Puhelinmyyjät riesana

Saan lähes päivittäisiä soittoja, joilla tarjotaan lehtiä ym.

Yhä röyhkeämmäksi käy toiminta. En jaksa edes kertoa tapahtuneita.

Meitä iäkkäitä, höppänöiksi koettuja, yritetään höynäyttää jatkuvasti.

Tiedän, että henkilö ja osoitetiedot voidaan vaatia salatuiksi.

MIHIN POISTOVAATIMUKSENI LÄHETÄN?

24

3370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "pelkkää hyvää"

Tein itse vuosia sitten näin: soitin suoramyyntiestoon ja sain maistraatilta kirjallisena vakuuden, tieto oli perillä. Mutta ei se auttanut, soittelivat vain.

Se linkki on http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Kokeilla voi aina, onnistuuko, on sitten toinen juttu.

• Yrittää aion, auttaa tai ei. Ilmeiesti noilla on ties kuinka suuret nimi- ja osoitelistat, joista etsivät iän perusteella kohteita.

• Ruuneperi kirjoitti:

Yrittää aion, auttaa tai ei. Ilmeiesti noilla on ties kuinka suuret nimi- ja osoitelistat, joista etsivät iän perusteella kohteita.

Kälyltäni myös

Tässä numero

0600 13404

• ynnämuu*
        muori67 kirjoitti:

Kälyltäni myös

Tässä numero

0600 13404

On se pirullista, juuri on on tekemässä välttämättömiä hommia, kuten on päiväunilla, niin eikö vaan kilise.
        Kyllähän sitä puolustellaan, että työtäänhän puhelinmyyjätkin tekevät,okei. Antaisivat nyt ohjelmoijat neuvon, että jos myyntityön kohde antaa selvän kieltävän vastauksen, sen pitäisi riittää.

kieltävän vastauksen, sen pitäisi riittää. Ei riitä, lapusta luetaan monotoonisella äänellä koko litania ja jatkokertomus.
        Tulee siinä kypsyttelyssä töykeäksi ja härskiksi hyvätapainenkin. Vielä kun on käytössäni lankapuhelinkin - pysyy toistaiseksi - ei viitsi aina repiä johtoja seinästä. Luulenpa, että ko. puhelin on usein merkki "höppänästä", nuoremmat ovat useammin kännykän varassa, mutta tulee niitä sitkeitä kauppaajia kännykkäänkin.
        Nuo mainoskielto numerot ovat hyviä vinkkejä, jos vaikka joskus...

• Jatta
        muori67 kirjoitti:

Kälyltäni myös

Tässä numero

0600 13404

Kiitos numerosta. Aion kyllä myös soittaa. Ovat todella harmina ja miehet varsinkin osaavat olla naisille soittaessaan lipeviä ja hurmaavia.

Joskus tulee oltua liiankin töykeä, kun kieltää, eikä tarvitse lyödä puhelinta kiinni.

• ynnämuu*
        ynnämuu* kirjoitti:

On se pirullista, juuri on on tekemässä välttämättömiä hommia, kuten on päiväunilla, niin eikö vaan kilise.
        Kyllähän sitä puolustellaan, että työtäänhän puhelinmyyjätkin tekevät,okei. Antaisivat nyt ohjelmoijat neuvon, että jos myyntityön kohde antaa selvän kieltävän vastauksen, sen pitäisi riittää.

kieltävän vastauksen, sen pitäisi riittää. Ei riitä, lapusta luetaan monotoonisella äänellä koko litania ja jatkokertomus.
        Tulee siinä kypsyttelyssä töykeäksi ja härskiksi hyvätapainenkin. Vielä kun on käytössäni lankapuhelinkin - pysyy toistaiseksi - ei viitsi aina repiä johtoja seinästä. Luulenpa, että ko. puhelin on usein merkki "höppänästä", nuoremmat ovat useammin kännykän varassa, mutta tulee niitä sitkeitä kauppaajia kännykkäänkin.

Niin kävi tohelointini viestin kanssa, mutta eikö tuosta selvää saane, sen minkä tarvitsee.

• Jatta
        ynnämuu* kirjoitti:

on joskus poikaa! Se kyllä harmittaa vietävästi, kun joutuu nousemaan ylös jonkun turhan soiton takia. Minulla on kännykkä ja olen oppinut laittamaan sen äänettömälle, kun haluan nauttia päiväunista.

