Laki on Nooan arkki

LAKI ON NOOAN LAIVA (vertaus)

"Sydämen ympärileikkauksen" kautta astut Nooan laivaan (m/s Isabellan kokoinen).
Jos rikot lakia - mutta sitähän et tee - niin jokainen rike on kuin reikä laivan pohjaan.
Sillä laki elättää noudattajansa. Pohjan täytyy pitää ...Jos pieni piirto laista jää täyttämättä,
tahallaan - tulee laivan pohjaan pieni reikä;
(vertaus).

Gal. 3:12
Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Niin kauan kun olet lainnoudatamisen ulkopuolella, olet pedonmerkillä tuomittu.
Mutta kun astut lain kautta Nooan laivaan, olet sapattisinetillä merkitty, pelastettu.
Sanoohan Raamattu sen ihan suoraan.
Siteeraan muutamaa sanankohtaakin tähän, ihan suoraan. Uudesta Testamentista.

Hepr. 11:7
Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
joka uskosta tulee.

Vain heprealaisilleko?

31

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä toi paikkansa pitää. Täytyy vain osata
      tulkita. Laki pitää laittaa usko-sanan tilalle.
      Ja niin lähtee elämän pyörä käyntiin ... vai
      mikähän pyörä se oli ...

      Hepr. 11:7
      Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
      pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
      ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman,
      ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
      joka uskosta tulee.

      Jaak. 3:6
      Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
      kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
      sytyttää tuleen elämän pyörän,
      itse syttyen helvetistä.

      Helvetin pyörät pyörii. Uskoko niitä pyörittää,
      vaiko sittenkin laki. Ota siitä sitten selvää.
      Ehkä on viisainta antaa uskon puhua puolestaan.

    • Mitä ihmettä

      tuo heppu taas teille onnettomille yrittää uskotella????

      Siis miten tuollainen koulujakäymätön luuseri voisi mitään graduja kirjoittaa?

      Olen todella huolissani puolestanne! Koettakaa rakkaat ystävät vihdoinkin tajuta tuo Kantolan falskius!

      Tämä on ihan puhtaasti viesti ystävältä, joka valitettavasti tuntee tuon hyväksikäytäjä Antti Kantolan.

      • Veli Herrassa

        I
        Gal. 3:12
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        II
        Hepr. 11:7
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
        pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
        ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
        joka uskosta tulee.

        III
        Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
        kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
        sytyttää tuleen elämän pyörän,
        itse syttyen helvetistä.

        Selitäpä siekin, yhdessä ja yksittäin (1 1 1=3)

        kolme enkeliä


      • TutkivaTuomio

        Kouluakäymätön (?) AVK on varastanut liian isot
        saapikkaat! Eihän tavallinen ihminen voi ymmärtää
        Raamattua, ellei teologiaa yliopistossa lukenut
        sitä ensin selitä!! Hassua edes yrittää!!!

        Ap. t. 4:13
        Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden
        ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä
        ja oppimattomia miehiä,
        he ihmettelivät;
        ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.

        Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.


      • oppimattomuus
        TutkivaTuomio kirjoitti:

        Kouluakäymätön (?) AVK on varastanut liian isot
        saapikkaat! Eihän tavallinen ihminen voi ymmärtää
        Raamattua, ellei teologiaa yliopistossa lukenut
        sitä ensin selitä!! Hassua edes yrittää!!!

        Ap. t. 4:13
        Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden
        ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä
        ja oppimattomia miehiä,
        he ihmettelivät;
        ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.

        Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

        Tämä AVK siis yrittää antaa itsestään kovinkin oppineen vaikutelman.

        Pyydän, että ette sortuisi vastauksissanne raamatunlauseisiin, sillä niiden perusteella tämä tosikiero avk vääntää kaikki omaksi hyödykseen.

        Tämä AVK on täysin umpikiero, kuten kaikki ns. psykonomit, kuten hän sivuillaan kertoo olevansa.
        Kaikki on täysi huuhaata, jonka muka on perustanut jokun JH. Täyttä paskaa, sanon minä!

        Oman mielentereytenne kannalta neuvon teitä ihan kokemuksesta: Unohtakaa kaikenlainen psykonomia-höpötys!!!


      • Eki.
        TutkivaTuomio kirjoitti:

        Kouluakäymätön (?) AVK on varastanut liian isot
        saapikkaat! Eihän tavallinen ihminen voi ymmärtää
        Raamattua, ellei teologiaa yliopistossa lukenut
        sitä ensin selitä!! Hassua edes yrittää!!!

        Ap. t. 4:13
        Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden
        ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä
        ja oppimattomia miehiä,
        he ihmettelivät;
        ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.

        Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
        että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
        ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.


      • alex-kasi
        Veli Herrassa kirjoitti:

        I
        Gal. 3:12
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        II
        Hepr. 11:7
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
        pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
        ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
        joka uskosta tulee.

        III
        Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
        kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
        sytyttää tuleen elämän pyörän,
        itse syttyen helvetistä.

        Selitäpä siekin, yhdessä ja yksittäin (1 1 1=3)

        kolme enkeliä

        Oikeastaan Raamattu selittää itse itsensä ..
        mutta keskustelun vuoksi :) tässä ajatuksia asiasta..

        Otit esiin ”selitettäväksi”:
        "Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        Totta, mutta usko perustuu lakiin ja Jumalan tyntemukseen.

        Kyllä me kristityt tiedämme, että emme voi päästä Jumalan yhteyteen yhteyteen (täydellisyyteen) ilman Kristusta ja tiedämme senkin että se on oman vajavaisuutemme ja syntisyytemme seurausta. Meidän syntimme estävät meitä, pahuutemme ja vajavaisuutemme on kuin syvä kuilu meidän ja Jumalan täydellisyyden (ja siten myös iankaikkisen elämän) välillä..
        Jumala on täydellisyys - kaikessa - ja siksi Jumalan tahtokin on täydellinen tahto ... se tahto jota Jumalan Sana kuvaa Raamatussa. Jumalan Sana kertoo Jumalan ominaisuuksista ja siitä miksi Jumala on iankaikkinen elämä, se todistaa myös Jeesuksen viattomuuden ja ihmisen syntisyyden.

        Jumalan On ainoa ianklaikkinen elämä ja Hänen tahtonsa iankaikkisen elämän laki jonka pitävä on siitä elävä. Jeesus sanoi ihminen ei elä vain leivästyä vaan jokaisesta SANASTA joka Jumalan suusta lähtee – Jumalan tahto on Hänen Sanassaan se on elämän laki ...

        Jumalan tahdossa ei ole mitään väärää tai vajavaista tai pahaa mikä turmelisi elämää.. se on vain Jumalan täydellisyyttä.. jonka seurausta iankaikkien elämä on.

        Kaikki se mikä on täydellistä on Jumalan, ei ole mitään mikä olisi täydellistä, mikä ei olisi Jumalan - Jumala on iankaikkinen-elämä - kaikkien omien ominaisuuksiensa tuloksena.. siksi RAAMATTU opettaakin että VAIN Jumalalla on KUOLEMATTOMUUS – ja että iankaikkinen elämä on mahdollista vain Jumalan täydellisyydessä - ei muualla.. sen joka haluaa saavuttaa iankaikkisen elämän .. tulee ymmärtää se..

        Me olemme epätäydellisiä ja koska me emme epätäydellisillä teoillamme voi saavuttaa saavuttaa iankaikkista elämää on Jumala - oikeamielisessä rakkaudessaan - antanut meille toisenlaisen (mutta yhä lain mukaisen eli Jumalan täydellisen tahdon mukaisen ) tien ja mahdollisuuden saavuttaa iankaikkinen elämä ”uskon vanhurskauden kautta”. Sen oikeamielisen lunastuksen ja armahduksen kautta joka on Hänen Pojassaan ..

        Uskomalla Pojan synnittömyyteen ja haluamalla seurata hänen esimerkkiään elämässämme me saamme seurata häntä myös ristille ja saavuttaa päästä uskon vanhurskauden kautta sisälle Jumalan valtakuntaan ..

        Usko siihen että Jeesus – on Kristus (voideltu Kuningas) ja että hän ELI Jumalan YHTEYDESSÄ - ILMAN SYNTIÄ –
        Usko että Jumala laskee hänen kuolemansa syntisten syntien lunnaaksi - heidän tekojensa seuraukseksi.. Niille jotka USKOVAT ..

        Usko siihen että Jeesus pani henkensä alttiiksi meidän edestämme.. luottaen Jumalaan .. ja siihen että Jumala Sanansa mukaan herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista .
        Jeesuksen usko - tarkoittaa, että ihminen koko olemuksellaan luottaa Jumalan Sanaan ja Jumalan lupauksiin ja haluaa päästä osalliseksi Jumalan täydellisyydestä (elää siinä) tietäen että se antaa iankaikkisen elämän.

        Hyvä usko on sydämmen rehellisyyttä Jumalan edessä ja totuuden hakemista .. todellista uskoa ei voi teeskennellä .. usko ja luottamus Jumalaan ja Jumalan Sanaan SYNTYY, kun ihminen alkaa TUNTEA paremmin niitä JUMALAN OMINAISUUKSIA, joista Raamattu kertoo. Kun Pyhä henki on avannut ihmisen silmät näkemään Jumalan tahdon oikeassa valossa - sen ylhäältä tulevan viisauden joka on puhdas, rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, mikä ei epäile, eikä teeskentele.

        Uskoon ei riitä, että pelkää ja näkee vain oman pienuutensa - vaan ihmisen täytyy tajuta myöskin Jumalan todellinen suuruus - ja HYVÄKSYÄ kaikki iankaikkiselle elämälle VÄLTTÄMÄTTÖMÄT OMINAISUUDET, ovat iankaikkisen Jumalan ominaisuuksia..

        Usko Jumalaan - tulee Jumalan tuntemisesta, kun Jumala panee tahtonsa (lakinsa) ihmisen sydämeen ..

        Monet ihmiset uskovat - mutta mihin? tuntevatko he Jumalansa niin hyvin että voisivat sanoa - "Sellaiseen Jumalaan minä uskon " - vai uskovatko he että "siellä on joku korkeampi mahti – joka on luvannut pelastaa ”meidät” ja sitten kiduttaa ”loppuja” luomiaan ikuisesti”?" Se on sellaisen ihmisen usko joka ei tunne Jumalaa vielä paljoakaan .. mutta jos lukee Raamattua voi helposti oppia tuntemaan Jumalan ominaisuuksia paremmin..

        Raamattu todistaa itse itseään ...
        Kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki opettaa ihmiselle, että VALHE turmelee elämän ja vie sen lopulta tuhoon .... silloin ihminen tietää, että koska Jumala On iankaikkinen, Hän ei voi valehdella - se on mahdottomuus sillä valheen seurauksena Jumalan iankaikkisuus tuhoutuisi.. Siis ihminen oppii luottamaan siihen, että "täydellinen totuus on yksi Jumalan ominaisuus".. ja voi siksi (omasta vajavaisuudestaan huolimatta) luottaa että Jumala ei valehtele – vaikka ihminenvalehtelisikin. Jumala on aina luotettava ... ja siksi myös Jumalan Sana on aina luotettava .. näin Raamattu selittää itse itseään..


        Tai kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki opettaa, että epäoikeudenmukaisuus turmelee ja tuhoaa elämän - voi vajavainen ihminenkin ymmärtää, että Jumala joka ei koskaan kuole ei myöskään voi olla epäoikeudenmukainen ... koska Jumala on ikuinen.. ja epäoikeudenmukaisuus ja iankaikkinen elämä eivät sovi yhteen.. Sanoo Raamattu.

        Sana sanoo että iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi VAIN oikeudenmukaisessa rakkaudessa ja Jumala on iankaikkinen.. siis on Jumala oikeudenmukainenja rakkaudellinen, luotettava - siksi me tiedämme ja uskomme että sen mitä Jumala sanoo ja lupaa, sen Hän myös pitää - mitenkään muuten ei voi olla.. koska meillä on oikeudenmukaisen iankaikkisen Jumalan lupaus.

        Kun Pyhä Henki on avannut ihmisen näkemään ... voi ihminen vajavaisuudestaan huolimatta luottaa Jumalan Sanaan ja Jumalan lupauksiin .. Jumala tarjoaa iankaikkista elämää omassa täydellisyydessään ihmisile kuinka vajavaisia hän sitten onkin – hän voi sen saavuttaa - synneistään huolimatta - Jumala on osoittanut tahtonsa mukaisen ”laillisen tien iankaikkiseen
        elämään ja se on Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.. hänen elämässään ja kuolemassaan..

        Jumalan tuntemus ja luottamus Jumalaan oli myös Noan uskon perus ja siksi hänestä tuli uskon vanhurskauden perillinen - uskon kautta - Jeesus lunasti hänetkin synneistään.. kuten niin monet muutkin jotka elivät Israelissa jo ennen Jeesuksen maallista vaellustakin.. ja tulee herättämään hänetkin kuolleista .. sen luotettavan lupauksen mukaan minkä Jumala on Sanassaan antanut.

        -------------------------------------------------
        Ihmisen kieli on varomattomasti käytettynä vain vajavaisen harhaa, ihminen nyppii yhden kohdan Raamatusta ja rakentaa oman uskon sen ja omien luulojensa varaan – kun taas Jumalan Sana on koko Raamatun totuus – Raamattu selittää itse itseään.. se puhuu Jumalan täydellisyydestä .. ja siitä kuinka Jumala Pojassaan kuolemasta pelastaa kuolevan ihmisen luokseen iankaikkiseen elämään..

        Panen tähän koko sen Raamatun kohdan josta otit vain osan – ja mitäpä sitä selittämään.. kun luet ja hyväksyt sen Raamatun kokonaisuuden sanoman niin tiedät että Raamattu selittää itse itseään.. kuten tuossa yllä yritin osoittaa..
        ----

        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.

        Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.

        Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.

        Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista.

        Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää! Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

        Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

        Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.

        Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä? Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita?

        Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

        Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

        Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

        Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


      • etkö huomannut,
        Eki. kirjoitti:

        että se oli AVK:n kirjoitus.

        AVK vaan vastailee välillä itselleen.
        AVK:kista on moneksi!
        Miksi väität, että AVK ei ole uskossa?


      • alex-kasi
        alex-kasi kirjoitti:

        Oikeastaan Raamattu selittää itse itsensä ..
        mutta keskustelun vuoksi :) tässä ajatuksia asiasta..

        Otit esiin ”selitettäväksi”:
        "Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        Totta, mutta usko perustuu lakiin ja Jumalan tyntemukseen.

        Kyllä me kristityt tiedämme, että emme voi päästä Jumalan yhteyteen yhteyteen (täydellisyyteen) ilman Kristusta ja tiedämme senkin että se on oman vajavaisuutemme ja syntisyytemme seurausta. Meidän syntimme estävät meitä, pahuutemme ja vajavaisuutemme on kuin syvä kuilu meidän ja Jumalan täydellisyyden (ja siten myös iankaikkisen elämän) välillä..
        Jumala on täydellisyys - kaikessa - ja siksi Jumalan tahtokin on täydellinen tahto ... se tahto jota Jumalan Sana kuvaa Raamatussa. Jumalan Sana kertoo Jumalan ominaisuuksista ja siitä miksi Jumala on iankaikkinen elämä, se todistaa myös Jeesuksen viattomuuden ja ihmisen syntisyyden.

        Jumalan On ainoa ianklaikkinen elämä ja Hänen tahtonsa iankaikkisen elämän laki jonka pitävä on siitä elävä. Jeesus sanoi ihminen ei elä vain leivästyä vaan jokaisesta SANASTA joka Jumalan suusta lähtee – Jumalan tahto on Hänen Sanassaan se on elämän laki ...

        Jumalan tahdossa ei ole mitään väärää tai vajavaista tai pahaa mikä turmelisi elämää.. se on vain Jumalan täydellisyyttä.. jonka seurausta iankaikkien elämä on.

        Kaikki se mikä on täydellistä on Jumalan, ei ole mitään mikä olisi täydellistä, mikä ei olisi Jumalan - Jumala on iankaikkinen-elämä - kaikkien omien ominaisuuksiensa tuloksena.. siksi RAAMATTU opettaakin että VAIN Jumalalla on KUOLEMATTOMUUS – ja että iankaikkinen elämä on mahdollista vain Jumalan täydellisyydessä - ei muualla.. sen joka haluaa saavuttaa iankaikkisen elämän .. tulee ymmärtää se..

        Me olemme epätäydellisiä ja koska me emme epätäydellisillä teoillamme voi saavuttaa saavuttaa iankaikkista elämää on Jumala - oikeamielisessä rakkaudessaan - antanut meille toisenlaisen (mutta yhä lain mukaisen eli Jumalan täydellisen tahdon mukaisen ) tien ja mahdollisuuden saavuttaa iankaikkinen elämä ”uskon vanhurskauden kautta”. Sen oikeamielisen lunastuksen ja armahduksen kautta joka on Hänen Pojassaan ..

        Uskomalla Pojan synnittömyyteen ja haluamalla seurata hänen esimerkkiään elämässämme me saamme seurata häntä myös ristille ja saavuttaa päästä uskon vanhurskauden kautta sisälle Jumalan valtakuntaan ..

        Usko siihen että Jeesus – on Kristus (voideltu Kuningas) ja että hän ELI Jumalan YHTEYDESSÄ - ILMAN SYNTIÄ –
        Usko että Jumala laskee hänen kuolemansa syntisten syntien lunnaaksi - heidän tekojensa seuraukseksi.. Niille jotka USKOVAT ..

        Usko siihen että Jeesus pani henkensä alttiiksi meidän edestämme.. luottaen Jumalaan .. ja siihen että Jumala Sanansa mukaan herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista .
        Jeesuksen usko - tarkoittaa, että ihminen koko olemuksellaan luottaa Jumalan Sanaan ja Jumalan lupauksiin ja haluaa päästä osalliseksi Jumalan täydellisyydestä (elää siinä) tietäen että se antaa iankaikkisen elämän.

        Hyvä usko on sydämmen rehellisyyttä Jumalan edessä ja totuuden hakemista .. todellista uskoa ei voi teeskennellä .. usko ja luottamus Jumalaan ja Jumalan Sanaan SYNTYY, kun ihminen alkaa TUNTEA paremmin niitä JUMALAN OMINAISUUKSIA, joista Raamattu kertoo. Kun Pyhä henki on avannut ihmisen silmät näkemään Jumalan tahdon oikeassa valossa - sen ylhäältä tulevan viisauden joka on puhdas, rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, mikä ei epäile, eikä teeskentele.

        Uskoon ei riitä, että pelkää ja näkee vain oman pienuutensa - vaan ihmisen täytyy tajuta myöskin Jumalan todellinen suuruus - ja HYVÄKSYÄ kaikki iankaikkiselle elämälle VÄLTTÄMÄTTÖMÄT OMINAISUUDET, ovat iankaikkisen Jumalan ominaisuuksia..

        Usko Jumalaan - tulee Jumalan tuntemisesta, kun Jumala panee tahtonsa (lakinsa) ihmisen sydämeen ..

        Monet ihmiset uskovat - mutta mihin? tuntevatko he Jumalansa niin hyvin että voisivat sanoa - "Sellaiseen Jumalaan minä uskon " - vai uskovatko he että "siellä on joku korkeampi mahti – joka on luvannut pelastaa ”meidät” ja sitten kiduttaa ”loppuja” luomiaan ikuisesti”?" Se on sellaisen ihmisen usko joka ei tunne Jumalaa vielä paljoakaan .. mutta jos lukee Raamattua voi helposti oppia tuntemaan Jumalan ominaisuuksia paremmin..

        Raamattu todistaa itse itseään ...
        Kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki opettaa ihmiselle, että VALHE turmelee elämän ja vie sen lopulta tuhoon .... silloin ihminen tietää, että koska Jumala On iankaikkinen, Hän ei voi valehdella - se on mahdottomuus sillä valheen seurauksena Jumalan iankaikkisuus tuhoutuisi.. Siis ihminen oppii luottamaan siihen, että "täydellinen totuus on yksi Jumalan ominaisuus".. ja voi siksi (omasta vajavaisuudestaan huolimatta) luottaa että Jumala ei valehtele – vaikka ihminenvalehtelisikin. Jumala on aina luotettava ... ja siksi myös Jumalan Sana on aina luotettava .. näin Raamattu selittää itse itseään..


        Tai kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki opettaa, että epäoikeudenmukaisuus turmelee ja tuhoaa elämän - voi vajavainen ihminenkin ymmärtää, että Jumala joka ei koskaan kuole ei myöskään voi olla epäoikeudenmukainen ... koska Jumala on ikuinen.. ja epäoikeudenmukaisuus ja iankaikkinen elämä eivät sovi yhteen.. Sanoo Raamattu.

        Sana sanoo että iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi VAIN oikeudenmukaisessa rakkaudessa ja Jumala on iankaikkinen.. siis on Jumala oikeudenmukainenja rakkaudellinen, luotettava - siksi me tiedämme ja uskomme että sen mitä Jumala sanoo ja lupaa, sen Hän myös pitää - mitenkään muuten ei voi olla.. koska meillä on oikeudenmukaisen iankaikkisen Jumalan lupaus.

        Kun Pyhä Henki on avannut ihmisen näkemään ... voi ihminen vajavaisuudestaan huolimatta luottaa Jumalan Sanaan ja Jumalan lupauksiin .. Jumala tarjoaa iankaikkista elämää omassa täydellisyydessään ihmisile kuinka vajavaisia hän sitten onkin – hän voi sen saavuttaa - synneistään huolimatta - Jumala on osoittanut tahtonsa mukaisen ”laillisen tien iankaikkiseen
        elämään ja se on Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.. hänen elämässään ja kuolemassaan..

        Jumalan tuntemus ja luottamus Jumalaan oli myös Noan uskon perus ja siksi hänestä tuli uskon vanhurskauden perillinen - uskon kautta - Jeesus lunasti hänetkin synneistään.. kuten niin monet muutkin jotka elivät Israelissa jo ennen Jeesuksen maallista vaellustakin.. ja tulee herättämään hänetkin kuolleista .. sen luotettavan lupauksen mukaan minkä Jumala on Sanassaan antanut.

        -------------------------------------------------
        Ihmisen kieli on varomattomasti käytettynä vain vajavaisen harhaa, ihminen nyppii yhden kohdan Raamatusta ja rakentaa oman uskon sen ja omien luulojensa varaan – kun taas Jumalan Sana on koko Raamatun totuus – Raamattu selittää itse itseään.. se puhuu Jumalan täydellisyydestä .. ja siitä kuinka Jumala Pojassaan kuolemasta pelastaa kuolevan ihmisen luokseen iankaikkiseen elämään..

        Panen tähän koko sen Raamatun kohdan josta otit vain osan – ja mitäpä sitä selittämään.. kun luet ja hyväksyt sen Raamatun kokonaisuuden sanoman niin tiedät että Raamattu selittää itse itseään.. kuten tuossa yllä yritin osoittaa..
        ----

        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.

        Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.

        Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.

        Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista.

        Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää! Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

        Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

        Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.

        Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä? Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita?

        Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

        Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

        Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

        Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Jaak 3:6

        Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien HELVETIN tulta.

        Tässäkim mainitaan HELVETIN tuli - mutta alkujaan kyseesä oli Gehennan tuli - oikeastaan

        6 And the tongue [is] a fire, the world of unrighteousness. Thus the tongue is set among our body parts [and is] the [thing] polluting [or, defiling] our whole body and setting on fire the course of our existence—and being set on fire by HELL [Gr., gehenna].

        Vain ettei totuus unohtuisi..


      • Veli Herrassa kirjoitti:

        I
        Gal. 3:12
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        II
        Hepr. 11:7
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
        pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
        ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
        joka uskosta tulee.

        III
        Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
        kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
        sytyttää tuleen elämän pyörän,
        itse syttyen helvetistä.

        Selitäpä siekin, yhdessä ja yksittäin (1 1 1=3)

        kolme enkeliä

        LAKI JA ARMO - ARKISSA VAI EI

        Alex-kasilla tuntuu olevan runsaasti tietoa laista ja armosta.
        Minun kokemusasiantuntijuuteni opettaa minulle, että minulla on ehkä sittenkin täydellisempi
        laintuntemus.
        Jos salakuljetan pelastuksen laivaan tai pelastusveneeseen lakikirjat - jos
        minulla on ketunhäntä kainalossa (vertaus) - niin olen lainnoudattaja, joka kuitenkaan ei
        kaikkea lakia täytä ja niin paattiin tulee armotta upottavia reikiä. Ne tukitaan vain
        sanoutumalla tykkänään irti lakisysteemeistä.
        Lainnoudattaja joka ei KAIKEKA lakia
        täytä, on laittomuuden tekijä. Heitetään mereen
        kuin Joona muinoin.

        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        __________________
        KUULKAA TE
        Kirjoittanut: KAIKKI !!
        18.10.2008 klo 02.23
        Koko ajan on hänellä seksistiset ajatukset nuorehkoja naisia kohtaan.
        AVK on vanha irstas äijä
        ----------------------------------

        Vai irstailee AVK vaimonsa kanssa? Eikö seksi olekaan osa rakakutta?
        Miksiköhän "KAIKKI!!" näkee kaikessa seksiä? Niin että laivareissussakin tulee mieleen ainoastaan nasiet ja seksi!
        Mutta minä arvelen, ettei Nooan laivassa harrastettu seksi lainkaan. Olivat kai samoilla
        linjoilla Paavalin kanssa, siellä laivassa; ei lapsia ainakaan tähän hätään.

        1.Kor 7:26
        Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.

        Paavalilla oli laivareissulla mielessä sielujen kaikinpuolinen pelastus!

        Apt 27:30-39

        30 He yrittivät sitten lähteä salaa laivasta ja laskivat veneen vesille muka mennäkseen laskemaan keulasta ankkureita.   
        31 Mutta Paavali sanoi sadanpäällikölle ja sotamiehille: "Jos nuo miehet eivät pysy laivassa, teidän on mahdotonta pelastua."   
        32 Silloin sotilaat katkaisivat veneen köydet ja päästivät sen menemään.
           
        33 Vielä ennen päivän koittoa Paavali kehotti kaikkia syömään. Hän sanoi: "Jo neljättätoista päivää te olette eläneet jännityksen vallassa ettekä ole syöneet ruoan murenta.   
        34 Siksi kehotan teitä nyt syömään jotakin. Se on välttämätöntä, jos mieli pelastua. Yksikään teistä ei menetä hiuskarvaakaan päästään." [Luuk. 12:7, 21:18]   
        35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kaikkien nähden kiitti Jumalaa, mursi leivän ja alkoi syödä. [Ap. t. 2:46 ]
           
        36 Toisetkin saivat tästä rohkeutta ja rupesivat ruokailemaan.   
        37 Meitä oli laivassa kaikkiaan kaksisataaseitsemänkymmentäkuusi henkeä.   
        38 Kun oli kylliksi syöty, merimiehet kevensivät laivaa heittämällä viljalastin mereen.   
        39 Aamun valjetessa merimiehet eivät tunteneet edessä olevaa maata, mutta he huomasivat matalarantaisen poukaman ja päättivät yrittää ohjata laivan sinne.   


      • Joka lähtöön
        Eki. kirjoitti:

        Näin on. Teol.tohtoreita riittää joka lähtöön.
        Nämä adv.teologian puolustajat korottavat teologiaa
        aj kuitenkin viittaavat kintaalla vaikkapa Markku
        Koivistoon. Mutta lipilaariteologit he nostavat
        kunniaan arvaamattomaan.
        Tohtori Luther on heille vain keppihevonen, mutta
        tohtori (?) Ellen G White on heidän uskonsa ja
        toivonsa ja rakkautensa ankkuri!


      • Uskonto_10
        etkö huomannut, kirjoitti:

        että se oli AVK:n kirjoitus.

        AVK vaan vastailee välillä itselleen.
        AVK:kista on moneksi!
        Miksi väität, että AVK ei ole uskossa?

        Samapa tuo, kuka sitä totuutta julistaa. Pääasia
        että julistetaan ...
        Miksi AVK ei saisi opettaa, miksi teilaat jonkin
        opetuksen vain siksi, että epäilet AVK:n tekeleeksi?

        Kirje Filippiläisille 1. luku

        15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
        17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

        18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
        19 Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,
        20 minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.
        21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Uskonto_10


      • Tuo nimetön suuri taistelija
        oppimattomuus kirjoitti:

        Tämä AVK siis yrittää antaa itsestään kovinkin oppineen vaikutelman.

        Pyydän, että ette sortuisi vastauksissanne raamatunlauseisiin, sillä niiden perusteella tämä tosikiero avk vääntää kaikki omaksi hyödykseen.

        Tämä AVK on täysin umpikiero, kuten kaikki ns. psykonomit, kuten hän sivuillaan kertoo olevansa.
        Kaikki on täysi huuhaata, jonka muka on perustanut jokun JH. Täyttä paskaa, sanon minä!

        Oman mielentereytenne kannalta neuvon teitä ihan kokemuksesta: Unohtakaa kaikenlainen psykonomia-höpötys!!!

        Emme edes tiedä, mihin hän pyrkii; valtuustoon,
        vaiko adventtipastoriksi ...
        Joka tapauksessa hän sabotoi Jumalan Sanaa ja
        ns. "katsoo henkilöön" ...

        Jaak. 2:1
        Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
        Jaak. 2:9
        mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        1. Piet. 1:17
        Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

        Jeesus ei katso teologisiin lopputöihin ...


      • meedio777
        alex-kasi kirjoitti:

        Jaak 3:6

        Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien HELVETIN tulta.

        Tässäkim mainitaan HELVETIN tuli - mutta alkujaan kyseesä oli Gehennan tuli - oikeastaan

        6 And the tongue [is] a fire, the world of unrighteousness. Thus the tongue is set among our body parts [and is] the [thing] polluting [or, defiling] our whole body and setting on fire the course of our existence—and being set on fire by HELL [Gr., gehenna].

        Vain ettei totuus unohtuisi..

        "Tässäkim mainitaan HELVETIN tuli - mutta alkujaan kyseesä oli Gehennan tuli - oikeastaan" (oppineisuduen guru, alex-aksi)

        Ja sekös muuttaa asian? Yhtä kamala kohtalo joka
        tapauksessa, katsoi msitäpäin vaan ...

        Jes 66:24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]


      • alex-kasi
        meedio777 kirjoitti:

        "Tässäkim mainitaan HELVETIN tuli - mutta alkujaan kyseesä oli Gehennan tuli - oikeastaan" (oppineisuduen guru, alex-aksi)

        Ja sekös muuttaa asian? Yhtä kamala kohtalo joka
        tapauksessa, katsoi msitäpäin vaan ...

        Jes 66:24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        aina kamala - mutta noilla madoillako on kuitenkin iankaikkinen elämä? :) mielestäsi?

        Ne ruumiithan on kuolleiden -

        Eikös vain olekin niin, että jos ottaa yhden Raamatunkohdan sieltä ja toisen täältä niin voi kehitellä vaikka minkälaisen uskonnon ..

        Niinkuin tässäkin kuolemattomia matoja.. vaikka se taitaa olla lahko todellisille tosikoille? :)

        Parempi lukea koko Raamattua ja ottaa se sinä kokonaisuutena kuin se onkin..


      • Ei korvasyyhyä
        alex-kasi kirjoitti:

        aina kamala - mutta noilla madoillako on kuitenkin iankaikkinen elämä? :) mielestäsi?

        Ne ruumiithan on kuolleiden -

        Eikös vain olekin niin, että jos ottaa yhden Raamatunkohdan sieltä ja toisen täältä niin voi kehitellä vaikka minkälaisen uskonnon ..

        Niinkuin tässäkin kuolemattomia matoja.. vaikka se taitaa olla lahko todellisille tosikoille? :)

        Parempi lukea koko Raamattua ja ottaa se sinä kokonaisuutena kuin se onkin..

        Jesaja 66.
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kaksi kohtaloa: rangaistuksen paikka tai kiitoksen
        paikka!


      • Tutkiva Tuomari
        oppimattomuus kirjoitti:

        Tämä AVK siis yrittää antaa itsestään kovinkin oppineen vaikutelman.

        Pyydän, että ette sortuisi vastauksissanne raamatunlauseisiin, sillä niiden perusteella tämä tosikiero avk vääntää kaikki omaksi hyödykseen.

        Tämä AVK on täysin umpikiero, kuten kaikki ns. psykonomit, kuten hän sivuillaan kertoo olevansa.
        Kaikki on täysi huuhaata, jonka muka on perustanut jokun JH. Täyttä paskaa, sanon minä!

        Oman mielentereytenne kannalta neuvon teitä ihan kokemuksesta: Unohtakaa kaikenlainen psykonomia-höpötys!!!

        Mutta sinun pilkkapuheesi kuulostaa oppimattomalta.
        Toivottavasti vihjailun viruksesi ei tartu meihin
        lukijoihin. Ei meitä henkilöiden taustat kiinnosta,
        vaan elävä Jumalan Sana. Tahdomme itse hoitaa
        uskoamme; emme tuota aarrettamme anna sinun tai
        jonkun muun armoille!
        Pelkästään hyvä asia se, että AVK opettaa uskon
        ja itsehoidon sympioosista Psykonomit ry:n kautta.


        Kun vedit psykonomit mukaan mustamaalauksessasi,
        se on mitä pahinta oppimattomuutta. AVK on antanut
        itsensä alttiiksi pilkalle, mutta ei sun sovi tetää
        täysin ulkopuolisia mukaan.

        JH:n mainitsit. Hän on Psykonomiopiston perustaja
        sekä Psykonomit ry:n toiminnanjohtaja. Yliopistotason vaikuttaja, opettaja ammatiltaan.
        Vuonna 2005 JH sai kultaisen ansiomitalin, jonka
        luovutti Suomen kolmanneksi suurimman mt-yhdistyksen puheenjohtaja, AnttiVKantola.
        Pari vuotta myöhemmin JH valittiin omaisten
        yhdistyksen suosittamana Vuoden Mielenterveys-
        työntekijäksi. Joten et taida mistään mitään tietää. Ja mitäs pahaa siinä on, jos AVK on psykonomi? Useat psykonomit ovat uskovaisia, myös JH. Mitäs väärää siinä on, kun uskva tekee
        mielenterveyssaralla persutavaa laatua olevaa työtä? Kannustaa itsensä hoitamiseen!

        Viittaan johtavan ammattiauttajan lausuntoon:
        Ylilääkäri Ilkka Taipale:

        "Mielisairaalaan joutuminen, psykoosiin sairastuminen tahi mielen sairaana elämänsä eläminen ovat tässä yhteiskunnassa hyvin raskaita kokemuksia – ei pelkästään itse asiansa takia, vaan yhteiskunnan asenteiden takia.

        Tämän vuoksi osa em. tapahtumien kokeneista kieltää tapahtumisen tai tilanteensa siinä kuin äärimmäisesti sairastunut ihminen missä tahansa sairaustilassa tekee samoin."
        (Ylilääkäri Ilkka Taipale: Lausunto Psykonomiopiston mielekkyydestä 23.5. 1996)


        Eikö riittänyt perusteet psykonomien puolesta ...

        ""Asianososaisuudelle perustuva koulutusverkosto
        Yhteiskuntatieteiden tohtori, Markku Salo:

        Asianosaisuudelle perustuvan asiantuntijuuden kansallisen koulutusverkoston aikaansaaminen on erittäin ajankohtainen, tarpeellinen ja toivottava kehityshaaste (Markku Salo: Psykonomia 2/96)

        Itsehoitokoulutuksella, kokemuskoulutuksella ja vertaisohjaaja- ja vertaistutorkoulutuksella on saavutettavissa merkittäviä etuja mielenterveyskuntoutujien elämänlaadun ja terveyden edistämiseksi.
        Vertaistukeen perustuvilla mielenterveysyhdistyksillä on niiden jäsenille psykososiaalisesti kuntouttava merkitys.

        Psykonominen koulutusvisio näkee psykonomeja käytettävän tuen antajina sairaaloissa, kuntoutusyksiköissä, kuntoutuskursseilla ja sopeutumis- valmennuksessa sekä opiskelu- ja työelämässä.
        Psykonomiopisto näkee myös tarpeellisena, että Mielenterveyden Keskusliiton ja paikallisten mielenterveysyhdistysten toimiin palkataan mielenterveyskuntoutujataustaisia työntekijöitä.
        Tämä on välttämätöntä, jotta tasa-arvopäämäärämme työelämässä toteutuisi ensin oman järjestötoiminnan piirissä.
        MTKL näyttäisi näin esimerkkiä muulle yhteiskunnan työelämälle. ""


        MUITA TÄRKEITÄ AUTTAVIA YHTEISÖJÄ

        Myös Narsistien Tuki -yhdistys on Mielenterveyden
        Keskusliiton valtakunnallinen yhdistys.
        Voit MTKL:n sivulta nähdä, että JH luotsaa
        psykonomien lisäksi myös ns. kaksisuuntaisia ...
        Joten tutustupa mieheen ja anna arvoa hänenkin
        elämäntyölleen.
        Ja mitä AVK:hon tulee, niin löytyy tietoja, että
        hän ainakin 4 vuotta on teologiaa opiskellut.
        (Jääköön oman etsintäsi varaan))

        http://www.mtkl.fi/jasenyhdistykset/valtakunnalliset_yhdistykset/

        PSYKONOMIA Wikipediassa
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykonomia

        JORMA HEIKKINEN (opettaja, taiteilija)
        http://jormaheikkinen1406.spaces.live.com/

        Tutkiva Tuomari ei hutki


      • alex-kasi
        Ei korvasyyhyä kirjoitti:

        Jesaja 66.
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kaksi kohtaloa: rangaistuksen paikka tai kiitoksen
        paikka!

        mutta mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan.. se oppi joka opettaa että kaiken elämän Luoja ja ylläpitäjä loi elämää ikuiseen kidutukseen on vain yksi maailmassa olevista harhaopeista.


      • "Usko ei ole joka mieh...
        Ei korvasyyhyä kirjoitti:

        Jesaja 66.
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kaksi kohtaloa: rangaistuksen paikka tai kiitoksen
        paikka!

        Jesaja 66.
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Room. 9:15
        Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]

        Jumalan ratkaisuvalta ei oel sidottu, kuten on
        sidottu ihmisen ratkaisuvalta, tahto.
        (Paitsi katolisten ja adventistien)
        Jos alex-aksi olis advari, niin ehkä hän voisi
        päättää Jumalan puolesta, että armovalinta
        kohdsituisi juuri häneenkin ...


      • alex-kasi
        "Usko ei ole joka mieh... kirjoitti:

        Jesaja 66.
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Room. 9:15
        Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]

        Jumalan ratkaisuvalta ei oel sidottu, kuten on
        sidottu ihmisen ratkaisuvalta, tahto.
        (Paitsi katolisten ja adventistien)
        Jos alex-aksi olis advari, niin ehkä hän voisi
        päättää Jumalan puolesta, että armovalinta
        kohdsituisi juuri häneenkin ...

        Te ja teidän mielipiteenne :) - tuleeko piinaoppi oikeammaksi jos puhutte lööperiä muiden uskosta?

        Aika ihmeellistä !!! uskoonne sisältyy siis sekin että se joka ei usko että Luoja luo elämää ikuisesti piinaavaksi - EI OLE USKOSSA OLLENKAAN. :b)) - ?

        No, totta siinä mielessä että "ikuisen piinan usko ei ole jokaiselle"..


      • Ylhäältä annetaan
        alex-kasi kirjoitti:

        Te ja teidän mielipiteenne :) - tuleeko piinaoppi oikeammaksi jos puhutte lööperiä muiden uskosta?

        Aika ihmeellistä !!! uskoonne sisältyy siis sekin että se joka ei usko että Luoja luo elämää ikuisesti piinaavaksi - EI OLE USKOSSA OLLENKAAN. :b)) - ?

        No, totta siinä mielessä että "ikuisen piinan usko ei ole jokaiselle"..

        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä;
        ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä


      • alex-kasi
        Ylhäältä annetaan kirjoitti:

        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä;
        ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

        kiihkouskovaisia joiden suurin huoli on että muut eivät usko samalla tavalla kuin he.

        Ole sinäkin ihan rauhallinen minun puolestani, Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen ja ei kukaan itse ANSAITSE mitään Jumalan edessä - ei ansaitse edes uskomalla ikuiseen piinaan.. ja (muuten) piinaoppia ei ole annettu ylhäältä.

        Olette vain pelkonne vankeja ja sääli (teitä) koska ette SAA edes keskustella asiasta, muiden oppeja kyllä setvitään päivästä toiseen mutta omaa malkaa ei kyllä kosketa ..


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        LAKI JA ARMO - ARKISSA VAI EI

        Alex-kasilla tuntuu olevan runsaasti tietoa laista ja armosta.
        Minun kokemusasiantuntijuuteni opettaa minulle, että minulla on ehkä sittenkin täydellisempi
        laintuntemus.
        Jos salakuljetan pelastuksen laivaan tai pelastusveneeseen lakikirjat - jos
        minulla on ketunhäntä kainalossa (vertaus) - niin olen lainnoudattaja, joka kuitenkaan ei
        kaikkea lakia täytä ja niin paattiin tulee armotta upottavia reikiä. Ne tukitaan vain
        sanoutumalla tykkänään irti lakisysteemeistä.
        Lainnoudattaja joka ei KAIKEKA lakia
        täytä, on laittomuuden tekijä. Heitetään mereen
        kuin Joona muinoin.

        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        __________________
        KUULKAA TE
        Kirjoittanut: KAIKKI !!
        18.10.2008 klo 02.23
        Koko ajan on hänellä seksistiset ajatukset nuorehkoja naisia kohtaan.
        AVK on vanha irstas äijä
        ----------------------------------

        Vai irstailee AVK vaimonsa kanssa? Eikö seksi olekaan osa rakakutta?
        Miksiköhän "KAIKKI!!" näkee kaikessa seksiä? Niin että laivareissussakin tulee mieleen ainoastaan nasiet ja seksi!
        Mutta minä arvelen, ettei Nooan laivassa harrastettu seksi lainkaan. Olivat kai samoilla
        linjoilla Paavalin kanssa, siellä laivassa; ei lapsia ainakaan tähän hätään.

        1.Kor 7:26
        Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.

        Paavalilla oli laivareissulla mielessä sielujen kaikinpuolinen pelastus!

        Apt 27:30-39

        30 He yrittivät sitten lähteä salaa laivasta ja laskivat veneen vesille muka mennäkseen laskemaan keulasta ankkureita.   
        31 Mutta Paavali sanoi sadanpäällikölle ja sotamiehille: "Jos nuo miehet eivät pysy laivassa, teidän on mahdotonta pelastua."   
        32 Silloin sotilaat katkaisivat veneen köydet ja päästivät sen menemään.
           
        33 Vielä ennen päivän koittoa Paavali kehotti kaikkia syömään. Hän sanoi: "Jo neljättätoista päivää te olette eläneet jännityksen vallassa ettekä ole syöneet ruoan murenta.   
        34 Siksi kehotan teitä nyt syömään jotakin. Se on välttämätöntä, jos mieli pelastua. Yksikään teistä ei menetä hiuskarvaakaan päästään." [Luuk. 12:7, 21:18]   
        35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kaikkien nähden kiitti Jumalaa, mursi leivän ja alkoi syödä. [Ap. t. 2:46 ]
           
        36 Toisetkin saivat tästä rohkeutta ja rupesivat ruokailemaan.   
        37 Meitä oli laivassa kaikkiaan kaksisataaseitsemänkymmentäkuusi henkeä.   
        38 Kun oli kylliksi syöty, merimiehet kevensivät laivaa heittämällä viljalastin mereen.   
        39 Aamun valjetessa merimiehet eivät tunteneet edessä olevaa maata, mutta he huomasivat matalarantaisen poukaman ja päättivät yrittää ohjata laivan sinne.   

        minä olin kirjoittanut tuon viestin?

        KUULKAA TE
        Kirjoittanut: KAIKKI !!
        18.10.2008 klo 02.23

        Voin vain ilmoittaa, että se ei ole minun kirjoittamani - ja johan sen nyt pitäisi Kantolankin tajuta?

        alex

        Yleensä olisi REILUMPAA kommentoida muiden kirjoituksia siellä missä ne on kirjoitetu tai panna ainakin linkki siihen kirjoitukseen mitä kommentoi - eikö vaan Antti?

        Oliko se tämä kirjoitukseni jota moitit :b)

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000038693844


      • alex-kasi
        Joka lähtöön kirjoitti:

        Näin on. Teol.tohtoreita riittää joka lähtöön.
        Nämä adv.teologian puolustajat korottavat teologiaa
        aj kuitenkin viittaavat kintaalla vaikkapa Markku
        Koivistoon. Mutta lipilaariteologit he nostavat
        kunniaan arvaamattomaan.
        Tohtori Luther on heille vain keppihevonen, mutta
        tohtori (?) Ellen G White on heidän uskonsa ja
        toivonsa ja rakkautensa ankkuri!

        heidän uskonsa ankkuri on Jeesus Kristus ja Jumalan Sana.. on aika kovaa puhetta että väittää muiden puhetta valheeksi - eikö vain?
        Ajattele hetki ..... jos oletkin väärässä ... jos oletkin levittämässä valhetta ihmisten uskosta - vastoin heidän omia sanojaan ... ja vain siksi että he eivät usko juuri samalla tavalla kuin sinä ... tai minä... ja emmehän mekään usko samalla tavalla sinä uskot ikuiseen piinaan, mutta minulle se on pahin PEDON MERKKI minkä tiedän.


      • Kait vain 1 asia: sabbath
        alex-kasi kirjoitti:

        heidän uskonsa ankkuri on Jeesus Kristus ja Jumalan Sana.. on aika kovaa puhetta että väittää muiden puhetta valheeksi - eikö vain?
        Ajattele hetki ..... jos oletkin väärässä ... jos oletkin levittämässä valhetta ihmisten uskosta - vastoin heidän omia sanojaan ... ja vain siksi että he eivät usko juuri samalla tavalla kuin sinä ... tai minä... ja emmehän mekään usko samalla tavalla sinä uskot ikuiseen piinaan, mutta minulle se on pahin PEDON MERKKI minkä tiedän.

        kaikki muu on kat sulle saastaista, paitsi
        adventistin liha ja siihen istutettu sapattisinetti!


    • alex-kasi

      Sillä ei kukaan meistä pysty lakia täyttämään.

      vaikka siitä ei luonnollisestikaan saa vetää sellaisia johtopäätölsiä että meemme saisi noudattaa Jumalan lakia (tahtoa) missään - vain siksi että emme voi sitä pitää siten, että se olisi meille elämäksi.

      Mutta jos joku uskoo omilla teoillaan olevansa iankaikkiseen elämään mahdollinen - hänen tulisi ajatella asiaa kerran vielä..

      Jeesus on se joka estää laivamme uppoamasta - ei omat teot.. pohja on tosiaan reikiä täynnä .. Jeesus otti päälleen meille kuuluvat syntiemme seuraukset - Jeesus eli synnittömän elämän ja kuoli väärän ja epäoikeudenmukaisen tuomion seurauksena. Sen kuoleman Jumala laskee meidän syntiemme lunnaaksi ja me saamme elää Kristuksen ohjauksessa Jumalan valtakunnassa..

    • On mykäksi tullut?

      Ei minkäänsorttista vastausta saanut kyhätyksi
      tuohon, vaikka suu vaahtoaa kuin ...
      Vaikka teilasi toisen kirjoittajan selostukset!

      Selitäpä sinä alex-i, nää kohdat ITSE!!!
      Kirjoittanut: Veli Herrassa
      18.10.2008 klo 00.55

         I
      Gal. 3:12
      Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

      II
      Hepr. 11:7
      Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt,
      pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;
      ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen,
      joka uskosta tulee.

      III
      Jaak. 3:6
      Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma;
      kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
      sytyttää tuleen elämän pyörän,
      itse syttyen helvetistä.

      Selitäpä siekin, yhdessä ja yksittäin (1 1 1=3)

      kolme enkeliä

      • alex-kasi

        vastasin - jos ei se sinulle riitä niin omahan on asiasi - olisit kommentoinut asiaa. Ilman vaahtoilua :b).

        Ja sitä paitsi - oletko sinä edes sama henkilö joka tuon alkujaan kirjoitti?


    • Evankeliumikoulu
    • Kirkkovuodessa ADVENTTI lä...

      http://www.evl.fi/kkh/to/kjmk/kal/23shell_evk.shtml

      Fil. 1: 6-11
      Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä. Minulla on täysi syy ajatella teistä kaikista näin, sillä te olette minun sydämessäni, ja olenpa vankilassa tai puolustamassa ja vahvistamassa evankeliumia, te kaikki olette osallisia samasta armosta kuin minä.
      Jumala on todistajani, että minä kaipaan teitä kaikkia ja rakastan teitä hellästi, niin kuin Kristus Jeesus teitä rakastaa.
      Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja yltäisi yhä parempaan ymmärrykseen ja harkintaan,
      niin että osaisitte erottaa, mikä on tärkeää, säilyisitte puhtaina ja moitteettomina odottaessanne Kristuksen päivää ja tuottaisitte Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi runsain mitoin hyvää hedelmää, jonka saa aikaan Jeesus Kristus.

      Matt. 18: 15-22
      Jeesus sanoi opetuslapsille:
      "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken.
      Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
      Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
      Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle.
      Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
      Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
      Minä sanon teille:
      mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
      Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
      Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi?
      Peräti seitsemän kertaako?"
      "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.

      1. Moos. 50: 15-21
      Joosefin veljet alkoivat isänsä kuoltua pelätä ja sanoivat toisilleen: "Entäpä jos Joosef nyt kääntyy meitä vastaan ja sittenkin kostaa meille kaiken sen pahan, minkä me hänelle teimme?"
      Ja he lähettivät Joosefille sanan:
      "Ennen kuolemaansa isämme käski meitä sanomaan sinulle näin: 'Anna veljillesi anteeksi heidän rikoksensa ja pahat tekonsa.
      Armahda heitä, vaikka he ovatkin tehneet sinulle pahaa.' Anna siis meille nyt anteeksi meidän rikoksemme. Mehän palvelemme samaa Jumalaa kuin isäsi."
      Kuullessaan heidän sanansa Joosef puhkesi itkuun.
      Sitten veljet tulivat, lankesivat hänen eteensä ja sanoivat: "Me rupeamme vaikka sinun orjiksesi!"
      Mutta Joosef sanoi heille: "Älkää olko peloissanne, enhän minä ole Jumala. Te kyllä tarkoititte minulle pahaa, mutta Jumala käänsi sen hyväksi. Hän antoi tämän kaiken tapahtua, jotta monet ihmiset saisivat jäädä henkiin.
      Älkää siis enää olko peloissanne. Minä huolehdin teistä, teidän vaimoistanne ja lapsistanne."
      Näin hän rauhoitteli heitä ja puhui heille lempeästi.

    • Advarit sanoneet halleluja?

      Lakia olis ihan kkiva markkinoida Noan arkkina.
      Taisi aloittaja sittenkin tehdä selväksi, ettei
      se pelastus lainnokudattamisessa ole, vaan armossa.

      Armosta arkki avattiin ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe