Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten jatkaa tästä

Allergiaako???

Elikkäs 6,5 kk ikäinen poika jonka ruokavaliosta olen joutunut ruokia karsimaan. Nyt menee tällä hetkellä peruna, porkkana ja mustikka ja nan2 korviketta mutta vaivoja on edelleen eli heräilee öisin ja itkee tosi pahaa itkua ja on ilmavaivaa. Eli luultavasti reagoi suolistollaan. Poskissa on punaista näppyä mutta aika hyvin lähtee jos vaan muistaa rasvailla usein. Kysyisin että karsinko nyt muutkin ruuat pois ja kokeilen muutaman päivän pelkällä maidolla jos oireet lähtisi ja sitten aloittaisin pikkuhiljaa uudestaan kokeilemaan? Aletaan olla jo aika väsyneitä näihin yöllisiin huutoihin. Kiitos paljon jos joku viitsii auttaa?

12

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avulla

      Tuo kuulostaa jo sen verran pahalta tapaukselta, että eikös kokeileminen olisi hyvä tehdä lääkärin ohjeiden mukaan? Itse ainakin hakisin asiantuntijan neuvoja avuksi tuossa tilanteessa...

      • ----

        Ja kannattaa muistaa, että terveyskeskuslääkäri tai neuvolan lääkäri ei yleensä ole allergia-asioissa asiantuntija.

        Jos vakuutukset on kunnossa, kannattaa varata aika yksityiselle lasten allergologille.


    • ...

      vie lääkäriin, koita saada neuvolasta lähete allergolgille tai varaa aika yksityiselle.
      Allergiaahan tuo luultavasti on ja tuosta listasta itse kyllä lähtisin ensimmäisenä epäilemään sitä maitoa.

      • ei kovin kyllä

        kannata noitten allergiotten kanssa touhuilla.eli lääkärille.mut jos haluat kokeilla välttämättä eka kotona niin jätä nanni pois ja kokeile apteekin maidottomia "maitoja"


    • porkkana!

      Meillä kanssa pojalla oli sellaisia finnimäisiä näppyjä kasvoissa ja säärissä tosi pahaa ihottumaa samoin aina vaan itki. ei auttanut rasvaus eikä mikään. Neuvola täti sitten vinkkasi, että lopettakaa porkkana. näin tehtiin kun poika oli 5kk ja näpyt ja ihottuma hävisivät, samoin huuto loppui kun seinään ja poika oli aivan eri ihminen! Kannattaa kokeilla jättää porkkana pois. Mutta huomioi se, että iho-oireet voi pysyä 2vko tai pidempään varsinkin jos on syönyt aiheuttajaa usein niin sitä on elimistössä. meillä meni n.1kk ja iho parani, huuto loppui muutaman päivän sisällä. Myöhemmin kokeiltu porkkanaa ja näppyjä on heti seuraavana päivänä.

      • porkkana!

        Että ymmärrän miten tilanne stressaa ja väsyttää! Meillä nyt monia allergioita ja tuntuu, että elämä on vaa yhtä testailua. Aina iho huono, kun vähän paranee niin taas tulee jotain ja pitää miettiä, että mikäs nyt on. Plääh! Koittakaa jaksaa ja kyllä neuvolassa otat nyt kovan kannan, että allergiatesteihin pääsette! Jos on vakuutus niin yksityiselle. Me päästiin testeihin vasta kun turposi kananmunasta ja ambulanssilla mentiin sairaalaan! Että niin pitkälle ilmeisesti pitää itse testailla, että lapsen henki on vaarassa....Silti nyt viljat ihan vaan kotona testissä vaikka testeissä käytiin. Kyllä rassaa. Neuvolassa ei annettu armoa vaan itse piti testailla ja näin kävi. Älä anna teillä mennä niin pitkälle vaan vaadit testejä.


    • Allergiaako???

      Kiitos kaikille vastaajille. Vilja-allergia testin tuloksia odotellaan ensi viikkoon. Olen nyt viikon verran tehnyt pojalle itse soseen kun tajusin että näissä kaupan soseissa on ollut riisijauhoa tai riisitärkkelystä ja nypyt poskista hävisi heti mutta huudot on vielä yöksi jäänyt. Soitin neuvolaan ja sanoin että ilmeisesti riisikin meillä allergisoi. Ja että jätän nyt porkkanan pois. Neuvolassa sanottiin että OK. Ja soita jos vielä tulee jotain. Sitten vaihdoin vielä korvikkeen nan1:seen. Ja jätin mustikan pois eli nyt syödään vain nan1:stä ja perunaa. Huutoa on vielä yöllä joten jompi kumpi näistä nyt sitten varmaan allergisoi. Tänään vielä annan perunaa ja sitten jätän sen pois ja otan porkkanan tilalle ja katson mihin suuntaan tilanne muuttuu. Aika vaikeita asioita nämä allergia asiat on. Ja kun kaikki on alkanut kaksi kuukautta sitten niin univelkaa on kertynyt kiitettävästi ja jos vähän aikaa saisi nukkua niin ei edes uni enää tule. No ehkä se aurinko joskus paistaa vielä risukasaankin =) Kai se on pakko yrittää jaksaa. Ottaa vaan niin päähän kun aina tulee takapakkia joka asiassa. Vastailkaahan vielä omia kokemuksia ja jos jollain on vielä vinkkiä heittää niin kiittelen jo etukäteen. KIITOS!

      • tii-kris

        maitoproteiini allergia, nan on lehmänmaitopohjainen vastike.


    • Allergiaako???

      Voiko antibioottikuuri olla kaiken tämän takana? Eli meillä oli pari kuukautta sitten korvatulehduksen takia Ditrim-antibioottikuuri viikon ajan. Voisiko tällä olla jotain tekemistä näitten ruokien kanssa että ne eivät sovi. Jos on jäänyt joku bakteeri elimistöön? Onko kellään kokemusta?

      • ...

        Epäilisin ettei sillä antibioottikuurilla ole mitään vaikutusta kun siitä on jo niin pitkä aika. Mutta ihmettelin että mikä idea tossa nanin vaihtamisessa nan ykköseen oli?


      • Allergiaako???
        ... kirjoitti:

        Epäilisin ettei sillä antibioottikuurilla ole mitään vaikutusta kun siitä on jo niin pitkä aika. Mutta ihmettelin että mikä idea tossa nanin vaihtamisessa nan ykköseen oli?

        Eli nanin vaihtamisesta, kun se koostumus on erilainen siltä osin että siinä on enemmän rautaa, niin se saattaa jollekkin lapsista tehdä mahavaivaa ja aiheuttaa kauheat huudot. Kysyin tätä asiaa vielä neuvolasta ja siellä olivat sitä mieltä myös että kannattaa vaihtaa. Meillä poika saattaa oireilla vielä senkin takia että oli vain pari kiloinen kun syntyi eli suolisto ei ole vielä kunnolla kehittynyt vaikka onkin kohta 7 kuukautta. Viime yönä poika ei herännyt kun kaksi kertaa ja olin tosi tyytyväinen. Kirjoitelkaa edelleen kokemuksianne ja neuvojanne. Tiistaina päästään korvakontrolliin niin tietää sitten senkin että johtuuko korvista.


      • kulkevat usein
        Allergiaako??? kirjoitti:

        Eli nanin vaihtamisesta, kun se koostumus on erilainen siltä osin että siinä on enemmän rautaa, niin se saattaa jollekkin lapsista tehdä mahavaivaa ja aiheuttaa kauheat huudot. Kysyin tätä asiaa vielä neuvolasta ja siellä olivat sitä mieltä myös että kannattaa vaihtaa. Meillä poika saattaa oireilla vielä senkin takia että oli vain pari kiloinen kun syntyi eli suolisto ei ole vielä kunnolla kehittynyt vaikka onkin kohta 7 kuukautta. Viime yönä poika ei herännyt kun kaksi kertaa ja olin tosi tyytyväinen. Kirjoitelkaa edelleen kokemuksianne ja neuvojanne. Tiistaina päästään korvakontrolliin niin tietää sitten senkin että johtuuko korvista.

        käsi kädessä. Lueppas Rauli Mäkelän kirja Irti tulehduskierteestä, UUSIN VUODEN 2008 PAINOS, josta saat asiaan lisää valaistusta. Kannattaa ehdottomasti antaa vauvalle heti maitohappobakteereja, ne auttavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe