valtava paniikki, koska he luulevat, että tämä on ainoa maailma, missä me voimme koskaan elää. Mutta vain me tiedämme maan päällä, että Jumalalla on suunnitelma tehdä uusi maailmankaikkeus. Ja hän on kertonut siitä uudesta maailmankaikkeudesta yhden asian, että se on täynnä vanhurskautta ja ainoat ihmiset, jotka pääsevät sinne sisälle, ovat vanhurskaita ihmisiä. Jos Jumala antaisi meidän elää siellä niin kuin me elämme nyt, niin me saastuttaisimme sen alka aikayksikön.

      Me tarvitsemme pyhyyttä. Meidän täytyy tulla pyhitetyiksi uskon kautta eikä vain vanhurskautetuiksi uskon kautta. Vanhurskautuksessa Jumala kohtelee meitä ikään kuin me olisimme vanhurskaita. Hän kutsuu meitä pyhiksi. Mutta pyhityksessä hän tekee meistä vanhurskaita. Ja tekee meistä pyhiä. Ja se ensimmäinen (vanhurskautus) on vain sitä varten, että myös toinen (pyhitys) tulee mahdolliseksi. Hän eheyttää suhteemme Jumalaan vanhurskauttamisessa, jotta Jumala voi tehdä meistä hänen kaltaisiaan.

      Minun vaimollani on vahva usko. Vahvempi kuin minulla. Mutta on yksi asia, mitä saarnaan ja mikä on hänestä erittäin vaikea uskoa. Ja hän kertoo minulle: Se on se, kun kerron hänelle, että eräänä päivänä hänen miehensä on oleva täydellinen.
      Ja tiedättekö, mitä hän sanoi? Hän sanoi, että "jos perustan uskoni kokemukseeni, en voi uskoa sitä! Mutta yritän erittäin kovasti uskoa Raamatun perusteella." No, minä vastaan, että minun pitää uskoa, että eräänä päivänä minun vaimoni on täydellinen. Asia toimii molemminpäin.

      Tätä on pelastuminen. Kun minä olen täydellinen, täydellisesti palautettu Jumalan kuvan kaltaiseksi. Olen niin Jeesuksen kaltainen, ettette voi huomata eroa. Minä en ole vielä pelastunut. Ja jos eläisit kanssani, niin tietäisit sen. Mutta olen matkalla. Ja odotan pelastustani. Kun saan olla täydellisesti vapaa synnistä ja itsestäni. Saan olla pyhä niin kuin Jumala on pyhä. Ja vanhurskas niin kuin hän on vanhurskas. Ja tämä on evankeliumin sanoma.

      Se ei ole vain sanoma anteeksisaamisesta. Se on tarjous pyhyydestä. Rakastan tämän evankeliumin saarnaamista pahoille ihmisille. Saarnaan huipputurvallisissa vankiloissa Englannissa. Murhaajille. Huumekauppiaille. Jotka ovat vankilassa elinkautisrangaistusta kärsimässä. Ja minä kerron heille: He voivat olla hyviä! He voivat olla niitä ihmisiä, joita he ovat uneksineet olevansa parhaimmilla hetkillään.
      Tämä on minun evankeliumini. Se on evankeliumi vanhurskaudesta, joka tulee Jumalalta.

      Minä saarnaan paljon mustalaisleireillä. He ovat ihmisiä, jotka on heitetty yhteiskunnan ulkopuolelle. Heidän luonteensa on valehdella ja varastaa. Mutta minä sanon, että Jumala voi parantaa sen! Hän voi tehdä pahimmista ihmisistä parhaita ihmisiä! Tämä on ilosanomaa! (hyviä uutisia)
      Minä tarjoan pyhitystä uskon kautta, jatkuvan uskon kautta. Voit vanhurskautua uskon kautta hetkessä, mutta pyhittyminen uskon kautta voi kestää eliniän. Mutta jonakin päivänä Jumala voi viedä päätökseen sen työn, mitä hän on tehnyt minussa ja tuoda minut esiin viattomana hänen armonsa valtaistuimen eteen.

      Me käytämme liian usein sanaa "pelastuneet" menneessä aikamuodossa. Me käytämme sitä aina siinä merkityksessä, että se on tapahtunut ja mennyt ohi. Ihmiset sanovat minulle, "minä pelastuin 20 vuotta sitten Billy Grahamin kokouksessa". Tai he sanovat, "meidän kirkossamme pelastui seitsemän ihmistä viime sunnuntaina". Minä sanoin, "Ei, et pelastunut". "Ei, ette pelastuneet". "Sinä aloit pelastua siinä Billy Grahamin kokouksessa." "Teillä oli seitsemän ihmistä, jotka alkoivat pelastua viime sunnuntaina".

      Kaikki meistä ovat alkaneet pelastua, me olemme matkalla! Pelastuksen tiellä. Mutta meidän pelastumisemme on silti vielä tulevaisuudessa.
      Antakaa minun sanoa kolme sanaa Raamatusta. Otetaan Paavali, kirje roomalaisille 13. luku sanoo tämän:
      pelastuksenne on nyt lähempänä kuin silloin, kun tulitte ensin uskoon (Room 13:11.)
      Ja sanon teille, että tänään iltapäivällä teidän pelastuksenne on lähempänä kuin silloin, kun tulitte uskoon. Mutta se ei ole vielä tässä.
      Ja otetaan vielä toinen kohta, kirje heprealaisille. Heprealaiskirje sanoo, että "Kristus ilmestyy toisen kerran, ei synnin (sovituksen) takia, vaan tuomaan pelastuksen niille, jotka häntä odottavat." Ja minä odotan häntä. Ja hän tuo minulle pelastuksen!
      Ja sitten me menemme Pietarin ensimmäiseen kirjeeseen. Ja hän puhuu pelastuksesta, mikä odottaa ilmestymistään viimeisenä aikana.

      Kukaan tällä areenalla ei ole vielä pelastunut. Mutta luotan, että olette kaikki matkalla. Ja että odotatte tulevanne pelastetuiksi – minä odotan! Eräänä päivänä David Pawson on täysin pelastunut! Ja tiedättekö, mitä minä huudan tuona päivänä? "Kerran pelastunut on aina pelastunut!" Ja se on ensimmäinen kerta, milloin se on totta.
      Ja viimeiseksi, neljäs ongelmakohtani uskon kautta vanhurskauttamisessa.
      Ei niin, että se olisi itsessään väärin. Se on kirkastettu ihana totuus. Mutta se ei ole koko totuus.

      Olen jo sanonut, että se keskittyy Kristukseen. Mutta Saul eli aikana, jolloin kirkko ei ollut vielä löytänyt todella Pyhää Henkeä. Ja kun Luther keskittyi kolminaisuuden toiseen persoonaan, niin se oli hienoa. Mutta se ei kertonut paljoakaan kolmannesta persoonasta. Kun hänen esimiehensä haastoi hänet luostarissa, mies nimeltä von Staubitz, hän sanoi Lutherille: "Jos otat pois rukoukset pyhimyksille, reliikkien palvonnan, pyhiinvaellusmatkat pyhiin paikkoihin, niin mitä panet niiden paikalle?"
      Ja Lutherin kuuluisa vastaus oli tämä: "Kristuksen!" Ihminen tarvitsee ainoastaan Jeesusta Kristusta. Se on totta. Mutta se on vain puoleksi totta. Ihminen tarvitsee myös Pyhää Henkeä. Ja tämä on suuri löytö 1900-luvulla. Se antoi vieläpä tammikuun 1. päivänä vuonna 1900.

      Ja ihmiset palasivat Raamattuun ja huomasivat sieltä asioita, mitä he eivät olleet nähneet siellä aikaisemmin. He huomasivat, että kahta ihmistä Uudessa testamentissa kutsuttiin "kastajiksi". Useimmat ihmiset ajattelivat, että siellä on vain yksi! Johannes Kastaja. Mutta itse asiassa evankeliumi kertoo, että oli myös toinen, Johanneksen serkku, Jeesus. Ja Jeesus oli myös kastaja. Tiesittekö tämän?
      Sana baptisti on kutsumanimi, mikä tarkoittaa "upottajaa", "kastajaa". Johannes oli kastaja. Ja hän sanoi, että Jeesus olisi oleva kastaja, upottaja. Mutta kun Johannes kastoi vedessä, niin Jeesus kastaisi heidät Pyhässä Hengessä.

      Johannes sanoi kaksi asiaa serkustaan Jeesuksesta. Hän sanoi, että hän ottaa pois maailman synnin ja hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä.
      Eikö olekin hämmästyttävää, että seurakunta on tarttunut kiinni vain yhteen eikä toiseen? Milloin kuulit viimeksi saarnaajan julistavan, että Jeesus tahtoo kastaa sinut Pyhään Henkeen? Sitä se sana tarkoittaa. Upottaa tai kastaa. Antaa Hengen virrata sinuun.

      Ja silti vaikka kaikki neljä evankeliumia alkavat tällä lupauksella, kirkot ovat jättäneet sen huomiotta vuosisatojen ajaksi. Jeesus kastaja, kastaa Pyhässä Hengessä. Ja tämä löydettiin uudelleen 1900-luvun alussa. Ja sen mukana yliluonnollinen Hengen voima löydettiin uudestaan, minkä Pyhä Henki antaa. Parantamisen uudelleen löytäminen. Profetoiminen löydettiin uudelleen. Kielillä puhuminen. Puhuminen kielellä, mitä emme ole koskaan oppineet. Ja olemme vapautetut puhumaan Jumalalle sitä, minkä Henki antaa meille puhuttavaksi. Viisauden sanat, tiedon sanat. Lahjat tehdä ihmeitä.

      Ennen kuin minut kastettiin Pyhässä Hengessä, niin en voinut sanoa, että palvelustehtävässäni olisi ollut koskaan ihmeitä. Mutta olen neljä kertaa käskenyt Jeesuksen nimessä säätä muuttumaan. Ja se on muuttunut välittömästi. Ja kahdesti se tapahtui kansallisen televisiolähetyksen aikana.
      Mainitsin tämän kuvatakseni yksinkertaisesti sitä, että on olemassa kokonaan uusi ulottuvuus, joka odottaa meitä palvelustyötämme varten. Me elämme viimeisiä päiviä. Ja viimeiset päivät ovat Hengen aikoja. Ja ne alkoivat helluntaina.

      Ja tämä uusi virta, kun astumme 2000-luvulle, on laajin ja nopeimmin kasvava suuntaus kristikunnassa. 2000-luvun seurakunta on oleva karismaattinen ja sillä on oleva Pyhän Hengen yliluonnolliset armolahjat. Jumala vuodattaa armossaan Henkeään. Ja jos Jeesus ei olisi astunut ylös taivaaseen, mitään tästä ei olisi voinut tapahtua. Ja siksi minä olen niin iloissani saadessani saarnata ylösnousemuksen päivänä.
      Johannes Kastaja sanoi: "Hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä!" Mutta hän ei tehnyt sitä koskaan ollessaan maan päällä. Hän paransi sairaita, ajoi ulos riivaajia, herätti kuolleita, mutta ei koskaan kastanut ketään Pyhässä Hengessä.
      Viimeisenä iltana ennen kuin hän kuoli, hän sanoi, että "on parempi teille, että minä jätän teidät. Minä palaan kotiin Isäni luokse, mutta ensimmäinen asia, mitä minä teen, on se, että minä lähetän jonkun ottamaan oman paikkani. Toisen vierellä kulkijan, Pyhän Hengen."

      Ja kesti vain muutaman päivän siitä, kun hän oli mennyt takaisin taivaaseen, kun Pyhä Henki vuodatettiin. Ja jopa hänen äitinsä, Mirjam, puhui kielillä, oletteko tästä kuulleet? Tarkistakaa tämä Raamatuistanne.
      Ja se oli alku miljoonille, jotka oli määrä kastaa Pyhässä Hengessä, ja saivat voiman todistaa Jeesuksesta ei vain huulillaan, eikä elämällään, vaan myös käsillään, ja tehdä niitä samoja tekoja, mitä hän (Jeesus) teki.

      Yksi merkittävimpiä Jeesuksen lupauksia on tämä: te tulette tekemään suurempia tekoja kuin nämä ovat. Ja monet kysyvät minulta, "David, mitä nämä suuremmat teot ovat?" Ja minä sanoin: "Älkää vaivatko päätänne sillä asialle ennen kuin voitte tehdä kaikkea sitä, mitä hän teki!" Sen jälkeen olet valmis jatkamaan suurempiin tekoihin.
      Tässä olivat ne varaukset, mitä minulla on. Kiitos Jumalalle Lutherista! Kiitos Jumalalle sen asian uudelleen löytämisestä, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta! Kiitos Jumalalle siitä, että hän teki Raamatusta meidän auktoriteettimme. Mutta Henki sanoo, että aika on tullut saattaa päätökseen Lutherin alkama uskonpuhdistus. Pyhityksellä uskon kautta. Riskeeraamalla elämämme, jos se on tarpeellista, niin että näytämme luottamuksemme häntä kohtaan. Tulemalla kolminaisuusopin kannattajiksi. Eikä vain teoriassa vaan myös käytännössä. Niin että meillä on jatkuva tietoinen yhteys Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kanssa.

      Me uskomme kolminaisuuteen, joten toimikaamme sen mukaan! Ja Jumala saakoon tästä kunnian. Aamen.
      David Pawsonin toisen puheen otteita
      Kirjoituksen lähde on hänen puheensa illan kokouksessa 17.5.2007, mikä on ollut kuultavana Googlen videona osoitteessa
      http://video.google.com:80/videoplay?docid=6045269037256176198&q=david pawson
      Nämä ovat Pawsonin omia sanoja, mitään niihin lisäämättä ja mitään niistä pois ottamatta.

      ---Lainaus puheesta alkaa---
      Uuden testamentin kaste on niille, jotka kääntyvät pois synneistään ja uskovat Jeesukseen. Minulla on erittäin korkea käsitys sakramenteista. En usko, että kaste on symboli (eli kuva) mistään. Ja kerron teille kaksi tarinaa kuvatakseni tätä.
      Kotikaupungissani on nuori mies, joka oli helvetin enkeli – täydelleen sellainen, jolla oli m oottoripyörä. Hän käytti huumeita. Ja Herra löysi ja pelasti hänet. Hänestä tuli uusi mies ja hän tiesi, että hänen pitäisi tulla kastetuksi, mutta hän ei halunnut sitä, koska hänellä oli rinnassaan tatuointi: kuva saatanasta, paholaisesta. Ja hän huomasi, että kun ihminen menee veteen, niin hänen paidastaan tulee läpinäkyvä. Ja hän sanoi, ettei hän kehtaa tulla kastetuksi. Ihmiset näkevät paholaisen ruumiissani.

      Niin hän meni paikalliseen sairaalaan ja puhui plastiikkakirurgin kanssa. Ja hän sanoi, "Voitteko ottaa pois sen tatuoinnin ruumiistani; haluan tulla kastetuksi?" Ja kirurgi sanoi: "Kyllä minä voin. Me voimme polttaa sen pois, mutta siihen jää silloin arpi. Tai me voimme irrottaa ihoa reidestäsi ja siirtää sen rintaasi, mutta siihen menee paljon aikaa ja se maksaa sinulle paljon rahaa." Poika sanoi, ettei hänellä ole vaadittavaa aikaa eikä rahaa.

      Ja hän pyysi joitakin ystäviään kastamaan hänet. Ja he tekivät sen uima-altaassa erässä puutarhassa. Ja kristityt ympäröivät uima-altaan. Ja poika meni alas veteen hautaamaan menneisyytensä. Ja hän nousi ylös vedestä ilman tatuointia! (naurahtelee iloisesti)
      Tiesittekö, että voimme pestä paholaisen pois vedellä? (naurahtelee iloisesti) Tämä poika ei ajattele, että kaste on pelkkä symboli. Hän sanoo, että "se otti paholaisen pois minusta!" (naurahtaa iloisesti ja innoissaan)

      Kävin tapaamassa baptistipastoria Pohjois-Lontoossa. Ja hän kertoi minulle mitä eriskummallisimman tarinan. Hän sanoi, "Kun olin koulupoika, minulla oli erittäin läheinen ystävä." Hän sanoi, että "Me olimme erottamattomat." Mutta hän sanoi, "Kun lopetimme koulunkäynnin, niin menetimme kosketuksen toisiimme".
      Ja hän sanoi, "Tiedän nyt, että menimme aivan eri suuntiin." Hän sanoi, "Minusta tuli kristitty ja sitten seurakunnan pastori. Mutta hän sekaantui huumeisiin ja rikoksiin, ja meni alas ja alas. Ja lopulta hän päätti tehdä itsemurhan. Mutta ennen kuin hän riisti itseltään hengen, hän muisti ystävänsä kouluajoilta. Ja hän ajatteli, että 'jos vain voisin saada yhteyden tähän kouluystävääni, niin hän voisi auttaa minua'. Mutta hän ei tiennyt, missä hän oli.

      Niinpä hän meni henkioppaan eli meedion luokse ja kysyi: 'Saatko selville, missä minun ystäväni on?' Meedio vajosi transsiin ja sanoi: 'Näen sen talon, missä ystäväsi asuu.' Ja hän (nainen) kuvaili yksityiskohtaisesti taloa. Ja sanoi, että se on erään puiston reunalla, missä oli puita. Ja hän sanoi, ettei saa selville mitään muuta kuin että se on Pohjois-Lontoossa. Mutta minulla on joitakin pahoja uutisia sinulle. Ystäväsi on kuollut ja voin kertoa sinulle päivän, jolloin hän kuoli.

      Mutta poika lähti Lontooseen. Ja hän etsi viikkojen ajan taloa, mikä sopisi tähän kuvaukseen. Ja hän sai selville, että hänen ystävänsä oli elossa ja asui siinä talossa. Ja tämä ystävä kertoi (minulle), miten hän johdatti tämän miehen Herran luokse ja pelasti hänen elämänsä.
      Mutta tämä ystävä kertoi (hänelle), että 'oli outo asia, kun meedio kertoi minulle, missä sinä asuit ja sanoi minulle, että sinä olit kuollut! Ja kertoi minulle, minä päivänä sinä kuolit!' Ystäväni kysyi, 'mikä päivä se oli?' Ja sanoi, että 'se oli minun kasteeni päivä!'
      Henki tietää hyvin, milloin sinä kuolet Kristuksen kanssa.

      Herra haluaa seurakunnan, missä on vain uskovia. Siksi meidän täytyy asettaa, mihin minä uskon, kasteen rajat sinne, missä niiden tulisi olla ja lopettaa epäuskoisten kastamisen. Niin että seurakunnan jäsenyys on sellainen kuin Herra haluaa sen olevan.
      Ymmärrän, että lähestyn erittäin herkkää aluetta, mutta minun on oltava rehellinen teidän kanssanne. Vauvojen kastaminen on loppumassa ja mitä nopeammin se tapahtuu, sitä parempi.
      Jumalalla ei ole lapsenlapsia. Hänellä on vain lapsia! Sinä et voi periä paikkaa hänen kansansa joukossa. Sinä voit periä paikan Israelissa, jos isäsi oli juutalainen tai äitisi on nyt juutalainen. Mutta kukaan ei voi periä paikkaa Jumalan kansassa tänä päivänä. Meidän täytyy tulla adoptoiduiksi pojiksi ja tyttäriksi, jokaisen meistä.
      Kun olen maininnut Israelin, niin antakaa minun siirtyä käsittelemään sitä.
      ... (muutama minuutti puhetta siitä, että uskovaiset haluat olla yhteydessä juutalaisen kansan kanssa ja Lutherin suhtautumisesta juutalaisiin)...

      ... ja hänen (Lutherin) pettymyksensä muuttui turhautumiseksi. Ja hänen turhautumisensa muuttui vihaksi. Ja ensin hän kirjoitti kirjan juutalaisia ja heidän valheitaan vastaan. Ja viimeinen saarna, minkä Luther saarnasi ennen kuin hän kuoli pitää sisällään seitsemän vetoomusta Saksalle. Ja tässä ne ovat Et ehkä usko tätä, mutta se on totta.
      Hän sanoi,
      "Ensin meidän tulee polttaa heidän synagogansa.
      Toiseksi, meidän pitää hävittää heidän talonsa.

      Kolmanneksi, meidän täytyy ottaa pois (takavarikoida) heidän rukouskirjansa.
      Neljänneksi, heidän rabbinsa pitää määrätä olemaan hiljaa tai heidät tulee tappaa. (5) Meidän täytyy evätä heidän passinsa, etteivät he voi paeta. (6) Heiltä täytyy kieltää rahan lainaaminen, mikä oli yksi niistä harvoista asioista, mitä heidän oli ollut lupa tehdä. (7) Ja kaiken päälle hän sanoi, että heidät tuli panna tekemään kovaa työtä. He ovat laiskoja ihmisiä. Me haluamme päästä eroon heistä.
      Kiitos Jumalalle, että hän (Luther) kuoli muutamaa päivää myöhemmin, sillä tämä istutti antisemitismin Saksaan, mikä tuli huippuunsa minun elinaikanani...

      Petteri Haipola/ Pawsonin saarnan käännös






      Rea jatkaa:

      Hebrealaiskirje lohduttaa meitä ja kumoaa David Pawsonin väärät opetukset.

