Jukan tarina kuin Paavalin!

Jukka ei peittele ...

Gal 3:22 sopii Jukalle, Paavalille ja meille kaikille:

Gal 3:22
Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten,
että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
[Room. 3:9, 11:32]

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000283&posting=22000000038184115#22000000038184115

Eikä Paavalikaan salaile. Miten voisikaan todistaa
muutoksesta ja Herran voimasta, jos salaa menneet?
Täysin väärällä tiellä ennen ...

Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

1. Tim. 1:13
minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan
ja väkivallantekijän.
Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä,
epäuskossa;

1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

- - -

1.Kor 15:8-11

8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.

Ap. t. 7:58
ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.

Apt 22:19-21

19 Minä sanoin: 'Herra, hehän tietävät, että minä kuljin synagogasta synagogaan ja vangitsin ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
20 Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' [Ap. t. 7:58, 8:1]
21 Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, minä lähetän sinut kauas toisten kansojen keskuuteen.'" [Ap. t. 3:26 ]

8

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumonnut sapattia

tullessaan uskoon, vaan piti sapatin pyhänä.

Apostolien teot siitä kertoo 16:13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille. "Mikä sen ihanampaa kuin olla luonnon helmassa sapattina".

Apostolien teot 13:44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
      18:4 Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia, että kreikkalaisia uskomaan.

Paavali uskoi sapatin Herraan, eikä kumonnut Jumalan antamaa kymmentä käskyä.

• Ihan oikeesti

Ei noi sapatista puhuneet, vaan Paavalin hurjasta
        menneisyydestä ja hei; Jukan samankaltaisesta
        entisestä elämästä.
        Miks sun kiintolevy on jumittunnu sapattiin?
        Jumalan kunniaksi vai? Vaiko ihmisille hyödyksi??

Ihan oikeesti ... viittikkö vilkasta Raamattuu?
        Paavali ei välitä puhuu sapatista eikä lepopäivästä.
        Luukas apostolien teoissa sivumennen mainittee,
        päiväkirjanomaisesti, että Paavali sapatinpäivinä
        julisti evankeliumia kaukana kirkoista ja sapatista.

Me uus nuori sukupolvi ... meitä yököttää tollaan
        keskeneräisyys. Me luvetaan apostoleitten teot
        loppuun saakka ja jatketaan niitä aina rauhanaikaan saakka, ainakin melkein. Eikä me edes
        kuvitella, että me kelvattas teitin synakookaan
        saarnaamaan.
        Jeesus sai saarnata 3½ vuatta ja sit ...
        Paavali ja muut saarnas ja tuli synakookan
        oppineitten mitta täyteen. Vain Johannes selvis
        elämsätä hengissä. Kun saarnasivat synakookas.

Ap. t. 16:13
        Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

Tiäkkö mitä, pässinpää - - siellä filippissä oli
        synakooka, mut Paavali ja Silas oli jo putsanneet
        synakookan pölyt vaatteistaan, eikä vaivautuneet
        häiritteen itseriittoisia oppineita.

Joh. 16:2
        He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle

Ilm. 3:9
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
        katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Tiäkkö mitä älykääpiö? Sä oot säälittävä!
        Synakookaan jämähtäneet on valepukkeja.

tiäkkö viälä mitä? Paavali joka surmautti Steranuksen siks, ett se oli hylänny Mooseksen
        lain - - tää samainen Paavali sanoo myöhemmin,
        ett me olemme "irti laista", koska evankeliumi
        on ilmotettu "ilman lakia".

Eiks vaa ookki loogista, jos tahtoo käsittää?

• Ihan oikeesti kirjoitti:

Ei noi sapatista puhuneet, vaan Paavalin hurjasta
        menneisyydestä ja hei; Jukan samankaltaisesta
        entisestä elämästä.
        Miks sun kiintolevy on jumittunnu sapattiin?
        Jumalan kunniaksi vai? Vaiko ihmisille hyödyksi??

Ihan oikeesti ... viittikkö vilkasta Raamattuu?
        Paavali ei välitä puhuu sapatista eikä lepopäivästä.
        Luukas apostolien teoissa sivumennen mainittee,
        päiväkirjanomaisesti, että Paavali sapatinpäivinä
        julisti evankeliumia kaukana kirkoista ja sapatista.

Me uus nuori sukupolvi ... meitä yököttää tollaan
        keskeneräisyys. Me luvetaan apostoleitten teot
        loppuun saakka ja jatketaan niitä aina rauhanaikaan saakka, ainakin melkein. Eikä me edes
        kuvitella, että me kelvattas teitin synakookaan
        saarnaamaan.
        Jeesus sai saarnata 3½ vuatta ja sit ...
        Paavali ja muut saarnas ja tuli synakookan
        oppineitten mitta täyteen. Vain Johannes selvis
        elämsätä hengissä. Kun saarnasivat synakookas.

Ap. t. 16:13
        Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

Tiäkkö mitä, pässinpää - - siellä filippissä oli
        synakooka, mut Paavali ja Silas oli jo putsanneet
        synakookan pölyt vaatteistaan, eikä vaivautuneet
        häiritteen itseriittoisia oppineita.

Joh. 16:2
        He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle

Ilm. 3:9
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
        katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Tiäkkö mitä älykääpiö? Sä oot säälittävä!
        Synakookaan jämähtäneet on valepukkeja.

tiäkkö viälä mitä? Paavali joka surmautti Steranuksen siks, ett se oli hylänny Mooseksen
        lain - - tää samainen Paavali sanoo myöhemmin,
        ett me olemme "irti laista", koska evankeliumi
        on ilmotettu "ilman lakia".

Eiks vaa ookki loogista, jos tahtoo käsittää?

samaa mieltä, sillä hän kumosi käskyt jo taivaassa ja sinä haluaisit tehdä Jeesuksestakin lusiferin työkaverin käskyjen kumoamisessa.

Kyllä sinulle sellaisia kristittyjä piisaa, sillä nehän ovat sinun mielestäsi oikeita kristittyjä.

Mutta meille laki on pyhä, laki on hyvä, ja hengellinen, ja tätä mieltä ovat apostolitkin.

Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, sillä laki on kasvattaja Kristukseen "ymmärrätkö"?

• ylimielisyys_1

Hesekiel 28.

13 Olit Eedenissä, Jumalan puutarhassa, ja sinua koristivat kalliit kivet, karneolit, topaasit ja kalsedonit, krysoliitit, onyksit,
      jaspikset,
      safiirit, turkoosit ja smaragdit. Pukusi oli kullalla kirjailtu. Jo syntyessäsi oli kaikki valmiina.
      14 Kerubiksi minä sinut tein, sädehtiväksi vartijaenkeliksi, sinä olit pyhällä vuorella, käyskentelit välkehtivien kivien keskellä. [2. Moos. 25:20; Jes. 14:13]
      15 Moitteen sijaa ei sinussa ollut siitä päivästä, jona sinut loin, siihen päivään, jolloin lankesit pahaan.

• juuri ole polkeneet jalkoihinsa Jumalan Pyhän Lain, ja sanoneet vielä Jeesuksenkin tulleen kumoamaan Jumalan käskyt, ja olevan lusiferin työkaveri käskyjen kumoamisessa.

Jeesus sanoo: Älkää luulko, että minä olen tullut Jumalan käskyjä kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään ne pienintä piirtoa myöten, ja eräässä piirrossa lukeekin "MUISTA" .

• Et edes Sinä täytä lakia?
        ylifariseus_1 kirjoitti:

juuri ole polkeneet jalkoihinsa Jumalan Pyhän Lain, ja sanoneet vielä Jeesuksenkin tulleen kumoamaan Jumalan käskyt, ja olevan lusiferin työkaveri käskyjen kumoamisessa.

Jeesus sanoo: Älkää luulko, että minä olen tullut Jumalan käskyjä kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään ne pienintä piirtoa myöten, ja eräässä piirrossa lukeekin "MUISTA" .

Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        1. Kor. 6:5
        Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?

• on kertoa
        Et edes Sinä täytä lakia? kirjoitti:

Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        1. Kor. 6:5
        Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?

lain täyttäjästä, Kirkkauden toivosta.

Mikä on sinun tehtävä?

Kerro nyt mikä sinua hiertää niin yritetään se ratkaista?

• Eskatologi
        on kertoa kirjoitti:

lain täyttäjästä, Kirkkauden toivosta.

Mikä on sinun tehtävä?

Kerro nyt mikä sinua hiertää niin yritetään se ratkaista?

Kerro, kerro - - pelastavasta Vapahtajastamme.
        Niin olet itsekin siitä osallinen!!!

1. Kor. 9:23
        Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Lakiuskoknnoissa luullaan, (kuten adv. ja jeh.) että samalviisii pääsee
        lakia tuputtava osalliseksi lain tuomiosta ...
        ja tavallaan ovatkin oikeassa, sillä ...

Gal. 3:12
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

MUTTA - - se on syvästi pettävää ...

Room. 8:2
        Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

1. Kor. 15:56
        Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

Room. 7:10
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Siinä sinulle täydellinen vastaus ja tiedämme,
        että paadutat itsesi yhä vain enemmän, sillä
        "usko ei ole joka miehen"!

Eskatologi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe