VPK:n talolla näkyi monta adventistiakin, joten
voivat vahvistaa tämän - että Leo Meller ja
adventistit ovat siitä tärkeimmästä asiasta aivan
samaa mieltä: kymmenykset täytyy aina maksaa!
Meller käytti lähes tunnin selvittääkseen, kuinka
välttämätöntä on lähestyvän ahdingon vuoksi alkaa
maksaa kymmenykset Herralle - korosti, että itse
päätät rukoillen, mihin ne ohjaat.
En kannata kymmenyspaasamista, sillä uskon,
kuten Peter Youngren (EKM) opettaa:
vaikka et milloinkaan maksaisi mitään Jumalalle,
on Hän luvannut pitää sinusta huolen.
MUTTA ymmärrän ja arvostan siitä näkökulmasta,
mitä Meller myös sanoi:
tee henk.koht. taloussopimus Herran kanssa ja sen perusta on,
että maksat kymmenykset, Malakian todistuksen mukaisesti:
Mal 3:8-10
8
Voiko ihminen riistää jotakin Jumalalta? Sitä te kuitenkin yritätte. "Mitä me sinulta riistämme?" te kysytte. Kymmenyksiä ja uhrilahjoja! [Neh. 10:40, 13:10-13]
9
Kirous on teidän osananne, koska te kaikki, koko kansa, petätte minua.
10
-- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.
En usko konemaiseen kymmenysten maksamiseen.
Olen toki kokenut senkin pelonsekaisen kylvämisen.
Enkä usko Herran mielistyvän siihen, että toivot
rikastuvasi kymmenysten maksamisen kautta.
Eli antamisen sijaan astuisikin ahneus!
Mutta uskon, että kun alan antaa Herralle sovitun
summan omista varoistani, niin Herra siunaa niin,
että voin yhä enemmän satsata Jumalan valtakunnan
työhön. Herra antaa sille, joka asioi Hänen
rahoillaan Hänen seurakuntansa hyväksi.
Hän tahtoo pitää huota muistakin kuin vain minusta.
2. Kor. 9:8
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa,
että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi,
voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
Matt. 13:12
Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Luuk. 6:38
Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
EI KÄSKYSTÄ !
2.Kor 8:8
En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.
2.Kor 8:2-8
2
että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
3
Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
4
paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
5
eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
6
niin että me kehoitimme Tiitusta, niinkuin hän jo oli alkanut, saattamaan teidän keskuudessanne päätökseen tämänkin rakkaudentyön.
7
Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
8
En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.
Ilo Herrassa on väkevyytemme!
MELLER ja Adv. yhtä mieltä tästäkin
18
437
Vastaukset
- menkää kerjäämään
Minua ällötti Adventtikirkossa rahanahne pappi.
- Uskonto_10
2.Kor.8:2 Vaikka vaikeudet ovat raskaasti koetelleet niitä, uskovien ilo oli niin ylitsevuotava, että he äärimmäisessä köyhyydessäänkin osoittivat runsasta anteliaisuutta. [Mark. 12:44; Room. 12:8]
- rsagf
On kierohkoa vedota malakian kirjan kohtiin sillä ne eivät ole voimassa uudessa liitossa elikkä kristillisyydessä.
Alkuseurakunnissa ei maksettu kymmenyksiä! Eikä täten tarvitse maksaa nytkään!- maksako
koska olette niin rahanahneita, mutta jättäkää rauhaan ne jotka maksavat, eihän ne tule teidän kukkaroanne tyhjentämään, kootkaa itsellenne aarteita tänne missä koi ja ruoste ne raiskaa ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat, muutta alkää vain missään tapaukseesa kootko aareita taivaaseen, ei Jumala ole teidän napisijoiden rahantarpeessa.
- Antautumisen liitto
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. [Ap. t. 20:33,35]
2. Kor. 8:5
eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
Gal. 4:15
Missä on nyt teiltä kerskaaminen onnestanne? Sillä minä annan teistä sen todistuksen, että te, jos se olisi ollut mahdollista, olisitte kaivaneet silmät päästänne ja antaneet minulle.
(Paavali oli puolisokea) - Ihmetteliä*
Eipähän nuo kirkot tule toimeen ilman kansan auttavan käden voimaa. Eroittakaa Lutterin kirkko irti irti valtiosta, niin tulette näkemään kunnon Lutterin kirkon kuolin kamppailun. Tyhmän kansan verovaroillahan tämä Lutterilaisuus leikkii. Eikös teillä ole otsaa poistaa pakkoverotus kansalta?
- Palaapa luterilaiseen!
Ihmetteliä* kirjoitti:
Eipähän nuo kirkot tule toimeen ilman kansan auttavan käden voimaa. Eroittakaa Lutterin kirkko irti irti valtiosta, niin tulette näkemään kunnon Lutterin kirkon kuolin kamppailun. Tyhmän kansan verovaroillahan tämä Lutterilaisuus leikkii. Eikös teillä ole otsaa poistaa pakkoverotus kansalta?
Se on kai 1-1½ % kun Ev.Lut ottaa.
Sun adventtikirkksoi ottaa väh. 10 %,
joten tuki suusi riistämisen suhteen!
Sitäpaitsi - - Ev.Lut ottaa raamatullisesti,
kaikelta kansalta. Sillä Sana ei puolla sitä, että
Jumalan lapsilta tuo kirkollisvero kerättäisiin.
Matt 17.
24 Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?" [2. Moos. 30:11-16]
25 "Maksaa kyllä", hän vastasi. Kun hän meni sisälle taloon, Jeesus ehätti kysymään: "Mitä mieltä olet, Simon? Keiltä tämän maailman kuninkaat perivät tullia ja veroa, omilta lapsiltaan vai vierailta?"
26 "Vierailta", vastasi Pietari. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Lapset ovat siis vapaat. [Matt. 22:21; 1. Piet. 2:16]
27 Mutta miksi suotta suututtaisimme heidät? Mene järvelle ja heitä onki veteen. Ota ensimmäinen kala, jonka vedät ylös, ja avaa sen suu. Siellä on hopearaha. Ota se ja maksa heille sekä minun että itsesi puolesta."
Mutta älkäämme suututtako adventtijohtajia tai
lut., vaan maksakaamme ... - Verotettu*
Palaapa luterilaiseen! kirjoitti:
Matt 17.
24 Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?" [2. Moos. 30:11-16]
25 "Maksaa kyllä", hän vastasi. Kun hän meni sisälle taloon, Jeesus ehätti kysymään: "Mitä mieltä olet, Simon? Keiltä tämän maailman kuninkaat perivät tullia ja veroa, omilta lapsiltaan vai vierailta?"
26 "Vierailta", vastasi Pietari. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Lapset ovat siis vapaat. [Matt. 22:21; 1. Piet. 2:16]
27 Mutta miksi suotta suututtaisimme heidät? Mene järvelle ja heitä onki veteen. Ota ensimmäinen kala, jonka vedät ylös, ja avaa sen suu. Siellä on hopearaha. Ota se ja maksa heille sekä minun että itsesi puolesta."
lut., vaan maksakaamme ...ottamaan veroa kirkon ulkopulisilta liikeyrityksiltä? Periaatteessa tuo kymmen prosenttia on oiken jos se tulee antajan vapaasta tahdoasta, Tämä puolitoista prosenttia on paljon, je henkilö ei tunne kuuluvansa joukkoon. Minulle se oli Liikaa, koska en oman katomukseni mukaan halua kannaattaa Raamatulle vierasta Järjestöä edes puolentoista Prosentin edestä. Esimerkiksi: jos näen Nälkäisen ja avun tarpeessa olevan Budhistin tai vaikka Hindun. Voin auttaa heitä saamaan ruoka veronsa. Minä en ole koskaan saanut Lutterin kirkolta koskaan mitään apua, silloin kuin sitä olisi pitänyt saada.
Kauniit sanat eivät ole koskaan ketään ruokkineet eikä liiemmin vaatettaneet. Muistan sotaajalta tuon Pappien Sympatian. Nämä kiroamanne Lahkolaiset antoivat apuaan vähästään. Rikas valtoin kirkko antoi kauniita sanoja jotka eivät lämmittäneet oikeaoppisuutensa kanssa, Jopa Kunnon Ateistit tiesivät Humamnitäärisen avun. Oiken se Ahtisaari sanoin Suomalaisia kummajaisiksi! - sivullinen...
Palaapa luterilaiseen! kirjoitti:
Matt 17.
lut., vaan maksakaamme ...siinä maailman ajassa missä opetuslapset elivät, nyt on kaikki aivan toisenlaista, nyt kysytään vain rahaa kaikkialla emme saa mitään enää ilmaiseksi, niin se en kirkkojenkin suhteen kaikki toimii rahan voimalla, siksi on hyvä että on sellaisia ihmisiä joille on evankeliumin vienti tärkeämpää kuin kukkaron kasvattaminen, mutta muistakaa sitä ei viedä nykyisin eteen päin ilman rahaa.Pistäkää nyt hyvät ihmiset vähän jäitä päähänne ja järkeilkää.
- Temppeliverosta
Verotettu* kirjoitti:
ottamaan veroa kirkon ulkopulisilta liikeyrityksiltä? Periaatteessa tuo kymmen prosenttia on oiken jos se tulee antajan vapaasta tahdoasta, Tämä puolitoista prosenttia on paljon, je henkilö ei tunne kuuluvansa joukkoon. Minulle se oli Liikaa, koska en oman katomukseni mukaan halua kannaattaa Raamatulle vierasta Järjestöä edes puolentoista Prosentin edestä. Esimerkiksi: jos näen Nälkäisen ja avun tarpeessa olevan Budhistin tai vaikka Hindun. Voin auttaa heitä saamaan ruoka veronsa. Minä en ole koskaan saanut Lutterin kirkolta koskaan mitään apua, silloin kuin sitä olisi pitänyt saada.
Kauniit sanat eivät ole koskaan ketään ruokkineet eikä liiemmin vaatettaneet. Muistan sotaajalta tuon Pappien Sympatian. Nämä kiroamanne Lahkolaiset antoivat apuaan vähästään. Rikas valtoin kirkko antoi kauniita sanoja jotka eivät lämmittäneet oikeaoppisuutensa kanssa, Jopa Kunnon Ateistit tiesivät Humamnitäärisen avun. Oiken se Ahtisaari sanoin Suomalaisia kummajaisiksi!Etkö ymmärtänyt Antin selvää sanankohtaa?
Luepas se toiseen kertaan.
Uskovaiset ovat "lapsia" ...
Vero ulkopuolisilta ... sivullinen... kirjoitti:
siinä maailman ajassa missä opetuslapset elivät, nyt on kaikki aivan toisenlaista, nyt kysytään vain rahaa kaikkialla emme saa mitään enää ilmaiseksi, niin se en kirkkojenkin suhteen kaikki toimii rahan voimalla, siksi on hyvä että on sellaisia ihmisiä joille on evankeliumin vienti tärkeämpää kuin kukkaron kasvattaminen, mutta muistakaa sitä ei viedä nykyisin eteen päin ilman rahaa.Pistäkää nyt hyvät ihmiset vähän jäitä päähänne ja järkeilkää.
Rahaa tarvitaan tosiaan nykyisin enemmän
evankeliumin työhön kuin ennen.
Luulenpa että kymmenyksistä puhumalla sitä ei tule
riittävästi.
On korostettava vapaaehtoista antamista ja niin
saadaan varmasti kasaan enemmän kuin vaivaiset
kymmenykset. Mutta ihan hyvä alku olisi jo sekin, että
10 % uskovien varoista menisi Jumalan valtakunnan
työhön.
- alex-kasi
oletko sinä adeventisteja vainoava uskova?
Kysyn vaan koska et koskaan kirjoita mitään hyvää heistä? ja miksi? Oletko sinäkin saanut "tehtävän" kuten uskova_1 aikoinaan..En ole tullut ajatelleeksi tuollaisia asioita.
Minä puhun palstalla sen, minkä Herralta saan.
Tuskinpa Hän minua niin halpaan tehtävään sentään
laittaa milloinkaan, että vainoamaan.
En ole uskova_1:senkään havainnut adventisteja
vainoavan, pikemminkin päinvastoin.
Vainoamisella Sana tarkoittaa kristityn nimen
ja uskon tähden vainotuksi joutumista.
Ennen vanhaan täydelliset lainnoudattajat tapasivat
vainota Jumalan seurakuntaa, kuten johtava fariseus,
Saulus Tarsolainen, sittemmin Paavalina tunnettu.
Filipp. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.- Toi alexiiii
Parempii ksyymyksii alexiii
Katto raamatusta malliiii
siel on hyvii kysymyksiiiii
ootha sie lukenunna aevan liikaa fiosofiaa
Antti anto tukee adventsitei ja rohkas yhes tärkees asjas ja vieläpä yhes Melleri kans.
Ei tullunna adventistit kiitteleen tunnustuksensa.
Mut sie alexi näät vihhaa ja vainoo siinäkkii.
Sie oot totta puhuen aikamoinen vainoharhainen.
- on huono
Raamatun ymmärrys. Sillä V- Liitto ei ole enää voimassa. U-Liitto ei tunne kymmenyksiä. U-Liitto astui voimaan, kun Jeesus kuoli ristillä.
- Veli Herrassa
Ei ole järin viisasta moittia Herran palvelijaa,
Melleriä. Sillä voit ilman meluakin olla maksamatta
kymmenykset. ja antamatta Herralle lahjojakaan.
Silti Hän tahtoo sinusta huolehtia.
Osoita sinä elämälläsi, että Herra pitää huota
rahattakin ja ettei evankeliumin levitys maksa
yhtään mitään. - kultimo
Tottakai kymmenykset ovat myös uudenliiton aikana välttämättömiä . Nyt on vaan paljon helpompaa , kun voi maksaa rahalla . Elkää hyvät ihmiset jättäkö maksamatta kymmenyksiä . Uskollisuutenne palkitaan . Minulla on henkilökohtaisia kokemuksia kymmenyksistä .
- Itsensä pitää antaa
kultimo kirjoitti:
Tottakai kymmenykset ovat myös uudenliiton aikana välttämättömiä . Nyt on vaan paljon helpompaa , kun voi maksaa rahalla . Elkää hyvät ihmiset jättäkö maksamatta kymmenyksiä . Uskollisuutenne palkitaan . Minulla on henkilökohtaisia kokemuksia kymmenyksistä .
Kymmenykset on kkovin pieni kiitollisuuden
osoitus Herralle. Jospa kerran antaisit anteeksi
jollekin jotakin, niin se olisi enemmän kuin kaikki
maksamasi kymmenykset yhteensä
sisar
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477