      Rakkaat sisaret ja veljet, eikö Jumalan Sana ole valtava aarre?
      Kuinka siis kukaan voi eksyä, kun meille on annettu Jumalan
      elävä Sana?
      Hebrealaiskirje:
      10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

      10:2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?

      10:3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.

      10:4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

      10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

      10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.

      10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"

      10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,

      10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

      10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

      10:11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;

      10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,

      10:13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.

      10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

      10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:

      10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
      10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

      10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

      10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,

      10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

      10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",

      10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

      10:23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;

      10:24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;

      10:25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

      10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

      10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

      10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

      10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

      10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."

      10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

      10:32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,

      10:33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.

      10:34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.

      10:35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.

      10:36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.

      10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;

      10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."

      10:39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

      • ReaAalto on itse väärä profeetta. Lukemalla luet, mutta mitään et ymmärrä! Pawson on tervehenkinen Jumalan mies.


      • Man. . .
        Tagumik kirjoitti:

        ReaAalto on itse väärä profeetta. Lukemalla luet, mutta mitään et ymmärrä! Pawson on tervehenkinen Jumalan mies.

        Rea siellä asettuu vastustamaan Jumalan palvelijaa. Otat sellaisen aseman, joka ei koskaan ole kuulunut sinulle. Et ole pätevä arvostelemaan Jumalan miestä niin kauan kuin itse kuulut harhaoppiseen kirkkokuntaan.
        Raitishenkinen arvostelu tapahtuu siten, että otat yhteyttä asianomaiseen henkilöön, ja keskustelet hänen kanssaan kahdenkesken.
        Matt. 18.


      • teemur

        tämähän menee mielenkiintoiseksi :) eli mitä pawsoniin tulee, haluan sanoa tässä muutaman tosiseikan ja nimenomaisesti tästä pyhitys/vanhurskautus asiasta. eli yksinkertaisesti näyttäisi siltä että reea et omaa ymmärrystä käsittää mitä pawson tarkoittaa. kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon" hän uudestidyntyy. ja tulee taivaskelpoiseksi. huomaa synti tulee hyljätä. kysymys ei ole ripittäytymisestä vaan mielenmuutoksesta. tulee astua opetuslapseuteen. mistä powson puhuu tarkoittaa nimenomaisesti uskonvaellusta.

        "Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". (1. Piet. 1:14-16) ja vielä raamattu sanoo "ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.."

        kun ihminen uudesti syntyy ylhäältä Jumalan voimasta, hänestä tulee uusi luomus;

        "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." (2 Kor. 5:17)

        siitä alkaa uskon vaellus, ihmiseen tulee Pyhä Henki;

        "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1 Kor. 6:19)

        annetaan siis Kristuksen meidät pyhittää. vai voitko kuvitella miten käy jos me uskoontultuamme emme tahdo pyhittyä totuuteen, vaan jatkamme edelleen synnissä. armo kyllä voidaan vastaanottaa niinkuin linnunpojat, mutta synnistä luopuminen onkin vähän vaikeampaa. siinä auttaa Pyhä Henki.
        mutta en tarkoita ansiotekoja tietenkään. ja jos joku nyt tahtoo tulla uskoon, ja kuolee minuutin päästä rekan alle, on hän varmasti pelastettu vanhurskautuksen tähden. mutta sana käskee meidän phittyä. sen tekee Jumalan sana, Pyhä Henki, Kristuksen sisäinen tunteminen. ym..

        "26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!" (Hepr. 10:26-29)

        mutta muistakaa, tämäkään ei sodi sitä vastaan että saamme käydä rohkeasti armon valtaistuimen eteen parannusta tekemään.

        "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh 6:37)

        ja sitten vielä ohjeita väärien henkien tunnistamiseen:

        "1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." (1 Joh. 1:1-3) mahtaakohan pawson kieltää Kristusen?

        otetaan se mikä on hyvää, jokainen erehtyy jossain kohdin. eikös vain sanakin puhu juuri tästä? pawson on väkevä Jumalan mies, ei kuitenkaan täydellinen. voi olla asioita joita en itsekään allekirjoita, mutta tuomio on Jumalan..


      • teemur
        teemur kirjoitti:

        tämähän menee mielenkiintoiseksi :) eli mitä pawsoniin tulee, haluan sanoa tässä muutaman tosiseikan ja nimenomaisesti tästä pyhitys/vanhurskautus asiasta. eli yksinkertaisesti näyttäisi siltä että reea et omaa ymmärrystä käsittää mitä pawson tarkoittaa. kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon" hän uudestidyntyy. ja tulee taivaskelpoiseksi. huomaa synti tulee hyljätä. kysymys ei ole ripittäytymisestä vaan mielenmuutoksesta. tulee astua opetuslapseuteen. mistä powson puhuu tarkoittaa nimenomaisesti uskonvaellusta.

        "Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". (1. Piet. 1:14-16) ja vielä raamattu sanoo "ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.."

        kun ihminen uudesti syntyy ylhäältä Jumalan voimasta, hänestä tulee uusi luomus;

        "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." (2 Kor. 5:17)

        siitä alkaa uskon vaellus, ihmiseen tulee Pyhä Henki;

        "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1 Kor. 6:19)

        annetaan siis Kristuksen meidät pyhittää. vai voitko kuvitella miten käy jos me uskoontultuamme emme tahdo pyhittyä totuuteen, vaan jatkamme edelleen synnissä. armo kyllä voidaan vastaanottaa niinkuin linnunpojat, mutta synnistä luopuminen onkin vähän vaikeampaa. siinä auttaa Pyhä Henki.
        mutta en tarkoita ansiotekoja tietenkään. ja jos joku nyt tahtoo tulla uskoon, ja kuolee minuutin päästä rekan alle, on hän varmasti pelastettu vanhurskautuksen tähden. mutta sana käskee meidän phittyä. sen tekee Jumalan sana, Pyhä Henki, Kristuksen sisäinen tunteminen. ym..

        "26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!" (Hepr. 10:26-29)

        mutta muistakaa, tämäkään ei sodi sitä vastaan että saamme käydä rohkeasti armon valtaistuimen eteen parannusta tekemään.

        "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh 6:37)

        ja sitten vielä ohjeita väärien henkien tunnistamiseen:

        "1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." (1 Joh. 1:1-3) mahtaakohan pawson kieltää Kristusen?

        otetaan se mikä on hyvää, jokainen erehtyy jossain kohdin. eikös vain sanakin puhu juuri tästä? pawson on väkevä Jumalan mies, ei kuitenkaan täydellinen. voi olla asioita joita en itsekään allekirjoita, mutta tuomio on Jumalan..

        ....eli siis sinä joka olet uudestisyntynyt, olet pyhitetty Kristuksen kalliissa sovintoveressä. Ole kristuksen seuraaja, sanan tekijä eikä vain sen kuulija. siitä Pyhä Henki on itseäni viime kuukausina muistuttanut. Ja tule kaikessa vaelluksessasi pyhäksi, aamen :)


      • mökkihöperö
        teemur kirjoitti:

        tämähän menee mielenkiintoiseksi :) eli mitä pawsoniin tulee, haluan sanoa tässä muutaman tosiseikan ja nimenomaisesti tästä pyhitys/vanhurskautus asiasta. eli yksinkertaisesti näyttäisi siltä että reea et omaa ymmärrystä käsittää mitä pawson tarkoittaa. kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon" hän uudestidyntyy. ja tulee taivaskelpoiseksi. huomaa synti tulee hyljätä. kysymys ei ole ripittäytymisestä vaan mielenmuutoksesta. tulee astua opetuslapseuteen. mistä powson puhuu tarkoittaa nimenomaisesti uskonvaellusta.

        "Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". (1. Piet. 1:14-16) ja vielä raamattu sanoo "ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.."

        kun ihminen uudesti syntyy ylhäältä Jumalan voimasta, hänestä tulee uusi luomus;

        "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." (2 Kor. 5:17)

        siitä alkaa uskon vaellus, ihmiseen tulee Pyhä Henki;

        "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1 Kor. 6:19)

        annetaan siis Kristuksen meidät pyhittää. vai voitko kuvitella miten käy jos me uskoontultuamme emme tahdo pyhittyä totuuteen, vaan jatkamme edelleen synnissä. armo kyllä voidaan vastaanottaa niinkuin linnunpojat, mutta synnistä luopuminen onkin vähän vaikeampaa. siinä auttaa Pyhä Henki.
        mutta en tarkoita ansiotekoja tietenkään. ja jos joku nyt tahtoo tulla uskoon, ja kuolee minuutin päästä rekan alle, on hän varmasti pelastettu vanhurskautuksen tähden. mutta sana käskee meidän phittyä. sen tekee Jumalan sana, Pyhä Henki, Kristuksen sisäinen tunteminen. ym..

        "26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!" (Hepr. 10:26-29)

        mutta muistakaa, tämäkään ei sodi sitä vastaan että saamme käydä rohkeasti armon valtaistuimen eteen parannusta tekemään.

        "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh 6:37)

        ja sitten vielä ohjeita väärien henkien tunnistamiseen:

        "1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." (1 Joh. 1:1-3) mahtaakohan pawson kieltää Kristusen?

        otetaan se mikä on hyvää, jokainen erehtyy jossain kohdin. eikös vain sanakin puhu juuri tästä? pawson on väkevä Jumalan mies, ei kuitenkaan täydellinen. voi olla asioita joita en itsekään allekirjoita, mutta tuomio on Jumalan..

        Kiitos Teemur,

        Kun lukee aikansa näitä kriitikoiden tekstejä, ei uskalla enään kuulua mihinkään, eikä kuunnella ketään. Voin kertoa ja sopii kokeilla miltä tuntuu muumioitua kotiin välttääkseen kaikenkarvaisten virheellisten ja harhaoppisten opetuksien vastaanottamisen. Kauhealta, ahdistavalta ja yksinäiseltä. Kyllä uskovilla oli yhteys toistensa kanssa apostolienkin aikana.

        Minun kotona kököttämiseni loppuu tähän. Ja aion jopa joskus uskaltautua kuuntelemaan jotain saarnaajaa. Luoja sitten minua varjelkoot vääriltä opeilta. Ei se oma oppikaan varmaan kesitä Kaikkivaliaan Jumalan suurennuslasin alla.

        Emme voi aina vain rukoilla: Herra älä anna minun olla niinkuin nuo muut....
        Loppujen lopuksi voimme vain lyödä rintaamme ja anoa: Herra armahda minua syntistä!


    • Suomi'Englanti

      Why does Pawson deny that kerran pelastettu =Once saved always saved?" God is not an""Ïndian Giver". He cannot make mistakes=give ETERNAL /EVERLASTING LIFE and then take it away ...ETERNAL LIFE. It would not be eternal then. Seems to me that Pawson is confused between Saved/ Always saved and the Sin against the Holy Spirit" = always denying Jesus/Holy Spitrit and the thrice holy God.Read John's"Gospel Ch. 10 to get started...it gives a threefold proof of salvation.

      That is...Someone gets saved by God's Grace by faith (Eph.). Not by works..The very moment he /she has accepted Christ,Jesus puts that person in His hand and closes His hand. Then God the Father places HIS HAND over Jesus' hand and finally the Holy Spirit SEALS the salvation by sealing Jesus and His Father"s hands by placing His...the HOLY SPIRIT's Hand around Jesus' Hand. The saved one is inside of the HANDS of Jesus, God the Father and the sealing HOLY SPIRIT.

      WHO IS THE ONE who can open the hands of Jesus, Father and the Holy Spirit??? If God takes the given eternal life away... He has made a mistake and cannot be Almighty and sinless, HOLY GOD. That is, naturally, Impossible.

      There is only ONE sin "that cannot be forgiven. That is the "Sin Against the Holy Spirit/ It is the sin where someone totally rejects the Holy Spirit and thus the thrice HOLY GOD. This is just one example that "Kerran Pelastunut" or "Once saved is always saved" God cannot lie or make mistakes.

      John J. Era, evangelist, sent and called/ Born Again, justified, sanctified, growing and soon saved and glorified. Possible comments in Finnish or English.
      email: [email protected]

    • Niko.

      Hän on hieno Sanan opettaja ja hänenlaisiaan opettajia ei todellakaan ole näinä päivinä liikaa. Hienoa, että tv7 kanava on Pawsonin opetusksia tuonut hyvin esille.

    • Pidän kyseisen miehen selvästä ja hyvin perustellusta raamatullisesta opetuksesta. Eräs parhaita.

    • anti -tv

      verrattoman hieno puheenaihe,
      kun puhutaan jehovantodistajuudesta täällä

      tv7 kanavan anti :D

      • ??

        turunenhan taisi vartiotornista seiskalla puhua?


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2592
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      327
      2411
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1817
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1733
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1704
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1443
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1427
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe