Tänä aikana täällä Suomen maassa useat uskovaiset kulkevat jaetulla omallatunnolla.
Tällaiset, joissa ihminen on moniltaosin kiintynyt maailmaan, eivät tule perimään taivaan valtakuntaa, kuten sanassa sanotaan.
Et voi palvella kahta herraa! Valittavanasi on kaksi tietä. Toinen tie vie perille taivaaseen, mutta voi voi ne onnettomat, jotka sillä toisella tiellä ovat. Se tie vie tulijärveen. Ikuinen itku ja hammastenkiristys!
Olen huolissani tämän ajan ilmiöstä, kuinka monet uskovaiset ovat omaksuneet paljon maailmallisia tapoja. Porukoissa on saattanut nousta jotkin asiat sallituksi, vastoin seurakunnan yhteisiä neuvoja. Esimerkkejä ovat mm. ehkäisy, viihde, sopimattomat sanat ja tietynlainen sekahenkisyys.
Tarvitaan kohta taas toimenpiteitä, jolla saataisiin puhdistettua seurakunta. Muuten voi käydä pahimmillaan, että koko seurakunta joutuu eksyksiin. Puhdistavia toimenpiteitä todella tarvitaan, että saadaat joukostamme eroteltua mädät kalat!
Jaetulla omallatunnolla elävät
28
1031
Vastaukset
- Mätä kala
Sehän nöt on sitten ihan sama onko jaetulla omallatunnolla vai ulkona seurakunnasta. Ei kait pitäisi sinun napaa kutittaa. eiköhän ne mädät kalat erotu sitten viimeisellä tuomiolla.
- Uskovainen isä
Mitenkäs sitten sen ehkäisyn kanssa, kun vanhemmat ei pysty ottamaan uutta lasta vastaan?
- hirvas
sitten aloittaa sen puhdistusoperaation heittämällä itse sen ensimmäisen kiven.
Onkos muuten tupakointi maailmallinen tapa, joka hyväskytään VL-lahkossa?- Ugrendius
(olen aiheen aloittaja)
Mitä maailmallisuutta tupakoinnissa on?
Yhtäpaljon siinä on maailmallisuutta, kuin esimerkiksi karkeissa, junalla matkustamisessa ja lyijykynien hankkimisessa, eli ei mitään.
Mutta tupakointi on tyhmä tapa, enkä kannata sitä millään muotoa vaikkei se synti olekkaan. - hirvas
Ugrendius kirjoitti:
(olen aiheen aloittaja)
Mitä maailmallisuutta tupakoinnissa on?
Yhtäpaljon siinä on maailmallisuutta, kuin esimerkiksi karkeissa, junalla matkustamisessa ja lyijykynien hankkimisessa, eli ei mitään.
Mutta tupakointi on tyhmä tapa, enkä kannata sitä millään muotoa vaikkei se synti olekkaan.Jeesuksen tuprutelleen tupakkaa ja sitäpaitsi ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli. Eipä taida PH ja savu sopia samaan temppeliin..?
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Että valikoituja näyttävät olevan VL-lahkon hengelliset käsitykset. - Onpiko
hirvas kirjoitti:
Jeesuksen tuprutelleen tupakkaa ja sitäpaitsi ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli. Eipä taida PH ja savu sopia samaan temppeliin..?
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Että valikoituja näyttävät olevan VL-lahkon hengelliset käsitykset.Onko sauhuttelu Jumalan temppelin turmelemista? Missäs kohtaa Raamattua niin sanotaan?
- Profetioissa
Viimeisinä aikoina monet väsyvät ja luopuvat. Se tavallaan kuuluu niin ollakin. Raamatussa on esimerkkivertaus tyhmistä ja viisaista neitseistä.
Surullista mutta totta.- Ugrendius
monet vain eivät halua uskoa tätä. Haluavat vain uskoa, että kaikki perivät taivaan.
- paha tapa
Unohdit tarkoituksella tupakoinnin mailmallisista tavoista. Kumpi sinun mielestäsi menee ennemmin taivaaseen, tupakoinnin suosijat vai tupakoinnin vastustajat
- Kempelainen
Tänä aikana täällä Suomen maassa useat uskovaiset kulkevat jaetulla omallatunnolla.
Tällaiset, joissa ihminen on moniltaosin kiintynyt maailmaan, eivät tule perimään taivaan valtakuntaa, kuten sanassa sanotaan. ** Kyllä puhut asiaa. Jaetulla omallatunnolla varustetut ihmiset ovat vaarassa luisua harhaan. Suurimmalla osalla omatunto on seurakunta Äidin. Silloin se on kollektiivi, eikä pelasta ihmistä. Olet aiheesta huolissaan.
Et voi palvella kahta herraa! ** Olet oikeassa Ensimmäinen on Jeesus Kristus, Vapahdamme. Joillakin ihmisellä on todella taipumus pitää kiinni seurakunnasta niin, että se pelastaa. ja ilman sitä joutuu kadotukseen. Tosi harmillista, ihmisiä menee helvetin tuleen?? Vai mitä.
Valittavanasi on kaksi tietä.** Juuri näin, ensimmäinen on Kristus, ja toinen on toinen, Voi heitä jotka seuraa jotain lahkoa, ei hyvältä näytä.
Toinen tie vie perille taivaaseen,** Tunnet hyvin Raamattua, vaikka ei ole mitään kirjoja, eikä jakeita, mutta muistat hyvin saarnamiesten puheet.
mutta voi voi ne onnettomat, jotka sillä toisella tiellä ovat. Se tie vie tulijärveen. Ikuinen itku ja hammastenkiristys! ** Näin niille käy, jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä, eivätkä tunnusta Jeesusta Herraksi. Sääliksi käy.
Olen huolissani tämän ajan ilmiöstä, kuinka monet uskovaiset ovat omaksuneet paljon maailmallisia tapoja. Porukoissa on saattanut nousta jotkin asiat sallituksi, ** Joo, kuten tupakan himo, ja himo naida aina vaimo paksuksi, että lopulta kuolee.. Se on tosissaan kamalaa. Olet oikeassa.
vastoin seurakunnan yhteisiä neuvoja.** Niin se oli sekin, jotkut jakavat sen omantunnon seurakunnan tai lahkon omaantuntoon, Voi rassukkoja niitä.
Esimerkkejä ovat mm. ehkäisy, viihde, sopimattomat sanat ja tietynlainen sekahenkisyys.** Kyllä. Tosi Jumallista ja elämää Kristuksessa. Ajattele, jos joku ei ehkäise, ja vaimo ei kestäisi raskautta, voi sitä miestä, piru hänet perikööt,, Puhut veli asiaa. Vielä jos viihtyy siinä kondomin kanssa, rangaistava oli sellaista, se pitää vain painaa ja nousta pois. Olet todella asiantuntia. Hyvää jatkoa, jos omasi ei riitä. Vielä ne sopimattomat sanat??? Voi niitä ja sekahenkisyys, joku saarnaaja kerran sanoi, ettei TV laitteena ole synti vaan katselu,,, ei varmaan ole oikein uskomassa. Onneksi se kuoli kaukosyöpään.
Tarvitaan kohta taas toimenpiteitä, jolla saataisiin puhdistettua seurakunta. ** Ilman muuta, Hoitokokoukset pyttyyn ja nyt meillä on jo järeämmät aseet, heti hirteen, jos ei polta tai kotoa löytyy kondomi. Ei sellaiselle sääliä. Tätä olemamme odottaneet, että joku avaa tämän solmun. Hallelujaa.
Muuten voi käydä pahimmillaan, että koko seurakunta joutuu eksyksiin.** Joo, vaikka Aimo ja Olli. Ajattele, jospa vaikka Olli hankkisi c- duurin blues huuliharpun, ( n. 30€ ) ja Aimo Triangelin lähes 70€, siinä menee kolehtirahat kun Kankkulan kaivoon. Paha juttu.
Puhdistavia toimenpiteitä todella tarvitaan, että saadaan joukostamme eroteltua mädät kalat!** Oletko ajatellut katiskaa. Kaverini sai kerran ( Tampereella ) niin suuren kalan, että se mahtui oleen katiskassa vaan istuallaan. Oli ollut toisi iso. Vissiin hauki. Mutta siellä oli ollut yksi mätä kala takareunassa, niillä ne saat erilleen.
Onnea ja menestystä, kyllä sinä sen jotenkin järjestät. - uhkailee?
Hoitomiehen uhittelua... Oletko pakkulan kaveri?
- erittäin hyvä.
Nämä lukijat ei vaan ymmmärtäneet sitä oikein, valitettavasti.
- paikallaan!
erittäin hyvä. kirjoitti:
Nämä lukijat ei vaan ymmmärtäneet sitä oikein, valitettavasti.
Miten muuten saamme alamaiset kuriin ja SRK:n nuhteeseen?
- Seurakuntaäiti
>>>Muuten voi käydä pahimmillaan, että koko
>>>seurakunta joutuu eksyksiin.
Sinäpä sen sanoit (erästä kuuluisaa henkilöä lainatakseni). Onko koskaan käynyt mielessä, että se seurakunta on voinut joutua eksyksiin tässä asiassa jo kauan sitten? Minusta tuntuu, että tällaista harhautumista on aika vaikea SRK:n lähteä muuttamaan. Meillähän ollaan oltu aina sitä mieltä, että "Maailma muuttuu, mutta Jumalan sana pysyy muuttumattomana".
Se olisi kyllä varmasti järkytys monelle, jos osoittautuisi, että tässä on joukolla harhailtu jo kymmeniä vuosia. - Aikakirja
Pimeyden henkien tuotetta tuollaiset puheet omasta tunnosta. Jokaisella on se omatuntonsa, jota JUMALA sanasa kautta Pyhän Hengen välityksellä neuvoo opetta johduttaa ja vahvistaa uskossa Kristukseen.
Jos joku menee luovuttamaan omantuntonsa kaiken maailman hengelliseten kolpötöörien haltuun,
- vähäisessäkään määrin -, niin metsässä on ja
pysyy.
Ap. t. 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
Ap. t. 20:30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, ...
... jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Ap. t. 20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
---------------------
*) Ap. t. 20:32 Ja nyt minä uskon teidät...
- Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, ...
- hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa. - Aikakirja
Kristus on JUMALAN elävä sana hän heuvoo ohjaa opettaa ja vahvistaa meitä jokaista HENKILÖKOHTAISESTI Pyhän Hengen välityksellä.
Häneen me uskomme emmekä vahingossakaan saa luottaa mihinkään ihmisten omiintuntoihin.
Ei omiimme, eikä toisten.
Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
- Minä panen lakini heidän mieleensä,
- ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
- ja niin minä olen heidän Jumalansa,
- ja he ovat minun kansani.
Hepr. 8:11
- Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra';
- sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."- Kempelainen
Kristus on JUMALAN elävä sana hän heuvoo ohjaa opettaa ja vahvistaa meitä jokaista HENKILÖKOHTAISESTI Pyhän Hengen välityksellä.
Häneen me uskomme emmekä vahingossakaan saa luottaa mihinkään ihmisten omiintuntoihin. ** Miten sitten oli Abram, kun kuunteli Jumalan ääntä ja taisteli omantuntonsa kanssa, ja pelkäsi vielä tulevasiuutta, mutta HÄN ELI OMANTUNTONSA MUKAAN USKOSSA. 1 Moos >> 15:4Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä."
15:5Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea." Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä."
15:6Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle VANHURKAUDEKSI
Abram eli suurissa kiusaukissa ja kuitenkin totteli omantunnon ääntä, ja se pelasti Hänet.
Ei omiimme, eikä toisten. ** Niin, onko meillä toisten, onko seurakunnan omaatuntoa, vai jäikö se sinulta SRK;Lta perinnöksi.
- Minä panen lakini heidän mieleensä, ** Niin, kenen, Juutalaisten, Hän puhui meille, ei teille.
- ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ** Niin teki meille, siksi me erotamme lain ja evankeliumin ja ilman lakia ei ole evankeliumia.
- ja niin minä olen heidän Jumalansa,** Kenen, meidän!
- ja he ovat minun kansani. ** Tätä ei normaalisti Vl tunnusta. Hallelujaa.
- Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; ** Nyt puhut jo aikaa, jolloin Kristityt on temmattu ylös, ja 144000 diasporassa olevaa, joten ei sovi tähän aikaan.
- sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. ** Juutalaiset, ei VL;t
Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."** Juuri näin, olemme Jumalan silmäterä.
Alat kehittyä veliseni, kunhan tajuaisit jotain vielä Ilmestyskirjastakin. Siinä luvusta 4 eteenpäin, ihan loppuun asti on kirjoitettu vain meille ja tukee kertomiasi asioita. ( 4-15 kokonaan ). - Aikakirja
Kempelainen kirjoitti:
Häneen me uskomme emmekä vahingossakaan saa luottaa mihinkään ihmisten omiintuntoihin. ** Miten sitten oli Abram, kun kuunteli Jumalan ääntä ja taisteli omantuntonsa kanssa, ja pelkäsi vielä tulevasiuutta, mutta HÄN ELI OMANTUNTONSA MUKAAN USKOSSA. 1 Moos >> 15:4Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä."
15:5Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea." Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä."
15:6Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle VANHURKAUDEKSI
Abram eli suurissa kiusaukissa ja kuitenkin totteli omantunnon ääntä, ja se pelasti Hänet.
Ei omiimme, eikä toisten. ** Niin, onko meillä toisten, onko seurakunnan omaatuntoa, vai jäikö se sinulta SRK;Lta perinnöksi.
- Minä panen lakini heidän mieleensä, ** Niin, kenen, Juutalaisten, Hän puhui meille, ei teille.
- ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ** Niin teki meille, siksi me erotamme lain ja evankeliumin ja ilman lakia ei ole evankeliumia.
- ja niin minä olen heidän Jumalansa,** Kenen, meidän!
- ja he ovat minun kansani. ** Tätä ei normaalisti Vl tunnusta. Hallelujaa.
- Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; ** Nyt puhut jo aikaa, jolloin Kristityt on temmattu ylös, ja 144000 diasporassa olevaa, joten ei sovi tähän aikaan.
- sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. ** Juutalaiset, ei VL;t
Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."** Juuri näin, olemme Jumalan silmäterä.
Alat kehittyä veliseni, kunhan tajuaisit jotain vielä Ilmestyskirjastakin. Siinä luvusta 4 eteenpäin, ihan loppuun asti on kirjoitettu vain meille ja tukee kertomiasi asioita. ( 4-15 kokonaan ).Vastaan otsikon kysymykseeni: Ei se ole veliseni.
Jumala kirkastaa minulle sanastaan Pyhän Henkensä kautta sen, mitä HÄN tahtoo kirkastaa, sinun selityksillesi minä en anna mitään arvoa.
Huomaa että Jeesuksen murhaajat ovat olleet varsin usein parhaita kristittyjä, fariseuksia. Jumala ilmoittaa totuutensä Pyhän Henkensä kautta, - sille kenelle HÄN tahtoo ilmoittaa.
Juutalaista(kin) suurin osa on tietääkseni edelleen ei- messiaanisia, vaikka inkarnaatiosta on kulunut yli 2000 vuotta.
Helvetissä tulee näin ollen olemaan varovastikin arvioiden tuhansia miljoonia juutalaisia. Miljoona (X) kertaa enemmän, kuin taivaassa. - Aikakirja
Devoit kirjoitti:
Et taida ollakaan vl?
Hengellinen kotini on luterilaisuus ja esikoislestadiolaisuus.
- Kempelainen
Aikakirja kirjoitti:
Vastaan otsikon kysymykseeni: Ei se ole veliseni.
Jumala kirkastaa minulle sanastaan Pyhän Henkensä kautta sen, mitä HÄN tahtoo kirkastaa, sinun selityksillesi minä en anna mitään arvoa.
Huomaa että Jeesuksen murhaajat ovat olleet varsin usein parhaita kristittyjä, fariseuksia. Jumala ilmoittaa totuutensä Pyhän Henkensä kautta, - sille kenelle HÄN tahtoo ilmoittaa.
Juutalaista(kin) suurin osa on tietääkseni edelleen ei- messiaanisia, vaikka inkarnaatiosta on kulunut yli 2000 vuotta.
Helvetissä tulee näin ollen olemaan varovastikin arvioiden tuhansia miljoonia juutalaisia. Miljoona (X) kertaa enemmän, kuin taivaassa.antiseministi.
Jumala kirkastaa minulle sanastaan Pyhän Henkensä kautta sen, mitä HÄN tahtoo kirkastaa, sinun selityksillesi minä en anna mitään arvoa. ** elätkö tunteessa, ettei mielipiteeni ole Pyhästä Hengestä?? Onko Henki vain sinun infossasi, oletko uudestisyntynyt Kristitty?
Huomaa että Jeesuksen murhaajat ovat olleet varsin usein parhaita kristittyjä, fariseuksia. Jumala ilmoittaa totuutensä Pyhän Henkensä kautta, - sille kenelle HÄN tahtoo ilmoittaa. ** Tarkoitatko Roomalaisia, He Jeesuksen ristiin naulitsivat, ei juutalaiset..
Juutalaista(kin) suurin osa on tietääkseni edelleen ei- messiaanisia, vaikka inkarnaatiosta on kulunut yli 2000 vuotta. ** Israelissa asuvista kyllä, muutama sata, mutta siellä on vain ´kaksi Heimoa, kymmenen, tai oikeasti 11 elää diasporassa, ja siellä Kristus kyllä elää. Mutta Sana sanoo > ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Aikakirja kirjoitti:
Hengellinen kotini on luterilaisuus ja esikoislestadiolaisuus.
Mistähän minulle tuo väärinkäsitys tuli..
- Vl:thän juuri
Devoit kirjoitti:
Et taida ollakaan vl?
eivät kuuntele omaatuntoaan, vaan seurakunnan sanelemaa yhteistuntoa. Hehän sanovat, ettei ihminen saa luottaa omaantuntoonsa, koska se voi erehtyä, vaan täytyy kuunnella seurakuntaa, jonka kautta Pyhä Henki puhuu.
- Aikakirja
Kempelainen kirjoitti:
antiseministi.
Jumala kirkastaa minulle sanastaan Pyhän Henkensä kautta sen, mitä HÄN tahtoo kirkastaa, sinun selityksillesi minä en anna mitään arvoa. ** elätkö tunteessa, ettei mielipiteeni ole Pyhästä Hengestä?? Onko Henki vain sinun infossasi, oletko uudestisyntynyt Kristitty?
Huomaa että Jeesuksen murhaajat ovat olleet varsin usein parhaita kristittyjä, fariseuksia. Jumala ilmoittaa totuutensä Pyhän Henkensä kautta, - sille kenelle HÄN tahtoo ilmoittaa. ** Tarkoitatko Roomalaisia, He Jeesuksen ristiin naulitsivat, ei juutalaiset..
Juutalaista(kin) suurin osa on tietääkseni edelleen ei- messiaanisia, vaikka inkarnaatiosta on kulunut yli 2000 vuotta. ** Israelissa asuvista kyllä, muutama sata, mutta siellä on vain ´kaksi Heimoa, kymmenen, tai oikeasti 11 elää diasporassa, ja siellä Kristus kyllä elää. Mutta Sana sanoo > ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.En ole vl, olisit voinut tarkistaa sen tästäkin avauksesta. En ole myöskään antisemitisti, se on käynyt ilmi monista kirjoituksistani. Juutalainen kansalaisuus ei pelasta ketään, valitettavasti, sen voit tarkistaa Raamatusta.
Room. 2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29 vaan se on juutalainen,
joka sisällisesti on juutalainen,
ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Room. 3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
Room. 3:2 Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.
Room. 3:3 Mutta kuinka?
Jos jotkut ovat olleet epäuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä?
Room. 3:4 Pois se!
Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään."
Room. 3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme?
Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
Room. 3:6 Pois se!
Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
Room. 3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Room. 3:9 Miten siis on?
Olemmeko me parempia?
Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on:
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
Room. 3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
Room. 3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
Room. 3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
Room. 3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
Room. 3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
---------
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,...
... on ilmoitettu ilman lakia,
*) Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;...
... sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden
- hänen armostaan
- sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,...
... sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
- lyyleri
meitä ihan jokkaista, että : "Valvokaa ja taas minä sanon, valvokaa!...Sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä, jona Kristus tulee toisen kerran..!"
- taivaaseen
pääsyyn. Näinhän raamatttuun on kirjoitettu.
- jaetulla mielellä olevat pois?
Uskon, että joukossamme kulkee eri tavoin ajattelevia ihmisiä. Minä näen tärkeänä, että uskossaan horjuvia houkutellaan seuroihin ja hyväksytään heidän läsnäolonsa ja rohkaistaan heitä. Jeesuskin tekisi niin, jos eläisi nyt meidän seurassamme!
- Olen haistanut pilantuneen
kalan hajun sieraimissani. Olenkin itse mätä kala, jonka haju saastuttaa jo koko naapuruston.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7053799Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002818Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211791Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771672Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531651- 821613
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3801594Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101530- 281399
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901323