Onko "Usko" Jumalan teko, jos niin olisi, [niin myös kadotukseen joutuvat olisivat Jumalan (mielivaltainen) teko, koska Hän ei heille antanut uskoa pelastuakseen?] niin miksi Hän pyytää uskomaan?
Mutta Raamatusta ymmärrämme, että näin ei ole, vaan ihmistä kehotetaan itse USKOMAAN, ottaman vastaan pelastuksen Evankeliumi; ”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,”(Apt.3:19)
Raamatusta Sana kehottaa meitä USKOMAAN, siitä muutama esimerkki:
”ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja USKOKAA evankeliumi."
”Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, USKOKAA saaneenne, niin se on teille tuleva.”
"---- Menkää (siis) kaikkeen maailman ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA ---- kaikille luoduille. Joka -- USKOO ja -- KASTETAAN, se -- PELASTUU; mutta joka ei USKO, se -- TUOMITAAN kadotukseen.". (Mark.1:15; 11:24; 16:15,16)
”Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, USKOKAA minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." (Joh.10:38)
”Niin kauan kuin teillä valkeus on, USKOKAA valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.(Joh.12:36)
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. USKOKAA Jumalaan, ja USKOKAA minuun.”
”USKOKAA minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin USKOKAA itse tekojen tähden.” (Joh. 14:1;11)
”Koska meillä siis, veljet, on LUJA LUOTTAMUS siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,” (Heb.10:19)
-- USKO on siis tarttumista Jumalan Lupaukseen, se on silloin ihmisen oma päätös/vastaus/ratkaisu Evankeliuminkutsuun/vetoomukseen lähteä seuraamaan Vapahtajaa/Jumalaa!
-- Usko ei siis voi sanoa Jumalan varsinaiseksi teoksi ihmisessä, vaan ihminen itse tekee ratkaisun ”uskoako”, se on meidän teko/vastauksemme Jumalalle, jota Hän odottaa/pyytää meiltä; ”antakaa pelastaa itsenne”!
Niinpä; ”USKO on LUJA LUOTTAMUS siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.” (Heb.11:1)
Mikä on Jumalalle kelpaava teko, siitä seuraavassa:
Joh.6:28 "Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalalle kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja USKOISIMME sinua? Minkä teon sinä teet?
…….. "alkuperäisessä käsikirjoituksesta" käy siis ilmi, että KYSEESSÄ On OBJEKTIIVINEN GENETIIVI ja että jae vastaa kysymykseen; "mitä meidän pitää TEHDÄ, että tekisimme Jumalalle ---- KELPAAVIA tekoja"
VASTAUS on siis tämä:
-- "Se on JUMALALLE kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka JUMALA on lähettänyt."
….Siis meidän TULEE siis USKOA VAPAHTAJAAN, se On se JUMALALLE KELPAAVA TEKO!!!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
” Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.” ja nyt ”Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.”
Ja tämän Jumalan kuvan palauttaminen alkaa oikean kasteen ottamisella, niinpä Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
.. niinpä kehotan sinua ja teitä kaikkia kääntymättömiä/kastamattomia, että käännytte lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysytte mitä asiallenne voitaisiin tehdä. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti (ei kolmeen arvoasemaan) Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
…. ja pyydä saada kaste ”Vapahtajan Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi! Niin sinullekin sopii silloin tämä Paavalin sana: ”Mutta te ette ole (enää) lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksi tekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
--- Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
”Älköön siis synti (enää) hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,”
*
♥ MARANATA! ♥
Onko "Usko" Jumalan teko, jos niin olisi, niin miksi Hän pyytää uskomaan?
5
285
Vastaukset
- ihmisen kyvystä.
Jeesus kehottaa vuorisaarnassa: "Olkaa täydelliset niinkuin Taivaallinen Isänne." Kuitenkaan tuollaista vaatimusta ei ole täyttänyt kukaan muu kuin Jeesus. Käskeminen kertoo, mitä pitää tehdä tai tapahtua, muttei se merkitse, että ihminen omin voimin voi tehdä, mitä käsketään.
Kaiken, minkä laki Raamatussa sanoo, sen se puhuu lainalaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä! (Room.3:19)
Apostolien Teoissa on kohta, jossa Sanan ottivat vastaan kaikki jotka olivat SÄÄDETYT iankaikkiseen elämään.
Äidinkielen kertausta ala-asteelta:
Imperatiivi = käskytapa = kertoo mitä pitää tehdä
Indikatiivi = tositapa = kertoo mitä myös tapahtuu.- eepu*
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset." (Apt.8:12)
Ja Lupaus kuuluu kastetuille:
”Mutta te ette ole (enää) lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksi tekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
--- Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" (Ks.Room.8.Luku)
”Älköön siis synti (enää) hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,” (Ks.Room.6.Luku)
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Tunnettua on, että tuollaiset; sunnuntai-, vauvavalelu-, kuolemattomuus-, yms. Raamatun vastaiset opit/väärennökset ovat katolisenkirkon/paavin direktiivejä! :(
- Samoin sana "kirkko" on paavin/katolisenkirkon peruja, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI.
Jumala sanoo sellaisesta opista/kirkosta: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!
--- Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen yhteisö on; εκκλησια (ekklesia ) = ULOSKUTSUTTU – seurakunta!
*
♥ MARANATA! ♥
- tajua se
Uskoissa uskotaan saatanaan jumalana. (siksi se o uskoa, ei tietoa)
Jeesus ei ollut uskossa.
Jeesus ei ollut kristitty.
He, jotka tietävät eivät usko.
He, jotka uskovat eivät tiedä.
He, jota tietävät eivät tarvitse uskoa.....
Todellisen Jeesuksen seuraajat toimii tämän mukaan:
"Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni. " - ML213
Onko "Usko" Jumalan teko, jos niin olisi, [niin myös kadotukseen joutuvat olisivat Jumalan (mielivaltainen) teko, koska Hän ei heille antanut uskoa pelastuakseen?] niin miksi Hän pyytää uskomaan
------
Niin, tämän uskon ihmiset ymmärtävät monella tavoin ja toisaalta se ei ole yksiselitteinen asia eli onko Jumala uskomisen (kyky) takana vai ei.Ymmärrän, miten tämäkin on samanlainen asia kuin ihmisen tahto uskonelämässä.
Raamatussa todella on, miten ihmnen itse tulee käyttää tahtoaan, mutta on myös tilanteita, joissa Jumala ei huomioi ihmisen tahtoa eli Jumala voi toimia ihmisen tahtoa vastaan.
Raamatussa on myös "toinen äärilaita" eli on ilmoitus miten "Jumala paaduttaa kenet hän tahtoo" ja jokainen ymmärtänee, jos Jumala paaduttaa jonkun ihmisen , niin hänen on mahdoton elää Jumalan tahdossa.Siis monet asiat, kuten uskokin, on tilanteesta riippuen, mitä on ilmoitettu.
Esim. Jumala ei todella paaduta ihmistä, jolloin hän luopuu uskostaan, vaan tämä on ihmisen oma tietoinen kasvu maailmaan.
Kuten Eepukin pohti, niin JUmala ei valitsemalla valitse miten toisella ihmiselle antaa uskon ja siten tulla Jumalan lapseksi ja toiselle taas ei ja siten menemään kohden kadotusta.
Kyllä ihmisellä on uskomisen kyky,- joka pienellä lapsella on mahtavaa tasoa luonnostaan ja Jumala taas voi vaikuttaa tähän kykyyn uskoa.
Ymmärrän ja uskon, miten kaikki ihmiset mahdollistuvat uskomaan ja siten ottamaan pelastuksen vastaan ja tulemaan Jumalan lapseksi, mutta kaikki ihmiset eivät halua uskoa eli eivät käytä tätä kykyään.
Esim. Sairaaloisesti mustasukkainen ihminen ei usko eli ei käytä tätä kykyään siinä, miten hänen puolisonsa ei ole uskoton tai lirttaileva.Hän uskoo toisin ja siksi on mustasukkainen käyttäytymiseltään ja mielikuviltaan.
Mutta jos tämä sama ihminen käyttäisi uskoaan toisin, niin hänen mustasukkaisuus katoaisi.Siis ihminen voi käyttää uskoaan väärin,- kuten täällä netissäkin on nähty.
Toinen uskoo vauvakasteen pelastavaan tekoon, ja toinen ei usko alkuunkaan, vaan uskoo Jeesuksen opettamaan tapaan pelastua Jumalan lapseksi.Siis kaikki me uskomme, mutta mihin ja miten.- eepu*
ML213 sinä kirjoitat:
" Kyllä ihmisellä on uskomisen kyky, ymmärrän ja uskon, miten kaikki ihmiset mahdollistuvat uskomaan ja siten ottamaan pelastuksen vastaan ja tulemaan Jumalan lapseksi, mutta kaikki ihmiset eivät halua uskoa eli eivät käytä tätä kykyään. Kyllä ihmisellä on uskomisen kyky, - joka pienellä lapsella on mahtavaa tasoa luonnostaan ja Jumala taas voi vaikuttaa tähän kykyyn uskoa.”
eepu:
Mitä tulee tuohon lapsen ”uskoon”, niin sanoisin, että pieni lapsi on vilpittömän avoin vaikutteille, eli hänellä ei ole sellaista punnittua ymmärrysuskoa asiaan, onko asia todella näin, se on lapsenuskoa, joka on vanhemmilta saatua/opittua, oikeata tai väärää, eli se voi siten olla mitä vain, uskoa mihin vai!
-- Paavali sanoo: ”Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, HYLKÄSIN minä sen, mikä lapsen on.”
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831