Kuka on todella köyhä?

Mohikaani_27

* Mä luulen, ettei täällä plastalla esm. ole ainuttakaan oikeaa köyhää.
* Olisko he niitä, jotka Hesan, ja kaiketi ainakin Turun kaduilla polvillaan kerjäävät leipärahansa, nöyryyttäen itsensä niin alas, että itsetunnosta tuskin on jälellä kuin kipeä polttava haava sisimmässä.
* Mistä tulevatkin, on sen valtion kansallinen häpeä ka epäinhimillisyyden kieltävä maailman tyhmin politiikka, mikä sitten lieneekin?
* Mutta jos kohdallemme sattuu, annetaan kukin mitä voi ja luonto antaa myöten antamaan, ei ylisen mitä ei oo, vaan sen mukaan mitä on mukana, ja voi osasta luopua noiden onnettomien hyväksi.
* Olisko Jeesus tullut kaupunkienmme kaduille noiden kerjäläisten muodossa? Kuka tietää? Kuka voi sanoa, ettei olisi? On se niin outo ilmiö?
* Jeesus sanoi, kun minulla oli nälkä, te ette antaneet minun syödä, te näitte minut alastomana, ette antaneet minun pukeutua, mitä toivot ihmsten teille tekevän, tehkää samoin heille.

23

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpi-hetero

      hakevat sossusta rahansa...

      • * Et varmaan tiedä ainoankaan eltuksen taustaa, etkä sitä, miten kuin leipänsä saa? Eikä se ainkaan oo sun pussista pois!
        * Ja jokainen on tässä maassa oikeutettu kohtuullisen elämään, taloudellisesti.
        * Ja jos sulla menee hyvin rahallisesti, niin mene tuonne Hesan kaduille ja auta niitä osattomia, äläkä täällä mesoa, siitä, miten kukin elantonsa hankkii.
        * Mikä tuomari sinä oot, et voi tietää, jospa on sairautta, tai mutta syytä, mennä "sossuun". Pidä pääs kiinni!


      • 2Puolustaja

        Jumalamme riisuu sinut niin alasti ettei sinulla ole älyä ei järkeä, ja menetät sen takia hyväpalkkaisen työpaikkasi ja asemasi yhteiskunnassa, niin oletko täällä edelleen toisia haukkumassa pummiksi. Joku sanoo sinua pummiksi, mene töihin. Mieti asian kääntöpuolta. No minä mietin. Jatka samaan malliin haukkumista. On sinullakin joku virka tällä palstalla. Jos lähtisit pois niin kuka täällä sitten nauraa hekottelis. hehhhhhhhhhhhheh.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Et varmaan tiedä ainoankaan eltuksen taustaa, etkä sitä, miten kuin leipänsä saa? Eikä se ainkaan oo sun pussista pois!
        * Ja jokainen on tässä maassa oikeutettu kohtuullisen elämään, taloudellisesti.
        * Ja jos sulla menee hyvin rahallisesti, niin mene tuonne Hesan kaduille ja auta niitä osattomia, äläkä täällä mesoa, siitä, miten kukin elantonsa hankkii.
        * Mikä tuomari sinä oot, et voi tietää, jospa on sairautta, tai mutta syytä, mennä "sossuun". Pidä pääs kiinni!

        olen samaa mieltä,mistä toinee tietää,mistä toimeentulon saa,on hienoo että tekee työttä ja maksaa veroja,että rattaat pyörii yhteiskunnassa,mutta on sairaita,eläkeläisiä(nuoria,vanhoja).Jotkut Jumalanvaltakunnan työntekijät saa toimeentulonsa uskossa,luottaavat että Jumala pitää huolta,ja sekin on mahtava juttu.Tulkoon nyt sanotuksi että itse olen työkyvytöömyselääkeellä.olen ollut työelämässä mukana 12 vuotta,että tiedän "mitä normaali työ on"


      • tutkija.

        kanssasi siitä, sillä sinähän sen tiedät kun itse käyt sossusta rahaa hakemassa, niin näet samalla muitakin siellä samoissa asioissa. Hyvä kun tunnustit, että yhteiskunta sua elättää.


      • aksu521 kirjoitti:

        olen samaa mieltä,mistä toinee tietää,mistä toimeentulon saa,on hienoo että tekee työttä ja maksaa veroja,että rattaat pyörii yhteiskunnassa,mutta on sairaita,eläkeläisiä(nuoria,vanhoja).Jotkut Jumalanvaltakunnan työntekijät saa toimeentulonsa uskossa,luottaavat että Jumala pitää huolta,ja sekin on mahtava juttu.Tulkoon nyt sanotuksi että itse olen työkyvytöömyselääkeellä.olen ollut työelämässä mukana 12 vuotta,että tiedän "mitä normaali työ on"

        Se on tuo Umpi.hetero sellainen piiskuri, eikä varmaan tiedä kenenkään elämän tielannetta, millä kukin elää, luuloihinsa perustaa herjansa.
        * No eläkkeelä minäkin oo, ollut jo niin kauan, etten muusta tiedäkkään.
        * Mielleäni olisn töitä tehnyt, mutta kun ei niin ei!
        * Samkin sanoo, "Joka ei tahdo töitä tehdä, ei syömänkään pidä."
        * Siinä on työttömääkin jo Jumala muistanut, kunsanoo, jos ei "tahdo", töitä tehdä. Monet varmaan, ja useimmat kuitnkin, tahtoisvat tehdä, mutta jos ei ole, tai ei muuten kykene ta voi, niin silloin se ei ole hänen syynsä, ja voi syödä hyvällä omallatunnolla, mutta laiskureille ja sosiaalipummeille Sana on aika ankara.
        * Mutta eiköhän Jeesus ymmärrä jokaista, ja antaa synnit anteeksi, olkoon mitä syntejä tahansa, vaikka töistä pummaaminen! Siunausta sulle eläkepäiviisi, muistetaan toistamme rukouksin!


    • jokuvaan2

      juuri hakemassa adventistien kirpputorilta avustuspaketteja. Saatiin monta pakettia kaurakeksejä, muutama makaronipussi, vehnäjauhoja, kaksi näkkileipäpakettia ja saman verran hapankorppuja ja yksi kauraryynipaketti.
      Viimeksi kun nähtiin kirpputorin pitäjä niin makasi keskellä tietä pikkurilli pystyssä sammuneena.
      Ei ole kauhean mieltä ylentävää tämä köyhän elämä, mutta kun suurin osa rahoista menee velkojen maksuun ei ruokaan jää juuri mitään.
      Siinä puolisokin pilkkaa jo Jeesusta kun ei niitä puolestamme maksa.

      • se, että sinun pitää avustus paketteja hakea.
        * Kyllä Raamattu on edelleen totta siinäkin, että uskovaiset toivat kaikki omaisuutensa apostolien jalkain juureen, josta jaettiin tarvitseville.
        * Ei tuota Sanan kohtaa ole missään myöhemminkään kumottu.
        * Jos ei nyt nykyään ole mahdollista sitä sanatarkasti noudattaa, voi sen ainakin toteuttaa sen henkilön kohdalla, joka apua tervitsee. Tässä kohden lähes kaikki seurakunnat lyö laimin alkuseurakunnan mallin ja apostolien opetuksen. Niin itsekkääksi on ihmiset tulleet myös seurakunta tasolla.
        * Eikä siitä koskaan saarnata, kymmennyksistä kyllä mekastetaan, mutta jos pitää auttaa seurakunnan jäsentä, ei kukaan pane kortta ristiin asian hyväksi.
        * Sivusta vaan seurataan, saas nähdä kuinka äijän käy, ja vielä sillä mitataan toisten uskoakin, ollaanko edes uskossa, jos on taloudellisia vaikeuksia. Ikävää vaan, että tämä on todellisuutta helluntaiseurakunnissa, varmaan jokaisessa sama puutos!


      • jokuvaan2
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        se, että sinun pitää avustus paketteja hakea.
        * Kyllä Raamattu on edelleen totta siinäkin, että uskovaiset toivat kaikki omaisuutensa apostolien jalkain juureen, josta jaettiin tarvitseville.
        * Ei tuota Sanan kohtaa ole missään myöhemminkään kumottu.
        * Jos ei nyt nykyään ole mahdollista sitä sanatarkasti noudattaa, voi sen ainakin toteuttaa sen henkilön kohdalla, joka apua tervitsee. Tässä kohden lähes kaikki seurakunnat lyö laimin alkuseurakunnan mallin ja apostolien opetuksen. Niin itsekkääksi on ihmiset tulleet myös seurakunta tasolla.
        * Eikä siitä koskaan saarnata, kymmennyksistä kyllä mekastetaan, mutta jos pitää auttaa seurakunnan jäsentä, ei kukaan pane kortta ristiin asian hyväksi.
        * Sivusta vaan seurataan, saas nähdä kuinka äijän käy, ja vielä sillä mitataan toisten uskoakin, ollaanko edes uskossa, jos on taloudellisia vaikeuksia. Ikävää vaan, että tämä on todellisuutta helluntaiseurakunnissa, varmaan jokaisessa sama puutos!

        Eikä noista kaurakekseistäkään oikein nälkä lähde.
        Tottahan se on tuokin mitä sanoit kymmennyksistä. minulle se usein perustellaan sanomalla että iloista antajaa Jumala rakastaa.
        Sitä ei vaan jaksa olla iloinen kun puolisolta salassa täytyy ne kymmennykset maksaa. Muuten tulis hurja sota.


      • jokuvaan2
        jokuvaan2 kirjoitti:

        Eikä noista kaurakekseistäkään oikein nälkä lähde.
        Tottahan se on tuokin mitä sanoit kymmennyksistä. minulle se usein perustellaan sanomalla että iloista antajaa Jumala rakastaa.
        Sitä ei vaan jaksa olla iloinen kun puolisolta salassa täytyy ne kymmennykset maksaa. Muuten tulis hurja sota.

        oli tällainen tilanne niin käytiin helluntaiseurakunnan kirpputorilla ja ne toivat eväät kotia: saatiin monta laatikollista pelkkää raejuustoa.
        Eihän sitä voi syödä. Ihan ilkeydeltä se tuntui. Melkein itku tuli.
        Siellä niiden antaja oli ihan uskovainen mies. Nyt tällä adventtikirkon avustustyön tekijällä on alkoholiongelma.
        Tosiaan sammuneena on nähty hänet ja keskellä kävelytietä nukkui.
        Tuntuupa tosiaan monta kertaa että todellisuus on ihan toinen kuin mitä evankelistat täälläkin tuntuvat tietävän.


    • Vai onko?

      Suomen maahanmuuttopolitiikka on holtittomissa käsissä.
      Ainiin...mutta maahanmuuttopolitiikka kuuluukin sensuurin piiriin, anteeksi

      • köyhyyteen kuuluu? No siinä ehkä, että ulkomaan asukit jotka asuu köyhissä oloissa ja poliittisesti vainottuna hakeutuvat esm. meidäm maahamme, ja mikäs ihme se on, kyllä täällä tilaa on kaikille jotka tänne haluaa tulla, ja on rahaakin, ja on töitäkin, antaa tulla vaan, kansan lukumääräkin pysyy kasvussa, eikä ala vähetä.


    • olet köyhä Suomen mittapuulla mitattuna mutta kuitenkin haluat levennellä ainakin seurakunnan kokouksiin mennessä kuten eilen saatoimme lukea.

      Sinähän olit eilen se joka ymmärsit oikeaksi Eroen "Ladakiellon ja pukeutumispakon" ja puolustelitkin sitä loppupäivän.

      • ymmärrä, koska ne heittää häränpyllyä, kulloinkin kyseessä olevaan asiaan nähden!
        * En ainakaan rikaskaan ole, painan 100 kiloa, että en ole ainkaan nälkää nähnyt. Viimeisen 60 vuoden aikana. Mitä nyt ehkä tilapäistä, kerrankin elin pelkällä maidolla kaksiviikkoa?
        * Ootko sinä muuten koskaan nähnyt nälkää? Minkä näköinen se on?
        * Minulle se oli lapsuudessa, jäätyneitä perunoita, rikkinäisiä loppuun kuluneita vaatteita, paperinarukenkiä, jatkuvaa nälän tunnetta, jota ei koskaan saanut pois kokonaan.
        * Toisten ylenkatsetta ja halveksuntaa, (entä tänään?)opettajien ja muiden ylempiarvoisten taholta, me lapset saatiin kokea se nahoissamme, kun vanhemmilla ei ollut antaa meille tarpeeksi.
        * Sitten sota aikana, silloin ei ollut mitään, ihme että jäätiin eloon, vaikka nälkä eikä vainolaisen pommitkaan tappaneet, vaikka muutamien kymmenien metrien päähän putoilvatkin.
        * Ootko sinä nähnyt nälkää, minkä näköinen se on sinulle ollut?


    • Kadun*Nainen

      Todella köyhä on se joka lähtee pois omasta kristallinkrkkaasta uskostaan ja vakaumuksesta
      missä kunnioitetaan kaikkia ihmisiä.

      Ritarikin on yhtä köyhä kuin minäkin. Onnen kerjäläisiä siis. Hippu lisää....



      Jeesus oli ihminen ja osoitti mitä ihmisyyden pitäisi olla. Me emme pysty siihen.

    • 2Puolustaja

      maapallon toisella laidalla, ettei meidän rikkaiden suomalaisten tarvis nähdä niitä, ja kärsiä alituisesta lopotomialeikkauksesta kun täytyy erottaa tunne ja järkipuoli toisistaan että sais elää jatkuvassa hyvinvoinnissa ilman kärsimystä. ilman omaatuntoa. sääliä jatkuvasti heidän kärsimyksiään. ei tarvi laittaa tikkuakaan ristiin kun kaveri tarvis apua. meidän köyhät on vaan elintasoköyhiä. ei täällä oo oikeita köyhiä.

    • poikalapsi

      Ei Suomessa ole oikeasti köyhiä juurikaan. On sosiaaliturva meillä sen verran hyvä.

      Jos Jeesus tulee uudelleen, hän tulee varmaan homona tai lesbona tai jossain muussa, erityisesti lahkolaisten halveksimassa ja syyttä haukkumassa olomuodossa. Siinä saapi Mohikaanikin turpaansa, kun on vuosikaudet satuillut eheytystä ja menee sitä Jeesukselle tarjoamaan...
      =))

      • todé

        Mitä sinun mielestäsi köyhyys tarkoittaa aivan käytännön tasolla? Kuinka vähän pitää "ansaita" kaikkinensa, jotta olisi oikeasti köyhä?


      • poikalapsi
        todé kirjoitti:

        Mitä sinun mielestäsi köyhyys tarkoittaa aivan käytännön tasolla? Kuinka vähän pitää "ansaita" kaikkinensa, jotta olisi oikeasti köyhä?

        Kysymykseesi on vaikea antaa yleispätevää vastausta: eläminen on mm. eri puolilla Suomea kovin eri hinnoissa - Hesassa tarvitaan yleensä jo asumiseen enemmän kuin vaikkapa Lieksassa. Toisaalta lieksalainen maksaa sitten esimerkiksi liikkumisesta paikasta toiseen kenties enemmän - ja saattaa tarvita vaikkapa oman auton.

        Esimerkiksi ihminen, jolla on varaa matkapuhelimeen, televisioon, oluttuopposiin, Mäkkärillä syömiseen yms. ei ole köyhä minun mielestäni. Todellinen köyhä on mielestäni sellainen ihminen, jolle pakollisten menojen - lue ruoan, asumisen ja perushygienian - jälkeen ei jää yhtään mitään, on aika köyhä. Tuossa tilanteessa olevaa Suomessa kuitenkin autetaan niin, että esimerkiksi sen uuden talvipompan saa, ettei palellu.

        Henkisesti köyhä on minusta semmoinen ihminen, joka antaa muiden ajatella puolestaan ja kieltää asiallisen, tietoon pohjaavan elämän. Näitä hemmoja on tälläkin palstalla kyllä useitakin liikkeellä.


      • virallinen
        todé kirjoitti:

        Mitä sinun mielestäsi köyhyys tarkoittaa aivan käytännön tasolla? Kuinka vähän pitää "ansaita" kaikkinensa, jotta olisi oikeasti köyhä?

        köyhyysraja: >> Köyhyysraja 800 euroa

        Köyhyys on moniulotteinen ilmiö, eikä sen mittaamiseen ole yhtä kiistatonta mittaria. >>

        http://dialogi.stakes.fi/FI/arkisto/2007/1/sivu/35.htm


      • Rautanyrkki

        Tuki jo sinäkin suusi, senkin pilkkaaja kun et anna (Jumalalle) edes kunniaa sinä hävytön homopakkaus!!! Kuinka uskallat häv'äistä Jumalan >poikaa kun et edes usko siihen? sinä kaiken vanhurskauden ja vihollinen hmn,,,,,,,,,,Jumala sinuakin armahtakoon hmn,,,


      • todé
        poikalapsi kirjoitti:

        Kysymykseesi on vaikea antaa yleispätevää vastausta: eläminen on mm. eri puolilla Suomea kovin eri hinnoissa - Hesassa tarvitaan yleensä jo asumiseen enemmän kuin vaikkapa Lieksassa. Toisaalta lieksalainen maksaa sitten esimerkiksi liikkumisesta paikasta toiseen kenties enemmän - ja saattaa tarvita vaikkapa oman auton.

        Esimerkiksi ihminen, jolla on varaa matkapuhelimeen, televisioon, oluttuopposiin, Mäkkärillä syömiseen yms. ei ole köyhä minun mielestäni. Todellinen köyhä on mielestäni sellainen ihminen, jolle pakollisten menojen - lue ruoan, asumisen ja perushygienian - jälkeen ei jää yhtään mitään, on aika köyhä. Tuossa tilanteessa olevaa Suomessa kuitenkin autetaan niin, että esimerkiksi sen uuden talvipompan saa, ettei palellu.

        Henkisesti köyhä on minusta semmoinen ihminen, joka antaa muiden ajatella puolestaan ja kieltää asiallisen, tietoon pohjaavan elämän. Näitä hemmoja on tälläkin palstalla kyllä useitakin liikkeellä.

        on nyky-Suomessa yllättävän paljon.
        Tapaan työssäni heitä päivittäin ja voi vain ihmetellä, kuin he selviävät päivästä toiseen sillä euromäärällä, jonka me, sinä ja minä, kulutamme me hetken mielijohteesta ihan vain "johonkin kivaan", hyvään ravintolaillalliseen, konsertteihin tms.

        Henkisesti köyhä ihminen ei suvaitse toisella tavalla ajattelevaa. Sellaisia ikävä kyllä löytyy tältä palstalta.


      • köyhät
        poikalapsi kirjoitti:

        Kysymykseesi on vaikea antaa yleispätevää vastausta: eläminen on mm. eri puolilla Suomea kovin eri hinnoissa - Hesassa tarvitaan yleensä jo asumiseen enemmän kuin vaikkapa Lieksassa. Toisaalta lieksalainen maksaa sitten esimerkiksi liikkumisesta paikasta toiseen kenties enemmän - ja saattaa tarvita vaikkapa oman auton.

        Esimerkiksi ihminen, jolla on varaa matkapuhelimeen, televisioon, oluttuopposiin, Mäkkärillä syömiseen yms. ei ole köyhä minun mielestäni. Todellinen köyhä on mielestäni sellainen ihminen, jolle pakollisten menojen - lue ruoan, asumisen ja perushygienian - jälkeen ei jää yhtään mitään, on aika köyhä. Tuossa tilanteessa olevaa Suomessa kuitenkin autetaan niin, että esimerkiksi sen uuden talvipompan saa, ettei palellu.

        Henkisesti köyhä on minusta semmoinen ihminen, joka antaa muiden ajatella puolestaan ja kieltää asiallisen, tietoon pohjaavan elämän. Näitä hemmoja on tälläkin palstalla kyllä useitakin liikkeellä.

        Oikeasti köyhät ovat niitä maan hiljaisimmista hiljaisimpia. Heitä kyllä on. Ja kokemuksien mukaan yhä lisääntyvässä määrin.

        Esimerkiksi perusturvaa ei ole nostettu viimeiseen 15 vuoteen juuri ollenkaan.

        Pääkaupunkiseudulla perusturva ei enää riitä kattamaan asumista välttämättä edes kaupungin vuokra-asunnossa, yksityisestä sektorista puhumattakaan. Asumistukea kun saa vain 'normivuokriin' ja ne ovat jäänet todellisesta vuokratasosta kauas.

        Jo pelkästään asumiskustannukset saattavat saada aikaan tilanteen, jossa perusturva ei riitä edes välttämättömiin peruselintarvikkeisiin, kun normista ylimenevä osuus vuokrasta on maksettava siitä perusturvan osuudesta, joka on tarkoitettu muihin välttämättämiin menoihin, kuten ruokaan.

        Nykyään ei myöskään katsota, että tv-lupa, sanomalehti tai puhelin kuuluisivat perusturvan piiriin.

        Ns. kolmas sektori sitten parhaan kykynsä mukaan pyrkii paikkaamaan näitä aukkoja. Köyhimmistä köyhimmiltä perusturva on jo suurelta osin purettu.

        Virkamiehillä, jotka näitä rattaita pyörittävät puuttuu rohkeus toimia. Keinoja olisi mutta niitä ei uskalleta käyttää, pelätään esimiesten, hallinnon virkamiesten, joilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta reaktioita. Poikkeuksiakin tosin on.

        Tiedän erään psykiatrisen sairaalan ylilääkärin, joka kieltäytyi kirjoittamasta potilaita osastolta ulos mikäli ainoa paikka potilaalle mihin mennä sairaalasta oli katu.

        Päätös oli inhimillinen ja osoitti suoraselkäistä vastuunkantoa mutta se oli myös vastoin tavoitteita tulosvastuullisuudesta. Vaikka laki kieltääkin potilaiden suoranaisen heitteille jätön ja laki takaa potilaille hoidon avohoitopalveluissa tarkoittaa potilaan uloskirjoittaminen tuollaisessa tapauksessa nimenomaan potilaan jättämistä oman onnensa nojaan vaille mitään hoitoa.

        Ei liene vaikea arvata, kumpi kanta voitti: lain henki vai tavoitteet tulosvastuullisuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe