Olen kuullut, että helluntailaiset kastavat alaikäisiä lapsia, kuulemma alle 16 vuotiaitakin.
Miten te voitte viekotella nuoren lapsen lahkolaiskasteelle ?
Eikö se ole aivan laitonta, ilman vanhempien suostumusta.
Miksi te kastatte lapsia ?
17
282
Vastaukset
- aikuisen pastorin
naida 15 vuotiasta, mutta hyvin tuntuu luonnistuvan heidän lahkossaan. ja sitten täällä vielä hyssytellään ja puolustellaan asiaa!
on siinä kans kristittyjä.. ja sitten vielä eroe, joka uhkailee täysin viattomia homoseksuaaleja väkivallalla, hakkaa lapsia 'kasvatuksellisin perustein', ei suvaitse muslimeja koska ovat hänen mielestään terroristeja, jne...
ja hän on teidän esikuvanne!
hahahahaha, säälittävää. todella säälittävää- Olet säälittävä
.......kun matkit tuota vanhaa virttä. Ei yksi harhautunut tee koko uskontokuntaa pahaksi, eihän se noin toimi muuallakaan.
- miksi ei saisi?
Vanhempien suostumuksella ainakin meidän paikallisseurakunnassa kastetaan ne nuoret, jotka itse haluavat kasteelle. Kyllä nykynuoret on sen verran valveutuneita, ettei niitä helpolla "viekoitella" yhtään mihinkään. Varsinkaan kasteelle! Nuoret tietää, ettei kaikki koulu-ym, kaverit sellaista hyvällä katso - silti he haluavat kasteelle. Paljon pahempiakin asioita tulee monilla teini-iässä tehtyä, vai mitä? Sellaisia, millä on yhtä kauas kantoiset seuraukset.
- kieliopilla
sun on turha puhua kouluista yhtään mitään. varmaan lastesi kaverit on kiusannu niitä ku on noin tyhmä ja sivistymätön huoltaja.
Lahkon holhotavaksi alistuminen on mielestäni nuoruusvuosien rötöstelyjä huomattavasti vaarallisempaa. varsinkin teidän juttuihin uskominen - te ette kannata edes tasa-arvoa!! minkälaisia säälittäviä heinähattuja sinäkin haluat kasvattaa? - vai oletko kapinoiva teini?
kieliopilla kirjoitti:
sun on turha puhua kouluista yhtään mitään. varmaan lastesi kaverit on kiusannu niitä ku on noin tyhmä ja sivistymätön huoltaja.
Lahkon holhotavaksi alistuminen on mielestäni nuoruusvuosien rötöstelyjä huomattavasti vaarallisempaa. varsinkin teidän juttuihin uskominen - te ette kannata edes tasa-arvoa!! minkälaisia säälittäviä heinähattuja sinäkin haluat kasvattaa?Huomaan ainakin, että sinua ei ole kasvatettu kommunikoimaan kohteliaasti ja toinen ihminen huomioon ottavasti, vaikka kielioppisi olisi kuinka täydellistä (mitä se muuten ei ole...). Sain vihat niskoilleni, vaikka en taatusti edusta KOKO helluntaiseurakuntiin kuuluvien joukkoa. Minä vastaan omista puheistani, omasta käytöksestäni - muut omastaan. Miksi aloit minulle vihaasi huutamaan?
Omat lapseni ovat vielä sen verran pieniä, ettei heitä ole ehditty uskonsa vuoksi kiusaamaan. Viisaita kysymyksiä he sen sijaan ovat oppineet esittämään. Ja heillä on harvinaisen hyvä itsetunto. - juuri näin
vai oletko kapinoiva teini? kirjoitti:
Huomaan ainakin, että sinua ei ole kasvatettu kommunikoimaan kohteliaasti ja toinen ihminen huomioon ottavasti, vaikka kielioppisi olisi kuinka täydellistä (mitä se muuten ei ole...). Sain vihat niskoilleni, vaikka en taatusti edusta KOKO helluntaiseurakuntiin kuuluvien joukkoa. Minä vastaan omista puheistani, omasta käytöksestäni - muut omastaan. Miksi aloit minulle vihaasi huutamaan?
Omat lapseni ovat vielä sen verran pieniä, ettei heitä ole ehditty uskonsa vuoksi kiusaamaan. Viisaita kysymyksiä he sen sijaan ovat oppineet esittämään. Ja heillä on harvinaisen hyvä itsetunto." Huomaan ainakin, että sinua ei ole kasvatettu kommunikoimaan kohteliaasti ja toinen ihminen huomioon ottavasti"
opettele kirjoittamaan!
olen pidemmän aikaa seurannut tätä palstaa, ja sitä kautta olen kerännyt hyvin kattavan näkemyksen helluntailahkolaisen sielunmaisemasta. sinä alistut samaan tasa-arvon kieltävään houreeseen ja kasvatat lapsesikin siihen. turha sinun on tulla minulta ymmärrystä mankumaan. tässä maassa on ensinnäkin sukupuolisen tasa-arvon eteen tehty niin paljon, että harmittaa todella lukea kaltaistesi paskahousujen mielipiteitä. mutta helppo kai se on leikkiä olevansa voittajan puolella. takki kääntyy tilanteen mukaan, sitähän se helluntalaisuus on, eikö vaan? - kysymys keskeltä elämää
juuri näin kirjoitti:
" Huomaan ainakin, että sinua ei ole kasvatettu kommunikoimaan kohteliaasti ja toinen ihminen huomioon ottavasti"
opettele kirjoittamaan!
olen pidemmän aikaa seurannut tätä palstaa, ja sitä kautta olen kerännyt hyvin kattavan näkemyksen helluntailahkolaisen sielunmaisemasta. sinä alistut samaan tasa-arvon kieltävään houreeseen ja kasvatat lapsesikin siihen. turha sinun on tulla minulta ymmärrystä mankumaan. tässä maassa on ensinnäkin sukupuolisen tasa-arvon eteen tehty niin paljon, että harmittaa todella lukea kaltaistesi paskahousujen mielipiteitä. mutta helppo kai se on leikkiä olevansa voittajan puolella. takki kääntyy tilanteen mukaan, sitähän se helluntalaisuus on, eikö vaan?Nyt saat kyllä selventää väitettäsi.
Itselläni on sellainen asenne, ettei ole niin väliä, millaista puhe- tai kirjoitustyyliä toinen käyttää, kunhan vain ymmärrän mihin hän pyrkii, mitä hän tarkoittaa. Pahoittelen, jos sinua tällaiset epäoleelliset seikat häiritsevät ja estävät keskittymästä keskustelun SISÄLTÖÖN. - mitähän
kysymys keskeltä elämää kirjoitti:
Nyt saat kyllä selventää väitettäsi.
Itselläni on sellainen asenne, ettei ole niin väliä, millaista puhe- tai kirjoitustyyliä toinen käyttää, kunhan vain ymmärrän mihin hän pyrkii, mitä hän tarkoittaa. Pahoittelen, jos sinua tällaiset epäoleelliset seikat häiritsevät ja estävät keskittymästä keskustelun SISÄLTÖÖN.se helluntailahko oikein ajaa takaa? jos olet niin tyhmä ettet kirjoitustani tajua, niin sääliksi käy lapsiasi. toivottavasti soska hakee ne pois ennenkuin teet todellista vahinkoa.
- keskeltä elämää
mitähän kirjoitti:
se helluntailahko oikein ajaa takaa? jos olet niin tyhmä ettet kirjoitustani tajua, niin sääliksi käy lapsiasi. toivottavasti soska hakee ne pois ennenkuin teet todellista vahinkoa.
En ole omassa kotiseurakunnassani saanut minkäänlasita opetusta tasa-arvoasioista. Seurakuntaani kuuluu monenlaisia ihmisiä monenlaisista taustoista: osa on mukana työelämässä, osa hoitaa lapsiaan kotona, osa on eläkkeellä, osa opiskelee, ehkä joku työtönkin on joukossa, en tiedä? Kun en kaikkia henkilökohtaisesti edes tunne. Ei minulle ainakaan ole kukaan sanonut, että miehen kuuluu elättää perhe ja naisen synnyttää ja hoitaa lapset kotona, jos sitä tarkoitat? Itse käyn töissä (olen äiti) ja mieheni on hakeutumassa työelämään takaisin, on tällä hetkellä kurssilla joka tähtää työpaikan löytymiseen. Meillä miehen työnsaantia rajoittaa minun vuorotyöni. Tällä hetkellä hän vie ja hakee lapset hoidosta ja hoitaa heitä illan, jos olen itse iltavuorossa. Vastaavasti minä hoidan kotityöt aamulla, kun muu perhe on lähtenyt, jos olen menossa iltaan. Lapsiani olen hoitanut välillä kotona monta vuotta ihan omasta halustani. Ja kyllä: mieheni osaa imuroida, laittaa ruokaa, tiskata, pestä pyykkiä jne. Minä puolestani osaan käyttää vasaraa ja ruuvimeisseliä ja vaihtaa palaneet lamput ja soittaa huoltomiehelle, jos tarpeen on. Ei kukaan seurakunnasta ole ikinä puuttunut meidän järjestelyihimme mitenkään.
- niin kovin tasa-arvoisia
keskeltä elämää kirjoitti:
En ole omassa kotiseurakunnassani saanut minkäänlasita opetusta tasa-arvoasioista. Seurakuntaani kuuluu monenlaisia ihmisiä monenlaisista taustoista: osa on mukana työelämässä, osa hoitaa lapsiaan kotona, osa on eläkkeellä, osa opiskelee, ehkä joku työtönkin on joukossa, en tiedä? Kun en kaikkia henkilökohtaisesti edes tunne. Ei minulle ainakaan ole kukaan sanonut, että miehen kuuluu elättää perhe ja naisen synnyttää ja hoitaa lapset kotona, jos sitä tarkoitat? Itse käyn töissä (olen äiti) ja mieheni on hakeutumassa työelämään takaisin, on tällä hetkellä kurssilla joka tähtää työpaikan löytymiseen. Meillä miehen työnsaantia rajoittaa minun vuorotyöni. Tällä hetkellä hän vie ja hakee lapset hoidosta ja hoitaa heitä illan, jos olen itse iltavuorossa. Vastaavasti minä hoidan kotityöt aamulla, kun muu perhe on lähtenyt, jos olen menossa iltaan. Lapsiani olen hoitanut välillä kotona monta vuotta ihan omasta halustani. Ja kyllä: mieheni osaa imuroida, laittaa ruokaa, tiskata, pestä pyykkiä jne. Minä puolestani osaan käyttää vasaraa ja ruuvimeisseliä ja vaihtaa palaneet lamput ja soittaa huoltomiehelle, jos tarpeen on. Ei kukaan seurakunnasta ole ikinä puuttunut meidän järjestelyihimme mitenkään.
niin kerros, montako naispuolista saarnaajaa teillä on ja miksi
- keskeltä elämää
niin kovin tasa-arvoisia kirjoitti:
niin kerros, montako naispuolista saarnaajaa teillä on ja miksi
Vanhemmisto koostuu kyllä miehistä, myönnetään (varmaan perustelisivat sen Raamatulla, jos kysyisin - todennäköisesti et tästä näkökulmasta tykkää?). Mutta kokouksissa on puhumassa milloin miehiä, milloin naisia. En kai sitten vaan kiinnitä tuollaisiin huomiota? Tärkeintä minulle on se, että joku julistaa Jumalan Sanaa niin, että se tulee tarpeeksi lähelle ja puhuttelee. Seurakunnassamme on monenlaista toimintaa, jota on naisiakin vetämässä/johtamassa, ja uusia ideoita ja innokkaita vapaaehtoisia tuetaan sukupuoleen katsomatta. Opetuksessa korostetaan sitä, että uudestisyntyneillä Jumalan lapsilla on nk. "yleinen pappeus" ja jokainen voi omassa elinpiirissään olla evankelista - taas aivan sukupuoleen katsomatta.
Henk.koht. olen sitä mieltä, että naisen tulee saada olla nainen ja miehen mies (mitä se pohjimmiltaan tarkoittaa, sitä on vaikea saada sanoiksi). Meidän ei tule pyrkiä siihen, että olisimme ikään kuin "neutreja" kaikki. Ei tasa-arvo sitä ole. Mutta esim. samasta työstä naisen ja miehen tulisi mielestäni saada sama palkka. Se ei täysin toteudu vielä tänäkään päivänä meidän sivistysyhteiskunnassamme. - taas tyypillistä
Vanhemmisto koostuu kyllä miehistä, myönnetään (varmaan perustelisivat sen Raamatulla, jos kysyisin - todennäköisesti et tästä näkökulmasta tykkää?). Mutta kokouksissa on puhumassa milloin miehiä, milloin naisia. En kai sitten vaan kiinnitä tuollaisiin huomiota? Tärkeintä minulle on se, että joku julistaa Jumalan Sanaa niin, että se tulee tarpeeksi lähelle ja puhuttelee. Seurakunnassamme on monenlaista toimintaa, jota on naisiakin vetämässä/johtamassa, ja uusia ideoita ja innokkaita vapaaehtoisia tuetaan sukupuoleen katsomatta. Opetuksessa korostetaan sitä, että uudestisyntyneillä Jumalan lapsilla on nk. "yleinen pappeus" ja jokainen voi omassa elinpiirissään olla evankelista - taas aivan sukupuoleen katsomatta.
Henk.koht. olen sitä mieltä, että naisen tulee saada olla nainen ja miehen mies (mitä se pohjimmiltaan tarkoittaa, sitä on vaikea saada sanoiksi). Meidän ei tule pyrkiä siihen, että olisimme ikään kuin "neutreja" kaikki. Ei tasa-arvo sitä ole. Mutta esim. samasta työstä naisen ja miehen tulisi mielestäni saada sama palkka. Se ei täysin toteudu vielä tänäkään päivänä meidän sivistysyhteiskunnassamme.aidalla istumista. et halua tasa-arvoa, mutta haluat kumminkin. keskeisiin asioihin et halua vastata.
tällä palstalla sinunkin oppi-isäsi eroe sanoi että nainen pitää turpansa kiinni kun miehet puhuu, ja kotona sitten kysyy mieheltään jos jäi jotain epäselvää. koitapa nimetä kymmenen saarnaaja-naista mitä lahkossanne kuulostaa sadoittain olevan.
sinä olet häpeä sivistysyhteiskunnalle. pysy siellä kolossasi ja leiki niin naista kuin osaat sen säälittävän rasistinrääpäleukkosi kanssa.
perheenne on loistava todistus siitä, ettei naisen tarvitse saada orgasmia tullakseen raskaaksi. niin säälittävän hapan ämmä olet.
mutta eniten silti säälin lapsiasi. koska he ovat viattomia tähän kaikkeen - myös siihen paskaan mitä heille tuputat. - keskeltä elämää
taas tyypillistä kirjoitti:
aidalla istumista. et halua tasa-arvoa, mutta haluat kumminkin. keskeisiin asioihin et halua vastata.
tällä palstalla sinunkin oppi-isäsi eroe sanoi että nainen pitää turpansa kiinni kun miehet puhuu, ja kotona sitten kysyy mieheltään jos jäi jotain epäselvää. koitapa nimetä kymmenen saarnaaja-naista mitä lahkossanne kuulostaa sadoittain olevan.
sinä olet häpeä sivistysyhteiskunnalle. pysy siellä kolossasi ja leiki niin naista kuin osaat sen säälittävän rasistinrääpäleukkosi kanssa.
perheenne on loistava todistus siitä, ettei naisen tarvitse saada orgasmia tullakseen raskaaksi. niin säälittävän hapan ämmä olet.
mutta eniten silti säälin lapsiasi. koska he ovat viattomia tähän kaikkeen - myös siihen paskaan mitä heille tuputat.Ihan utopistisia kirjoitat. Opettele käyttäytymään ja ajattelemaan asioita pintaa syvemmältä niin ehkä joskus voin jatkaa keskustelua kanssasi.
- pitäisi käyttäytyä
Ihan utopistisia kirjoitat. Opettele käyttäytymään ja ajattelemaan asioita pintaa syvemmältä niin ehkä joskus voin jatkaa keskustelua kanssasi.
kun ei täällä helluntailahkolaisetkaan niin tee? täällä uhkaillaan väkivallalla mm homoja, kehotetaan hakkaamaan lapsia, lietsotaan muukalaisvihaa - eritoten muslimeja kohtaan....
tätä kaikkea SINÄKIN edustat. piste. - keskeltä elämää
pitäisi käyttäytyä kirjoitti:
kun ei täällä helluntailahkolaisetkaan niin tee? täällä uhkaillaan väkivallalla mm homoja, kehotetaan hakkaamaan lapsia, lietsotaan muukalaisvihaa - eritoten muslimeja kohtaan....
tätä kaikkea SINÄKIN edustat. piste.Ensinnäkään, en missään nimessä edusta kaikkea kuvailemaasi. Älä yleistä!!! Tämä palsta ei kerro koko totuutta helluntailaisuudesta, se ainakin sinun kannattaa pitää mielessäsi, jos yrität muodostaa jonkinlaista käsitystä helluntailaisuudesta ja sen edustajista. Tosin enhän tiedä perimmäistä syytä, miksi yleensä viihdyt tällä palstalla. Voithan olla vain vihaasi purkamassa tai sisintäsi polttelee halu kiistellä ja kinastella, osoittaa itsesi muita "fiksummaksi" tai "paremmaksi". Mistäpä minä tiedän.
Toisekseen: opetan lapsillenikin sellaista sääntöä, että jos joku käyttäytyy sinua kohtaan huonosti ja väärin, on oikein sanoa asiasta ja jos ei mene perille, niin tulla kertomaan vanhemmille. Sitten asiaan voi puuttua. Mutta jos annat samalla mitalla takaisin, et osoittaudu tuota toista yhtään viisaammaksi: teet siis samoja tekoja kuin tuo toinen. Silloin ei ole oikeutta tulla vanhemmille kantelemaan. Ei ole mitään oikeutta tuomita tai arvostella toista, jos on itse samanlainen. Asiaan on vaikea puuttua, kun kaikki ovat jo lyöneet toisiaan.
Fiksuinta (sydämeltään sivistynyttä) kunnioitetaan eniten. Hänen lähellään on muidenkin hyvä olla. Hänen mielipiteensä voivat muuttaa ympäristön käyttäytymistä parempaan suuntaan. Ja ennen kaikkea fiksusti käytäytyvä on onnellisempi kuin vihaa ja kiukkua lietsovat ihmiset. Kannattaa siis ihan itsensa vuoksi käyttäytyä hyvin!
Kiitos keskustelusta.
* Kyllä hän osaa jo erottaa hyvän pahasta, ja ymmärtää mistä siinä on kysymys! Hän on itse omatahtoisesti valinnut Jeesuksen pelastajakseen, ja siksi haluaa seurata Mestariaan myös kasteelle kuuliaisuudessta Jeesukselle. Tunnustautuen siinä julisesti Kristuksen seuraajaksi!
mitään,sitten kun vauvat on nuoria/aikuisia sanotaan ei mitään hätää,olet kastettu vauvanna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.132537Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant762358- 2021334
- 1171194
- 751142
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2661099Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,7936Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �11894Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54816