Uusi avaus

Keskustelkaa :)

Itkekää tässä avauksessa mieltä painavista asioista tai itkekää vaikka ilosta.
Katsotaan tuleeko yli 20 viestiä. Tiedä vaikka liekin kuva tulisi viereen. Jeah.

49

1093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmittaa

kun tulee oltua niin vähän kanssakäymisissä naapureitten kanssa. Omat nuoruuskamut on hajautettu etäälle ja työlästä on saada uusia "kunnon" kylämiehiä.

Halu olisi saada, mut vängällä on turha yrittää. Jos ei sytytä, niin on vain tyydyttävä siihen mitä annetaan. En aio kuitenkaan hellittää, vaan jatkan etsimistä...

...kommentoikaa nyt edes jotain :-)

• Avaaja

yksinäisyyteni. Mutta saan siihen välillä vähän huojennusta. Siis, vain vähän.
        Tämäkin ilta meni yksin istuessa melko lailla tietsikan ääressä, mutta tein sentään välillä kotitöitäkin.
        Voi, niin rattoisasti aika kuluisi kun olisi seuraa. Byäääh.

Suren myös sitä, jos en saa elämältä mitään mitä tahtoisin, vaan kaikkea sitä mitä en tahtoisi.

Kuitenkin toive on, kuten jokaisella uskovaisella, että kuoleman jälkeen olisi taivas osana.

• Avaaja

tuohon, että itselläkin tuo ongelma. Että ei ole kylämiehiä ja vängällä ei viitsi alkaa ketään kutsumaan tai minnekään tunkemaan.
        Itse asiassa tässä minunkin asunnon lähellä asuu muutamia uskovaisia, mutta en vain osaa mennä heidän luokseen. En kertakaikkiaan. Ehkä olisi erilaista, jos kenelläkään ei olisi minusta mitään ennakkokäsitystä ja muistoa siitä millainen lapsena olin.
        Ehkä Jumala joskus johdattaa minut täältä pois, muihin maisemiin. :)

• Avaaja
        Avaaja kirjoitti:

tuohon, että itselläkin tuo ongelma. Että ei ole kylämiehiä ja vängällä ei viitsi alkaa ketään kutsumaan tai minnekään tunkemaan.
        Itse asiassa tässä minunkin asunnon lähellä asuu muutamia uskovaisia, mutta en vain osaa mennä heidän luokseen. En kertakaikkiaan. Ehkä olisi erilaista, jos kenelläkään ei olisi minusta mitään ennakkokäsitystä ja muistoa siitä millainen lapsena olin.
        Ehkä Jumala joskus johdattaa minut täältä pois, muihin maisemiin. :)

Näköjään ilmoitukset tulevat näin pätkissä. No, saadaan ehkä se liekin kuva vielä. ;)
        Niin...en tarkoita että "suvaitsisin" mennä vain uskovaisten luokse, mutta tarkoitin sellaisia ihmisiä joita tunnen ihan pitkältä ajalta.

Mulla ei ole oikeastaan ketään muussakaan hengellisyydessä tai hengettömyydessä olevaa tuttavaa/kaveria/ystävää, jonka luokse voisin noin vain mennä.

Sniif.

• Onnellinen vaeltaja
        Avaaja kirjoitti:

Näköjään ilmoitukset tulevat näin pätkissä. No, saadaan ehkä se liekin kuva vielä. ;)
        Niin...en tarkoita että "suvaitsisin" mennä vain uskovaisten luokse, mutta tarkoitin sellaisia ihmisiä joita tunnen ihan pitkältä ajalta.

Mulla ei ole oikeastaan ketään muussakaan hengellisyydessä tai hengettömyydessä olevaa tuttavaa/kaveria/ystävää, jonka luokse voisin noin vain mennä.

Sniif.

Oletko yksinäinen yksinäinen, vai onko sinulla perhettä?

• Avaaja
        Onnellinen vaeltaja kirjoitti:

Oletko yksinäinen yksinäinen, vai onko sinulla perhettä?

yksinäinen yksinäinen. Jumala antanut ristiä kerrakseen.

• Onnellinen vaeltaja
        Avaaja kirjoitti:

Toivon, ettet ole osastasi murheellinen, elämä nimittäin on lahjana annettu, sen jo tiedän ilman sanjakin...

Jos Jumala ei koettelisi meitä, miten me tietäisimme omat rajamme?

Tässä sinulle ihana runo, kirjoittajaa en kyllä muista...

"Hän nurkui ja valitti aina: Ei kenenkään risti näin paina."
        Ja lukemattomat kerrat hän kääntyi puoleen Herran.
        "Ei sovi tää harteille minun, olis Herrani helppo vaihtaa se sinun.
        Uuden kantaisin nöyrällä miellä, enkä nurkuisi tiellä."

Kun hän illalla rukoili jälleen, näki unta hän yöllä tälleen:
        Väsyneenä taakkansa alla, kulki polulla hankalalla.
        Tuli itse Mestari vastaan, vaivoihin vaipuvaa lastaan.

"Minä rukouksesi kuulin", sanoi Mestari hymyhuulin.
        "Tule kanssani ristitarhaan, saat valita ristin parhaan.
        Päivä aikaa on ainoastaan, tule illalla portille vastaan."

Riemu syttyi kulkijan mieleen, heitti taakkansa portin pieleen.
        "Mikä valtava ristien joukko, täynnä tarhan jokainen loukko.
        Nytpä valitsen ristin uuden, tuolla risti on kuuliaisuuden.
        Miten käynee se harteilleni? Ei, ei sovi tää taakakseni."

Entä tuo,jonka kilpi on valta? Kas noin kovin hankalalta
        sekin tuntuu mielestänsä. Ei ole se etsimänsä.
        Näin ristiltä toisen luokse hän aamusta iltaan juoksee.
        Oli vikana mikä mikin, jos kuinka hän sovittikin.

Mikä painoi mihinkin tapaan, yksi olkaan, yksi lapaan.
        Joku karkea hankasi pintaa, eräs liiaksi rasitti rintaa.
        Toivat muutamat selkään vaivan, jotkut käsiä särkivät aivan.

Hän kylpi jo kyynelissään, ei sopivaa ristiä missään.
        Viime säteitään aurinko heitti, pian pimeys seudun peitti.

Tuli samassa Mestari tarhaan: "Joko löysit ristin sä parhaan?"
        "En, Herra, en löytänyt laisin, jospa uuden etsiä saisin."

"Jos sallinet, autan mä vähän. Mitäs sanoisit ristiin tähän?"
        "Oi, Herra, tää helppo on kantaa, jos mulle sen voisit vain antaa,
        ei mistään liikaa se paina, tätä nöyränä kantaisin aina."

Nyt hymyili Mestari jälleen, Hän hiljaa virkahti tälleen:
        "Hyvä, että on sulle se mieleen, sen hylkäsit portin pieleen.
        Sait takaisin ristisi oman, tuon oman niin kelvottoman.
        Se sopii sun harteillesi, se on sun siunauksesi."

Tämä tarina opettaa meitä, usein kulkeissa vaikeita teitä.
        Mietimme mielin haikein: on minun ristini vaikein.
        Tuskin toisella ristiä lainkaan, miksi minä tään taakan sainkaan.
        Jos näin on mielemme milloin, hyvä meidän on muistaa silloin:
        On taakoista ristitarhain, meille oma ristimme parhain.
        Siinä meidän olkamme malli. Siunaukseksi Luoja sen salli."

• nim. harmittellija
        Avaaja kirjoitti:

perheellisellä on ainakin oma puoliso ja ehkä lapsetkin, ja näitten kaa menee kyllä aikansa, mut myös perheelliset tarvitsevat juttuseuraa talon ulkopuolisten kanssa. Mulla on nimittäin jo mukavasti ikää karttunut ja huomaan jälkikasvulla samat pulmat kuin mitä joskus itse on nuoruudessa kamppaillut. Tältäkin osin historia näyttää toistavan itseään ihan luonnostaan.

Sitä jotenkin tuntuu että voisko jotenkin lapsiaan auttaa kavereitten saannissa ja varmasti voisikin jos olisi jo lapsesta kyläilty ahkerasti.
        Mut kaipa se jokin tarkoitus on kun lapsilla ei näytä olevan juuri lainkaan siionista kavereita, vaan maailman kaveruudet näyttävää enempi kiinostavan ja luonnistuvan. Tosin vanhimmalta lapseltani näyttää jo jääneen pois nuo maailmankin kaverit, vain yksi uskovaisen kodin lapsuuskaveri on jäljellä.

• Avaaja
        nim. harmittellija kirjoitti:

perheellisellä on ainakin oma puoliso ja ehkä lapsetkin, ja näitten kaa menee kyllä aikansa, mut myös perheelliset tarvitsevat juttuseuraa talon ulkopuolisten kanssa. Mulla on nimittäin jo mukavasti ikää karttunut ja huomaan jälkikasvulla samat pulmat kuin mitä joskus itse on nuoruudessa kamppaillut. Tältäkin osin historia näyttää toistavan itseään ihan luonnostaan.

Sitä jotenkin tuntuu että voisko jotenkin lapsiaan auttaa kavereitten saannissa ja varmasti voisikin jos olisi jo lapsesta kyläilty ahkerasti.
        Mut kaipa se jokin tarkoitus on kun lapsilla ei näytä olevan juuri lainkaan siionista kavereita, vaan maailman kaveruudet näyttävää enempi kiinostavan ja luonnistuvan. Tosin vanhimmalta lapseltani näyttää jo jääneen pois nuo maailmankin kaverit, vain yksi uskovaisen kodin lapsuuskaveri on jäljellä.

Niin...olen huomannut kyllä omassa ja esim. sisaruksieni elämässä sen, ettei kaverien saanti todellakaan ole ollut eikä edelleenkään ole yksinkertaista. Kaikki eivät ole niin sosiaalisia ja suosittuja. Monesti tuntuu että ihan työstä käy ihmisiin tutustuminen ja kaveruussuhteiden luominen. :O Mutta toisaalta, ei väkisinkään mikään luonnistu. :(

• nim. harmittellija
        Avaaja kirjoitti:

Niin...olen huomannut kyllä omassa ja esim. sisaruksieni elämässä sen, ettei kaverien saanti todellakaan ole ollut eikä edelleenkään ole yksinkertaista. Kaikki eivät ole niin sosiaalisia ja suosittuja. Monesti tuntuu että ihan työstä käy ihmisiin tutustuminen ja kaveruussuhteiden luominen. :O Mutta toisaalta, ei väkisinkään mikään luonnistu. :(

sitä ehken jokainen hakee sukulais-sieluja, joilla olisi samoja koettelemusten taakkoja, silloin voi ymmärtää toista paremmin ja asettua niinkuin samalle viivalle.

Jos tietää joitakin että heillä on ennakkoasenteita ja luuloja itsestä ja suvusta niin jotenkin koko homma lysähtää vähän näyttelemiseksi siinä "roolissa" missä toisen tietää ennakoasteineen olevan. Ainakin itselle näin on, ja menekin ikään kuin "suljetuksi" kun kuulen toisen tuntevan sukulaisiani.

• Avaaja
        nim. harmittellija kirjoitti:

sitä ehken jokainen hakee sukulais-sieluja, joilla olisi samoja koettelemusten taakkoja, silloin voi ymmärtää toista paremmin ja asettua niinkuin samalle viivalle.

Jos tietää joitakin että heillä on ennakkoasenteita ja luuloja itsestä ja suvusta niin jotenkin koko homma lysähtää vähän näyttelemiseksi siinä "roolissa" missä toisen tietää ennakoasteineen olevan. Ainakin itselle näin on, ja menekin ikään kuin "suljetuksi" kun kuulen toisen tuntevan sukulaisiani.

Vastasi aamenta. :)

• lyyleri
        Avaaja kirjoitti:

kun on ihan hiljaista ja saan olla illan yksin, ihan hiljaisuudessa. Luen tai kudon sukkaa...ja kuuntelen itseäni....kelaan menneitä ja suunnittelen vähän tulevaa.Jos on jokin painava ,epämiellyttävä asia, yritän käydä sitä läpi ja suhteuttaa sitä muuhun maailman menoon.mutta joskus vain on itelleenkin jankattava ja käytävä läpi ikäviä asioita...Haluaa toki ottaa opiksi...löytääkö itestään tyyneyttä hyväksymään asiat , joita ei voi muuttaa....

• kukkaan

ei vastannu miun avauksiin tuolla toisessa paikassa, ei vissiin tajunnu kui oon hädissäin! Ahistaa niin kauheesti että käy jo epätoivoset ratkasut mieles! Kaikki piti elämäs olla hyvin ja nyt tää on taas kun pahinta painajaisunta. Miul ei oo kettään missään! Tai silt se ainaki tuntuu. Ystävät pysyy kaukana täst vitsauksesta. Toisaalta on hyvä nyt olla yksin ettei tartte näytellä et hyvin menee.
      Verkon he virittivät minun askelteni tielle, painoivat sieluni maahan...
      Jumalani, sinä hylkäsit meidät, sinä hajotit meidät ja olit vihastunut. Auta meidät ennallemme.
      AAAARGH!

• Avaaja

(Jee, saahaan ehkä vielä se liekin kuva tähän ketjuun. Se on niin cool. :D)

Niin, ymmärrän tuskasi...mullaki on joskus sellaisia kauheita paniikinomaisia tunnetiloja, mut ne pitää vaan elää ja kestää läpi. Monesti illalla jotkut asiat kaatuu päälle, mutta uuden päivän koittaessa ei tunnukaan enää ihan niin pahalta. Harmi kun tunnet olosi nyt niin yksinäiseksi ja onnettomaksi. :( En osaa enempää auttaa, kun en tarkemmin ahdistuksiasi tiedä.

• huutaja*

kadehdin joskus sinkkuja kun ne saa levätä,surffata ja hiljentyä ihan rauhassa sillon kun haluaa eikä tartte huomioida ketään.

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

kadehdin joskus sinkkuja kun ne saa levätä,surffata ja hiljentyä ihan rauhassa sillon kun haluaa eikä tartte huomioida ketään.

On hiljaista ja rauhallista. Tavarat pysyvät paikallaan. Toisaalta on vähän kuollutta. Kukaan ei juttele, ei ota lähelle puhumattakaan mistään pusuista tai sellaisista. Mutta siis hyviä puolia on juuri se rauha, mitä perheellinen varmasti kaipaa. Ymmärrän sen kyllä.
        Olen nimittäin hoitanut sisarusten lapsia ja aika shokeeraavaa on yhtäkkiä kuunnella lasten koviakin huutoja, vastata heidän vaatimuksiinsa, kestää heidän oikkujaan, riehumistaan jne. Sitten kun palaa omaan yksiöönsä, niin ah, mikä rauha. :)

• huutaja*
        huutaja* kirjoitti:

on kestäny jo monta päivää, joskus tää voi kestää viikkojakii. Nyt oli menny pitkään hyvin... luulin et nää ahistukset oli jo ohi! Tulee kauheita syytöksii... tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

on kestäny jo monta päivää, joskus tää voi kestää viikkojakii. Nyt oli menny pitkään hyvin... luulin et nää ahistukset oli jo ohi! Tulee kauheita syytöksii... tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

ketkä syyttää? Netissä vai ihan siellä tojellisessa elämässä?

• huutaja*
        huutaja* kirjoitti:

kahjossa nupissa. Aina ennen oon löytäny jonkun Raamatunpaikan avuksi, nyt en saa otettua mitään vastaan.

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

kahjossa nupissa. Aina ennen oon löytäny jonkun Raamatunpaikan avuksi, nyt en saa otettua mitään vastaan.

No, onpa sitten vaikea tilanne.
        *Kurottaa kättänsä avuksi*
        Niisk. Ei se yllä.

• huutaja*
        huutaja* kirjoitti:

vaan koittaa resetoida ton Raamatun ääres. Se se on ennekin tähän tautiin auttanu.

• Avaaja :D

saada se liekin kuva tähän viestiketjuun. Liekittäkää nyt muutkin. :D :D

• Avaaja

...:D

• Avaaja

Meni vähän lapselliseksi tämä touhu nyt. No, ei piä ottaa liian vakavasti.
        Niin. Tässä sen näkee, kun yksinäinen perheetön on tietokoneen orjana. Nou laif oisko vähän niinku. :)

• huutaja*

liekitäminenon kyl hauskaa!:D!! Oisin nyt vaan kirjottanu jotain viisaanpaa... tällästä hörhöilyy... ois ees jotain ilosta ja rohkasevaa...

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

liekitäminenon kyl hauskaa!:D!! Oisin nyt vaan kirjottanu jotain viisaanpaa... tällästä hörhöilyy... ois ees jotain ilosta ja rohkasevaa...

fiksua ja filmaattista. Ja kun itsel on paha olla, niin ei siinä jaksa säteillä niin hirveästi ympärilleen. Nimim. Kokemusta on

Ps. Liekitys kunniaan! ;)

• Avaaja

Tämä viesti tuo sen liekin!
      Mutta: Lupaan, etten enää vouhkaa siitä liekistä. :D

• lyhentää...

savukkeen pituutta?!?

• Avaaja

Tässä yön alkaessa jotenkin herkistyy muistelemaan menneitä.
        Mä olin kerran ihastunut yhteen tupakoivaan vl mieheen. Fantasiani oli, että olen jossain pimeässä tähtitaivaan alla jonkun omakotitalon pihalla hänen edessään kun hän polttaa tupakkaa. Itse en polta enkä ole kuin maistanut tupakkaa joskus nuorena, mutta jostain syystä se tuntui niin...oudon romanttiselta mielikuvalta että olisin ollut sen ihastukseni kanssa siellä pihalla.
        Itse tupakointia en pidä kyllä itsessään millään muotoa romanttisena ja ihailtavana asiana, mutta tuohon taannoiseen fantasiaani se tupakka liittyi. Se vl mies poltti tosi paljon tupakkaa, siksi se mielikuva. Äh, tajusi kai joku tai sitten ei.

• huutaja*
        Avaaja kirjoitti:

Tässä yön alkaessa jotenkin herkistyy muistelemaan menneitä.
        Mä olin kerran ihastunut yhteen tupakoivaan vl mieheen. Fantasiani oli, että olen jossain pimeässä tähtitaivaan alla jonkun omakotitalon pihalla hänen edessään kun hän polttaa tupakkaa. Itse en polta enkä ole kuin maistanut tupakkaa joskus nuorena, mutta jostain syystä se tuntui niin...oudon romanttiselta mielikuvalta että olisin ollut sen ihastukseni kanssa siellä pihalla.
        Itse tupakointia en pidä kyllä itsessään millään muotoa romanttisena ja ihailtavana asiana, mutta tuohon taannoiseen fantasiaani se tupakka liittyi. Se vl mies poltti tosi paljon tupakkaa, siksi se mielikuva. Äh, tajusi kai joku tai sitten ei.

tupakointi tähtitaivaan alla on aika romanttista. Sen ilon menetin kun lopetin tupakoinnin uskoontulon jälkeen..
        pussailukaan ei oo enää niin kivaa kun toinen polttaa ja toinen ei... pitäsköhän alottaa uuvelleen vois harrastaa vaikka kielareita.... no, ei sentään. Pussaillaan sitten kun toi siippa millon lopettaa tupakoinnin.

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

tupakointi tähtitaivaan alla on aika romanttista. Sen ilon menetin kun lopetin tupakoinnin uskoontulon jälkeen..
        pussailukaan ei oo enää niin kivaa kun toinen polttaa ja toinen ei... pitäsköhän alottaa uuvelleen vois harrastaa vaikka kielareita.... no, ei sentään. Pussaillaan sitten kun toi siippa millon lopettaa tupakoinnin.

pussailla tupakoivan kanssa. Toisaalta en haluaisi hirveästi keskustella pussaamis-aiheesta, koska se on mulle kipeä aihe. Kun en saa pussata ikinä. Mun elämässä ei ole hellyyttä, kosketuksia ja sen sellaista. Hrrr...palelee.

• huutaja*
        Avaaja kirjoitti:

pussailla tupakoivan kanssa. Toisaalta en haluaisi hirveästi keskustella pussaamis-aiheesta, koska se on mulle kipeä aihe. Kun en saa pussata ikinä. Mun elämässä ei ole hellyyttä, kosketuksia ja sen sellaista. Hrrr...palelee.

ikänen mahdat oikein olla... mieku luulin et uskovist nuorist naisist on kova kysyntä???
        Tosin uskovia miehiä lienee harvemmassa... en oikeen tiedä onko mun miehein uskossa, se sano tytölle uskovansa kun se kysy ja ihan siivosti se elää, mut ei tietääksein lue Raamattua.
        Vaan on se varmaan kauheeta, toi hellyyen puute... hui

• Avaaja
        huutaja* kirjoitti:

ikänen mahdat oikein olla... mieku luulin et uskovist nuorist naisist on kova kysyntä???
        Tosin uskovia miehiä lienee harvemmassa... en oikeen tiedä onko mun miehein uskossa, se sano tytölle uskovansa kun se kysy ja ihan siivosti se elää, mut ei tietääksein lue Raamattua.
        Vaan on se varmaan kauheeta, toi hellyyen puute... hui

kauan sitten ollut parikymppinen, sanotaanko näin. Rypistyn jo hyvää vauhtia.

Hellyydenpuute on hengenvaarallista.

• Avaaja kirjoitti:

Uskoisin niitä hellyydenosoituksia olevan aika vähän suomalaisessa pitkälle jatkuneessa parisuhteessa,,

Se välittäminen ehkä näkyy paremminkin arjen askareissa. Kuten esim vie roskapussin pyytämättä..

• huutaja*
        Avaaja kirjoitti:

että alle nelikymppisen ei tartte olla huolissaan.... ja rypistyy ne miehetkin.
        Ite oon 38. Ei se rypistyminen ole helppoa rouvillekaan. Sitäpaitsi mulle on alkanu tulla harmaita hiuksia. Tällä kertaa ehkä pysyviä, joskus ne on itestään kadonneet. Värjäsin ettei kukaan huomais.
        Niin, se on hengenvaarallista. Kadehdin sun selkärankaas, ettet oo ruvennu epätoivosiin suhteisiin... ite oon nuorena tyriny aika raskaasti kun kuvittelin etten kellekään kelpais.

• huutaja*
        Devoit kirjoitti:

Uskoisin niitä hellyydenosoituksia olevan aika vähän suomalaisessa pitkälle jatkuneessa parisuhteessa,,

Se välittäminen ehkä näkyy paremminkin arjen askareissa. Kuten esim vie roskapussin pyytämättä..

ei pysty antamaan eikä vastaanottamaan hellyyttä vaikka sitä olis. On kuin kaksin yksin eli kaksinverroin yksin.
        Kai sekin oli nyt sitä hellyyttä kun siippa läksi lasten kanssa sukuloimaan ja jätti mut toipumaan.

• huutaja* kirjoitti:

ei pysty antamaan eikä vastaanottamaan hellyyttä vaikka sitä olis. On kuin kaksin yksin eli kaksinverroin yksin.
        Kai sekin oli nyt sitä hellyyttä kun siippa läksi lasten kanssa sukuloimaan ja jätti mut toipumaan.

Niin kuin sanoin, se rakkaus ilmenee parhaiten tekoina. Monesti niinkin, että jättää jonkun pisteliään huomautuksen antamatta..

• huutaja* kirjoitti:

Ite oon 38. Ei se rypistyminen ole helppoa rouvillekaan. Sitäpaitsi mulle on alkanu tulla harmaita hiuksia. Tällä kertaa ehkä pysyviä, joskus ne on itestään kadonneet. Värjäsin ettei kukaan huomais.
        Niin, se on hengenvaarallista. Kadehdin sun selkärankaas, ettet oo ruvennu epätoivosiin suhteisiin... ite oon nuorena tyriny aika raskaasti kun kuvittelin etten kellekään kelpais.

"Niin, se on hengenvaarallista. Kadehdin sun selkärankaas, ettet oo ruvennu epätoivosiin suhteisiin... ite oon nuorena tyriny aika raskaasti kun kuvittelin etten kellekään kelpais."

Näin kävi minullekin

• huutaja*
        huutaja* kirjoitti:

nelikymppisenkään... siis tartte olla paniikis...

Aika monet uskovat tutut on löytäny sen oikeen yli neljäkymppisenä. tosi monet. Kai se on jotain uskon koetusta. Ja sit on vapaa johonkin tehtäviin joita ei perreellisenä vois tehä.

NO, siunausta teilekii ja hyvää syksyä.

• Liekittäjä

Olen iloinen siitä, että opiskelut sujuvat hyvin, mutta on tyhmää, että olen flunssassa.

Toivotan kaikille siunattua syksyä ja paljon voimia yksinäisille!

• että on

tälläinen purkauskanava suruille ja iloille, tietenkin olisi parempi jos olisi joku jolle voisi kasvotusten purkaa huolet ja murheet, mutta täällä ei ainakaan ole vaaraa tulla lynkatuksi ja väärinymmärretyksi. Kaikista mietä askarrutavista aiheista kannattaa kertoa, vaikka täällä koska luova ilmaisu aina helpottaa mieltä.

• huutaja*

tiiä mitä on sopivaa puhua töissä... pelkään että kattovat ihan kahjoksi.

• sinulle on

että rupeat missä tahansa juttelemaan ihmisille. Näin minä teen ja olen saanut kuulla uskomattomia tarinoita vierailta ihmisiltä. Monet, varsinkin vanhemmat ihmiset, ovat yksinäisiä ja tarvitsevat kuuntelevaa korvaa vierelleen. Itsekin voit sitten purkaa muille elämääsi ja ahdistustasi.

Kuuntelemalla muita ja olemalla kiinnostunut toisista osoitat heitä kohtaan rakkautta ja alat saada sitä itsekin. Rakkaus ei ole muuta kuin aitoa kiinnostuneisuutta toisesta ihmisestä.

Tämä konsti toimii ainakin ei-vl-ihmisiin. KOKEILE.

• lapseni

Mua harmittaa se että mun lapset ei halua olla juuri missään tekemisissä mun kanssa,haluan vaan heidän parastaan mutta ovat isoturpasia ja antavat kuulua itsestään sitten kun jaamme rahaa heille,mikä neuvoks?

• huutaja*

jaa-a... oisko jotai yhteistä tekemistä, vaikka marjassa käyntiä tai muita hankkeita joista molemmat hyötyisi?

• Sniif..

Liekin kuva poistettu varmaan tarkoituksella tästä. :((((

• Sniif..

On se sittenkin. Nyt itken ilosta. :) HEH! Lapsellista tällainen.

• huutaja*
        Sniif.. kirjoitti:

On se sittenkin. Nyt itken ilosta. :) HEH! Lapsellista tällainen.

lisää...

• jotakin opppia
        huutaja* kirjoitti:

lisää...

Niin...
        Kirjoittanut: Onnellinen vaeltaja / 17.10.08 / klo 23:39 Toivon, ettet ole osastasi murheellinen, elämä nimittäin on lahjana annettu, sen jo tiedän ilman sanjakin...

Jos Jumala ei koettelisi meitä, miten me tietäisimme omat rajamme?

Tässä sinulle ihana runo, kirjoittajaa en kyllä muista...

"Hän nurkui ja valitti aina: Ei kenenkään risti näin paina."
        Ja lukemattomat kerrat hän kääntyi puoleen Herran.
        "Ei sovi tää harteille minun, olis Herrani helppo vaihtaa se sinun.
        Uuden kantaisin nöyrällä miellä, enkä nurkuisi tiellä."

Kun hän illalla rukoili jälleen, näki unta hän yöllä tälleen:
        Väsyneenä taakkansa alla, kulki polulla hankalalla.
        Tuli itse Mestari vastaan, vaivoihin vaipuvaa lastaan.

"Minä rukouksesi kuulin", sanoi Mestari hymyhuulin.
        "Tule kanssani ristitarhaan, saat valita ristin parhaan.
        Päivä aikaa on ainoastaan, tule illalla portille vastaan."

Riemu syttyi kulkijan mieleen, heitti taakkansa portin pieleen.
        "Mikä valtava ristien joukko, täynnä tarhan jokainen loukko.
        Nytpä valitsen ristin uuden, tuolla risti on kuuliaisuuden.
        Miten käynee se harteilleni? Ei, ei sovi tää taakakseni."

Entä tuo,jonka kilpi on valta? Kas noin kovin hankalalta
        sekin tuntuu mielestänsä. Ei ole se etsimänsä.
        Näin ristiltä toisen luokse hän aamusta iltaan juoksee.
        Oli vikana mikä mikin, jos kuinka hän sovittikin.

Mikä painoi mihinkin tapaan, yksi olkaan, yksi lapaan.
        Joku karkea hankasi pintaa, eräs liiaksi rasitti rintaa.
        Toivat muutamat selkään vaivan, jotkut käsiä särkivät aivan.

Hän kylpi jo kyynelissään, ei sopivaa ristiä missään.
        Viime säteitään aurinko heitti, pian pimeys seudun peitti.

Tuli samassa Mestari tarhaan: "Joko löysit ristin sä parhaan?"
        "En, Herra, en löytänyt laisin, jospa uuden etsiä saisin."

"Jos sallinet, autan mä vähän. Mitäs sanoisit ristiin tähän?"
        "Oi, Herra, tää helppo on kantaa, jos mulle sen voisit vain antaa,
        ei mistään liikaa se paina, tätä nöyränä kantaisin aina."

Nyt hymyili Mestari jälleen, Hän hiljaa virkahti tälleen:
        "Hyvä, että on sulle se mieleen, sen hylkäsit portin pieleen.
        Sait takaisin ristisi oman, tuon oman niin kelvottoman.
        Se sopii sun harteillesi, se on sun siunauksesi."

Tämä tarina opettaa meitä, usein kulkeissa vaikeita teitä.
        Mietimme mielin haikein: on minun ristini vaikein.
        Tuskin toisella ristiä lainkaan, miksi minä tään taakan sainkaan.
        Jos näin on mielemme milloin, hyvä meidän on muistaa silloin:
        On taakoista ristitarhain, meille oma ristimme parhain.
        Siinä meidän olkamme malli. Siunaukseksi Luoja sen salli."

Joskus täältä voi löytää näistä viesteistä hyvinkin syvällistä ja opettavaista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      627
      3238
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      98
      2652
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1671
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1582
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1500
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1490
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1434
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      332
      1377
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1233
    Aihe