http://www.iltalehti.fi/helsinki/200810188445803_hi.shtml
Pelkästään pääkaupunkiseudulla 39 000 luvallista käsiasetta ja jotkut hölmöt haluaisivat kieltää kaikki käsiaseet koko Suomesta, kun vain kahta luvallista on väärin käytetty huomiota herättävästi.
Jotkut, kuten esimerkiksi pääministeri, ovat olleet sitä mieltä, että kodeissa ei saisi säilyttää käsiaseita ja joidenkin mielestä niitä pitäisi säilyttää ampumaradoilla. No, missähän Sanna Sillanpää ampui kolme hengiltä ja melkein neljännenkin? http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanpää
Käsiaseiden määrä
33
845
Vastaukset
- ei ratkaise
Jokainen niistä on turha ja tarpeeton.
Sanna ammuskeli aseistatuneita miehiä suljetulla radalla mutta ennen pitkää taas yksi tai useampi noista 39.000 aseesta alkaa paukkua puolustuskyvyttömien keskellä.
Joku voi tietysti olla sitä mieltä, että muutama kymmenen koululaista on pieni hinta siitä, että muutama tuhat hesseliä saa hivellä paukkurautaansa kotosalla vaikkei sillä mitään muuta teekkään.
Itse olen erimieltä ja jo yhden uhrin pitäisi riittää aseiden poiskeräilyyn.Miten keräisit ne pois? Vastahan eräältä löytyi Kalashnikov täydessä latingissa ja onpa eräiltä moottoripyöräilyä harrastavilta löytynyt kertasinkokin. Niinpä, jos lailliset pienikaliiperiset aseet kielletään, niin tilalle löytyy sitten järeämpää kalustoa.
- ei ratkaise
Kairakettu kirjoitti:
Miten keräisit ne pois? Vastahan eräältä löytyi Kalashnikov täydessä latingissa ja onpa eräiltä moottoripyöräilyä harrastavilta löytynyt kertasinkokin. Niinpä, jos lailliset pienikaliiperiset aseet kielletään, niin tilalle löytyy sitten järeämpää kalustoa.
Puheet laittomien aseiden helposta saatavuudesta ovat pelkkää urbaania legendaa. Yrittäkööt kuka tahansa tavis sellaisen hankkia niin tulee huomaamaan hommassa olevan kovasti mutkia matkassa.
Olen sitä mieltä että molemmissa koulumurhajaisissa oli ensin ase ja sen tuoma "voiman" tunne ja vasta sitten kehittyi suunnitelma ryhtyä tappamaan mahdollisimman avuttomia ja ehdottomasti puolustuskyvyttömiä ihmisiä. Ei siis toisinpäin, ensin suunnitelma ja sitten asetta hakemaan. Olen muuten kuullut netissä olevan yhteisöjä jotka ihailevat suunnattomasti näitä kahta pelkuria, vellihousuritareita. Kumma juttu sekin.
Kun nahkaliiviporukat hommaavat aseita vaikka tykistä lähtien niin niitä käytetään ainoastaan kilpailevien jengien kanssa nahisteluun, ei koskaa sivullisiin eikä milloinkaan ryhdy he kouluja tulittamaan. Heillä on pienimuotoinen varustelukilpailu ja oikeilla yhteyksillä on toki mahdollistam saada vaikka tykki haltuunsa mutta tavis saa korkeintaan turpaansa kyselleessään aseita alan paikoista, ei niitä joka kyselijälle myydä. - xdrcft
Kairakettu kirjoitti:
Miten keräisit ne pois? Vastahan eräältä löytyi Kalashnikov täydessä latingissa ja onpa eräiltä moottoripyöräilyä harrastavilta löytynyt kertasinkokin. Niinpä, jos lailliset pienikaliiperiset aseet kielletään, niin tilalle löytyy sitten järeämpää kalustoa.
Laittomien aseitten määrä vähenee suhteessa laillisiin ajan kanssa. Laillinen ase ei ole yhtään vaarattomampi kuin laitonkaan.
Koulukavereita tai muita epämiellyttäviä, myös v...a henkilöitä voi ojentaa muillakin keinoilla kuin helposti saatavalla aseella. - jokaisella on tuttuja,
ei ratkaise kirjoitti:
Puheet laittomien aseiden helposta saatavuudesta ovat pelkkää urbaania legendaa. Yrittäkööt kuka tahansa tavis sellaisen hankkia niin tulee huomaamaan hommassa olevan kovasti mutkia matkassa.
Olen sitä mieltä että molemmissa koulumurhajaisissa oli ensin ase ja sen tuoma "voiman" tunne ja vasta sitten kehittyi suunnitelma ryhtyä tappamaan mahdollisimman avuttomia ja ehdottomasti puolustuskyvyttömiä ihmisiä. Ei siis toisinpäin, ensin suunnitelma ja sitten asetta hakemaan. Olen muuten kuullut netissä olevan yhteisöjä jotka ihailevat suunnattomasti näitä kahta pelkuria, vellihousuritareita. Kumma juttu sekin.
Kun nahkaliiviporukat hommaavat aseita vaikka tykistä lähtien niin niitä käytetään ainoastaan kilpailevien jengien kanssa nahisteluun, ei koskaa sivullisiin eikä milloinkaan ryhdy he kouluja tulittamaan. Heillä on pienimuotoinen varustelukilpailu ja oikeilla yhteyksillä on toki mahdollistam saada vaikka tykki haltuunsa mutta tavis saa korkeintaan turpaansa kyselleessään aseita alan paikoista, ei niitä joka kyselijälle myydä.joilla taas on tuttuja ja niillä taas tuttuja......loputon ketju.
kyllä taviskin aseen saa, kestää vaan kauemmin.
missä helvetin pumpulissa elät? ei ratkaise kirjoitti:
Kun nahkaliiviporukat hommaavat aseita vaikka tykistä lähtien niin niitä käytetään ainoastaan kilpailevien jengien kanssa nahisteluun, ei koskaa sivullisiin eikä milloinkaan ryhdy he kouluja tulittamaan. Heillä on pienimuotoinen varustelukilpailu ja oikeilla yhteyksillä on toki mahdollistam saada vaikka tykki haltuunsa mutta tavis saa korkeintaan turpaansa kyselleessään aseita alan paikoista, ei niitä joka kyselijälle myydä.Laittomia aseita saa todella helposti ja aseita voidaan valmistaa itsekin (pommeista puhumattakaan), netistä kerrotaan löytyvän ohjeet jopa konepistoolin rakentamiseen. Olen omissa käsissäni pitänyt itse valmistettua ysimillistä puoliautomaattipistoolia ja ammuinkin sillä kokeeksi, hyvin toimi. Jos sinä et tiedä laittomien aseiden helposta saatavuudesta, niin sinulla ei ole mitään tietoa asiasta, josta kirjoitat.
"Kun nahkaliiviporukat hommaavat aseita vaikka tykistä lähtien niin niitä käytetään ainoastaan kilpailevien jengien kanssa nahisteluun, ei koskaa sivullisiin eikä milloinkaan ryhdy he kouluja tulittamaan."
Aika summittaista räiskintää harrastivat taannoin eräässä kapakassa. Kouluihin tuskin lähtevät ammuskelemaan.
Minun mielestäni siihen mielenterveys historioineen pitäisi ottaa huomioon aselupaa myönnettäessä ja ehkä senkin jälkeen, muuta muutosta ei tarvita.- erimieltä
jokaisella on tuttuja, kirjoitti:
joilla taas on tuttuja ja niillä taas tuttuja......loputon ketju.
kyllä taviskin aseen saa, kestää vaan kauemmin.
missä helvetin pumpulissa elät?Koita nyt itse ihan koemielessä ja kerro sitten vaiherikas hankintaprosessi joskus vuosien päästä kun hallussasi on jokin fn ti nagani plus kourallinen pateja. Teoriassa homma voi olla helppo mutta käytännössä veikkaan sinun saavan projektin edetessä usein kipeää eikä ole lainkaan poissuljettu, että hankintamatkasi päättyy rikospoliisin tiloihin motiivejasi julkituomaan.
Elän ehkä pumpulissa nyt mutta 30 ekaa vuottani elin hiukan toisessa maailmassa. - ei ratkaise
Kairakettu kirjoitti:
Laittomia aseita saa todella helposti ja aseita voidaan valmistaa itsekin (pommeista puhumattakaan), netistä kerrotaan löytyvän ohjeet jopa konepistoolin rakentamiseen. Olen omissa käsissäni pitänyt itse valmistettua ysimillistä puoliautomaattipistoolia ja ammuinkin sillä kokeeksi, hyvin toimi. Jos sinä et tiedä laittomien aseiden helposta saatavuudesta, niin sinulla ei ole mitään tietoa asiasta, josta kirjoitat.
"Kun nahkaliiviporukat hommaavat aseita vaikka tykistä lähtien niin niitä käytetään ainoastaan kilpailevien jengien kanssa nahisteluun, ei koskaa sivullisiin eikä milloinkaan ryhdy he kouluja tulittamaan."
Aika summittaista räiskintää harrastivat taannoin eräässä kapakassa. Kouluihin tuskin lähtevät ammuskelemaan.
Minun mielestäni siihen mielenterveys historioineen pitäisi ottaa huomioon aselupaa myönnettäessä ja ehkä senkin jälkeen, muuta muutosta ei tarvita.Puhetta riittää "helposta" saatavuudesta mutta esimerkit puuttuvat tyystin. Alamaailman porukat toki saavat aseita melko helposti mutta kun niitä käytetään kohde ei ole lapsilauma vaan rikollispiirien eturistiriitojen selvittely.
Suomessa viralliset asesepät poislukien korkeintaan viisi ihmistä pystyy valmistamaan toimivan aseen alusta loppuun. Tämä valmistus kestää noin puolesta vuodesta vuoteen. Replikoiden uudelleen toimintakuntoon saattaminen voi tapahtua nopeamminkin.
Kuten sanoin aiemmassa minulla on yhtä ja toista tietoa varhemmilta vuosiltani.
Tappoivat kilpailevan jengin jäseniä kuten ovat aina tehneet tai pyrkineet tekemään. Niillä ei ole yhtään mitään intressiä ryhtyä tulittamaan sivullisia.
Vaika kerran vuodessa tehtävä pöpitesti ei kerro mitään haastateltavan todellisista ajatuksista. Psykiatria on erinomaisen helppo uunottaa ja haastattelun tekee poliisi on se läpihuutojuttu vaikka haastateltava olisi mieleltään aivan sekaisin.
Kysyn nyt kuitenkin uudelleen kun et halunnut vastata: Onko sinusta muutama kymmenen kuollutta koulukasta pieni hinta siitä, että saat hipelöidä pyssyjäsi kotona. Montako tapausta tarvitaan lisää jotta hinta nousee sinullekkin liian korkeaksi. - ei riitä
ei ratkaise kirjoitti:
Puhetta riittää "helposta" saatavuudesta mutta esimerkit puuttuvat tyystin. Alamaailman porukat toki saavat aseita melko helposti mutta kun niitä käytetään kohde ei ole lapsilauma vaan rikollispiirien eturistiriitojen selvittely.
Suomessa viralliset asesepät poislukien korkeintaan viisi ihmistä pystyy valmistamaan toimivan aseen alusta loppuun. Tämä valmistus kestää noin puolesta vuodesta vuoteen. Replikoiden uudelleen toimintakuntoon saattaminen voi tapahtua nopeamminkin.
Tappoivat kilpailevan jengin jäseniä kuten ovat aina tehneet tai pyrkineet tekemään. Niillä ei ole yhtään mitään intressiä ryhtyä tulittamaan sivullisia.
Vaika kerran vuodessa tehtävä pöpitesti ei kerro mitään haastateltavan todellisista ajatuksista. Psykiatria on erinomaisen helppo uunottaa ja haastattelun tekee poliisi on se läpihuutojuttu vaikka haastateltava olisi mieleltään aivan sekaisin.
Kysyn nyt kuitenkin uudelleen kun et halunnut vastata: Onko sinusta muutama kymmenen kuollutta koulukasta pieni hinta siitä, että saat hipelöidä pyssyjäsi kotona. Montako tapausta tarvitaan lisää jotta hinta nousee sinullekkin liian korkeaksi.Tarkoitin titenkin de activoituja en replikoita.
- kotipajan kisälli
ei ratkaise kirjoitti:
Puhetta riittää "helposta" saatavuudesta mutta esimerkit puuttuvat tyystin. Alamaailman porukat toki saavat aseita melko helposti mutta kun niitä käytetään kohde ei ole lapsilauma vaan rikollispiirien eturistiriitojen selvittely.
Kysyn nyt kuitenkin uudelleen kun et halunnut vastata: Onko sinusta muutama kymmenen kuollutta koulukasta pieni hinta siitä, että saat hipelöidä pyssyjäsi kotona. Montako tapausta tarvitaan lisää jotta hinta nousee sinullekkin liian korkeaksi.the home gunsmith. com
Jokainen ammattikoulupoikakin siihen pystyy.
Tarpeet saa vaikka romiksesta, ellei varaa uuteen tavaraan. - ei riitä
kotipajan kisälli kirjoitti:
the home gunsmith. com
Jokainen ammattikoulupoikakin siihen pystyy.
Tarpeet saa vaikka romiksesta, ellei varaa uuteen tavaraan.Näytä minulle koulupoika joka rakentaa alusta loppuun toimivan aseen, ei kerran laukeavaa ja sen myötä hajoavaa tussaria vaan toimivan käsiaseen niin minä näytän sinulle sokean ja naama ruvella kepin kanssa kulkevan koulukkaan.
- ... ....
ei riitä kirjoitti:
Näytä minulle koulupoika joka rakentaa alusta loppuun toimivan aseen, ei kerran laukeavaa ja sen myötä hajoavaa tussaria vaan toimivan käsiaseen niin minä näytän sinulle sokean ja naama ruvella kepin kanssa kulkevan koulukkaan.
mikä niin vaikeeta? Peukalo keskellä kämmentä.
ei ratkaise kirjoitti:
Kysyn nyt kuitenkin uudelleen kun et halunnut vastata: Onko sinusta muutama kymmenen kuollutta koulukasta pieni hinta siitä, että saat hipelöidä pyssyjäsi kotona. Montako tapausta tarvitaan lisää jotta hinta nousee sinullekkin liian korkeaksi.Voisin vaikka järjestää, jotta saisit kaipaamasi esimerkin, miten muutenkaan?
Nyt jo myönnät, että alamaailman porukat saavat aseita helposti ja äsken kuulosti vaikealta, hehheh.
Opiskelijoille ei aselupia vasta kun opinnoista on kulunut pari vuotta, sekö ratkaisu?
"Suomessa viralliset asesepät poislukien korkeintaan viisi ihmistä pystyy valmistamaan toimivan aseen alusta loppuun. Tämä valmistus kestää noin puolesta vuodesta vuoteen."
Voit laskea minut yhdeksi, eikä valmistus kestäisi läheskään noin kauan. Rakennettiin ihan toimivia ruutiaseita jo pikkupoikina, alle kymmenvuotiaina. Vain piippu hommattiin valmiina. Puoliautomaatti ei ole vaikeakaan valmistaa, tai kenelle on, kenelle ei (kehittelinhän minä aikoinaan ABLOY-lukkoonkin tiirikoinnin, jolla lukkoja availin parissa minuutissa. Ei ollut se vempele.)
Mihin en halunnut vastata? Vastailen kyllä ihan mielelläni. Muistellaanpa puukkojunkkareita, n. sata vuotta puukoteltiin. Syyksi mainittiin nuorten miesten turhautuminen, kun eivät saaneet omaa tilaa perittyä/perustettua. Tämän päivän syyt voivat olla periaatteessa aivan samoja, tai samankaltaisia, Suomen hallituksella/hallituksilla loppupeleissä se savuava käsiase on näpeissään.- eri mieltä
... .... kirjoitti:
mikä niin vaikeeta? Peukalo keskellä kämmentä.
En ole kiinnostunut pikkupoikien haaveista ja epäonnistumaan tuomituista teoreettisista suunnitelmista.
Yksikää naski ei pysty valmistamaan toimivaa käsiasetta ja se on 100% varmaa. - eri mieltä
Kairakettu kirjoitti:
Voisin vaikka järjestää, jotta saisit kaipaamasi esimerkin, miten muutenkaan?
Nyt jo myönnät, että alamaailman porukat saavat aseita helposti ja äsken kuulosti vaikealta, hehheh.
Opiskelijoille ei aselupia vasta kun opinnoista on kulunut pari vuotta, sekö ratkaisu?
"Suomessa viralliset asesepät poislukien korkeintaan viisi ihmistä pystyy valmistamaan toimivan aseen alusta loppuun. Tämä valmistus kestää noin puolesta vuodesta vuoteen."
Voit laskea minut yhdeksi, eikä valmistus kestäisi läheskään noin kauan. Rakennettiin ihan toimivia ruutiaseita jo pikkupoikina, alle kymmenvuotiaina. Vain piippu hommattiin valmiina. Puoliautomaatti ei ole vaikeakaan valmistaa, tai kenelle on, kenelle ei (kehittelinhän minä aikoinaan ABLOY-lukkoonkin tiirikoinnin, jolla lukkoja availin parissa minuutissa. Ei ollut se vempele.)
Mihin en halunnut vastata? Vastailen kyllä ihan mielelläni. Muistellaanpa puukkojunkkareita, n. sata vuotta puukoteltiin. Syyksi mainittiin nuorten miesten turhautuminen, kun eivät saaneet omaa tilaa perittyä/perustettua. Tämän päivän syyt voivat olla periaatteessa aivan samoja, tai samankaltaisia, Suomen hallituksella/hallituksilla loppupeleissä se savuava käsiase on näpeissään.Puhuin heti alunperin taviksista, en taparikollisista ja alan miehistä.
Ainoa varma tapa on olla myöntämättä yhtään lupaa käsiaseille, ei vanhuksille eikä nuorille.
Kyllä mekin rakenneltiin jos mitä tussareita ja pommeja naskeina mutta toimivia ne eivät olleet vaan pikemminkin itsemurhavälineitä. Paukahtavan raudan valmistaa kuka tahansa mutta toimivaa käsiasetta ei rakenna. 99,99 prosentilla ei ole edes tarvittavia välineitä.
Abloyn riippulukosta opimme tekemään sellaisen joka aukeaa millä tahansa avaimella jos tarvetta olisi tullut vierailla jossain.
Et sinä vastaa vieläkään vaan kiertelet kun katti puuropadan liepeillä. Montako tapettua koululaista laillisilla aseilla tarvitaan jotta olet valmis hyväksymään tilanteen jossa kaikki käsiaseet kerätään pois eikä uusia lupia myönnetä. Mikä on se hinta ihmishengissä joka ylittää sietokykysi ja olet valmis luopumaan aseistasi vai onko sinulla kipurajaa asian suhteen ollenkaan? eri mieltä kirjoitti:
Puhuin heti alunperin taviksista, en taparikollisista ja alan miehistä.
Ainoa varma tapa on olla myöntämättä yhtään lupaa käsiaseille, ei vanhuksille eikä nuorille.
Kyllä mekin rakenneltiin jos mitä tussareita ja pommeja naskeina mutta toimivia ne eivät olleet vaan pikemminkin itsemurhavälineitä. Paukahtavan raudan valmistaa kuka tahansa mutta toimivaa käsiasetta ei rakenna. 99,99 prosentilla ei ole edes tarvittavia välineitä.
Abloyn riippulukosta opimme tekemään sellaisen joka aukeaa millä tahansa avaimella jos tarvetta olisi tullut vierailla jossain.
Et sinä vastaa vieläkään vaan kiertelet kun katti puuropadan liepeillä. Montako tapettua koululaista laillisilla aseilla tarvitaan jotta olet valmis hyväksymään tilanteen jossa kaikki käsiaseet kerätään pois eikä uusia lupia myönnetä. Mikä on se hinta ihmishengissä joka ylittää sietokykysi ja olet valmis luopumaan aseistasi vai onko sinulla kipurajaa asian suhteen ollenkaan?Ihan taviksena minäkin ensimmäisen laittoman käsiaseen pääsin kokeilemaan jo yli 30 vuotta sitten. Omilla silmilläni minä olen niitä nähnyt sen jälkeenkin ihan riittävästi, jotta voin todeta sinut höpinöines pelkäksi paskanjauhajaksi.
Jos joku todella aseen haluaa, niin sellaisen myös löytää. Metallialaa osaavalle valmistuskaan ei ole niin vaikeaa kuin annat ymmärtää. Vastahan hiljattain eräs vanha äijä oli tehnyt akkuporakoneella toimivan kakskakkos-konepistoolin.
Kouluampumisten seurauksena ei ole tarvetta kieltää käsiaseita, tai kerätä niitä pois.- eri mieltä
Kairakettu kirjoitti:
Ihan taviksena minäkin ensimmäisen laittoman käsiaseen pääsin kokeilemaan jo yli 30 vuotta sitten. Omilla silmilläni minä olen niitä nähnyt sen jälkeenkin ihan riittävästi, jotta voin todeta sinut höpinöines pelkäksi paskanjauhajaksi.
Jos joku todella aseen haluaa, niin sellaisen myös löytää. Metallialaa osaavalle valmistuskaan ei ole niin vaikeaa kuin annat ymmärtää. Vastahan hiljattain eräs vanha äijä oli tehnyt akkuporakoneella toimivan kakskakkos-konepistoolin.
Kouluampumisten seurauksena ei ole tarvetta kieltää käsiaseita, tai kerätä niitä pois.Alku on vanhan kertaamista mutta en viitsi kerrata enää uudelleen omaa käsitystäni asiasta. Jokainen voi tietysti halutessaan kokeilla miten helppoa on taviksen saada laiton ase.
Mutta viimeinen lausekkeesi on minulle yllätys. Tehtäkööt laillisilla aseilla miten monta massamurhaa tahansa niitä ei mielestäsi pidä kieltää. Eli himosi aseisiin on niin suuri, että mitkään uhrimäärät eivät ole liiallinen hinta siitä, että saat hyväillä aseitasi. En olisi äkkiseltään uskonut, että pyssyfriikkien joukossa on noinkin outoja tapauksia ja mielestäni ainakin sinulta tulisi pyssyt viedä pois mahdollisimman nopeasti. eri mieltä kirjoitti:
Alku on vanhan kertaamista mutta en viitsi kerrata enää uudelleen omaa käsitystäni asiasta. Jokainen voi tietysti halutessaan kokeilla miten helppoa on taviksen saada laiton ase.
Mutta viimeinen lausekkeesi on minulle yllätys. Tehtäkööt laillisilla aseilla miten monta massamurhaa tahansa niitä ei mielestäsi pidä kieltää. Eli himosi aseisiin on niin suuri, että mitkään uhrimäärät eivät ole liiallinen hinta siitä, että saat hyväillä aseitasi. En olisi äkkiseltään uskonut, että pyssyfriikkien joukossa on noinkin outoja tapauksia ja mielestäni ainakin sinulta tulisi pyssyt viedä pois mahdollisimman nopeasti.Kielletään autot? Moni on kuollut jäätyään alle. Tiedätkös muuten, että Tornio-Keminmaa moottoritien piti jatkua Kemijoen yli jo silloin valmistuttuaan 2001, rahoituskin oli jo olemassa ja penkkoja ajettiin jokirantaan.Sitten rahat vedettiinkin pois ja homma ollut seisauksissa tähän saakka. Siinä paikassa, mihin moottoritie päättyy on kuollut tietääkseni jo 9 henkilöä, joku hallitus on vastuussa niistä kuolleista, eli sama kuin olisivat itse ampuneet (joo joo ja lässyn lässyn, ministereitä ei ollut ajamassa). Eikä ole ainoa vaarallinen paikka Suomen tiestössä, Konginkangaskin edelleen.
Kielletään jalkajouset ja armeijalta rynnäkkökiväärit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Muranen
Kielletään leikkuuveitset, puukot, kirveet, kivet ja muut painavat esineet...jne.- On jo nähty
Kairakettu kirjoitti:
Kielletään autot? Moni on kuollut jäätyään alle. Tiedätkös muuten, että Tornio-Keminmaa moottoritien piti jatkua Kemijoen yli jo silloin valmistuttuaan 2001, rahoituskin oli jo olemassa ja penkkoja ajettiin jokirantaan.Sitten rahat vedettiinkin pois ja homma ollut seisauksissa tähän saakka. Siinä paikassa, mihin moottoritie päättyy on kuollut tietääkseni jo 9 henkilöä, joku hallitus on vastuussa niistä kuolleista, eli sama kuin olisivat itse ampuneet (joo joo ja lässyn lässyn, ministereitä ei ollut ajamassa). Eikä ole ainoa vaarallinen paikka Suomen tiestössä, Konginkangaskin edelleen.
Kielletään jalkajouset ja armeijalta rynnäkkökiväärit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Muranen
Kielletään leikkuuveitset, puukot, kirveet, kivet ja muut painavat esineet...jne.Ei täyskielloilla saavuteta mitään. Huumeetkin on kielletty, silti niistä on pirunmoinen riesa.
Alkoholikin yritettiin kieltää, esteeksi tuli kysynnän ja tarjonnan laki.
Ennen hullut pantiin lukkojen taakse, nyt niille myönnetään aseenkantoluvat.
Kieltämättä autojen kieltoa olisi helppo valvoa, auton voi kyllä piilottaa, mutta sen käyttö salassa olisi ongelmallista. On jo nähty kirjoitti:
Ei täyskielloilla saavuteta mitään. Huumeetkin on kielletty, silti niistä on pirunmoinen riesa.
Alkoholikin yritettiin kieltää, esteeksi tuli kysynnän ja tarjonnan laki.
Ennen hullut pantiin lukkojen taakse, nyt niille myönnetään aseenkantoluvat.
Kieltämättä autojen kieltoa olisi helppo valvoa, auton voi kyllä piilottaa, mutta sen käyttö salassa olisi ongelmallista.Kieltolakia kokeiltiin ja sen olisi luullut opettavan joillekin jotain, mutta ...
Sitä olen yrittänyt selittää.
- jossei valtaväestöllä
saa olla aseita.
tätä maata vallotetaan hiljaisesti koko ajan. entäs sitten kun niitä aletaan tarvita? - käsiaseeseen
on itsepuolustus.
Sen pätevämpää ei olekkaan eikä sitä voi kukaan kumota. - eri mieltä
Mutta on minulla lievempikin ehdotus jossa aseitaan ihailevat voivat niitä säilyttää kotonaan. Hupiammunta sallitaan vain radoilla, ei mökeillä eikä puutarhoissa. Radoilla ei säilytetä aseita mutta on ainoa paikka mistä panoksia voi ostaa laillisesti. Panoksien hallussapito ampumaradan ulkopuolella kriminalisoidaan ja sanktioksi aina vähintään ehdoton vankeustuomio.
Kun paukuttelija tulee radalle hän ostaa haluamansa määrän panoksia ja lähtiessään palauttaa saman määrän käytettyjä hylsyjä.
Keksiikö kukaan yhtään perustetta sille miksi aseenhaltijalla pitää olla sekä ase, että myös panoksia kotonaan? Mihin hän niitä kotonaan tarvitsee?- kakskaks.
Käytännössä kaikki Suomen ampumaseurojen radat ovat homman luonteen vuoksi suht syrjäisessä paikassa. Usein vanhassa soranottopaikassa tai muuten mäkien ja metsän keskellä. Radalla on pari puista avokatosta, ehkä joku puinen parakki jossa on tauluja ja taulujen kääntövehkeet. Alueen ympärillä on joku aita ja kieltotaulu. Asetarvikkeiden säilyttämiseen sopivia tiloja ei siis radoilla ole. Yleensä kun radalle menee, paikka on autio. Joskus siellä voi olla ampuja tai kaksikin.
Herää kysymys, että miten tällaisesta paikasta voisi ostaa panoksia? Ampumatarvikkeiden myyminen edellyttää siihen ammattiin vaadittavat luvat, eikä ampumaharrastajilla ole sellaisia.
Toinen ongelma on, että kuka palkkaa radalle henkilökunnan joka valvoisi siellä säilytetäviä patruunoita tai aseita kun siihen sopivia tilojakaan ei ole?
Et kai vain sekoittanut ampumaharrastukseen muutamaa Suomessa (enimmäkseen ruuhka-suomessa) toimivaan kaupalliseen rataan, joissa käydään enempi hupimielessä (hauskaa hommaa, suosittelen!)? Niissä ei oikein voi treenata kilpailuja ajatellen vakio- tms. -pistooliammuntaa kun vieressä mäjäytellään sisätiloissa jollain 357:lla ja ammunta-aika on rajoitettu tiettyyn kellonaikaan ja kustannuksia kertyy. - eri mieltä
kakskaks. kirjoitti:
Käytännössä kaikki Suomen ampumaseurojen radat ovat homman luonteen vuoksi suht syrjäisessä paikassa. Usein vanhassa soranottopaikassa tai muuten mäkien ja metsän keskellä. Radalla on pari puista avokatosta, ehkä joku puinen parakki jossa on tauluja ja taulujen kääntövehkeet. Alueen ympärillä on joku aita ja kieltotaulu. Asetarvikkeiden säilyttämiseen sopivia tiloja ei siis radoilla ole. Yleensä kun radalle menee, paikka on autio. Joskus siellä voi olla ampuja tai kaksikin.
Herää kysymys, että miten tällaisesta paikasta voisi ostaa panoksia? Ampumatarvikkeiden myyminen edellyttää siihen ammattiin vaadittavat luvat, eikä ampumaharrastajilla ole sellaisia.
Toinen ongelma on, että kuka palkkaa radalle henkilökunnan joka valvoisi siellä säilytetäviä patruunoita tai aseita kun siihen sopivia tilojakaan ei ole?
Et kai vain sekoittanut ampumaharrastukseen muutamaa Suomessa (enimmäkseen ruuhka-suomessa) toimivaan kaupalliseen rataan, joissa käydään enempi hupimielessä (hauskaa hommaa, suosittelen!)? Niissä ei oikein voi treenata kilpailuja ajatellen vakio- tms. -pistooliammuntaa kun vieressä mäjäytellään sisätiloissa jollain 357:lla ja ammunta-aika on rajoitettu tiettyyn kellonaikaan ja kustannuksia kertyy.Järjestely voisi vaatia muutoksia ratoihin sekä käyttöaikoihin, keskittämistä tiettyihin paikkoihin ym. mutta en pidä sitä mahdottomana toteuttaa. Panosten myyjällä tulisi tietty olla luvat kunnossa ja tiukka kontrolli viranomaistahoilta. Paljonhan siinä olisi ongelmia mutta näin toimien kukin voisi pitää aseensa kotonaan mutta ei voisi päähänpistosta ryhtyä räiskimään.
Ajatus se tietty vain oli, kehitelkööt joku muu sitä eteenpäin.
- laskettu
Pullamössö-poliitikkomme ovat nyt laskeneet yhteen pari asiaa:
Ampumaharrastajien äänimäärä vs. mummojen ja kotiäitien äänimäärä.
Taitaa olla niin, että jälkimmäisiä tai niiden ajatusmaailmalla varustettuja on vähän enemmän. Tämä on se näennäisdemokratiamme pahin kirous joten harrastajat saavat kärsiä.- purkinavaaja
Kairakettu kirjoitti:
Alennetaan nopeusrajoituksia ja lisätään peltipoliiseja.
Niin säästetään enemmän ihmishenkiä! Voi kun Hesari julkaisisi tilastot Suomalaisten kuolinsyistä niin saataisiin jotain suhteellisuutta aseasioihin.
- mieti sitä
fiksuimmat ovat hommanneet käsiaseen "pahan päivän varalle", koskaan ei voi tietää millon yhteiskunta romahtaa ja kaikki suistuu anarkiaan, ja sillon ase todellakin on kultaakin arvokkaampi!
- ILMAISEKSI
kalliin aseensa?
Tulee aika kalliiksi lunastukset.
Nythän voisi tehdä katoamisilmoituksen.
Ase on varastettu. - ainakin
Oulussa oli yksi ase liikaa!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nelihenkinen perhe kuollut ammuskelussa Oulussa/1135240337960...jos ei sitä, niin sitten joku muu (vasara, kirves, puukko...).
Kävin minäkin Oulussa kerran ohikulkiessani eräässä baarissa, jossa yhdelle miehelle ei keskellä päivää enää myyty yhtään oluttuoppia. Äijä totes vain tyynesti, että "no, pitää sitten lähteä kotiin ampumaan akka". Asui siinä baaria vastapäätä ja sinnehän kohta tuli poliisia ja ambulanssia. Oli ampunut akkansa haulikolla kotinsa keittiöön, lapsiakin oli muistaakseni kotosalla, nuoia.- tässäkään tapauksessa
Kairakettu kirjoitti:
...jos ei sitä, niin sitten joku muu (vasara, kirves, puukko...).
Kävin minäkin Oulussa kerran ohikulkiessani eräässä baarissa, jossa yhdelle miehelle ei keskellä päivää enää myyty yhtään oluttuoppia. Äijä totes vain tyynesti, että "no, pitää sitten lähteä kotiin ampumaan akka". Asui siinä baaria vastapäätä ja sinnehän kohta tuli poliisia ja ambulanssia. Oli ampunut akkansa haulikolla kotinsa keittiöön, lapsiakin oli muistaakseni kotosalla, nuoia.ei tietenkään ole alkoholi eikä paska mielenterveys, vaan aseet, tottakai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1792996
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642576- 2032220
- 731849
- 1021783
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1041479
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171161- 811120
- 951079