Raakaöljyn hinta on pudonnut 68 dollariin eli alle puoleen heinäkuisesta huipustaan ja laskee edelleen. Raakaöljyn ja muun energian viennistä pääosan kansantuloaan saava Venäjä on vaikeuksissa: miljoona-armeija maksaa rutosti rahaa. Jos ei rahaa ole, armeija käy piankin levottomaksi; jäljet pelottavat.
On helppo ennustaa, että Venäjä aloittaa uuden sodan jollakin kulmalla pitkiä rajojaan. Kriisi on varmin tapa kääntää öljyn hinta taas jyrkkään nousuun.
Avoinna on enää kysymys missä konflikti aloitetaan. Valtaosa Venäjän länsinaapureista on Nato-maita joiden kimppuun se ei uskalla käydä. Suuri itäinen naapuri (Kiina) on liian vahva.
Seuratkaamme Venäjän käyttäytymistä ja kannanottoja sodan aloittamisen tarpeen kannalta; suunta ilmenee ehkä piankin.
Venäjä tarvitsee sodan.
5
294
Vastaukset
- ole Yhdysvaltain tapoja
onneksi. Venäjä on kaikin puolin kunnossa toisin kuin Usa joka aloittaa sotia silloin kun on kunnossa kuin silloinkin kun ei sitä ole kuten nykyään.
- Norjakin
tarvitsee sodan, koska sen öljy on vielä halvempaa(taitaa olla huonomaakin) Norjalla ei ole sellaisia luonnonvaroja kuin Venäjällä, joten kaivauduppa koloosi, odottelemaan norskien hyökkäystä.
- Naurajasi.
Venäjä ei todellakaan aloita sotaa, sillä öljyn hinnan lasku on vain väliaikainen ilmiö ja sen hinta tulee ennen pitkää öljyn yhä vähetessä vain nousemaan. Nyky Venäjä ei ole aloittanut yhtään sotaa, eikä ala jatkossakaan matkia Yhdysvaltoja, jonka on aivan pakko ryöstää öljyä mm. Irakista.
- Lahtari Ari
Samaa muuten itsekkin olen pohdiskellut, ja olen ollut isänmaallisena suomalaisena huolissaan juuri oman maamme tilasta, tai suojaamattomuudesta -liittoutumattomuudesta...
Jos öljyn hinta vielä laskee entiseään, niin skenaariosi toteutuu takuulla, ja varsinkin siksi kun naapurimme on diktatuuri, jonka päämies on stalinisti ja ent. KGB eversti... Tuo oli erittäin osuva arvio sinulta Sologdin!
Ties vaikka elokuinen hyökkäys Georgian kinmppuun johtui tuosta samasta syystä, mutta se meni mönkään, kun länsimaat eivät lentäneetkään Venäjän asettamaan miinaan!
Meillä Natoon kuulumattomilla suomalaisilla on todellista syytä huoleen, koska maahamme virtaa jatkuvasti lisää noita "äkkirikastuneita" venäläisiä, jotka saattavat jonakin päivänä yllättäen todeta, että me suomalaiset "sorramme" heitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450