Oletko uskossa siksi, että...
a. koit jo kasteen saadessani 3kk ikäisenä vauvana spontaanin pyyteettömän rakkauden jeesusta kohtaan?
...vai siksi että...
b. varttuessasi aloit pelkäämään että sinut tuomitaan helvettiin ja et pääse taivaaseen, jos et rakasta jeesusta?
c. varttuessasi pelkosi helvettiin joutumisesta yltyi niin pakottavaksi että päätit teeskennellä pyyteettömästi rakastavasi jeesusta, ja otit aikuiskasteen lievittämään pelkoasi?
Vastaa rehellisesti tai joudut helvettiin valehtelusta.
Kysymys tosiuskoville
23
782
Vastaukset
- vaihtoehtoja. please
Voisitko nyt kuitenkin lisätä vaihtoehtoja jonkin verran, kun nuo ateistiset tulkinnat eivät ole oikein sopivia!
Muuten, milloin lakkasit kiusaamasta pienempiäsi?
a) kun he kasvoivat liian isoiksi
b) kun sait turpiisi pienempien vanhemmilta
c) kun muut oppivat karttamaan sinua- Bubastis.tm
kiusannut pienempiäni.
Helvetinpelkosi vuoksi et uskalla vastata kysymykseen. Koira... - viimeistä,,
Bubastis.tm kirjoitti:
kiusannut pienempiäni.
Helvetinpelkosi vuoksi et uskalla vastata kysymykseen. Koira...,, eli muut ovat ruvenneet karttamaan sinua siinä määrin, että purat turhautuneisuutesi toisiin täällä.
- Bubastis.tm
viimeistä,, kirjoitti:
,, eli muut ovat ruvenneet karttamaan sinua siinä määrin, että purat turhautuneisuutesi toisiin täällä.
ja sinä purat turhautuneisuuttasi banaaniin.
http://www.crap.fi/?i=1343 - emmem me
Bubastis.tm kirjoitti:
kiusannut pienempiäni.
Helvetinpelkosi vuoksi et uskalla vastata kysymykseen. Koira...pelkää kuolemaa. Pelossahan on rangaistusta: mutta Jumalan täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Ajattele miten paljon on saanut syntejä anteeksi, jotta voi tuntea sellaista. Ja se on ihan ilmaista, koska Jeesus kuoli kaikkien ihmisten puolesta, jotta kaikki tulisi uskoon ja pelastuisi. Ikävä kyllä se ei ole mahdollista koska tahallaan jotkut ihmiset pitkittävät kuolemaansa ja joutuvat kuulumaan ikuisen elämän ulkopuolelle. Joka valitsee Jeesuksen nyt, ei tule pelkäämään ja kauhistumaan tulevassa maailmanajassa, joka kohtaa siis kaikkia jumalattomia ja uskovaisi koska meillä on selvästi iankaikkinen sielu ja henki, joka ei lähde pois kun ihminen kuolee. Siellä sitten erotellaat jumalattomat jumalallisista kuin jyvät akanoista: kuka on saanut synnit anteeksi ja kuka ei. Ja se on ilmaista ja mahdollista koska Jumala antoi poikansa Jeesuksen tulla maailmaan meidän ihmisten kaltaisena ja kuolla jotta meille tulisi ikuinen elämä ja saisimme elää Jumalan luona ikuisesti niinkuin Jumala oli alun perin tarkoittanutkin.
- kysyt että
Bubastis.tm kirjoitti:
kiusannut pienempiäni.
Helvetinpelkosi vuoksi et uskalla vastata kysymykseen. Koira...miksi olin tullut uskoon. No tulin uskoon koska sain ikuisen elämän. Ei siinä mitään sen kummallisempaa. Olin aina uskonut Jumalaan, mutta jotain puuttui, se oli syntien anteeksianto ja Jeesus ja kiitos Jumalalle että 2 vuotta sitten 16-vuotiaana pelastuin.
- Missukka
Bubastis.tm kirjoitti:
kiusannut pienempiäni.
Helvetinpelkosi vuoksi et uskalla vastata kysymykseen. Koira...Tuossa muslimikäännynnäisten ohjelmassa eräs muslimi totesi ateisteistä, että he pelkäävät niin paljon joutuvansa helvettiin, että eivät uskalla uskoa Jumalan olemassaoloon.
- vaan koska kysyit
Tein uskonratkaisuni koska minulla oli uskoa, ja kylmä, tunteeton ja kovakin maailmanmeno ja kapakat eivät tuntuneet olevan minua varten.
- Milian***
Baareissa retkuilulle on ainoana vahtoehtona uskoon hurahtaminenko?
Olemmeko me ateistit mielestäsi kaljabaari-klaani?
- uskova
Kohta a ei vaikuttanut mitenkään, en tiennyt kirkollisesta kasteestani mitään, luonnollisesti.
Uskoontuloni vain tapahtui. Muistan nähneeni tv 7 ohjelmassa jonkun pastorin kuumailmapallossa joka sanoi että uskoontulo on myös mysteeri, ei sitä osaa kukaan selittää.
Kyllä minulla oli pientä helvetinpelkoa koko ajan ennen uskoontuloa, mutta ei se vaikuttanut sitä uskoontuloa kun 27 vuotiaan tulin uskoon.
Uskon että se oli yliluonnollinen Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama kutsu johon vastasin myöntävästi. Olisin tietenkin voinut myös kieltäytyä ja pientä epäröintiä ja henkien taistelua siinä ratkaisuvaiheissa olikin.
Jeesus kuitenkin voitti minun kohdallani. Siinä oli myös hyvä uskovainen ystävä minulla joka edesauttoi uskoontuloani, teimme yhdessä verkostomarkkinointia enkä tiennyt että hän oli kaksi kuukautta aiemmin tullut uskoon.
Ensi kokemuksia Jumalan kohtaamisesta oli toivo elämään ja tunne että joku rakastaa minua, joku selittämätön ja suuri, joka on kokonaan toisesta maailmasta ja sitten lähimmäisenrakkaus toisia ihmisiä kohtaan. Aika hurjia kokemuksiahan ne oli. Kuusi vuotta olen ollut uskossa ja arkisemmaksi on elämä muuttunut.
Uskon asioissa on semmoisia asioita joita ei oikein voi ymmärtää, mutta ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää, olen ihan tyytyväinen.
Jumala sanoi Paavalille että: "minun armossani on sinulle kyllin"
Kyllä se oli enemmän kuin lottovoitto kun pelastuin!- Bubastis.tm
verkostomarkkinoinnilla uskovaisen kaverisi kanssa?
- uskova
Bubastis.tm kirjoitti:
verkostomarkkinoinnilla uskovaisen kaverisi kanssa?
Kyllä täytyy sanoa että on verkostomarkkinointi jäänyt. En saanut siitä kuin yhden 500 mummomarkan shekin ja menoja oli 4500 mummomarkkaa joten hävisin noin 4000 markkaa ainakin.
- Bubastis.tm
uskova kirjoitti:
Kyllä täytyy sanoa että on verkostomarkkinointi jäänyt. En saanut siitä kuin yhden 500 mummomarkan shekin ja menoja oli 4500 mummomarkkaa joten hävisin noin 4000 markkaa ainakin.
verkostomarkkinoinnin ydin on kusetus.
- kuumailmapallossa
Sillä oli varmaan fiilis että oli lähempänä Jumalaa, mutta silti niin ihanasti liekin alla.
- vastaaja x
sen henkisen puolen aavistaa jos sille "voimalle" antautuu, se on ehdoton. Siksi myötäilen ateistisia ja uskovien näkökantoja. Maailma kehittyy painollaan, niinkun ne sanoo.
- Jas.ka
Kysymyksestä paistaa läpi jonkinlainen suorituskeskeisyys. "teeskennellä pyyteettömästi" ei mene läpi Jumalan edessä.
- Bubastis.tm
meni perille ainakin sinun kohdallasi.
Suorituskeskeisyys justiinsa. Teeskentely ei mene läpi pidemmällä tähtäimellä juuri missään.
Sitä kannattaakin nyt tutkia sydämessään minkä takia on uskovainen. Eräs ylempänä mainitsi että syy hänen uskoonsa oli sosiaalisten puitteiden epäkelpoisuus ja hän vaihtoi ne mielestään parempiin.
- on noin kamala
hinku määritellä joihinkin ryhmiin? Etkö kykene ajattelemaan normaalisti vaan sinun pitää paeta todellisuutta ahdasmieliseen ajattelumaailmaasi, jossa ei ole uskovia?
- Kadun*Nainen
Uskoontuleminen ei ole mitään väkipakolla rymistelyä. Kyseessä on luonnollinen tapahtuma
aivan kuten syntymä tai kuolemakin. Henkielämä
tulee todelliseksi, ihmisen kehon ja sielun tehtävä valkenee, mitä meidän tulisi tehdä tässä
olomuodossamme. En ole koskaan ajatellut helvettiä indikaattorina push.up paikkana ollakseni jotain muuta kuin olen. Samoja virheitä ja syntejä toistetaan. Tietysti niitä on vähemmän kuin ennen, mutta niitä ei saa pois koska olemme vajakkeja.
Äläpäs rajoita noin pahasti vaan availe vihan lukkoja sydämessäsi!- Bubastis.tm
että tällä palstalla on jatkuvasti aloituksia, joissa seisoo: jos et usko niin joudut helvettiin..
Jos uskovat eivät näin itse ajattele, niin miksi he muille sitä toitottavat?
Vai onko se niin että tosiuskovainen ei näin tee?
Ehkä a) kohdassa voi olla totuuden siemen.
Mutta itse kahlasin ison määrän uskontoja ja ei-uskontoja lävitse. Eritoten kiinnosti nämä Rauni-leena luukkasen kirjat ja samantyyliset, voisikos sanua ufo/new age-opit, niissä kun luvattiin kymmenen hyvää ja yksitoista parempaa asiaa ihmisille. Mutta tyhjäksi nekin lopulta jättivät.
Lopulta Kristinuskosta löytyi "se jokin", joka kolahti. Sillä hetkellä tiesin löytäneeni sen mitä etsin, eikä ole tarvinnut katua.
Se jännä juttu vielä että mikään helvetinpelko ei ohjannu, ei edes käynyt mielessä tehdessäni etsintöjä eri uskonnoista,uskomuksista.
Ja aikuiskasteella en ole käynyt, minulla on rauha sen suhteen, että vauvana saamani kaste riittää ja on Jumalan mielenmukainen.
Tämä on minun kokemus, kuten huomaatte olin rehellinen etsijä joka löysi etsimänsä. Kukaan ei minulle koskaan tyrkyttänyt mitään, eikä minua pakotettu mihinkään. Vanhempani ovat kumpikin ateisteja, samoin siskoni.
Kunnioitan ihmisten vapautta uskoa tai olla uskomatta, onneksi meillä on se vapaus.- MarkSmith
Vastausvalikoima on rajoittunut.
Itse tulin uskoon, vaikka elämässäni ei ollut mitään kriisiä, en etsinyt mitään, enkä edes halunnut tulla uskoon. Vähitellen vain havaitsin olevani uskossa, uskovani niin kuin ns. uskovaiset uskovat. Tilanne oli ihmettelyn aihe minullekin!
Kokemukseni ei ole, että olisin tullut uskoon, vaan, että usko tuli minuun!- ei olis kannattanu
sanoo tällä palstalla.
"vaan, että usko tuli minuun!"
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845317Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.313533Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j522917Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin282107Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611886Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861666- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71185