Ihmettelin, ku menin yhdille kylään, ni he tervehtivät kaikkia muita Jumalan terveellä, mutta mulle sanoivat vain, että hei.
Tämän jälkeen olen huomannut myös ry:llä, ettei ihmiset enää tervehdi mua Jumalan terveellä.
Onko minusta laitettu jotain juoruja liikkeelle, että olisin muka kieltänyt uskon?
Tuntuu ihan omituiselta, että kaikki ihmiset täällä on lakannut tervehtimästä mua Jumalan terveellä. Tulisivat suoraan multa kysyy, että mitä mulle kuuluu, ku pitää levitellä selkäni takana jotain ihmejuoruja. Juoruja, jotka eivät ole kantautuneet mun korviin.
minua ei enää tervehditä
14
1060
Vastaukset
- puhdistukset ja
lahkon lopun alku ovat koittaneet!
- Jumalan terveellä.........
siksikö, että minut ollaan sysätty ulkopuolelle vai mitä?
Itse haluaisin todella olla uskovainen, ja iloitsetko siitä, että mut ollaan tavallaan heitetty ulos tästä uskosta?
Minä en jaksa iloita..
- hailee.
miten harhaoppiset hengelliset valehtelijat eli vanhoillislestadiolaiset sua tervehtivät?
- ...
...
Juoru- eli ilmiantokoneisto on toiminut jälleen.
Onneksi ei enää tarvitse olla moisen toverituomioistuimen alaisena.
Sinunkin tapauksessa päätös on tehty ilmeisen perättömän juorun johdosta.- Aikakirja
Toimiiko vanhoillislestadiolaisuus justiinsa päinvastoin kun Jeesus, joka ETSII kadonneita lampaita kaikkialta, saattaakseen heidät omaan laumaansa.
Hes. 34:3
- Te olette syöneet rasvat,
- pukeneet päällenne villat,
- teurastaneet lihavat;
- mutta ette ole kainneet laumaa,
Hes. 34:4
- ette ole vahvistaneet heikkoja,
- ette ole parantaneet sairaita,
- sitoneet haavoittuneita,
- tuoneet takaisin eksyneitä,
- etsineet kadonneita,
*) vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
---
Hes. 34:5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
Hes. 34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan,
*) eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
Hes. 34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
Hes. 34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
Hes. 34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
Hes. 34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
Hes. 34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
Hes. 34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
Hes. 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
Hes. 34:14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa.
Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
Hes. 34:15 *** Minä itse *** kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään,
sanoo Herra, Herra. Aikakirja kirjoitti:
Toimiiko vanhoillislestadiolaisuus justiinsa päinvastoin kun Jeesus, joka ETSII kadonneita lampaita kaikkialta, saattaakseen heidät omaan laumaansa.
Hes. 34:3
- Te olette syöneet rasvat,
- pukeneet päällenne villat,
- teurastaneet lihavat;
- mutta ette ole kainneet laumaa,
Hes. 34:4
- ette ole vahvistaneet heikkoja,
- ette ole parantaneet sairaita,
- sitoneet haavoittuneita,
- tuoneet takaisin eksyneitä,
- etsineet kadonneita,
*) vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
---
Hes. 34:5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
Hes. 34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan,
*) eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
Hes. 34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
Hes. 34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
Hes. 34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
Hes. 34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
Hes. 34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
Hes. 34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
Hes. 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
Hes. 34:14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa.
Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
Hes. 34:15 *** Minä itse *** kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään,
sanoo Herra, Herra.Tuohon Raamatunkohtaan turvaten, erosin kirkosta, etten sanoisi,-portto..
- Asia selviää
...henkilöä, joka olisi kaiken takana. Pidä asiaasi julkisesti esillä. Juoruakka/-äijä on vastuussa ja joutuu vielä papnnuksen askelille perättömistä puheistaan.
- Wendy
on ilmeisesti laitettu juttua liikkeelle? Mieti oletko antanut aihetta sellaiseen? En hyväksy tuollaista, jos ei ole kerrottu syytä. Kysy joltakin uskovaiselta mistä on kyse. Puhuminen selvittää asioita. Kysy kuka kertoi ja mene niin pitkälle, että jutun alkuunpanija löytyy. Minä en jättäisi asiaa silleen vaan ottaisin selville mistä on tod kyse. Jos se on ilkeämielistä juoruilua (vl:t ovat myös ihmisiä ja heikkoja sellaisia),juoruilija saa kantaa vastuunsa ja oikoa puheensa. Vaikka seurakunnan edessä!
- toverituomioistuimet
juoruamiset ym ovat jatkuvaa vl-lahkon todellisuutta, sairasta sellaista!
- Aikakirja
Raamatun mukaan kukaan ihminen eikä mikään inhimillinen vaikeus taikka ahdistus EI voi erottaa toista ihmistä Jumalan rakkaudesta, eikä hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Jos tällaista Jumalasta erottamista esiintyy jossakin seurakunnassa, niin se seurakunta elää valheessa, eikä tee totuutta. Tämä on Jumalan sana. Aamen!!! - Juoruajat kuriin!
"Niin kyllähän yksi juoruämmä voi...
Kirjoittanut: Seurarauha jokaiselle 1.8.2008 klo 09.48
järjestää ihan kaiken. Ensin hän kateuksillaan keksii perättömiä juoruja, niin että "uhri" huomaa saapuessaan ry:lle ventovieraitten ihmisten silmien pullistelevan kuin sammakolla, vaikka siihen ei todellakaan pitaisi olla mitään syytä. Juoruämmä voi yllättää "uhrin" jopa puhuttelulla kesken seuramenojen, mutta syytä hän ei kerro. Kun "uhri" sitten katsoo helpommaksi jäädä pois seuroista, suraa menettelystä, että puhuttelukutsut lisääntyvät. Se ei käy enää seuroissakaan! Missä vika! Järjestämissään puhuttelutilaisuuksissa juoruämmä välillä itkee, välillä nauraa ja välillä kantaa kukkia, mutta ei kerro "uhrille" järjestämiensä tilaisuuksien syytä. Ilmeisesti juoruämmä kanavoi ajatuksissaan uhrin puolesta tekemänsä synnit "uhrin" tekemisiksi, vaikka "uhri" ei tiedä asioista mitään. Juoruämmä järjestää puhuttelutilaisuuksia, joissa hän aktiivisesti saarnaa syntejä anteeksi uhrille, mutta joita hän ei kerro. Juoruämmä itkee ja nauraa, sillä ilmeisesti "uhrin" puolesta tehdyt synnit ja ja niiden perusteella uhrin siunaaminen tuottaa mielihyvää. Ihan kaikki tapahtuu täysin juoruämmän ajatusmaailmassa ja "uhrin" tietämättä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036920509#22000000036920509 - vakas
Jos sinua ei ole seurakunnassa sidottu , niin se on omapäistä toimintaa.
Jos joku ei tervehdi niin kysäise missä syy siihen piilee. - oikeus..
tervehtiä tai olla tervehtimättä toista ihan niin kuin parhaaksi näkee. Kristitty kyllä tämän kestää eikä pahennu, vaan antaa toiselle jo etulahjana anteeksi myös toisen tervehtimättä jättämiset. Jumala katsoo ihmisen sydämmeen, jota toinen ihminen ei voi nähdä.
Se voi olla niinkin että Jumala koettelee juuri tuota joka ei tervehdi. Itse ainakin haluan tervehtiä jokaista Jumalan terveellä, jonka tiedän olevan uskomassa, mutta voin kyllä vaikka joskus sanoakin vain "terve" tai "hei" jne monella muulla tapaa. Ratkaisevaa on se että tiedän että tuo toinen haluaa vaeltaa uskomassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7053809Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002818Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211791Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771682Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531651- 821623
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3801604Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101530- 301413
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901323