Kokemuksia velkaneuvonnasta!

raha-asiansa sotkenut

Olen maksanut vakavaa masennusta sairastaessani kertyneitä ulosottovelkoja alle 1400 euron palkastani reilun vuoden. Käteen on siis jäänyt kuukaudessa ulos-ottomaksujen ja verojen jälkeen alle 800 euroa. Maksettuani siitä vuokran ym pakollisen,ikävä tosiasia on, että taloudellisesti tulisin nykyistä paremmin toimeen työttömänä.

Olen menossa velkaneuvontaan parin viikon päästä. Puhelimessa sanottiin, että koska velkani on suht pieni (n 5000 euroa tällä hetkellä), mulle ei suositella velkasaneerausta, vaan jotain sosiaalista laina. Millaisia kokemuksia teillä on velkajärjestelyistä? Kauanko mahdollista lainapäätöstä joutuu odottamaan?

Työni on raskasta (ja antoisaa), haluan päästä veloistani eroon, mutta ulosoton kuukaudessa viemä melkein 400 euroa tuntuu kohtuuttomalta. Joudun jatkuvasti venyttämään penniä ja stressaamaan, pelottaa, että masennus uusiutuu rahahuolien takia.

Kertokaa omia kokemuksianne velkaneuvonnassa saavastanne avusta. Asun Turussa, joten etenkin täällä asuvien kokemuksia olisi kiva kuulla!

65

32959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta asiasta

Hei !
      Lasketa velkaneuvojalla minkä verran sinulle jää maksuvaraa. Nto tulot - elinkustannukset, vuokra, sähkö,vesi, kotivak.ja mahdolliset lääkemenot ym. hyväksytyt menot. Harkitse itse kumpi vaihtoehto on juuri sinulle parempi, kummalla tavalla selviät veloistasi nopeammin eroon maksamalla. Sosiaalisessa luotossa maksat myös korkoa samoin velkajärjestelyn maksuohjelmalla jos maksuvaraa jää niin paljon, että pääoma tulee kokonaan maksetuksi. Joka tapauksessa sinä itse päättät miten velkansi maksat. Velkaneuvoja on avustava henkilö ja velkaneuvoja ei saa päätää miten sinun olisi viisainta toimia eikä myöskään siksi valitse välttämättä sinulle edullisinta vaihtoehtoa. Ole itse tarkkana niin homma hoituu.

• apua velanmaksuun?

Hei,

Minäkin olen nuori nainen Turusta, jolla velkaa on jo nuoresta iästä huolimatta kertynyt ja tuntuu siltä , että velanmaksu ´´jankkaa paikassa´´. Velkaannuin viime vuoden puolella kun jouduin työttömäksi ei omasta syystä (firma kaatui) ja rupesin maksamaan vuokraa jonkun aikaa visa-luoton puolelta.Ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.
      Velan määrä kasvoi ruoka ja asuntokulujen maksun jälkeen 2500€, jota olen yrittänyt maksaa pois ja vaikka olen nyt taas uudetaan työelämässä se velkapilvi vain roikkuu yläpuolellani...
      Ei voi asialle mitään...pitää maksaa sitä vain pois vuosikausia ja kiristää vyötä=(

• velaton, huoleton ja hengissä

Moi!

Otan osaa, ja voin vain antaa sellaisen neuvon, että maksat velan, joka mielestäni on vielä pieni, äkkiä pois. Kiristä vyötä ja älä osta mitään mitä et välttämättä tarvitse. Myy joutavat roinat vaikka kirpparilla, mutta tee se pian. Mitä isommaksi velkasi paisuu, sitä vaikeampi sitä on hoitaa ja luottohäiriöt tulevat vaikuttamaan elämääsi hyvin hyvin pitkän aikaa. Tarkoittaa sitten vaikeuksia saada myöhemmin lainaa tai yhtään mitään omiin nimiin.

Itse kuulun "armoitettujen" armahdettujen joukkoon (velat v:lta 1992) mutta luottohäiriöt poistuvat vasta 2010, enkä ole voinut omistaa edes pääskysen p..settä 15 vuoteen. Puhelinliittymäkin on kaverin nimissä. Se jos mikä on nöyryyttävää. Masentumiseen ei ole ollut varaa, mutta sitäkin enemmän on pitänyt yrittää ponnistella eteenpäin. Siis Lycka till ja tuulta päin :)

Painotan vielä, älä osta jatkossa mitään velaksi, ellet ole satavarma taloudestasi tai pitäisikö sanoa jo maailmantaloudesta...

Ihminen tulee loppujen lopuksi vähällä toimeen.

• raha-asiansa sotkenut
        velaton, huoleton ja hengissä kirjoitti:

Moi!

Otan osaa, ja voin vain antaa sellaisen neuvon, että maksat velan, joka mielestäni on vielä pieni, äkkiä pois. Kiristä vyötä ja älä osta mitään mitä et välttämättä tarvitse. Myy joutavat roinat vaikka kirpparilla, mutta tee se pian. Mitä isommaksi velkasi paisuu, sitä vaikeampi sitä on hoitaa ja luottohäiriöt tulevat vaikuttamaan elämääsi hyvin hyvin pitkän aikaa. Tarkoittaa sitten vaikeuksia saada myöhemmin lainaa tai yhtään mitään omiin nimiin.

Itse kuulun "armoitettujen" armahdettujen joukkoon (velat v:lta 1992) mutta luottohäiriöt poistuvat vasta 2010, enkä ole voinut omistaa edes pääskysen p..settä 15 vuoteen. Puhelinliittymäkin on kaverin nimissä. Se jos mikä on nöyryyttävää. Masentumiseen ei ole ollut varaa, mutta sitäkin enemmän on pitänyt yrittää ponnistella eteenpäin. Siis Lycka till ja tuulta päin :)

Painotan vielä, älä osta jatkossa mitään velaksi, ellet ole satavarma taloudestasi tai pitäisikö sanoa jo maailmantaloudesta...

Kiitos neuvoista ja sympatiasta!

5000 euroa on tosiaan aika pieni summa. Mutta kun se koko ajan kasvaa korkoa siitä huolimatta, että maksan velkaa kiristän vyötä enkä osta mitään turhaa, tilanne on aika turhauttava! Tällä hetkellä mulle jää kuukaudessa pakollisten vuokra ym kulujen jälkeen noin 300 euroa. Olen itse velkaantumiseni aiheuttanut ja haluan sen maksaa pois. Mutta toisaalta en ihmettele yhtään sitä, että jotkut velkaantuneet pysyy kotona työttömänä, koska taloudellisesti pienipalkkainen pärjää paremmin työttömänä. Nyt tulen just ja just toimeen, mutta mitä jos tulisi joku äkillinen isompi pakollinen meno?

Tuttua on, etten saa esimerkiksi puhelinliittymää ilman takuusumman maksamista. Ja velaksi en osta mitään. Masennuksen puhkeamiseen saakka olin hoitanut talouteni hyvin. Parantumisen jälkeen velkaa ei ole tullut lisää. Oikeastaan pidin velkaantuneita vastuuttomina luusereina. No, lähtipä ainakin turhat pissat päästä...

• Pääsin kuiville
        velaton, huoleton ja hengissä kirjoitti:

Moi!

Ei tarvitse nykyään ulosoton kautta hoitaa asioitaan. Olen ollut Sampopankin asiakas siitä saakka, kun asuntolainaa otin. Siellä neuvottiin, että lainan lyhennyserä,korko ja maksuajan pituus voidaan sopia tulojen mukaan ja ylimääräisiä eriä voi itse lyhentää jos varat sallii. On tyhmää maksaa ulosottomiehille.

• debit ja credit

Vanhanaikainen ruutuvihko käyttöön. Sinne merkkaat joka kk kohdalla pakolliset menot ja mitkä on tulot.
      Velkasi on onneksi vielä pieni, joten kyllä sinä siitä selviät!
      Maksat sen mahdollisimman nopeasti pois ja elät minimillä kaiken turhan karsien. toinen vaihtoehto on kalliimpi, eli maksat pienempää lyhennystä mutta kauemmin.

Suositteleisin kyllä sitä tiukempaa taloutta, muta ehkä joitakin euroja väljempää maksua kun nyt? Olisi hyvä, jos pystyisit laittamaan jollekkin toiselle tilille syrjään yhden lyhennyserän verran rahaa, näin se olisi siellä yllättävien sairas tms kulujen varalta.

Ehkä saat hyviä neuvoja velkaneuvonnasta ja edullisemman koron lainalle?

Mutta asiat kyllä järjestyy, ihan varmasti ja pääset velasta eroon.
      Sinulla on kuitenkin työpaikka ja se on tärkeintä, eli säännölliset tulot.

Lisäksi kaikki luottokortit vaan raa`alla kädellä kahtia. Mitään ei osteta jos ei ole etukäteen rahaa säästössä. Siitä on hyvä lähteä jatkossa.

• minäkin sain apua

Turun seudulta olen itsekin. Aikoinaan olin vieläkin pahemmassa tilassa, mutta selviän veloistani. Takuu-säätiö on erittäin hyvä paikka ja apua saa. Prosessi on pitkä ja sun täytyy lähettää sinne palkka- ym. tiliselvitykset. Takuu-säätiö takaa pankkilainan, etkä saa velkaantua lisää laina-aikana. Kannattaa koittaa. Itse sain 15tuhatta lainaa ja enää pari kuukautta maksamatta. Sitten olen velaton. Kuuden vuoden rumba on ohi!

• samre

En usko että työttömänä paremmin pärjäisit koska esim.työmarkkina tuki on 4.n vk.n välein alle 400£!
      Ystäväni saa tämän ja hänen vuokransa on sama n.400£ kk!
      Alkeellisellakin matematiikalla tajuaa että henki lähtisi ilman muita tukia,hän saa asumistuen ja toimeentulo tuen mutta nämä yhdessäkään eivät jätä hänelle kuin n370£ kk kaikkeen elämiseen,puhelin,lehti,ruoka,pesuaineet,kodin tarpeet,julkiset kulkuvälineet,elämä yleensä,kaikki olisi tuolla summalla tehtävä!
      Usein pyydän ystäväni syömään luokseni ja maksan hänen elokuva lipun tai juna matkan ym.koska tajuan miten vaikea tuolla sumalla on tässä yhteiskunnassa elää.
      Tsemppiä sinulle kuitenkin,älä jätä työtäsi!

• helena70

Hei,
      Ota yhteys ulosotto toimistoon ja sovi heidän kanssaan se lyhennys erä. Sinulla on oikeus siihen, jos vain Turussa toimii systeemi.

• rahaa-on007

Ole tarkkana, mitä ostat. Kaikkea mitä et tarvitse älä osta. Jos käytät nautintoaineita, älä osta, jos pysyt hengissä ilman niitä. Jos ruokakulut ovat suuret, paastoa kaksi päivää viikossa, henkinen vireys voi paremmin ja jaksat toissä paremmin. pidä tarkka kirjanpito tuloista ja menoista.

• pelasti..

noin kahdeksan vuotta sitten olin myös uoton vanki.Velkaa oli noin 20 000euroa..
      Varasin ajan velkaneuvojalle, jono oli pitkä joten sain ajan noin viiden kuukauden päähän, no siinä olikin mukavasti aikaa tilailla dokumenttia toisensa perään, ulosotosta ja kaikista mahdollisista perintätoimistoista..
      Kun menin velkaneuvojan luo, niin olo oli jotenkin syyllinen, vähän niinkuin anteeksi pyydellen, mutta nopeasti huomasin että tuntemukseni oli ihan turha. Siellä oli ammattitaitoinen velkaneuvoja, joka samantien ruksaili ns.vanhaksi menneet velat. Aikansa tutki papereitani, ehdotti että hakisin TakuuSäätiön takaamaa lainaa (asun Helsingissä)
      Takuuta lainalle sitten haimme, ja se päivä kun kuulin että TakuuSäätiö oli myöntänyt lainan, tunsin että olin enemmän kuin lottovoittaja..
      Pankki sitten antoi lainan jossa TakuuSäätiö oli takaajana, kuukausittainen lyhennys on ollut inhimillinen kun vertaa ulosoton lyhennyksiin, joissa lyheni vain korot.
      Marraskuussa on velkani maksettu, eli viimeinen maksuerä menee. Luottotietoni on palautunut jo aikaisemmin.
      Olen erittäin kiitollinen että minulle annettiin mahdollisuus!!

• muuta..

velkaneuvojalle vaan, noin pieneen velkaan saat helposti takuusäätiön lainan. Siinä on ehtona että pystyt maksamaan takaisin 8vuoden sisällä. Katsotaan myös että sinulle jää hyvin toimeentulo rahaa.Helpottaa myös kun saa puhua ihmisen kanssa joka auttaa,mutta ei tuomitse.Siellä kerrotaan kaikki miten pitää toimia.

• niat

Olen samassa tilanteessa kun sinä olit - jouduin lopettamaan yritystoiminnan puolen vuoden kuluttua - velat vain jäivät.

• weskuu

Ei sulla paha ongelma ole,mut kantsii koittaa olla sitä lainaa ottamatta ja velkasaneeraukseen vaan ,mikäli huoivat.Pääset himpun verran helpommalla.
      Itel about 50 000 velkoja ,mistä 34 000 ulosotossa ja vittuako välii.Joskus vanhenee ja ennen ku edes 2/5 osaa maksettu.Olen menossa kuitenkin velkasaneeraukseen myös.
      Aikoinaan liianki helpolla sai luottoa ja pankit soittelee perään ,miten ois.Niin petaa ,kuin makaa ja et ole yksin! Ja korostan ,sulla ei ole edes ongelmaa!!!

• Ihmeiden aika ei ole LOPPU

Älä kaveri valehtele täällä että pankit olisivat sinulle soitelleet,olet sen ehkä kuullut jostain,että sillä velkasi tuntuisivat ehkä vähäpätöisimmiltä itse olet rahat nostanut ja kun ei ole lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.HOIDA POIS TÖPPÄYKSESI ÄLÄ SYYTÄ PANKKIA.

• Itse olette ne ottaneet?

Kertokaa, te velakiset, kerotkaa edes YKSI SYY, miksi minun, veronmaksajana pitäisi hyväksyä että helve*** velat annaetaan anteeksi???

Olisi kivaa rällästää ja reisaata ja sitten mennä itkemään velkanuvojalle voi anteeksi!!!
      Miksi ne pitää antaa anteeksi???

MAKSA se mitä kulutit ja rälläsit - OMA VIKASI!!!

• omasi

Samaa mieltä!
        Ei saa elää yli varojensa.
        Ellei ole rahaa ei kannata ostaa (tuhlata)

• samaa mieltä

vaikka itse olen velkainen, velkaa jäljellä n. 16 000euroa ja joka pennin aion maksaa mitä olen rällännyt. Nyt tilanne näyttää jo paremmalta sillä pari vuotta sitten ei jäänyt latin latia kouraan velkojen lyhennysten ja laskujen (vuokrat yms) maksujen jälkeen. Nyt jää kuitenkin jopa se 600euroa kouraan jos minimit maksan ja lyhennän. Näin en kuitenkaan tee vaan jätän 300euroa käteen ja vähennän velkaa niin paljon kuin pystyn, tavoitteeni on että ensi vuoden puolella on velkaa enään tuo 10 000euroa ja kun siihen olen päässyt niin loppu sujuukin kuin tanssi, pahimmillaan kun sitä velkaa oli kuitenkin se yli 20 000euroa. Töitä teen niin maan perkeleesti mutta siten makaa miten petaa. En ruikua enkä valita, se kuuluu reppanoille luusereille. Korkoihin uppooaa suurin osa minunkin lyhennyksistä mutta luottotiedot olen kuitenkin säilyttänyt. Korttivelat kun olen saanut pois alta niin aletaan lyhentään reippaalla kädellä muita velkoja ja kokonaan velaton aion olla 1-1,5v kuluttua. Aivan vaatii uhratumista ja kituuttamista mutta tuo 300euroa elämiseen riittää todella hyvin. Kalliita harrastuksia ei toki voi olla, ei matkustelua eikä bailaamista(ok ehkä kerran puolessa vuodessa uskaltaa sniidausbudjetilla ulos lähteä) mutta tarkoitus onkin maksaa omat leventely elämän velat pois ja aloittaa oikea eläminen. VELATTOMANA.

• pelastettiin 90-luvulla

miksi? kuka makso viulut? joo ME veronmaksajat!

• olet oppinut jotain
        samaa mieltä kirjoitti:

vaikka itse olen velkainen, velkaa jäljellä n. 16 000euroa ja joka pennin aion maksaa mitä olen rällännyt. Nyt tilanne näyttää jo paremmalta sillä pari vuotta sitten ei jäänyt latin latia kouraan velkojen lyhennysten ja laskujen (vuokrat yms) maksujen jälkeen. Nyt jää kuitenkin jopa se 600euroa kouraan jos minimit maksan ja lyhennän. Näin en kuitenkaan tee vaan jätän 300euroa käteen ja vähennän velkaa niin paljon kuin pystyn, tavoitteeni on että ensi vuoden puolella on velkaa enään tuo 10 000euroa ja kun siihen olen päässyt niin loppu sujuukin kuin tanssi, pahimmillaan kun sitä velkaa oli kuitenkin se yli 20 000euroa. Töitä teen niin maan perkeleesti mutta siten makaa miten petaa. En ruikua enkä valita, se kuuluu reppanoille luusereille. Korkoihin uppooaa suurin osa minunkin lyhennyksistä mutta luottotiedot olen kuitenkin säilyttänyt. Korttivelat kun olen saanut pois alta niin aletaan lyhentään reippaalla kädellä muita velkoja ja kokonaan velaton aion olla 1-1,5v kuluttua. Aivan vaatii uhratumista ja kituuttamista mutta tuo 300euroa elämiseen riittää todella hyvin. Kalliita harrastuksia ei toki voi olla, ei matkustelua eikä bailaamista(ok ehkä kerran puolessa vuodessa uskaltaa sniidausbudjetilla ulos lähteä) mutta tarkoitus onkin maksaa omat leventely elämän velat pois ja aloittaa oikea eläminen. VELATTOMANA.

Oppi on avain viisauteen.

Luottokortteja voi olla ja pitääkin olla. Mutta ottaa niitä luottokortteja, joissa ei ole mitään maksuja ja ite käytän niitä 5 euron autonvuokraukseen ja halpalentoihin en muihin.

Oli maksuvälinen mikä tahansa raha pitää aina maksaa, näin se vaan on.

Budjetin saan pitämään siten, etten käytä kortteja. Kerran kuussa otan 400 seinästä. Ja sen on määrä olla koko kuun käyttöraha.

Muuten elän pienellä, ostan vain kun saan halvalla, syön opiskelijaruokaa. En juo kalliita kahveja.

Elämänlaatu parantunut vaikkei paljoa tienaa.

Aivan fantastista halpaan uimahalliin uimaan ja lenkille, perusasiat kuntoon.

Mitä ootte mieltä ?

Kannattaako oman budjetin koossa pitäminen ?

Kun saa halvalla lennon bulgariaan ulkomaille. Jossa saa kaksi drinkkiä eurolla, kymppi illalla mukaan ja koko rahalla... repäisy!

• että oppinut
        olet oppinut jotain kirjoitti:

Oppi on avain viisauteen.

Luottokortteja voi olla ja pitääkin olla. Mutta ottaa niitä luottokortteja, joissa ei ole mitään maksuja ja ite käytän niitä 5 euron autonvuokraukseen ja halpalentoihin en muihin.

Oli maksuvälinen mikä tahansa raha pitää aina maksaa, näin se vaan on.

Budjetin saan pitämään siten, etten käytä kortteja. Kerran kuussa otan 400 seinästä. Ja sen on määrä olla koko kuun käyttöraha.

Muuten elän pienellä, ostan vain kun saan halvalla, syön opiskelijaruokaa. En juo kalliita kahveja.

Elämänlaatu parantunut vaikkei paljoa tienaa.

Aivan fantastista halpaan uimahalliin uimaan ja lenkille, perusasiat kuntoon.

Mitä ootte mieltä ?

Kannattaako oman budjetin koossa pitäminen ?

Kun saa halvalla lennon bulgariaan ulkomaille. Jossa saa kaksi drinkkiä eurolla, kymppi illalla mukaan ja koko rahalla... repäisy!

sillä minun mielestä velat tulee aina maksaa ITSE pois. Tätä mieltä olin ennenkuin velkaannuin ja samaa mieltä olen nyt velkaantuneena. Itseni velkakierteeseen ajoi pitkäaikaisen parisuhteen loppuminen ja sitä seurannut hälläväliä asenne. Monet ovat varmasti kokeneet vastaavaa mutta mielestäni mitkään omat ongelmat eivät oikeuta ruikuttamaan muille että antakee velat anteeksi. Poislukien työkyvyn menettäminen mutta valtio ja vakuutusyhtiöt tulevat tuolloin vastaan. Mutta tälläisten normikorttivinguttajien on mielestäni turha mankua ja valittaa mistään. Ilolla odotan sitä päivää kun saan velat pois ja pystyn aloittamaan säästämisen. Nyt kun makselee toista tonnia velkoja pois kuussa ja jää pari kymppiä käyttörahaakin ja selviää sillä seuraavaan tiliin asti niin vain pystyy ihmettelemään että kuinka en aiemmin saanut mitään säästöön. Tällä tavallahan minulle olisi säästynyt yli 1000eur kuussa, eli 12 000euroa vuodessa. Nyt nämä korot ja kulut vievät tietysti osansa lyhennyksistä(joskus jopa kolmanneksen ellei enemmänkin jos vain minimin lyhentää)mutta hiljaaa hyvää tulee...

• ole rällätty

Ei kaikki velalliset ole rällänneet rahoja. Olen edelleen velallisena 90 luvun alun jäljiltä. Yritys nurin ja siitä velat. Asunnot myytiin alle puoleen hintaan pankin toimesta pois. Korot juoksivat 16-18% tasolla. Velkasaneeraukseen en parin tahon vastuksesta pääse. Liian vähän tuloja nykyään. Toisaalta en ole myöskään koskaa käyttänyt yhteiskunnan tukia. En nytkään. On ihmisiä, jotka koko ikänsä nostavat asumistukea ja hakevat rahaa sossusta. Minulla ole ennen lamaa hyvät kämppä, sijoitusasuntoja, hyvät tulot. Kaikki meni laman jäljiltä. Elin säästöillä osan aikaa kun ei yritystoiminta tuottanut. Työpaikkoja ei hirveästi ollut tarjolla. Tiedän, että suurinman virheen tein työllistäessäni toistakymmentä ihmistä. Olisi pitänyt jäädä palkkatyöhön ja tehdä pimeästi muut duunit. Olisin tällä hetkellä hyvissä varoissa.

Se siitä rälläämisestä. Ai niin velkasaldo nyt noin 500.000 euroa.

• sulta pois

Jos velat annetaan anteeksi, niin eivät ole sinulta pois. Ei valtio eikä veronmaksajat niitä maksa niitä maksa. Vain verovelka menee valtion piikkiin, mutta tiedän, että verottaja on myös fuulannut ihmisiä, että varmaankin tasoissa kuitenkin.

• apua ON saatavilla !

Hei!
        Tietääkö ihmiset että velka ei ketään saa ongelmiin vaan KULUT; eli
        10 000e on 20 000e, ja nämä joutavat kulut velkaneuvoja hoitaa pois, eli sikamaisen törkeän kiskonnan!! ja kyllä myös oikeuskkulut ovat per lasku n 300 e, plus kaikki
        muut kulut jo sitä ennen. eli mkasupaketti vaan rojahtaa velallisen päälle, se on törkeää.
        oiekuskulut ovat siis vain yksi paperi, ei käsittely,ja on se vaan hullua että ulosottomies voi toimia ikäänkuin mielivaltaisesti, maksa joku summa per kk 500e ja sitten ei kajota vaikka mökkiin , ja sitten menee ekaksi korot ja kulut, kun velkaneuvoja saaapuu valkoisen ritarina paikalle ja hoitaa asian joko takuusäätiön tai muun kautta ja maksaa pääoman pois kerralla ja sit pääoma pois. siis niin hullu ja sekava systeemi että VARATAKAA OIKEA KÄYNTI AIKA NOPEASTI VELKANEUOJALLE , MUUTOIN SAATTE MAKSAA 50 % vain kuluja...ei kannata jäädä ulosottoon.

• pankkikortit.

Tulkoot hakemaan rahojaan täältä tiskiltä, niin nähdään naamat kanssa että minkäsorttisia retkuja ja puliämmiä sitä rahojaan kinuaa.

• juupati-juu

Joo. Ja pistetään pankin etu-aulaan oikeen kunnon vanhan ajan jalkapuu. Siinä sais vikistä velkaantuneet. Ja tiskin takana siivot pankkineidit sais päteä ja puistella hyi-hyi ja so-so päätään.
        Pankithan on tosi reiluja, kaikkihan sen tajuu. Ja pikavippejä on vaikea saada, kaikkihan sen tajuu.

• taas tälläsiä

apinoita joilla ei minkäänlaista moraalia rahojen ja velkojen suhteen. Itse velkaannuin myös, elin yli varjoneni ja vingutin korttia, otin toisen kortin ja vingutin tappiin senkin, kunnes olin niin hyvässä jamassa että rahani eivät riittääneet velkojen lyhennyksiin muihin laskuihin(puh.laskut, vuokrat) Eli kun tili tuli niin kaikki meni laskuihin ja en edes pystynyt maksamaan kaikkia. Joustoluottoja 5000eur, luottokorttivelkoja 8000eur opintolainaa 5000eur.
      Luottotiedot säilytin, kitkuttelin korteilla ja nostin rahaa luottokorteilla velaksi jotta sain maksettua toiset pois(tyhmää tiedän), mutta tein myöskin joskus jopa 7päivää viikossa töitä, täydet työtunnit viikolla ja joskus ylikkin.
      Nyt korttivelat ovat 1800eur, joustoluotto 4000eur ja opintolaina alle 5000euroa sekin.
      Minimilyhennyksiin laskuihin(työmatkat,puhelin, vuokra)minulta menee 1196eur kuussa. Eli nyt vihdoin minulle jopa JÄÄ käteistä laskujen jälkeen, tosin pistän melkein kaikki noihin korttilyhennyksiin(tilipäivästä 4päivää ja tilillä enään 75eur) sillä haluan veloista eroon. KERTAAKAAN EN OLE HAKENUT SOSSUTA RAHAA enkä mankunut toimeentuloatukea muualtakaan.
      Miten pärjään 75eurolla? Aivan. Tiukkaa tekee ja MIHINKÄÄN ylimääräiseen ei ole varaa, bilettämässä en käy, syön tarjousruokaa (-50% tiskit ovat helmiä) ja harrastukset rajoittuvat ilmaisharrastuksiin eli ulkoiluun yms yms.
      Varmaankin olisin oikeutettu johonkin sosiaaliseen lainaan mutta en olekkaan vinkuva velliperse, itse laitoin itseni kuseen ja itse aion sieltä myöskin nousta. Töitä teen jatkuvasti(viime viikolla 7päivää, tällä viikolla 6päivää)ja paljon, mutta aionkin päästä tästä saakelin velkakierteestä irti. Parasta tässä on se että kukaan, eivät ystävät, eivätkä työkaverit, eivätkä vanhemmat, eivätkä sisarukset, eivätkä muutkaan sukulaiset ole tietoisia velkaantumisestani. Apua en ole pyytänyt keltään enkä aio pyytäkkään. Jos itse ongelmansa aiheuttaa niin syyllinen ja samalla ratkaisu ongelmaan löytyy peilistä.
      Mutta onneksi löytyy edelleen mankuvia velliperseitä jotka valittelevat kuinka jonkun toisen täytyisi heidän velkakierteensä poikkaista. Saatanan apinat tehkää töitä niin opitte.

• Elmeri

Niin se vaan on, että velat on maksettava. Olet ottanut oikean asenteen velkojesi hoitoon. Tai ainakin sellaisen, jolla joskus saa itsensä kuiville. Tiedän, sillä olen kokeillut. Rankkaahan se on tietysti kun ei ole kuin näkkäriä, voita ja teetä (halvempaa kuin kahvi)ja tilipäivään on vielä aikaa.

Sitten se varsinkin on rankkaa, kun se voikin loppuu. :-) Sekin on koettu.

Mutta luottotiedot ovat kunnossa ja vaikka elo ei ole vieläkään leveää, tunnelin päässä näkyy muutakin kuin vain lähestyvän junan valo.

Eiköhän tässä ole näin veronmaksajan roolissa tehty ja maksettu aivan riittävästi. Menköön veroeuroni tärkeämpiin kohteisiin kuin jollekin ruikuttajalle jonka talous on mennyt kuralle ja silti pitäisi elitaso säilyä entisellään, mistään tinkimättä.

Maksaahan tietysti valtio Venäjällekin 200 miljoonaa jotain ihme kehitysapua, mutta se on eri asia...

• tyhmiä riittää
        Elmeri kirjoitti:

Niin se vaan on, että velat on maksettava. Olet ottanut oikean asenteen velkojesi hoitoon. Tai ainakin sellaisen, jolla joskus saa itsensä kuiville. Tiedän, sillä olen kokeillut. Rankkaahan se on tietysti kun ei ole kuin näkkäriä, voita ja teetä (halvempaa kuin kahvi)ja tilipäivään on vielä aikaa.

Sitten se varsinkin on rankkaa, kun se voikin loppuu. :-) Sekin on koettu.

Mutta luottotiedot ovat kunnossa ja vaikka elo ei ole vieläkään leveää, tunnelin päässä näkyy muutakin kuin vain lähestyvän junan valo.

Eiköhän tässä ole näin veronmaksajan roolissa tehty ja maksettu aivan riittävästi. Menköön veroeuroni tärkeämpiin kohteisiin kuin jollekin ruikuttajalle jonka talous on mennyt kuralle ja silti pitäisi elitaso säilyä entisellään, mistään tinkimättä.

Maksaahan tietysti valtio Venäjällekin 200 miljoonaa jotain ihme kehitysapua, mutta se on eri asia...

Jos luottokortien ja kulutusluottojen kanssa itsensä kuseen laittaa, niin siitä olisi oikein selvitä itse. Tyhmää elää yli varojen korteilla ja muilla luotoilla.

• velliperse

En tiedä kumpi se on, mutta velliperse taitaa olla lempparisana, minkä taakse piilotat typeryytesi. Jos kerran yhteiskunta tukee matalakorkoisella lainalla (vrt luottokortin korot), niin onhan se tyhmää olla sitä käyttämättä. Idiootti sinä olet etkä mikään miesten mies.

-velaton-

• onkin että
        velliperse kirjoitti:

En tiedä kumpi se on, mutta velliperse taitaa olla lempparisana, minkä taakse piilotat typeryytesi. Jos kerran yhteiskunta tukee matalakorkoisella lainalla (vrt luottokortin korot), niin onhan se tyhmää olla sitä käyttämättä. Idiootti sinä olet etkä mikään miesten mies.

-velaton-

miksi yhteiskunnan täytyy tukea velallisia, kaltaisiasi velliperseitä, millään matalakorkoisilla lainoilla. Itse ovet itsensä kuseen saaneet niin kaivakoot pois kuopastaan tai jääkööt sinne makaan, helvetin velliperseet

• Pekka@@

Velkaa ei kannata ottaa,onhan helppoa ostaa velasksi ,pitää muistaa maksaakkin pitää.
      Itse,ensin säästän rahaa,ja sitten ostan vasta.

• pankkikortit pois

nuoret trendi-idioottiakat on kaikista pahimpia, yhdellä vaatekauppakäynnillä menee parhaassa tapauksessa tonni kun paskantärkeän turhailijan pitää päästä näyttämään muille miten v*tun tyylikäs on vaikka tilin saldo reippaasti pakkasella kun tulot kaupan kassalla ei riitä ylenpaattiseen törsäilyyn. tämmösiltä pintaliitäjiltä pitäis kieltää kortit ensimmäisenä!

• saa apua velkaneuvonnasta

hänellä kun menee ulosottoon nyt puolet palkasta ja tienaa yksin. Ja itse maksan omien velkojeni lisäksi hänelle joskus takaamani kulutuslainaa nyt.
      Itselleni jää ruokaan,bensaan(auto on pakko olla), terveydenhoitoon, kampaajalle,yllättäviin menoihin,vaatteisiin, jne. korkeintaan 200 euroa kuussa. Repikää siitä!
      Ei aina kaikki tahdo ymmärtää miksen voi lähteä shoppaileen tai risteilylle,esim.
      Ja loppu tähän kai häämöttää tuossa kolmen vuoden päästä.
      En ainakaan enää ikinä mene takaamaan, vaikka saisinkin syytellä itseäni kylmäsydämiseksi äidiksi. Minulle 250 euroa kuussa ylimääräistä on paljon rahaa, olen sitä paitsi yksinhuoltaja ja en saa edes asumistukea, koska tuota velkaa ei lasketa mihinkään.
      En valita, kaunis syksy ja olen terve ja ympärillä on ihania rakastavia ihmisiä. Kyllä minä pärjään aina.

• työnantajana

maksaa toimihenkilölle palkkaa siitä mitä enemmän toimihenkilö myntää lainaa tai luottokortia.
      Mutta toimihenkilö joka on vastuullinen ja ei anna luottoa asiakkaalle jonka katsoo ettei selviä luotosta ei saa henkilökohtaista palkanlisää.
      Meillä tuli opiskelja lapsellemme mainos pankista jossa kehotettiin höyläämään luottokortia ja nauttimaan elämästä.
      Miksi pankit vältää tässätapauksessa vastuustaan kun asiakas ei enää pysty selviytymään tyrkytetystä luotostaan joka on vain myönnetty siksi että toimihenkilö saa lisää liksaa jos olisi jättänyt huomioimatta luoton koska olisi menettänyt palkanlisänsä,

• Kukaan ei pakota

Velkaantuminen on tietysti inhimillinen tragedia. Itsellä on pari kymppiä korttivelkaa eikä oikein tietoa milloin niistä selviää. Mutta kukaan ei minua ole pakottanut kortteja ottamaan tai niitä vinguttamaan.

Olen ihan omavastuinen aikuinen ihminen ja kyllä sitä aikuisen pitää huutoonsa vastata,ja asiansa selvittää, jos ne on itse sotkenutkin. Hauskaa oli aikansa ja nyt on maksun paikka. Niin se vain menee..elämä.

• olikin
        Kukaan ei pakota kirjoitti:

Velkaantuminen on tietysti inhimillinen tragedia. Itsellä on pari kymppiä korttivelkaa eikä oikein tietoa milloin niistä selviää. Mutta kukaan ei minua ole pakottanut kortteja ottamaan tai niitä vinguttamaan.

Olen ihan omavastuinen aikuinen ihminen ja kyllä sitä aikuisen pitää huutoonsa vastata,ja asiansa selvittää, jos ne on itse sotkenutkin. Hauskaa oli aikansa ja nyt on maksun paikka. Niin se vain menee..elämä.

siitä miten pankki maksaa palkkaa lisää sille joka saa myytyä sinulle luottokortin, mutta ei sille toimihenkilölle joka sanoo sinulle, etten nyt anna sinulle luottokortia, ennemin kun olet maksanut vanhat pois.
        Tottakai sinä mielellään otat sen toisenkin luottoyhtiön kortin, millä voit lyhentää toisenyhtiön luottolaskuja ja näin pysyisit pitkittään rahapulaasi.
        Totuus vain tuli karmeesti esiin edellisessä lamassa ja vielä yhteiskunta sai maksaa pankkien töppäykset.

• ristook

jos lainaa.eli siis ottaa velkaa itse joutuu maksaan kukaan ei tuu maksaan sun puolesta.eikä pitäskään ainakin pitäs maksaa velka pääoma pois,,jokainen miiettis mitä velkaa tekee.mietinki niitä jotka ostaa nytte asuntoja ottaa noin miljoona markkaa entistä rahaa vähintään mitä,jos nyt taas tulee lama kuka ne maksaa pois.valtio kai eli me veromaksajat taas niin kuin -90luvun alus .sais ne itse jotka ne velat téki maksaa ne velat pois

• ostettaessa

tai ainakin kätevin

tosin , vaikka menot ovat kasvaneet on myös säästö tuntuva , hintataso useimmissa hyödykkeissä eurooppa/aasia/usa suunnalla on enemmän kuin kohdallaan ! Kauppaliiton ulkopuolelta ostettaessa muistaavaan laskea mahd. tullin alvin päälle kun vertailee

• ei luottokorttia

Jos mahdollista..Niin mieluummin maksutapana PayPal..

Mutta totta on, että kortti visa vaikkapa aika pakollinen.

• ulkomailla usein käynyt
        ei luottokorttia kirjoitti:

Jos mahdollista..Niin mieluummin maksutapana PayPal..

Mutta totta on, että kortti visa vaikkapa aika pakollinen.

Ei ulkomailla VISA ole millään muotoa välttämätön! Otat vaan kyseisen maan valuuttaa tarpeeksi mukaan.

• 5 korttia...
        ulkomailla usein käynyt kirjoitti:

Ei ulkomailla VISA ole millään muotoa välttämätön! Otat vaan kyseisen maan valuuttaa tarpeeksi mukaan.

Kannattaa sinunkin käydä edes kerran ulkomailla ennenkuin tulet tänne höpöttämään....

Seteleitä on kaikilla mustalaisillakin mutta ei niillä mitään tee!

Parempia lentolippuja, hotelleja, vuokraautoja, erikoispalveluja kuten esim kuljetuksia, catering, tilavuokrauksia etc ei pysty edes varaamaan ilman luottokortteja ulkomailla.

Maailmalla luottokorttia hakiessa tulee sinun ilmoittaa tulot velat muut luottokortit ja sinun luottohistoria tarkistetaan.

Jos sinulla on jo yksi kortti ja pienet tulot niin et saa toista etkä kolmatta luottokorttia vaikka haluaisitkin.

Tästä syystä kaikki paremmat palvelut vaativat useamman luottokortin ja ei riitä että porukassa on kaikilla yksi, pitää olla yhdellä useampia, sillä silloin tulot on tarkistettu useamman luottoyhtiön kautta ja vakavaraus kiristyy luotottajilla jokaisen kortin jälkeen.

Jos et usko varaa 5 tähden hotelli ja Porsche

näin maailmalla...

• Velkaneuvoja neuvoi

Hei! Kurja tilanne. Velkaneuvojalle HETI aika (jonoa n. 1-1,5kk keskimäärin joten soita saman tien). Menet sinne ja hän on sinua auttamassa, kerrot minne olet velkaa ja hän soittelee ja hommaa velkalistat esim. ulosotosta ja perintätoimistoilta. Olet työssä joten saatat saada RAY:n rahoittamasta Takuu-Säätiöstä pienikorkoisen lainan jolla velkasi maksetaan ja maksat tätä sitten, halvempaa huomattavasti kun korkojen kasvu em. paikoista. Velkajärjestely on eri asia, siinä käräjäoikeus päättää pääsetkö velkajärjestelyyn vaikka esim. perintätoimistot vastustaisivat. Jos olet rehellisellä asialla ja kerrot totuuden velkaantumisestasi kyllä voit saada apua! Eritoten on hyvä että työpaikka on! Kuule nyt et jää tuleen makaamaan vaan soita välittömästi kotipaikkasi velkaneuvojalle. Tsemppiä sulle!

• Korjausta.....

Takuu-Säätiö ei myönnä sitä lainaa vaan ainoastaan takaa lainan maksimissaan 34.000 euroon asti mikä haetaan pankista.

• voimia

itse menin velkaneuvojalle,koska ulosoton jälkeen käteen jäävä raha oli tosi pieni.Enkä kadu. Olisi pitänyt tehdä se päätös jo monta vuotta sitten.
      Kahdeksi vuodeksi menee luottotietosi, mutta se on vähän siihen verrattuna että saat velan maksettua suht. nopeasti verrattuna ulosottoon,jossa maksat vain oikeastaan korkoja ensin ja kauan.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kokemukset velkaneuvonnasta ovat olleet positiivisia. Helpotti puhua omista sotkuistaan täysin puolueettomalle ihmiselle. Esitin tositteet veloista ja velkaneuvoja pyysi saldot kaikilta velkojilta. Tilannetta lähdettiin selvittelemään. Takuu-säätiön lainatakaus ei tullut kysymykseen, koska velkaa enemmän kuin takaus antaa myöten. Sitten yritettiin vapaaehtoista velkajärjestelyä...Se oli yhtä tyhjää velkojien puolelta. Muutamat eivät vastanneet ollenkaan, muutama vastusti ja muutama vaati suurempaa suoritusta, joten ei tullut mitään siitäkään. Lopulta teimme velkajärjestelyhakemuksen käräjäoikeuteen ja sain aloituspäätöksen.

Aikaa ensimmäisestä käynnistä velkaneuvojalla, hakemuksen jättämiseen käräjäoikeuteen kului reilu vuosi. En olisi yksin jaksanut koko prosessia, iso ruusukimppu kunnalliselle velkaneuvonnalle!

• ..vuosi ?

Kestääkö tuo prosessi ensimmäisestä velkaneuvonnassa käynnistä hakemuksen jättämiseen todella vuoden ? Kävin itse viime viikolla ekan kerran neuvonnassa, huomenna menossa uudelleen - teemme käsittääkseni nyt anomuksen vapaaehtoiseen velkajärjestelyyn näin aluksi...Ymmärsinkö oikein että sitä velkojien kommenttia sitten odotellaan kauan, vai miksi homma kestää vuoden ennenkuin saa laitettua hakemuksen käräjäoikeuteen ? Ja kuinka kauan sieltä saa sitten odotella päätöstä ?

• mullakin

varmaan yks 30000.€ velkaa mut en jaksa tressata sitä enkä suosittele sunkaan tressata se on vaan rahaa mä kyl maksan omia velkojani suoraan velkojille ilman ulos ottoa..mahdollisimman isoilla kuukausi erillä maksaa niin velka on nopiaa maksettu pois.. ps.älä tressaa ja voimia sulle ja muille velallisille

• IDIOOTTI.Työtön saa tänä päivänä rahaa alle köyhyysrajan.Revi siitä.Lisäksi tuo lainasi 5000e
      on oikkusumma.Sen lisäksi,jos olet shoppaillut istesi tohon kuseen olet IDIOOTTI.Mitä oikein mariset sinulla on töitä ja pieni laina.
      Toista se obn meikäkäläisellä, 400000e lainaa.
      Revi siitä IDIOOTTI

• dille,,

no onhan se sunkin kiva maksaa tollasta,koko ikä,,ei ole latiakaan velkaa, ei vittu omista pankit mun kamoja, ei ole pakko tehdä edes töitä jos ei huvita,,,elää voi helpomminkin,,,dorkat.

• nolla päätös

susittelen maksamaan velkasi vaan ulosottoon koska alle 5000 euroja ei hyväksytä velkasaneraukseen mitä tohon sosiaali luottoon tulee siinä täytyy olla tulot vähintään 2500 kk sitä ei myönnetä kuin pääkaupunki seudulla mutta onneksi mulla tuli nolla päätös velkasaneurauksessa enään kuusikuukautta jäljelläsitten ottamaan lisää lainaa kun on puhtaat jauhot pussissa

• tyhjäntoimittajia

Itsellä velkaa ulosotossa 50 000e. Velkaneuvoja pyöritteli päätään ja totesi velkasaneeraukseen pääsyn olevan todella vaikeeta. Sosiaalista luottoa saa vain, mikäli velat ei ole ulosotossa, ts. hoidettu hyvin.

Jättäydyin tästä syystä työttömäksi. Saan sossusta vuokran ja peruspäivärahan kelasta. Nettoan 1700e käteen tätä kautta. Lisäksi sossu ostaa tvt ym. välineet, mikäli joku rikkoutuu.

Näin täällä Helsingissä.

• nitkahdus

Hei,

ei sinun tilanteesi toivottomalta kuulosta, varmaan saat apua velkaneuvonnasta.
      Itse varasin ajan Helsingin velkaneuvojalle, sain sen vasta Tammikuuksi. Siihen saakka yritän pitää velkojat 'tyytyväisenä' pitämällä yhteyttä, vain yksi 1300 on ulosotossa, muuten 7000 luottokorttivelkaa ja n. 80 000 velkaa talosta joka myyty tappiolla ja epäonnistuneista busineksistä. Ansaitsen ihan hyvin mutta en tarpeeksi asioiden hoitoon tällä hetkellä (muita ihmisiä liittyy tähän), ja jotenkin olen pärjännyt, mutta nyt tuntuu nitkahtavan. Joten soitin siis velkaneuvontaan ja sain heti rohkaisua.
      Tsemppiä, kyllä se siitä!

• andre

Moi kaikki!olen eronnut ja heti pääsin velkasaneraus!olin 12v naimisissa ja mulla kaks lasta,mutta vaimo oli työtön ja oli mulle este,..Nyt kun eroimme tapahtui ihme,vaimo ei ole enää este,nyt voin olla sanerauksesta,vähän niistä lapsista,kun saa maksa vähän takaisin...näin mulle on neuvottu,ja tehty...nyt pitää olla yksin ja hoita velkani pois ja viellä on 5 vuotta...että raha ratkaise kaikki...jos teillä sama ongelma,niin erotka ja hoittaka velka pois...

• järjestelmän uhri

Perintätoimistoista osa on kylmää bisnestä! Ehdotat laskuja yhteen ja tiettyä summaa, se ei käy. tai vähän pienempää summaa, sekään ei käy. sitten menee oikeuteen, ja kulut nousee. ne kyylää sun maksuvaraa, ja ei anna vaihtoehtoja, tienaavat miljoonia yritykselle vuodessa näin suomessa.
      entäs ne oikeuskulut 200 e per lasku joka tulee postissa, siinä sitten kissaa ja hiirtä leikkii moni ja yrittää epätoivoisesti saada sen 1 kk maksuaikaa.
      sitten ulosottomies kertoo yllättäen, että minimimaksu summa 600 e jotta lainat saa maksettua 3 vuodessa, tai irtaimisto ulosmitataan
      Päätelmä MIHINKÄÄN ei voi luottaa ja ennakoida!!! omia maksujaa, ihmisiä viskotaa kuin palloja, ja hallitus ei tee mitään. Itse olin vakavasti fyysisesti sairas, ja en varmasti ala selittelemään että oma vikani kun velkaannuin. ei voi kukaan kenellekkään toiselle mennä viisastelemaan asioista ennekkuin itse ne kokee. Olette vain järjestelmän ja kylmän rahapelin uhreja !!!!!!!!!! siitä ei pidä masentua, vaan nousta ja näytttää närhen piipp noille . Tehdään uusia lakialoitteita velkaantuneille!!!! ja ei ole oikein että yksi taho joka kerää tietoja luottotietojärjestelmä on niiiin kivikautinen, ei edes oikeusjärjestelmään kuuluva vain yksi yirtys, vaikeuttaa satojen tuhansien ihmiseten elämän siten että laittaaa kaikki samalle viivalle!!!! ihan sama oletko vain velkainen vai murhaaja ja velainen, olet jossain hiton rekisterissä vuosia. JA sitten ei kannatta muuttaam, kun ei saa uutta asuntoa merkinnän vuoksi. velkaneuvontaan soitin vuosien ajan kunnnes kävi mäihä ja sain jonkun ajamaan asiaani, voi helkutti sitä toimintaa, ottakaa hyvät ihmiset vaikka lakimies oikeesti , jos velkaneuvoja vaan haukottelee, ottakaa oikeesti saatte asianne järjestykseen ajoissa, silloin joku neuvotteee teille kulut ja korot yms. Kiltisti maksetaan koko ajan velkoja , ja velkatahot vaan kerää lisää ja lisää rahaa naureskellen partaansa ja kertovansa että maksa näin ja näin plajon korkoja ja kuluja. tOTUUS ON 10 000 E ON 18 000E. kYSYNPÄS VAAN ETTÄ maksaisiko joku pankkilainalleen tollasia kuluja muutamassa kuukaudessa? Kannatan silti että niitä maksaa, kirjaa kaikki ja lopulta ne on pois, mutta EHDOTTOMASTI velkajärjestely tms hakemus myös.
      Vatio on niin pihalla velkaisten elämässä, kun itse istuvat rahakasan päällä että saa vääntää sinne ehdotuksia rautalangasta. ei siis sitä että ei tarvitse maksaa, vaan että maksetaan aina tietty kk erä, ja kulujen nousu loppuisi siihen paikkaan, jolloin se helkutin perintätoimisto ja oikeuslaitos ei rikastu enemppää ja ENNENKAIKKEA ihmisen elämänlaatu muuttuu sellaiseksi että hän jaksaa, haluaa ja pystyy henkisesti ja fyysisesti taas töihin , harrastuksiin ja stresittömään elämään,ilman että saa lukea elän 50 e kk, myyn kirppiksellä kaikkea, se ihminen on silloin vuosikausia tilanteessa jossa elää kädestä suuhun, kun hänelle ja yhteiskunnalle olisi parempi että kk raha vaikka 300 e ja hän menee taas töihin.
      Ja hei nyt eteenpäin elämässä kaikki, ei se ole kuin rahaa, ja sehän selvitetään! ;-)

• ......--

Äläs sano, on tehty 30, 50, 65 euron sopimuksia.

• velaton ekselisti

Hyvä neuvo vakavaan masenukseen on jus tuo, että velkaanutaan tavalla tai toisella monta tonnia, jota sit puretaan terapian omaisesti 3 vuotta ja ollaan luottokelvottomana toiset kolme vuotta, jonka jälkeen vuoden tauon jälkeen hoito aletaan uudelleen koska ollaan opittu miten velkaa otetaan ja miten siitä selvitään

• Jos et pärjää

Höpö höpö olet saanut velkaa eli rahaa tai muita hyödykkeitä joita ei
      työttömällä ole, vaikka nyt jää rahaa vähemmnä kuin työttömällä on
      velan otto ja sillä saatu tavarat oma valintasi. Noin pienen summan pistää 6 kuukaudessa jopa työtön,en ymmärrä miksi näet tuon kaiken vain synkkänä ja mahdottomuutena kun sen halusit noin niin näe se myös mahdollisuutena.
      Voithan myydä ja vielä paremmin vaihtaa ostamiasi hyödykkeitä vaikkapa vaihtaa auton halvempaa.

Miksi otit velkaa jos, et kestä seurauksia? Kyllä mullakin velkaa on
      ja jos ja kun jotain käy niin ne kärsitään itse eikä märistä
      kohtuuttomuudesta. Kohtuutonta olis jos et joutuis maksamaan takasin ja puolestani velanantaja saisi vetää täysin kuivaksi tilini. Olet kohtuuton kun nillität nyt siitä vaikka sait kaieken minkä halusit.

En ole koskaa velkaneuvojan apua tarvinnut vaikkakin sellaisella
      kerran käynyt, mutta varmaan turha sanoa, että aloita säästäminen ja lopeta tuhlaaminen?Näin velkaneuvoja sinulle Turussakin sanoo, että maksa velat.
      Mutta kuten sanottu älä nyt möksötä, että kui mää ja miks aina mää,
      vaan otit velkee ja nyt ne maksetaan pois, niin voidaan ottaa uutta.
      Tämä on asian tila nyt vuoden päästä asia on toisin.
      Teet täysin mitättömästä summasta ja asiasta numeroa.

• Tämmöinen tapaus

itsellä kesti puolivuotta, siitä kun menenin eka kerran velkaneuvojan luona käymään, kun velkajärjestely alkoi. Velkaa oli 60 tuhatta e. Hei Hei enää ei oo kuin neljäkuukautta kitumista niin velat kuitattu:-) Suosittelen velkajärjestelyä, ainut tapa päästä veloista veks.

• 13+13

Mielenkiintoista,että tämä saitti sensuroi kirosanat,mutta ei idioottihuijareita,perkele.

• 13+13

Like I wrote.Huoh.

• elä ja anna elää

Ottakaa huomioon , te "kriitikot" , elämässä , voi tulla , esim. sairauksia(syöpä)!!
      Onko silloinkin mentävä "kirkkaan peilin" eteen SYYTTÄMÄÄN itseään , miksi en
      voinut tehdä toisin? Oli työpaikka, oma koti , velkaa , josta selviydyin.
      Nyt on kaikki menneen , talven lunta.
      Päivä kerrallaan , elämän arvot , voi joskus muuttua , itse kelläkin!
      Miksi suomalaiset katsoo asioita " , syyttäen , solvaten... ym. Joskus tullaan
      päätepysäkille, siinä vaiheessa , on materiaali täysin merkityksetön...
      ei niitä hautaan viedä!
      Eletään ja annetaan , toisillekin ilmatilaa.
      Herrat , ne vasta "kavaltaa" ... Mites "Nalle" Poju teki , muutti ruottiin , pakoon veroja.
      Asuu , kaikesta huolimatta suomessa , toisen nimissä olevassa luxus "poterossaan",
      ja nauraa p..n naurun Finska väestölle!!!!

• Narun jatkoksi

Niin ja entäs jos on työkyvytön, velkaa 80000e, mistään et saa apua, kun ei ole töissä :( Mitä tässä voi tehdä? Kerran ollut aikoinaan velkajärjestelyssä, joten sitä ei enää saa- kun on käsittääkseni kertaluontoinen apu.

En ryyppää enkä pelaa, en edes matkaile koskaan missään, koska olen paniikkihäiriöinen. Elän erittäin yksinkertaisesti. Velkaa on otettu elämiseen (lääkkeet, ruoka, vuokra, äidin auttaminen) pikavipeillä, mutta nyt se on loppu. Kunta ei ole koskaan auttanut, kun pienet rahat eivät ole riittäneet elämiseen. .On sanottu vain,että muuta pois.

• säästäväinen

Velkaantuminen voi johtua monestakin eri syystä
      Itselläni on tilanne mieheni on pitkään ollut ilman tuloja. Kun talous on rakennettu kahden tuloihin on selvä että rahat ei enää riitä
      Mutta ketään ei pidä syyllistää. tilanne voi tulla kelle tahansa
      Sairaus ero työttömyys.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe