Venäjä tarvitsee sodan.

Raakaöljyn hinta on pudonnut 68 dollariin eli alle puoleen heinäkuisesta huipustaan ja laskee edelleen. Raakaöljyn ja muun energian viennistä pääosan kansantuloaan saava Venäjä on vaikeuksissa: miljoona-armeija maksaa rutosti rahaa. Jos ei rahaa ole, armeija käy piankin levottomaksi; jäljet pelottavat.

On helppo ennustaa, että Venäjä aloittaa uuden sodan jollakin kulmalla pitkiä rajojaan. Kriisi on varmin tapa kääntää öljyn hinta taas jyrkkään nousuun.

Avoinna on enää kysymys missä konflikti aloitetaan. Valtaosa Venäjän länsinaapureista on Nato-maita joiden kimppuun se ei uskalla käydä. Suuri itäinen naapuri (Kiina) on liian vahva.

Seuratkaamme Venäjän käyttäytymistä ja kannanottoja sodan aloittamisen tarpeen kannalta; suunta ilmenee ehkä piankin.

5

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole Yhdysvaltain tapoja

      onneksi. Venäjä on kaikin puolin kunnossa toisin kuin Usa joka aloittaa sotia silloin kun on kunnossa kuin silloinkin kun ei sitä ole kuten nykyään.

    • Norjakin

      tarvitsee sodan, koska sen öljy on vielä halvempaa(taitaa olla huonomaakin) Norjalla ei ole sellaisia luonnonvaroja kuin Venäjällä, joten kaivauduppa koloosi, odottelemaan norskien hyökkäystä.

    • Naurajasi.

      Venäjä ei todellakaan aloita sotaa, sillä öljyn hinnan lasku on vain väliaikainen ilmiö ja sen hinta tulee ennen pitkää öljyn yhä vähetessä vain nousemaan. Nyky Venäjä ei ole aloittanut yhtään sotaa, eikä ala jatkossakaan matkia Yhdysvaltoja, jonka on aivan pakko ryöstää öljyä mm. Irakista.

    • Lahtari Ari

      Samaa muuten itsekkin olen pohdiskellut, ja olen ollut isänmaallisena suomalaisena huolissaan juuri oman maamme tilasta, tai suojaamattomuudesta -liittoutumattomuudesta...

      Jos öljyn hinta vielä laskee entiseään, niin skenaariosi toteutuu takuulla, ja varsinkin siksi kun naapurimme on diktatuuri, jonka päämies on stalinisti ja ent. KGB eversti...

    • Tuo oli erittäin osuva arvio sinulta Sologdin!

      Ties vaikka elokuinen hyökkäys Georgian kinmppuun johtui tuosta samasta syystä, mutta se meni mönkään, kun länsimaat eivät lentäneetkään Venäjän asettamaan miinaan!

      Meillä Natoon kuulumattomilla suomalaisilla on todellista syytä huoleen, koska maahamme virtaa jatkuvasti lisää noita "äkkirikastuneita" venäläisiä, jotka saattavat jonakin päivänä yllättäen todeta, että me suomalaiset "sorramme" heitä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe