Paras/pahin paikka syödä ulkona?

nälkäinen (kerran päivässä)

Millaisia kokemuksia ruokaravintoloista Hyvinkäällä?

Pidän ruoanlaitosta, mutta nyt kun syksyllä tulee tehtyä pitempää päivää, ei hellan ääressä sekoittelu aina houkuta...

Löydätkö listalta yleensä mieleistäsi ruokaa ja mitä se on??

Ulkona syömisen yksi ongelma on se, että monet ruoat ravintolassa taitavat olla turkaisen rasvaisia. Oma kokemukseni ainakin on, että aikoina kun olen syöynyt kerran tai useammin ulkona, on paino noussut. Puolisoni lähtee mukaan yleensä vain pitkin hampain, ei kuulemma löydä koskaan mitään mieleistä syötävää..

Parhaimmillaan viihtyisässä paikassa syöminen irrottaa arjesta ja on mukavaa seurustelua! Moni asia voi myös pilata nautinnon mutta joskus voi kohdalle osua positiivinen yllätyskin?!

Pikkukaupungin tarjonta on rajattu, mutta tässä ketjussa voisi listailla eri paikkojen plussia ja miinuksia. Täydentäkää listaa:

- Obelix
- Rosso
- Kotipizza (Uudenmaankatu, muitakin?)
- Amarillo
- Martina
- Hämeenkadun kiinalainen (Palace)
- Kauppalankadun kiinalainen

29

3988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjdhd

Medicin Man on yks hyvinkään parhaimpia ravintoloita, en juuri miinuksia keksi.

• namnamnaminam

Ruoka ja palvelu erittäin hyvää!

• ruokaa

Luulin että Medicin Man on vain baari? Saako siellä siis ruokaakin ja millaista?

• rappuset alas
        ruokaa kirjoitti:

Luulin että Medicin Man on vain baari? Saako siellä siis ruokaakin ja millaista?

Eikös siellä alakerrassa ole tämä ruokapuoli:) en kylläkään ole ikinä käynyt, mutta kuullut hyvää siitä paikasta.

• Ruokaa
        rappuset alas kirjoitti:

Eikös siellä alakerrassa ole tämä ruokapuoli:) en kylläkään ole ikinä käynyt, mutta kuullut hyvää siitä paikasta.

Tässä on Medarin ruokalista:

http://www.medicinman.fi/?Ruokalistat

Ihan kunnon ruokapuoli siellä siis on, ei mitään baarin oheistuotemättöjä.

• saa pahvia

Minusta ketjujen menut (siis joka paikassa sama menu) ovat tylsiä. En tiedä kenelle niitä suunnitellaan, samaa valkosipuliperunaa kaikki.

• on kauhein

Rosso kannattaa kiertää kaukaa. muutaman kerran perheen kanssa käyty ja aina yhtä pettyneina tultu ulos.

• ei raakaa lihaa

Medicin Man on paras ruokaravintola ja sen jälkeen ehkä Obelix ja muut tulevat kaukana perässä.

Rossossa saa/sai kohtalaisia pizzoja, mutta muut annokset ovat olleet iso pettymys. Meitä oli siellä isompi porukka syömässä ja kaikissa annoksissa oli sama lisuke, riippumatta siitä mitä tilasi. Pyydettyäni pihvini mediumina, lillui koko annos verensekaisessa lihasmehussa, väärin paistettu pihvi jäi syömättä lautaselle. Ruokahalut siinä menivät, joten nälkä tuli kuitatuksi. Huomautin asiasta tarjoilijalle, joka kyllä pahoitteli asiaa ja lupasi viedä terveiset keittiöön. Muuten asiaa ei millään tavalla edes yritetty hyvittää. No. Minulle se tarkoittaa sitä, etten enää ruokaile siellä ja that´s it.

Ravintola Willantähdessä en ole koskaan ruokaillut. Onko kenelläkään siitä kokemuksia?

• --------------------

Kerran olen Willantähdessä käynyt syömässä, ja tuolloin ruoka oli erittäin hyvää! Sen puolesta ainakin voin suositella. Palvelu vaikutti aluksi vähän tylyltä, mutta oli loppujen lopuksi ihan ok. Ja miljöö miellytti kovsti. Aion mennä toistekin :)

Obelixille iso plussa palvelusta! Tarjoilijat iloisia, ammattitaitoisia ja haluavat todella huolehtia asiakkaasta. Tälläisen kuvan olen itse saanut. Ruoassakaan ei mitään valittamista, oikein hyvää on ollut.

Medarissa en ole ihan lähiaikoina käynyt. Toivottavasti ei ole paikka muuttunut siitä, niin hyvää ruokaa oli viimeksi. Paljon olen ainakin kuullut kehuja paikasta.

• kierrä kaukaa

Täytyykin mennä kokeilemaan Medicin Manin alakertaa, kun täältä juuri luin, että sellainen on olemassa :)

Itse olen osa-aikatyössä Helsingissä ja tulee joskus päiviä jolloin olen Hyvinkäällä lukemassa tentteihin. Eräänä tällaisena päivänä erehdyin menemään lounaalle Martinaan.

Hieman kyllä ihmettelin sitä, että olin ainoa asiakas, vaikka lounasaikaa oli vielä jäljellä... Lasagneannos oli uskomattomin sävellys mitä muistan nähneeni. Lasagne oli ilmeisesti ensin valmistettu isommassa vuoassa, koska rapein osa oli lautasella alassuin - ja tiiviisti kiinni lautasessa!! Itse "ruokaosa" oli mitättömän pieni, mutta yritetty piilottaa mössökastikkeella ja kaikella suolaisella juustolla, jota talosta oli löytynyt.

Jäi todella ÄLLÖTTÄVÄ maku koko paikasta. Harmi sillä ensimmäisen kerran olin käynyt paikassa lumisena talvena, kun miehen kanssa katseltiin vasta asuntoa Hyvikseltä ja oli hyvät muistot :o(

Tarjoilija kysyi, pitäisIKÖ hänen kertoa kokille terveisiä?!

Valitan harvoin; useimmin on saanut jättää positiivista palautteita eri paikkoihin mm. hienoista resepteistä...

• salt&pepper
        kierrä kaukaa kirjoitti:

Täytyykin mennä kokeilemaan Medicin Manin alakertaa, kun täältä juuri luin, että sellainen on olemassa :)

Itse olen osa-aikatyössä Helsingissä ja tulee joskus päiviä jolloin olen Hyvinkäällä lukemassa tentteihin. Eräänä tällaisena päivänä erehdyin menemään lounaalle Martinaan.

Hieman kyllä ihmettelin sitä, että olin ainoa asiakas, vaikka lounasaikaa oli vielä jäljellä... Lasagneannos oli uskomattomin sävellys mitä muistan nähneeni. Lasagne oli ilmeisesti ensin valmistettu isommassa vuoassa, koska rapein osa oli lautasella alassuin - ja tiiviisti kiinni lautasessa!! Itse "ruokaosa" oli mitättömän pieni, mutta yritetty piilottaa mössökastikkeella ja kaikella suolaisella juustolla, jota talosta oli löytynyt.

Jäi todella ÄLLÖTTÄVÄ maku koko paikasta. Harmi sillä ensimmäisen kerran olin käynyt paikassa lumisena talvena, kun miehen kanssa katseltiin vasta asuntoa Hyvikseltä ja oli hyvät muistot :o(

Tarjoilija kysyi, pitäisIKÖ hänen kertoa kokille terveisiä?!

Valitan harvoin; useimmin on saanut jättää positiivista palautteita eri paikkoihin mm. hienoista resepteistä...

En tiedä onko keittiössä väki vaihtunut vai mitä on tapahtunut? Sain osittain palanutta liharuokaa ja sen jälkeen en ole Martinassa syönyt. Minustakin aiemmin ruoka on ollut ihan hyvää ja tarjoilijat tosi kivoja.

Obelixille antaisin minäkin ääneni, varsinkin kun palvelukin on todella ystävällistä.

• Eieieiei
        salt&pepper kirjoitti:

En tiedä onko keittiössä väki vaihtunut vai mitä on tapahtunut? Sain osittain palanutta liharuokaa ja sen jälkeen en ole Martinassa syönyt. Minustakin aiemmin ruoka on ollut ihan hyvää ja tarjoilijat tosi kivoja.

Obelixille antaisin minäkin ääneni, varsinkin kun palvelukin on todella ystävällistä.

Martinassa on laskenut taso viime vuosien aikana. Ruoka on aina joko kylmää tai palanutta. Ranskalaiset keitetään vanhoissa rasvoissa. Eikä niiden rasvakeittimiä varmaan muutenkaan pestä... Medari ja Obelix on parhaita.

• Pirunsaari

Koko rahan edestä safkaa aikuiseen tarpeeseen

• heh!

heh!

• nälkäinen useasti päivässä

Alkoi kyllä hieman huvittamaan tuo sinun listasi, että oikein Kotipizzankin lasket paikaksi kun käydään ulkona syömässä.

Mielipiteensä kullakin mutta itse voisin suositella Obelixia, Medarin alakertaa ja Turkinpippuria. Nelsonissakin ainakin on hyvä lounaspöytä, muuta en ole siellä syönyt. Nuo muuthan on todellakin jotain ketjuruokaloita ja Rossosta sekä Martinasta täytyy sanoa että aivan kauheaa pöperöä ylihintaan. Nämä on tietty vain minun mielipiteeni.

• nälkäinen useasti päivässä

• Ruoan ja viinin ystävä

Kummallista ettei kukaan ole vielä maininnut Harlekiinia, joka on aivan mainio ja vieläpä yksityinen ravintola.

• Hartsa

Monipuolinen lounasbuffet ja myös a la carte -ruoka hyvää! Minäkin voin suositella.

• salt&pepper
        Hartsa kirjoitti:

Monipuolinen lounasbuffet ja myös a la carte -ruoka hyvää! Minäkin voin suositella.

Harvoin olen käynyt Harlekiinissä, sinne ei jotenkin tule yksin poikettua. Mutta muutamat pikkujoulut olleet siellä, ja aina todella hyvää ruokaa. Samoin sen harvan kerran kun olen muuten käynyt.
        Täytyykin pikapuoliin testata taas.

Tuolla vapaa-aikavirasto -linkissä onkin aika mielenkiintoisia arvioita Hyvinkään ravintoloista:)

• On paras

Käyn usein Amarillossa syömässä ja olen aina ollut erittäin tyytyväinen palveluun, miljööseen sekä tietysti ruokaan. Myös hinta-laatusuhde on kohdillaan. Harmi vain kun meillä täällä Riksussa ei ole Amarilloa. Sen sijaan Martinaan en enää mene, sama juttu Rosson kanssa. Ihan hirveetä pöperöä. Vaikka Amarillokin on ketjupaikka, niin se on kuitenkin ihan toista luokkaa kuin muut vastaavat paikat.

Lisäksi Medari on vertaansa vailla oleva ruokaravintola. Myös Kauppalankadun kinurissa olen käynyt ja ollut tyytyväinen paikkaan.

• nälkä lähti

itse suosittelen Obelixia ja Turkinpippuria..
      Obelixista minun kaltaiseni nirso löytää joka kerta uuden ja hyvän annoksen..
      Turkinpippurissa on hyvää ruokaa ja jättimäiset annokset..

• perheellinen

..on hämeenkadun kiinalainen jossa on todella herkullinen currytofu ja lapsetkin yllätyksekseni pitivät lastenannoksista! Myös Medari on ihan ehdoton, sielläkin on kasvisyöjälle ihanan epätavallinen tofuannos. Amarillo myös hyvä. Ja tietty Drenican pizzat..
        Olen käynyt Obelixissa kahdesti ja molemmilla kerroilla ruoka on ollut TODELLA mautonta mikä oli kyllä yllätys! Siis ihan mitäänsanomatonta pöperöä. Enkä ole mikään tulisen ruuan ystävä tai hyvin
        maustetun edes. Eikö muilla ole tämmöisiä kokemuksia?? Ehkä ne ei vaan osaa sit tehdä kasvisruokaa??
        Rossokin on ihan järkyttävä mesta, huonot ruuat ja tyly palvelu, sinne en enää mene koskaan.
        Muissa en sitten ole käynytkään. Jos joku osaa vielä suositella hyviä kasvisruokia ja lapsiystävällisiä paikkoja niin kiva!

• joka rakastaa ulkona syömistä
        perheellinen kirjoitti:

..on hämeenkadun kiinalainen jossa on todella herkullinen currytofu ja lapsetkin yllätyksekseni pitivät lastenannoksista! Myös Medari on ihan ehdoton, sielläkin on kasvisyöjälle ihanan epätavallinen tofuannos. Amarillo myös hyvä. Ja tietty Drenican pizzat..
        Olen käynyt Obelixissa kahdesti ja molemmilla kerroilla ruoka on ollut TODELLA mautonta mikä oli kyllä yllätys! Siis ihan mitäänsanomatonta pöperöä. Enkä ole mikään tulisen ruuan ystävä tai hyvin
        maustetun edes. Eikö muilla ole tämmöisiä kokemuksia?? Ehkä ne ei vaan osaa sit tehdä kasvisruokaa??
        Rossokin on ihan järkyttävä mesta, huonot ruuat ja tyly palvelu, sinne en enää mene koskaan.
        Muissa en sitten ole käynytkään. Jos joku osaa vielä suositella hyviä kasvisruokia ja lapsiystävällisiä paikkoja niin kiva!

Koska olet viimeksi käynyt Obelixissa? Vuosi pari sitten oli ihan erilaiset kasvisruoat. Nyt on vähän erilainen tyyli (mausteisempi). Tosin aika harvoin vaihtavat, niin usein käydessä on vähän tylsää. Medarissa kanssa hyvät ruoat. Ja Amarillossa on paljon hyviä vaihtoehtoja kasvissyöjälle. Olen siis lakto-ovo-vege. Sen sijaan Martinan kasvisruokavalikoima ei ole ikinä miellyttänyt.

Ja vielä loppuun: Arvioni perustan ala carteen. Lounaspöydistä ei kasvisyöjällä ole kauheasti lämmintä sanottavaa. Mikä kaiketi on ihan ymmärrettävää:)

• lehmussaari
        joka rakastaa ulkona syömistä kirjoitti:

Koska olet viimeksi käynyt Obelixissa? Vuosi pari sitten oli ihan erilaiset kasvisruoat. Nyt on vähän erilainen tyyli (mausteisempi). Tosin aika harvoin vaihtavat, niin usein käydessä on vähän tylsää. Medarissa kanssa hyvät ruoat. Ja Amarillossa on paljon hyviä vaihtoehtoja kasvissyöjälle. Olen siis lakto-ovo-vege. Sen sijaan Martinan kasvisruokavalikoima ei ole ikinä miellyttänyt.

Ja vielä loppuun: Arvioni perustan ala carteen. Lounaspöydistä ei kasvisyöjällä ole kauheasti lämmintä sanottavaa. Mikä kaiketi on ihan ymmärrettävää:)

Käyn äärimmäisen harvoin ulkosalla syömässä. Medarin alakerrasta olen kuullut vuosikausia kehuvia lausuntoja. Harlekiinista on kokemusta enemmänkin - isot annokset.
        Amarillon tarjonta niukkaa. Kotipizza kohtuullinen, kun osaa pyytää haluamaansa. Pirunsaaren tarjonta hyvää isoonkin nälkään.

• Ulkohyvinkaalainen
        perheellinen kirjoitti:

Koska asun ulkomailla, kayn Hyvinkaalla nykyaan vain muutaman kerran vuodessa, mutta viime kerralla tapasin ystavia lounaalla Kulmakonditoriassa Kauppalankadun alkupaassa, ja heilla oli laaja valikoima erilaisia (ja maukkaita) salaatteja. Tosin muistaakseni aika moni kana- tms lihapohjaisia.

• kannatan

Hämeenkadun kiinalainen on uskomattoman hyvä!!! Suosittelen. Kokeile esimerkiksi kana kung po. Isot kunnolliset annokset.

• kinukkila..

on parempi ku hämeenkadun.. hyi että kävin kerran syömässä hämeenkadulla ja alkukeitot olivat mauttomia ja mitään sanomattomia:( PääRuoat eivät myöskään tehneet vaikutusta..
        Myös työntekijät olivat outoja.
        Kauppalankadulla ei saa oikeen selvää tarjoilijan puheesta kun ei puhu niin hyvin Suomea, ja jää häiritsemään ymmärtääkö hän tilauksen..

• Yks

Jos haluat takuuvarmasti hyvää ruokaa, mene kulmakonditoriaan! Valitettavasti siellä on usein pitkät jonot, mutta ruokaan ei tarvitse pettyä. Obelix on yliarvostettu; sain elämämäni huonoimman lounaan siellä. Enkä ymmärrä tätä Medicinman hypetystä, ahdas ja pimeä kellari ja ruoka ei ole mitenkään erikoista.

• teeitsesoppasi

Just, tulit ja nostit 10v vanhan ketjun. Alkoiko nälkä kurnimaan , olet taas tämä, joka jankkaa. Mikä paras Hyvinkäällä sitä, mikä huonoin tätä. voi prkele sentään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      102
      3665
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2413
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2059
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      35
      925
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      841
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      820
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      815
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      809
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      717
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      89
      705
    Aihe