Golgatalla se tapahtui!

Timoriepu

18 "Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa". 2Kor.5

Gal. 3:13
"Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu..."

Golgatalla tapahtui se, mitä ihminen ei ikinä voi saada itse aikaan, Jeesus avasi tien Jumalan luo.

11

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on se Perus Totuus.

• Timoriepu

Niin, mutta myös ydinasiaa. ;)
        Ei todellakaan tarvitse olla korkeastioppinut prohvessori, jotta voisi ymmärtää Jumalan lahjan.

• zeka_melska

tuon lahjan voi ottaa vastaan

"Jumala ole minulle syntiselle armollinen!"
      Luuk 18:13

• zeka_melska

Niinkuin on hanki valkoinen
        kirkkaimman auringon alla,
        puhdistuu tunto ihmisen
        armolle antautumalla.
        Jokainen muisto kunniaton
        pois kirjoista taivahan
        pyyhitty on,
        kun kaikki synnit on anteeksi annettu
        Jeesuksen ristin tähden.

Niinkuin on taivas ääretön,
        loputon aaltojen tarmo,
        rakkauden lähde on ehtymätön,
        ikuinen Jumalan armo.
        Kaiken hän tietää viisaudessaan,
        ja kuitenkin valmis on unohtamaan,
        kun kaikki synnit on anteeksi annettu,
        Jeesuksen ristin tähden.

Niinkuin on metsä hiljainen
        sylissä yön avaruuden,
        vaiti on kaiku syytösten
        huoneissa sydämen uuden.
        Poissa on paino menneisyyden.
        Käy armahdus ylitse ymmärryksen,
        Jeesuksen ristin tähden.

Lasse Heikkilä on saanut kauniit,Suomalaiseen melankoliaan menevät sanat ja sävelen tähän lauluun. Mahtava sisältö!

• Timoriepu

Raamattu on niin ihmeellinen ilmoitus Jumalalta ihmisille, että se kertoo kaiken olennaisen: Lahjan, jonka Jeesus on hankkinut ja keinon sen lahjan saamiseksi.
        Jumala ei ole pelastusta tehnyt vaikeaksi, mutta ihminen kyllä mutkistaa Jumalan teitä, niin kuin eräät tällä palstallakin.

• Timoriepu
        zeka_melska kirjoitti:

Niinkuin on hanki valkoinen
        kirkkaimman auringon alla,
        puhdistuu tunto ihmisen
        armolle antautumalla.
        Jokainen muisto kunniaton
        pois kirjoista taivahan
        pyyhitty on,
        Jeesuksen ristin tähden.

Niinkuin on taivas ääretön,
        loputon aaltojen tarmo,
        rakkauden lähde on ehtymätön,
        ikuinen Jumalan armo.
        Kaiken hän tietää viisaudessaan,
        ja kuitenkin valmis on unohtamaan,
        kun kaikki synnit on anteeksi annettu,
        Jeesuksen ristin tähden.

Niinkuin on metsä hiljainen
        sylissä yön avaruuden,
        vaiti on kaiku syytösten
        huoneissa sydämen uuden.
        Poissa on paino menneisyyden.
        Käy armahdus ylitse ymmärryksen,
        Jeesuksen ristin tähden.

Lasse Heikkilä on saanut kauniit,Suomalaiseen melankoliaan menevät sanat ja sävelen tähän lauluun. Mahtava sisältö!

Anteeksiantamuksesta puhutaan tällä palstalla hämmästyttävän vähän, vaikka kaikki perustuu siihen, että Jumala armahtaa ja antaa ihmiselle synnit anteeksi. Valtava totuus!

1. Joh. 1:9
        "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".

1. Joh. 2:12
        "Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden".

• Elisama

Näin Hän tosiaan teki.

• itsensä kieltäjä

Joka kerta kun teet synnin niin sinä naulitset Kristuksen uudelleen ristille, sillä me kuolimme Hänen kanssaan. Itsensä kieltäminen on sitä että tunnistaa/tiedostaa Kristuksen elävän itsessään, jokaisessa kiusauksessa tiedostaa että minä en enään elä vaan Kristus elää minussa.
        Niin kauan kuin lankeat pidät vanhaa ihmistä elossa jos kiellät sen olemassa olon niin se pysyy kuolleena. Yksinkertaista, mutta ei helppoa. Tätä on Jeesuksen seuraaminen "Kuuliaisuus".

• tarvitsemme.-
        itsensä kieltäjä kirjoitti:

Joka kerta kun teet synnin niin sinä naulitset Kristuksen uudelleen ristille, sillä me kuolimme Hänen kanssaan. Itsensä kieltäminen on sitä että tunnistaa/tiedostaa Kristuksen elävän itsessään, jokaisessa kiusauksessa tiedostaa että minä en enään elä vaan Kristus elää minussa.
        Niin kauan kuin lankeat pidät vanhaa ihmistä elossa jos kiellät sen olemassa olon niin se pysyy kuolleena. Yksinkertaista, mutta ei helppoa. Tätä on Jeesuksen seuraaminen "Kuuliaisuus".

Pyrit synnittömyyteen, hyvä niin, mutta kun tulee myös niitä tahattomia syntejä,
        Joten parannusta on tehtävä loppuun saakka.

• Nirri pois
        itsensä kieltäjä kirjoitti:

Mitä enää jahkailet?

• Kristus meissä
        tarvitsemme.- kirjoitti:

Pyrit synnittömyyteen, hyvä niin, mutta kun tulee myös niitä tahattomia syntejä,
        Joten parannusta on tehtävä loppuun saakka.

asuvana tekee parannusta ???

Minä elän en enään minä vaan Kristus elää minussa.

Parannusta/mielemuutoksen tekee se vanha ihminen, mutta miksi sallit sen vielä elää.

Älkää pitäkö koko elämän mittäisia hautajaisia vanhalle minälle se käy raskaaksi !

Pankaa pois se vanha ja pukeutukaa uuteen.

Onko se niin vaikeaa ?

Ei Kristus meissä koskaan riko käskyjä ! Eikä uusiluomus Kristuksessa, koska siinä ei ole mitään vanhaa vaan se vanha on kadonnut: !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies nähdäänkö?

Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      74
      1267
    2. Sen uskon että et

Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      62
      1194
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      99
      1151
    4. Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme

Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?
      Ikävä
      50
      916
    5. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      60
      873
    6. Siksi meidän suhteesta

Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko
      Ikävä
      73
      800
    7. Kirk ei ollut hyvä ihminen

Hän edusti kristillistä äärioikeistoa puhtaimmillaan ja pahimmillaan: hengellistä sodankäyntiä, nationalismia, kristilli
      Maailman menoa
      190
      764
    8. Minulla on edelleen

ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o
      Ikävä
      28
      736
    9. Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa

Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol
      Maailman menoa
      149
      732
    10. Mä unohdan kyllä

Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai
      Ikävä
      25
      717
    Aihe