KEPUn suhmurointi vahingoitti VR:ää

VR:n toimitusjohtaja Henri Kuitunen ja VR-konsernin hallituksen puheenjohtaja Antti Lagerroos erosivat, koska liikenneministeri Anu Vehviläinen (KEPU) on sekaantunut yhtiön johdolle kuuluviin tehtäviin öykkärimäisellä tavalla.

Yhtiön johdon mielestä VR:n siniset vaunut voidaan pitää liikenteessä ensi vuosikymmenen puoliväliin, koska ne ovat hyväkuntoisia. Vehviläinen haluaa kuitenkin tuhlata VR:n rahoja uusiin vaunuihin vain sen vuoksi, että KEPUn tärkeällä äänestysalueella sijaistseva vaunutehdas saisi VR:ltä vaunutilauksia ja KEPU ääniä kuntavaaleissa.

Ulkopuolisen on helppo ottaa kantaa kiistaan. Kuitunen ja Lagerroos ovat oikeassa, ja KEPUn Vehviläinen väärässä. VR:n johto ajatteli VR:n etua ja KEPUli ajoi vain KEPUn etua.

Tuo Vehviläinen on yksi hallituksen surkeimpia ministereitä Vanhasen, Pekkarisen, Anttilan, Lehtomäen, Hyssälän, Kiviniemen ja Väyrysen ohella.

7

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anuli "iso" Vehvi...

      avustajaan Mauri "Van Gogh" Pekkarinen ajoivat kepun "aluepoliittista" etua veronmaksajien etua vastaan. Ikävää on se, että kaksi huippujohtajaa äänesti jaloillaan, mutta hienoa se, että veronmaksajien etujen mukaisesti. Kemijärven kepulaiset halusi punaiset vaunut, siniset ei kelvannut. Se oli yllättävää, miten paljon VR joutuu ajamaan täysin kannattamattomia reittejä!
      Kepun mukaan jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa, mutta muiden velvoite on maksaa kyydit ja muut kulut. Onneksi kepulaisten määrä maaseudulla vähenee jatkuvasti ja jossakin vaiheessa pitäisi näkyä myös verojen siirrossa.

      • Esko Ahon hallituksessa tuli tutuksi käsite "pekkarointi". Sillä tarkoitettiin sitä, että KEPU ajoi kaikessa vain omaa etuaan.

        Ahon hallituksessa Pekkarinen pekkaroin mm. erilaisia siltarumpuja omalle äänestysalueelleen.

        Ahon hallituksessa KEPU petti hallituskumppaneitaan aina ja kaikessa. Näin käy nyt myös mannertenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen hallituksessa.


      • känän päskää
        Känä kirjoitti:

        Esko Ahon hallituksessa tuli tutuksi käsite "pekkarointi". Sillä tarkoitettiin sitä, että KEPU ajoi kaikessa vain omaa etuaan.

        Ahon hallituksessa Pekkarinen pekkaroin mm. erilaisia siltarumpuja omalle äänestysalueelleen.

        Ahon hallituksessa KEPU petti hallituskumppaneitaan aina ja kaikessa. Näin käy nyt myös mannertenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen hallituksessa.

        Kysy ranstecin demareilta mitä mieltä he ovat?


      • Totuus on tarua ihmeellisempi

      • Totuus on tarua ihmeellisempi
        Totuus on tarua ihmeellisempi kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1604141

        Häkämieskin puolustaa kotimaista työtä.

        Ministeri Häkämies ei suinkaan ollut sitä mieltä, että valtion pitäisi puuttua VR:n asioihin ja panna VR tekemään jotain, joka ei ole VR:n etu.

        VR:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja ajattelivat yhtiön etua eivätkä suostuneet kepun kieroiluihin. Tämä johti heidän eroilmoitukseensa.


      • lopullisesti
        Totuus on tarua ihmeellisempi kirjoitti:

        Ministeri Häkämies ei suinkaan ollut sitä mieltä, että valtion pitäisi puuttua VR:n asioihin ja panna VR tekemään jotain, joka ei ole VR:n etu.

        VR:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja ajattelivat yhtiön etua eivätkä suostuneet kepun kieroiluihin. Tämä johti heidän eroilmoitukseensa.

        Demarihallistus läänitti kaikki valtion virastot ja omat yhtiönsä omilla miehillä ja nyt on aika siivota kaapit.
        Suomesta löytyy tilalle aina parempia johtajia kuin mitä vasemmistopuoluejäsenkirjan haltijat ovat koskaan olleet, yleensä ylioppilaita.
        Vasemmisto luo työttömyyttä ja velkaa, porvari työtä ja toimeentuloa.


      • ohjelma
        lopullisesti kirjoitti:

        Demarihallistus läänitti kaikki valtion virastot ja omat yhtiönsä omilla miehillä ja nyt on aika siivota kaapit.
        Suomesta löytyy tilalle aina parempia johtajia kuin mitä vasemmistopuoluejäsenkirjan haltijat ovat koskaan olleet, yleensä ylioppilaita.
        Vasemmisto luo työttömyyttä ja velkaa, porvari työtä ja toimeentuloa.

        ..on sikäli toteutunut, että valtion omaisuus on
        myyty ja yksityistetty. Ei ole enää olemassa
        sijoittajien vaatimia vakuuksia valtion ja pankkien massiivisten lainojen takaisinmaksuun.
        Suomen kansantalous ei oikeistohallituksen aikana
        tuota kylliksi, jotta Suomen valtion bondit menisivät kaupaksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe