semaloita semaloita juu. Ny miun täytyy kirjuuttaa kirje yhelle tuttavalle keskisuomeen. Olen ottannu kirjekaverita itelleni ihan oikesista ihmisistä enkä mistään virtuaali kaverista. Miullahan on kirjekamuja ympäri saomen maata.Miä sitä olen ihmetelly ihan ääneen että miksi ne kamut on lopettanu kirjjuutelun miun kanssain?Ny kuitenki miulla on kamu jolle kirjuutan tai kolme kamuu länsiranniklot pohjoiskarajalast ja sitte viitasaarelt.Ja se on täss kuitennii onni ettei miuyn tartte kirjuuttaa enää niille jutka lopetti miun kanssain kirjeystävyyten.Ku miä en ole tehnyt heille kuitekaa mitää pahaa jotta heijän piti lopettaa ystävyys miun kanssa.Miä vaan yritin olla kirje ystävä.Onko siinä mitää pahaa jos yrittää olla kirjeystävä?Eilen miä en ehtint kirjuutta tänne ku miula oli muuta juttuu.Yhen kirjestävän miä sain selleset lehest kui Veijari.Käsikädessä lehet olen saanut myäs kirjjuutelu ystävän mikkelistä.Kirjuutan heille omall koti osotteell.Veijari lehdest otettu yks ystävä ei enää halunnu miulle kirjuuttaa mitää. kai hän suuttu minuu en miäkää ole hälle mitää sitte kirjuutant enää ku kirjeen sain helmikuussa enkä myäskää kirjuuta.Tänään aijon kirjuuttaa mikkelii.Miullaki kaksi siskoo ja kaksi veikkaa veikkaa. Aapo veli Maija sisko minä Sorja ja sitte Anelmaunelma sisko ja Lasse veli. Ytehensä viisi.Miä olen kolmanneks nuarin.Miä en osaa kunnol kirja kältä osaan paremmin omaa murret kui kirjakiältä. Kirjakiälellä osaan kuiteki kirjuuttaa. miult menee murteet sekasi kui miä olen asunt niin mones paikas lapsena.Miä kuiteki kirjuutan omal murteel ja sitte kirjuutan myäs kirja kiälel.Ny on miull helpomp kirjuuttaa omal murteel. Miä olen opetellu kiuteki kirjakiälen jo sit vaik joskus sattus tavittemaa? Mistä sit koskaa tiätää elämän kulkuva?Miä puhinki miä ja siä murteel toisi kui miuin ystävät.Meijän tää perhe on muutant tosi mota kertaa jote ja sunnu senverran aina et murteen just olen oppinu.Ja sitte taas vaihettu paikkakuntaa.Miä sanon viälä kirjakiälella. Nyt lähden kirjoittamaan kirjettä mikkelin suuntaan.Tyttoviidakko
Semaolita semaloita
tyttoviidakko
0
750
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa38610164Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat956474Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4096200SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden1614531Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä13848Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien883424Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal963381Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en643206Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,73128Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr103092