tuleeko tänään mitään jaksoa mistään ohjelmasta.
keskustelkaa..... vaikkei olisi asiaakaan....
tänään
3
407
Vastaukset
- pallikissi
MIKSI Englannissa on vasemmanpuoleinen liikenne?
- ????
Englannissa on vasemmanpuoleinen liikenne siitä syystä etteivät ole halunneet siirtyä oikeanpuoleiseen.Alunperin liikenne oli kaikkialla vasemmanpuoleista, ja tähän on arveltu olevan syynä aseen kanto oikealla puolella, ja aatelisto sekä ylemmät säädyt yleensäkin kulkivat vasenta puolta ja rahvas väisteli heitä oikealle puolelle. Ranskan vallankumouksen aikoihin ei kuitenkaan ollut enää "terveellistä" kulkea vasemmalla puolella ja liikenne siirtyi jäädäkseen oikealle puolelle. Ranskahan oli johtavia valtoja siihen aikaan ja sieltä tämä tietysti levisi ympäristöön ja Venäjälle.Brittein saarilla ei näistä mannermaisista kahinoista välitetty, ja pitivät vasemmanpuoleisen liikenteensä, eivätkä siitä luovu.
Ruotsin syy vasemmanpuoliseen liikenteeseen 60-luvulle asti ,ei ole minulle selvinnyt.. - pallikissi
???? kirjoitti:
Englannissa on vasemmanpuoleinen liikenne siitä syystä etteivät ole halunneet siirtyä oikeanpuoleiseen.Alunperin liikenne oli kaikkialla vasemmanpuoleista, ja tähän on arveltu olevan syynä aseen kanto oikealla puolella, ja aatelisto sekä ylemmät säädyt yleensäkin kulkivat vasenta puolta ja rahvas väisteli heitä oikealle puolelle. Ranskan vallankumouksen aikoihin ei kuitenkaan ollut enää "terveellistä" kulkea vasemmalla puolella ja liikenne siirtyi jäädäkseen oikealle puolelle. Ranskahan oli johtavia valtoja siihen aikaan ja sieltä tämä tietysti levisi ympäristöön ja Venäjälle.Brittein saarilla ei näistä mannermaisista kahinoista välitetty, ja pitivät vasemmanpuoleisen liikenteensä, eivätkä siitä luovu.
Ruotsin syy vasemmanpuoliseen liikenteeseen 60-luvulle asti ,ei ole minulle selvinnyt..Hevosella liikkuessa vasenta puolta oli ruoska tai miekka oikeassa kädessä.
Vastaantulijaa sai siten iskettyä luontevammin.
Enää ei ehkä olisi tarpeen mutta kun eivät osaa siirtyä oikealle niin jatkavat näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262478- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 291578
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248