Tuttuihin numeroihin sitten soitan takaisin.

• OliviaKoo, ei kirj.

Kestää vain melko kauan, ennenkuin kielto astuu voimaan. Minulla meni muistaakseni melkein kolme kuukautta.
        Yksi syy on ainakin se, että kiellon täytyy tavoittaa kaikki Suoramyyntiliittoon kuuluvat jäsenyritykset.

Kaikki firmat eivät tähän liittoon kuitenkaan kuulu, joten heille ei kieltokaan mene perille.

Meillä kaikilla taitaa olla omat konstimme, millä näistä puhelinmyyjistä selviydymme.

Sitä väitettä, että puhelinmyyjät ottaisivat tieten tahtoen kohteekseen vanhukset, en purematta niele. Puhelinnumerot hankitaan milloin minkäkinlaisin konstein, mutta eihän syntymäaika näy puhelinnumerosta.

• Kun minulle soitetaan, niin alan juttelemaan ja kyselemään myyjältä kaikenlaisia asioita, mistä soitat, millainen ilma siellä on, oletko jo käynyt lenkillä jne.
      Kun hän kysyy ostanko, sanon, en tietenkään.

Jostain syystä puhelut ovat loppuneet lähes kokonaan.
      Suorastaan kaipaan niitä.

• ynnämuu*

Oletpa, Jopel, ollut aika "herkuttelija". Saman tapaista olen kyllä käyttänyt vähän, mutta kaipa pitäisi harjoitella, että tehot kasvaisivat.

• koska en saa puheenvuoroa.
        Hyviä tapoja yritän noudattaa, en puhu päälle, mutta nyt olen yrittänyt oppia nopsaan heti alkuun sanomaan, jos on tilauksesta kyse, en tilaa.
        Se on melkein aina tepsinyt, joskus kumminkin alkavat vielä inttämään, että miksikäs ei ja kun on niin hyvä tarjous.
        Itsehillintä koulussa minulla, kun yritän loukkaamatta vastailla, pääni olen melkein aina pitänyt, ei tilausta.

Olkoon nyt puolustustakin asialle, olen tavannut monta mukavaa ja ymmärtävästi suhtautuvaa puhelin myyjää, heistä on jäänyt kiva kuva ihmisinä.

Tylyä puhetta tulee nykyään niin paljon maailmassa, että pyrin sitä välttämään omalla kohdallani.
        Kai se on laitettava esto, jos kovin tiukalle pinna menee;)D

• Fanni
        SkillaN kirjoitti:

koska en saa puheenvuoroa.
        Hyviä tapoja yritän noudattaa, en puhu päälle, mutta nyt olen yrittänyt oppia nopsaan heti alkuun sanomaan, jos on tilauksesta kyse, en tilaa.
        Se on melkein aina tepsinyt, joskus kumminkin alkavat vielä inttämään, että miksikäs ei ja kun on niin hyvä tarjous.
        Itsehillintä koulussa minulla, kun yritän loukkaamatta vastailla, pääni olen melkein aina pitänyt, ei tilausta.

Olkoon nyt puolustustakin asialle, olen tavannut monta mukavaa ja ymmärtävästi suhtautuvaa puhelin myyjää, heistä on jäänyt kiva kuva ihmisinä.

Tylyä puhetta tulee nykyään niin paljon maailmassa, että pyrin sitä välttämään omalla kohdallani.

Minulla pyörii tämä levy huulilla. Kiitos ei, kiitos ei, kiitos... ja puhelun katkaisu. Nopea toiminta paras, muuten menee rasituksen puolelle.

• Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

koska en saa puheenvuoroa.

Viimeisin puhelinmyyjä aloitti, että hänen tutkimuksensa mukaan osoitteeseeni (hän sanoi osoitteeni ihan oikein) on tullut ennenkin aikakauslehtiä.

Minä vastasin totuudenmukaisesti, että tähän osoitteeseen ei ainakaan minulle ole tullut ikinä yhtään ainutta aikakauslehteä, ja jatkoin, jotta kiitos - en aio tilata nytkään.

Myyjä purskahti nauruun ja toivotteli sitten hyvää päivän jatkoa. Hän oli joko itse keksinyt tai saanut ohjeen uudesta aloitustavasta. Useimmitenhan se osuu kohdalleen, mutta kun tällä kertaa ei osunut.

Myyjän hersyvä nauru (omalle mokalleen) sai minutkin hyvälle tuulelle. Ei sentään niin hyvälle, että olisin ryhtynyt tilaamaan jotakin. Kaikki eivät ole yhtä fiksuja, että lopettavat, kun sanoo kerran "ei kiitos".

• Atolfia

tehnyt ja hauskoja juttuja on kertoeltu. Lopuksi sanon, että en jaksa enää lehtiä lukea enkä kantaa niitä niska vääränä ulos. Se on riittänyt.

Viime aikoina ei ole tullut myyntipuheluita. Postissa sensijaan tulee jatkuvasti Seuralta, Apu-lehdeltä, Me naisilta ja Annalta. Kauan he jaksavat muistaa nimen ja osoitteen. Olen kyseisiä lehtiä tilannut joskus 10 vuotta sitten lyhyitä jaksoja.

Roskiksiin vaan suoralta kädeltä. Ovat vain melko työläitä kun nimet on tuhottava pois ettei joudu vääriin käsiin.

• jutta-juulia

Suoramyyntikiellon jälkeen kannattaa huomioida, että jos osallistut vaikka johonkin lehtikilpailuun, niin nimesi käyttö on taas sallittua.
      Nyt kun lama taas uhkaa, ihmiset vähentävät menojaan luopumalla siitä mikä ei ole pakollista. Lehtitilaukset vähenee ja myyjät pillastuvat kun kauppa ei käy.
      Joudun juuri perjantaina hyvin hyökkäävän myyjän kohteeksi, yleensä ovat olleet kohteliaita, ja minullakin hyvät käytöstavat pettivät ja suljin tylysti puhelimen.

• Ei ole kännykässä mitään estoja. Melkein suurempi riesa on erilaisten lehtitilausten kauppaajien kanssa. Molempia tulee kyllä,, Kun puhelu alkaa (tuntematon numero) kysymyksellä, kuinka päiväsi on mennyt tai millainen ilma täällä on!
        Sanon heti että vettä sataa ja mitään ei osteta ,myydä tai tilata, kiitos ja kuulemiin!!
        Muuten tehoaa........ olkoonkin kuinka epäkohteliasta hyvänsä.
        Epäkohteliaita ovat itsekkin kun saattavat vaikka lauantai-iltana soittaa klo 20
        Kuten on Tapahtunut!
        Jokus joku sympaattisen oloinen mies soitti,, lehdestä oli silloinkin.
        Kun ei ollut kiire, jututin häntä ummet lammet( kuin Jopel ikään). Tietenkin hän luuli minun tilaavan,vaikka heti alussa sanoin etten tilaa,kun jää entisetkin melkein lukematta.

Lopuksi kun en eroon meinannut päästä, sanoin että tehdään nyt niin, että älä soita minulle minä soitan sinulle!
        Eipä sen koommin ole soittanut,,,

Joskus olen sanonut jollekin liittymäkauppaajalle: en mie niistä mittään ymmärrä--eikä muita oo paikalla. helppo lopettaa puhelu!!

Nuoret vaihtaa liitymiä tiuhaan tahtiin, ehkä siksikin niitä kaupataan meillekin.
        Pitää vaan valita sanansa oikein, ainakin vähenee "tarjonta huomattavasti".

• tavallinen^^
        meri-kukka98 kirjoitti:

Ei ole kännykässä mitään estoja. Melkein suurempi riesa on erilaisten lehtitilausten kauppaajien kanssa. Molempia tulee kyllä,, Kun puhelu alkaa (tuntematon numero) kysymyksellä, kuinka päiväsi on mennyt tai millainen ilma täällä on!
        Sanon heti että vettä sataa ja mitään ei osteta ,myydä tai tilata, kiitos ja kuulemiin!!
        Muuten tehoaa........ olkoonkin kuinka epäkohteliasta hyvänsä.
        Epäkohteliaita ovat itsekkin kun saattavat vaikka lauantai-iltana soittaa klo 20
        Kuten on Tapahtunut!
        Jokus joku sympaattisen oloinen mies soitti,, lehdestä oli silloinkin.
        Kun ei ollut kiire, jututin häntä ummet lammet( kuin Jopel ikään). Tietenkin hän luuli minun tilaavan,vaikka heti alussa sanoin etten tilaa,kun jää entisetkin melkein lukematta.

Lopuksi kun en eroon meinannut päästä, sanoin että tehdään nyt niin, että älä soita minulle minä soitan sinulle!
        Eipä sen koommin ole soittanut,,,

Joskus olen sanonut jollekin liittymäkauppaajalle: en mie niistä mittään ymmärrä--eikä muita oo paikalla. helppo lopettaa puhelu!!

Nuoret vaihtaa liitymiä tiuhaan tahtiin, ehkä siksikin niitä kaupataan meillekin.
        Pitää vaan valita sanansa oikein, ainakin vähenee "tarjonta huomattavasti".

..niin letimyyjät kuin kaikki,jotkun kallupin tekit taikka rahankerääjät!Sen huomaa siint kun kysyy et"soitinko huonoon aikaan,olisiko hetki aikaa?".
        Mie kysyn yleensä, mist oot saant miun numeron.Enkä lepertele;)Sit saatan viel mainita,et kyl tiien ihan ite millon mitäkin tarviin.Et silleen;)Jos miun tyttö on kuulemas,ni hää ain sanoo,et minkä pahan se on siulle tehnt;)

• Laritsa M

Puhelinmyyjät saavat puhelinnumeroita, jos osallistuu jonkin lehden arvontoihin tai tilaa ystävälleen esim APU-lehden ilmaisen ristikkojulkaisun. Tai jotain vastaavaa.

Sen takia en sellaisia tilauksia ja osallistumisia harrasta.

Puolisoni tilasi kerran sisarelleen ristikkokirjan ja jonkin aikaa puhelintarjouksia tuli. Sekä sisarelle että meille kotiin.

Puhelingallupit ovat myös vähän kiusallisia, jos olen juuri asettunut viettämään siestaa. Heistä selviydyn helpoiten, kun ilmoitan olevani yli 70-vuotias. Kyselyt koskevat yleensä työikäisiä henkilöitä.

• Nimetön

HeiPuhelinmyynnin saat loppumaan soittamalla Puhelin-Robinson:060013404,siitä puhelimesta,jonka haluat kieltää.Postista saat lapun jolla voit kieltää osoitteellisen mainonnan.Asia kestää kaksi,kolme kuukautta ennenkuin se on täydellisesti voimassa.Rajoitukset ovat voimassa kolme vuotta kerrallaan.Kannattaa yrittää.Olen juuri soittanut kíeltoni ja toivon että toimii.Ei vielä ainakaan ole kielto voimassa,koska hyvin sinnikkäitä on vielä ilmestynyt.

• Anonyymi

Sinulle tulee lasku. Jos uusit taas lasku ja jne. Kukahan tämän tienastin on keksinyt. Taitaa olla verotonta tuloa.Häirikkö soittaa ja toinen taho vetää sulta rahat kuuluvatko jotenkin yhteen.

• * Baarimikko *

Ainoa varma keino on muuttaa oma puhelinnumero salaiseksi. Tuttavat tietävät kumminkin numerosi, joten ei siitä paljoa haittaa ole. Älä koskaan anna myöskään puhelinnumeroasi, jos tilaat lehden tai jotain muuta. Jos olet antanut, niin vanhat vainooja vainoavat edelleenkin hamaan tulevaisuuteen.

Nykyään en saa yhtään markkinointipuheluita.

• Anonyymi

Puhelinmyynti on kiellettävä. Puhelin myyjiä oetetään Heille annetaan numeroita joista tiedetään kauppoja ei tule.Myynti haittaa kotirauhaa tiedä,että naapuri soitti aina kun olin yövuoron jälkeen nukkumassa.häirikkö tarkoitus.Pitää säätää laki jolla saadaan puhelin myytti kielto. Nyt joutuu asiakas maksaa,ettei soittoja tule. Tämä on hyvä tapa tienata. Pitäisi tutkia .mieten liittyvät yhteen.

• Anonyymi

Sitä mukaan kun tulee myyntipuheluita, aseta numero estoon.
        Jos mikään muu ei auta, lue luurin käyttöohjeet.

• Anonyymi

On se erikoista ettei puhelinmyyntiä saada loppumaan. Ihmisten pettämiselle ei ole enää mitään rajaa.Isot kihot jyllää ja urkii ihmisten asiota

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe