Ostin uuden valaisimen normaalilla suoja eristetyllä valaisinpistotulpalla. Katossa on kuitenkin perinteinen sokeripala, jossa 2 vaihejohdinta, nolla ja suojamaa. En viitsisi leikata uudesta valaisimesta pistotulppaa pois kun se ei ole avattava. Onko siis olemassa maadoitettua kruunuvalaisinpistorasiaa vai laitanko tavallisen maadoitetun valaisinpistorasian ja jätän sen toisen vaihejohtimen liittimen päähän jakorasiaan? Noita maadoittamattomia kyllä löytyy, mutta se ei käy koska tilassa on maadoitetut pistorasiat.
Onko olemassa maadoitettua kruunu valaisinpistorasiaa
3
2256
Vastaukset
- kruunupistorasiaa
Ei ole kruunupistorasiaa maadoituksella. Ratkaisuvaihtoehdon jo itse esititkin.
- en oo insinööri
--- kirjoitti:
http://products.ensto.com/catalogs/catalog.taf?pg_parent=13106
tämä on erittäin havainnollinen esimerkki insinöörien köyhästä luovuudesta. Nämä kaverit munasivat aikoinaan täysin suunnitellessaan ja patentoiden standardimalliksi semmoisen liitinmalliston, josta unohtui maadoitettu kruunuvalopistotulppa/-pistorasia...
Ei älyhoi ollut kyllä korkea, eikä summerit hälyttäneet mokaa tehdessä. Ei edes TUKES puuttunut asiaan... insinöörejä sieläkin!
Huonoa sitä enään on tuputtaa markkinoille uutta versiota jossa tämä asia olisi korjattu. Kaikki menisi vanhoja asunnuksia myöten uusiksi, niin rasiat kuin kaikki valaisintulpat, jotta ne sopisi keskenään sopuisasti. Kukas sen maksaisi???
Ei muuta kuin "sokeripalarima" käteen ja ruuvaa johtimien väliin. Täytyy toivoa että kytket oikein, kuten runsaslukuisat muut kanssa olijamme, saman asian edessä hämmästelevät kodin sisustajat ja muutto talkoo porukat...
...sitä en epäile yhtään, kun monessa kodissa on varmasti väärin kytketty kruunuvalaisin jännitteisine runkoineen! Silti toimivat, mutta, mutta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659