Brodeeraus- kannattaako???

Ompelija näpertäjä

Mahtaisiko kannattaa elannon antajana? Konekauppiaat mainostavat, että sillä tehdään kovaa tiliä? Onko kokemusta kellään? Jos ostais ensin ohjelman, jolla ne kuvat tekee (eli opettelis hommaa) ja vaikka liisais koneen, jolla sitten kotona brodeerais. Kuulostako ihan utopialta vai jatkanko palkollisena niska limassa ompelukoneen takana? Onko noihin kauppiaisiin uskominen vai myyvätkö vain tuotteitaan?

6

3688

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaa ovat tekemässä ne

kauppiaat kanssasi. En tiedä millaista konetta, mitä sillä voi tehdä ja paljonko tai edes mitä se maksaa. Näillä tiedoilla sanoisin että jätä väliin ja jatka palkollisena siellä koneen takana - ansatset huomattavasti paremmin ja helpommin kuin tuon alan yrittäjänä.

• pokopopk

No laskeppa montako brodeerausta tarvitset haluamasi tulon saamiseen, vähennettynä kuluilla mm. koneen leasing, ohjelma, työtilan vuokra, YEL, muut vakuutukset, sähkö, materiaalikulut, puhelinkulut, markkinointikulut. Huomioi vielä että lisäät työsi päälle 22% ALVia.

• myyntipuheita

Nyt täytyy kyllä sanoa, että enpäusko lyövän tiliä brodeeraus. Tiedön kyllä että brodeerauksilla voi pyytää suhteellisen paljon, mutta mietippä relistisesti. Kuinka monta ihmistä tunnet jotka edes kerran elämässään brodeeraavat jotain? Minä tunnen yhden joka on alalla toimiva. Muut tavan tallaajat eivät moista tarvitse tai osaa edes kaivata.
      En usko että asiakkaita riittäisi niin paljon että saisit edes koneen hintaa pois ihan heti. Ei vakuuta ainakaan minua. Ota vielä huomioon että vaikka kone itsessään on jo sairaan kallis, niin jokainen kuvio erikseen maksaa maltaita. Myyntimiehien puheita, usko pois!

SItä paitsi, palkollisena on hyvä ja turvallinen olla.

• Muutamatmerkittilannut

Piti saada 25 kpl pieniä brodeerattuja merkkejä.
        Soitin monta suomalaista firmaa läpi ja hinta olisi ollut noin 9-11euroa/merkki. Tallinnasta löytyi firma joka teki samat merkit 1.50e/kpl, toimitusaika oli 5 päivää ja suomenkielellä pärjäsi.

• firman nimeä
        Muutamatmerkittilannut kirjoitti:

Piti saada 25 kpl pieniä brodeerattuja merkkejä.
        Soitin monta suomalaista firmaa läpi ja hinta olisi ollut noin 9-11euroa/merkki. Tallinnasta löytyi firma joka teki samat merkit 1.50e/kpl, toimitusaika oli 5 päivää ja suomenkielellä pärjäsi.

kun pitäisi brodeerata parin asiakkaan tuotteet, nykyinen tekijä maksaa hunajaa...

• SoleCon

Pidä pää kylmänä ja tee ensin pieni kilpailijakartoitus, ellet ole jo tehnyt: Aloita vaikkapa googlettamalla sana brodeeraus. Löydät yrityksiä, jotka sitä tekevät. Katso sekä Adwordsin mainoslinkit että muut sivut, mutta keskity erityisesti tätä tekevien firmojen sivuihin.
      Ota selville niiden hintoja, toimitusaikoja jne. ja mieti mitä itse tekisit toisin ja paremmin kuin kilpailijasi. Katso ytj-tietopalvelusta (www.ytj.fi / tietopalvelu) firmojen tietoja. Googleta kilpailijoiden nimet ja katso mitä löydät. Missä kilpailijasi myyvät palvelujaan? Missä Sinä voisit myydä? Keksitkö myydä jossain missä kilpailijasi eivät? Entä kenelle markkinoit palvelujasi? Voitko tehostaa myyntiäsi tuotteistamalla? (Googleta myös sana ”tuotteistaminen”).
      Palkollisesta yrittäjäksi siirtymisessä voi joidenkin oppien mukaan nyrkkisääntönä pitää, että tulojen olisi pakollisten maksujen jälkeen oltava n. 20 % korkeammat kuin palkollisena. Siksi ensimmäinen virhe, jonka voisit tehdä, olisi lankeaminen houkutukseen myydä halvemmalla kuin kilpailijasi. Voit myydä jopa reilusti kalliimmalla kuin kilpailijasi, jos pystyt vakuuttamaan asiakkaasi laadusta ja olemaan sanasi mittainen.
      Sinun on siis otettava huomioon jo nuo aikaisemmissa viesteissä mainitut kulut, myös alv vaikka se on yritykselle läpikulkuerä, arvonlisäverollinen hinta on se, joka kuluttaja-asiakkaasi on oltava valmis maksamaan.
      Vaikka päätyisit melko korkeaankin hintaan, joka Sinun olisi työstäsi pyydettävä, älä vielä säikähdä, vaan silloin joudut vain miettimään missä, milloin ja kenelle markkinoit. Eräs villapaitojen tekijä päätyi siihen, että kannattava myyntihinta olisi nelinumeroinen määrä euroja – kuka ostaisi marketista tai kirpputorilta sen hintaisen villapaidan? Henkilö kuitenkin elää niillä, koska hän myy niitä siellä missä liikkuu maksukykyisiä asiakkaita: sopivasti valittujen tapahtumien yhteydessä.
      Laske pelotta kustannukset ja tarvitsemasi tuotto. Apuna voit käyttää vaikka jotain konsulttifirmaa, joka auttaa Sinua myös suunnittelemaan markkinoinnin. Mutta konsultit veloittavat kohtuullisen hyvin, joten jo ennen sitä Sinun on syytä miettiä itse erittäin huolellisesti mitä haluat. Käytä ensin paljon aikaa etsimällä tietoa itse – netti on sitä pullollaan. Kun olet jalostanut liikeideaasi tarpeeksi, on aika siirtyä seuraavaan vaiheeseen.
      Uusyrityskeskukset ja te-keskukset neuvovat ilmaiseksi. Ja vielä: toiminimen perustaminen maksaa vain 65 euroa ja voithan ehkä aloittaa sivutoimisena yrittäjänä riippuen miten työnantajasi suhtautuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe