Il-Mari vetäs kyllä

6

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä ainakaan tuossa näe mitään syyllistämistä.
      Päin vastoin.
      Ilmari on yrittänyt autaa ja toteaa harmissaan, että autettavat eivät ole suostuneet autettaviksi ja nyt ei enään ole mitään tehtävissä.
      Eihän kuolleita kukaan syyllistä ja on se sentään hyvä, jos joku on yrittänyt parhaansa auttaa.
      Ei tälläisissä tapauksissa kukaan syyllisiä etsi, mutta itsesyytöksiä voi tulla siitä, jos ei ole itse tehnyt parastaan silloin kun vielä olisi ollut jotain tehtävissä.
      Olen itse joskus laiminlyönyt tehtäväni Jumalan edessä vastaavan tyyppisessä tapauksessa ja se kyllä enemmän kuin harmittaa.
      Asuin suuressa kerrostaloyhtiössä ja eräänä iltana minulle tuli voimakas tunne, että minun pitää mennä sanomaan eräälle asukkaalle sana, joka oli noussut mieleeni.
      Minä kipuilin asian kanssa ja lopulta päätin, että kerkeää sen sitten joskus toistekkin ja voihan joku muukin sen tehdä.
      Toista tilaisuutta ei tullut.
      Kun näin pihassa ampulanssin ja huomasin, että kiirettä ei enään ollut tuo sanoma ei enään koskaan tavoittanut tätä henkilöä.
      Herra oli minua kehoittanut sanomaan tuolle miehelle, että älä luovuta, apu tulee ylhäältä.
      Olisi tosi mukava nyt sanoa ilmarin tavoin, että minä yritin parhaani, minä hoidin tehtäväni, mutta hän ei suostunut kuulemaan.

• kovin vaikeaa

Il-Marin viesti kuului näin:
      Parhaani
      Kirjoittanut: Il-Mari 18.10.2008 klo 21.05

mukaan, olen sanomaa Jeesuksesta vienyt eteenpäin, mutta sille en voi mitää jos eivät ota sitä vastaan. Surullisia on tuollaiset tapaukset.
      ---
      Pe.ku kirjoittaa Il-Marin yllä lainaamastani tekstistä:
      Syyllistä Oulun perhesurmassa kuolleet ja sanoo ettei voi mitään kun uhrit eivät hänen sanomaansa ottaneet vastaan.

Onkohan Il-Mari edes nähnyt noita uhreja heidän eläessään.
      ---
      Itse tulkitsen Il-Marin tekstin aivan toisin kuin Pe.ku. Mielestäni Il-Mari ei väitä tavanneensa juuri tätä oululaista perhettä tai kertonut juuri heille evankeliumia, mutta ilmaisee kertovansa Jeesuksesta niille, joita tapaa.

• ole niin tyhmä, ettei tuota käsittäisi.
        Hän vaan ei halua käsittää.

• oikein! Olet fiksu henkilö, Jumala sinua siunatkoon!

• Il-Mari kirjoitti:

oikein! Olet fiksu henkilö, Jumala sinua siunatkoon!

"Parhaani mukaan, olen sanomaa Jeesuksesta vienyt eteenpäin, mutta sille en voi mitää jos eivät ota sitä vastaan. Surullisia on tuollaiset tapaukset."

Noin sinä sanoit oulun surmasta.

Syyllistät heidät kun eivät ottaneet oppiasi vastaan.

• tutkija.
        Pe.ku kirjoitti:

"Parhaani mukaan, olen sanomaa Jeesuksesta vienyt eteenpäin, mutta sille en voi mitää jos eivät ota sitä vastaan. Surullisia on tuollaiset tapaukset."

Noin sinä sanoit oulun surmasta.

Syyllistät heidät kun eivät ottaneet oppiasi vastaan.

kohtaa Il-Mari mainitsee Oulun surmasta? On sulla ihmeelinen luki häiriö, en noin vakavaa tapausta toista tiedä. Oletko hakenut siihen apua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe