Miten vl naimaton nainen ja mies kanavoi ja purkaa seksuaalisuutensa?
Tiedän, että monet tyydyttävät itseään, mutta voiko seksuaalisuutta ilmentää muullakin tavoin?
Uskon, että itsetyydytys on syntiä. Siitä aiheesta on täällä paljon keskusteltu ja tiedän monien mielipiteen siihen.
Tähän ketjuun ei siis tarvitse vaivautua kirjoittamaan "Itsetyydytys ei ole syntiä"-kirjoituksia, olen nähnyt niitä mielipiteitä jo tarpeeksi tässä vuosien varrella.
Voin myöntää, että se aihe on omalla kohdallani todella kipeä asia. En jaksa ymmärtää, miksi se on syntiä, mutta haluan uskoa sen, kun se synniksi on saarnattu. Mieluummin teen siitä asiasta parannusta kuin otan sen riskin, että minut helvettiin sen takia tuomittaisiin.
Tämä kuulostaa karmelta, että itselleen nautinnon tuottamisesta tuomittaisiin helvettiin, mutta JOS se kuitenkin on sillä tavalla, en ota riskiä ja ala uskomaan siihen, että itsetyydytys olisi soveliasta.
Mietin nyt muita keinoja, miten seksuaalisuutta voi ilmentää.
On kieltämättä aika tyhjä takki.
No, taiteessa? Pukeutumisessa?
Tiedän kyllä senkin, että liian paljastava ja eroottisesti vihjaileva pukeutuminen ei ole soveliasta sekään. Toisaalta ei kannusteta pukeutumaan säkkiin ja tuhkaankaan. Kultainen keskitie on sopivin.
Miten taiteessa tai muulla luovalla toiminnalla voi ilmentää seksuaalisuuttaan?
Irtosuhteista älkää edes puhuko. Ne on huoruutta ja se ON syntiä.
Mietin näitä siksi, koska olen lukenut joistakin SRK:n julkaisuista aiheeseen liittyen erilaisia asioita.
Olen tutkinut paljon näitä asioita, sillä olen elänyt pitkään yksin.
Naimattoman seksuaalisuus
26
1762
Vastaukset
- ..............................
No ei oo helppoo sulla. Siitä puhe mistä puute.
Jos kerran asenteesi seksuaalisuuteen on noin kiero, niin tuskin sua kovin moni voi auttaa.
Sen kun vaan porskutat synnintunnossasi eteenpäin, siitähän se kirkkaampi kruunu taivaassa tulee.
T: seksistä ja itsetyydytyksestä nauttiva ja seksuaalisuutta normaalina,nautittavana ihmiselämän osana pitävä
Miksi sun sitten pitäisi seksuaalisuutta jotenkin ilmentää? Sehän on sinulle synti.- Aikakirja
Vain synteihinsä kuollut suruton tekee iloisena syntiä. Uskovalle tulee aina murhe synnistä.
- Laritsa M
...voi purkaa viettipaineitaan. Jumala on antanut meille elimet ei pelkastään lisääntymistä varten, vaan tuottaaksemme toinen toisillemme mielihyvää ja voidaksemme kokea rakkautta miehen ja naisen välillä.
Jos tarkoitus olisi pelkästään lisääntyminen, olisi ihminen kiimassa vain kerran vuodessa.
En ymmärrä kuka ja miksi on päättänyt, että seksuaalisuus on pahasta ja tuomittavaa. Selvää on, että holtittomuus seksikäyttäytymisessä saattaa johtaa ei-toivottuun raskauteen tai voi saada sukupuolitauteja, mutta ei ole pakko olla holtiton.- Aikakirja
Henkilöhän puhui pseudoseksistä.
- Nimetön
Aikakirja kirjoitti:
Henkilöhän puhui pseudoseksistä.
...
- Aikakirja
Nimetön kirjoitti:
...
Kysyt miten voi purkaa seksuaalisuutta. Viettelevästi pukeutuminen voi muuten lisätä jopa ahdistusta, kun huomaa vastakkaisen sukupuolen silmissä tiettyä halukkuutta, johon ei sitten itsellä olekaan lupa vastata. Siitä voi sitten seurata jopa morkkis.
On todettu, että esimerkiksi liikunta, urheilu, saunominen, syöminen jne lisäävät endorfiinin tuotantoa. Endorfiini on mielihyvää tuottava hormooni kehossa, rakastelu tuottaa sitä tietysti.
Eli jotain vihjeitä tässä ehkä sinulle. Kun teet rivakan lenkin silloin kun alkaa ahdistaa, annat kehollesi niitä samoja endorfiineja, joita rakastelukin tuottaa. Hierojalla käynti on myös hyvä.
Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa elämässäni ja päätin silloin olla selibaatissa ja odottaa, että Jumala johdattaa sen oikean. Melkein vuosi meni...
Uskalla olla levossa asian kanssa. Kun oikein surkealta tuntuu, pyydä rukouksessa, että Isä lohduttaa sinua ja antaa tarvitsemaasi hellyyttä. Tiedän, että Hän sen tekee.
Uskalla olla sitä mitä olet! Taivaan Isän siunausta!- niilo88
tämä oli hyvä ja asiallinen kirjoitus, kiitos siitä!
- uskov
Että ihminen osaa tehdä oman elämänsä vaikeaksi. Heitä nuo saarnamiesten opetukset helvettiin ja ala elämään.
- Aikakirja
Sitäkö tarkoitit?
- riipputissi
Aikakirja kirjoitti:
Sitäkö tarkoitit?
Minusta alkaa tuntua siltä että elän ruokariippuvuudessa. Täytyyhän minun joka päivä aivan pakosti syödä. Muuten tulee jotenkin halju olo. Rukoilkaa minunkin puolestani!
- Aikakirja
Ei se ole ainoastaan yksinäisten kiusaus. Monilla sama problematiikka toimii avioliitossakin.
Seksuaalisuudelta ei kukaan voi välttyä jos vähänkään on terveyttä. Vaikutteita tulee jo silmien kautta ja sanoista. Puhumattakaan kiihottavista ajatuksista ja mielikuvituksista. Mies kiihoittuu jo aivan lehti ja televisiokuvistakin hyvin voimakkaasti.
Jos vastakkaista sukupuolta oleva henkilö tulee lähelle, niin se sähköistää (aktivoi)välittömästi seksuaalivietin.
Runkkarilla (mies) vastapuolen tavara on aina mielessään ja oma tavara kourassa. Miehillä testosteronitaso on jatkuvasti silloin koholla, ja uskovaisen miehen olo on silloin kuin kusiaispesässä istuisi.
Kamala kiihko ja tappi tuppaa olemaan vähän väliä jäykkänä. Runkkarin ajatuksen suuntautuvat jatkuvasti, oikein tarkoituksella, kiihkoa etsimään. On herkkä kuin viulun kieli.
Kysymyksessä on sana ilmiö kun alkoholismissa taikka bulimiassa. Todellisuutta halutaan pakoon mahdollisimman runsaaseen mielihyvään. Tässä tapauksessa siis pseudoseksiin.
Kahdenkeskinen rippi joka on usein tännä syyllisyyttä, pelkoa ja häpeää, ei auta näissä tapauksissa, riippuvuun on niin voimakas.
Mitä taas syntiin tulee niin ihminen on koko ajan syntinen, jos hän ei jaksa usko syntisenä, niin hänen ainoa vaihtoehtonsa on mennä helvettiin. Lihasta ei tule pyhää minkäänlaisten katumusharjoitusten tai lihan kiduttamisen kautta.
Tämä ei tarkoita sitä, ettei Jumala haluaisi päästää rukkaria tästä riippuvuudestaan, ja parantaa hänet. Mutta se tapahtuu Jumalan armon ja rakkauden kokemisen kautta omalla sydämellään, - ei lain vaatimusten ja torumisten ei kieltojen ja käskyjen ei pelkojen ei häpeän eikä katumusharjoitusten kautta.
Eli sinun on päästävä rakastavan Jumalan syliin.
Muutaman henkilön käsittävä luottamuksellinen rukousryhmä, jotka panevat kätensä sinun päällesi ja rukoilevat sinun puolestasi, sen jälkeen kun olet tämän tuskasi heille purkanut, se auttaa.
Mutta riippuvuus- ongelman taustalla olevista kivuista on tärkeätä päästä puhumaan myös.
Siellä on mahdollisesti ankararuuden täyteinen hylkäävä ja lakihenkinen lapsuus, ehkä etäinen isäsuhde, ja sen tapaisia ongelmia.
Sinua ei ole hyväksytty ja rakastettu ehdoitta, sellaisena kun sinä olet. Niinpä sinä olet paennut etsimään lohdutusta ja mielihyvää puuttuvan rakkauden korvikkeeksi pippelisi kautta. Kiihoittumisesta ja orgasmeista.
Pitäisi siis päästä purkamaan koko paketti, jotta paranemisen alkuun päästäsisiin. Ja irti tästä riippuvuudesta. Mutta helppoa tietä ei tule olemaan, - sen tiedän.Ymmärrän mitä uskonkautta ajatellen tarkoitat.
Voi olla, että monesta näytät tiukkapipolta.
Viisaita sanoja kuitenkin kirjoitat, olen itse nähnyt mihin seksihimolle täysin vallan antanut (aikanaan uskovainen hänkin) ajatui asian takia kuolemaan...- järkevää
tekstiä.
- huutaja*
järkevää kirjoitti:
tekstiä.
tosiaan päivän! Vaikken olekaan sinkku, runkkari enkä vl.
- niilo88
Myös tämä oli hyvä ja asiallinen teksti, kiitos siitä!
- Ans Olla
Devoit kirjoitti:
Ymmärrän mitä uskonkautta ajatellen tarkoitat.
Voi olla, että monesta näytät tiukkapipolta.
Viisaita sanoja kuitenkin kirjoitat, olen itse nähnyt mihin seksihimolle täysin vallan antanut (aikanaan uskovainen hänkin) ajatui asian takia kuolemaan...En siis vl.
- aamenella.
Siihen saakka vl ei ole lainkaan seksuaalinen olento. Ja loppuu puolison kuolemaan.
- (ei toimiva)
Luther munkkiaikoinaan ryömi kirkon portaita ylös alas saadakseen "himot" hallintaan.
Ei ollut kuulemma kovin toimiva metodi.
Kyllä historia on todistanut, että seksuaalisuus purkautuu aina tavalla tai toisella.
Luostarit, katolisen kirkon papit yms. selibaatin ihannoijat.
Miten paljon niissä onkaan ollut kieroutunutta lapsiin kohdistuvaa seksuaalisuutta. Keski-ajalla paaveilla ja kirkollisella ylimystöllä oli omat "taloudenhoitajat" (eli vähän vanhempi sisar) yms.
Pahinta tässä tilanteessa on antaa vain asian olla.
Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, pitäisin silmät auki ja etsisin seuraa laajemmalla perspektiivillä.
Mun mielestä ei ole ehdottoman kiellettyä seurustella ei-vl:n jos tilanne haittaa jo muutoin uskonelämää.
Ohjeet jotka kielsivät "uskottomien" kanssa seurustelun ovat pitkälti mooseksen lain aikaisia. - dasfvxcv b
bvcbcvb
- Ehdoton Ei Uskonnoille
Hyvä ystäväni!
Minulla on sinulle tehtävälista. Päästyäsi loppuun mielesi on toivottavasti vapaa etkä kärsi enää hullujen valheista ja pelottelusta.
1. Ala ajatella kriittisesti. Tutki eri aatesuuntia, eri uskontoja, eri kristillisiä lahkoja. Huomaa miten ne kaikki ovat olevinaan ainoita oikeita.
2. Eroa kirkosta ja luovu kaikesta uskonnosta
3. Hanki itsellesi koulutusta, harrastuksia, työpaikka ja matkustele ympäri maata ja maailmaa, jotta yleisnäkemyksesi avartuu
4. Aloita filosofian tutkimus perehtymällä eri ajattelijoiden oppeihin. Opettele samalla kyseenalaistamaan ne ja muodosta ITSE OMAT "OPPISI". Poimi parhaita ajatuksia ja hylkää huonoimmat. Etsi tervettä tasapainoa.
5. Ole onnellinen
T: Rehellinen Ystäväsi - metaskeema
Vanhoillislestadiolaiset kuitenkin patoavat seksuaalisuuttaa sinkkunaollessaan enemmän kuin normaalit ihmiset. Toisaalta erilaiset salaiset perversiot voivat olla jopa yleisempiä kuin normaaliväestöllä.
- syntiä
Itsetyydytyksestä ei pidä ketään syyllistää. Valitettavasti näin kuitenkin usein tapahtuu ahdasmielisissä uskonnollisissa liikkeissä. Sillä asialla kiusataan sadistisesti varsinkin yksinäisiä. En tiedä mielettömämpää ajatusta kuin sen, että kerrotaan Jumalan tulleen ihmiseksi ja joutuneen kuolemaan Golgatan ristillä tämän "synnin" takia. Järki hoi! Omatunto hoi! Ovatko nämä syyllistäjät aivan mieltä vailla. Todellisiakin syntejä on vaikka kuinka paljon joista ihmisen pitäisi tehdä parannusta; ei niitä tarvitse aivan normaaleista tarpeista keksiä. Jos saan sanoa oman mielipiteeni kristittynä, se on seuraava: Seksuaalisuus on Jumalan lahja. Siksi omista fantasioistaan, mielikuvistaan (ne eivät vahingoita ketään) sekä itsetyydytyksestä ei pidä kokea mitään syyllisyyttä. Sellainen syyllisyydentunne on syntiä.
- pseudoseksiä
Varo niitä "Aikakirjan" rukousryhmiä ja kätten päällepanemisia. Niiden tarkoitus on vain syyllistää sinua omasta seksuaalisuudestasi.
Luulen että on hyvin vähän ihmisiä jotka ovat kokeneet ehdoitta hyväksymistä lapsuudessaan. Omasta nuoruudestani muistan miten äiti tuli metallinen uunikoukku kädessään kimppuuni, kävi muniini kiinni kovakouraisesti kun joiduin kiinni itsetyydytyksestä.
Kyllä sellaiset kokemukset vaikuttavat kielteisesti oman seksuaalisen identiteetin muodostamisessa. Mutta eikö nyt olisi jo korkea aika rakastaa myös itseään ja hyväksyä oma seksuaalisuutensa ehdoitta? - Ev.lut.
Oletko lukenut "Aikakirjan" jutut? Tyyppihän on aivan pervo: "tavara on aina mielessä ja toinen tavara kädessä"
- Aikakirja
Tiedän muuten syynkin siihen. Syyllinen piiloutuu. Yrityksesi oli hyvä, mutta ei onnistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193