Eli mietitttää sijoituskoiran otto? Onko immeisillä kokemuksia?
MITÄ
6
170
Vastaukset
- Pukeli 1
suosittelen säästämään rahaa ja ostamaan koiran ihan omaksi. Sijoitussopimukseen kuuluu myös velvotteita, jotka ei sitten käytännössä myöhemmin saatakkaan miellyttää koiran haltijaa.
Hyvä systeemi,kummallekkin osapuolelle,jos kyseessä on normaalijärjen omaavat ihmiset,jotka myös osaavat kommunikoida keskenään,kirjoittaa ja lukea,ja osaavat pitää kiinni siitä mistä sovitaan.
Ja koiran vastaanottajalla on muutakin intressejä koiran ottoon,kun ilmainen koira.- Pukeli 1
että minä en olisikaan aivan normaalijärkinen, jos koiran omistaja, eli kasvattaja tulisi ja määräisi, että nyt sitten aletaankin teettämään koiralla pennut ja koira johon olisin jo siinä vaiheessa syvästi kiintynyt olisikin minun mielestäni liian nuori siihen hommaan.
Tietysti voisi ketkuilla juoksujen alkamispäivän, tai yrittää saada jotain estolääkettä lääkäriltä jos oikein vihaksi pistäisi.
Sijoituskoiran ottajan on syytä vaatia kaikki säännöt kirjallisina ja esittää myös omat näkökantansa koiran käyttötarkoituksesta ja sitten se kaikkein tärkein: Ajankohta minkä jälkeen koira siirtyy haltijan täydelliseen omistukseen, eli vuosiluku on merkittävä selvästi sopimukseen, oli koira sitten astutettu tai ei. Pukeli 1 kirjoitti:
että minä en olisikaan aivan normaalijärkinen, jos koiran omistaja, eli kasvattaja tulisi ja määräisi, että nyt sitten aletaankin teettämään koiralla pennut ja koira johon olisin jo siinä vaiheessa syvästi kiintynyt olisikin minun mielestäni liian nuori siihen hommaan.
Tietysti voisi ketkuilla juoksujen alkamispäivän, tai yrittää saada jotain estolääkettä lääkäriltä jos oikein vihaksi pistäisi.
Sijoituskoiran ottajan on syytä vaatia kaikki säännöt kirjallisina ja esittää myös omat näkökantansa koiran käyttötarkoituksesta ja sitten se kaikkein tärkein: Ajankohta minkä jälkeen koira siirtyy haltijan täydelliseen omistukseen, eli vuosiluku on merkittävä selvästi sopimukseen, oli koira sitten astutettu tai ei.Noh,tuossa tullaan juuri siihen kommikaatiokykyyn ja samalla linjalla olemiseen,sekä niistä kiinni pitämiseen.Kyllä nyt normaalisti jo sijoituksesta kun keskustellaan,niin keskustellaan myös suunnilleen ajankohdasta,jolloin kasvattaja mahdollisesti on aikeissa.Ja ihan ostajakin voi kysyä,jos asiat askarruttaa.Yleensä myös jotain kuvaa saa,jos ennen pennun ottoa/antoa,on käyty jokusia keskusteluja asiasta,ja nähty,onko kasvattaja hyvä kasvattaja (ostajan näkökulmasta ajatellen).Ja ihan samoin,kun muutenkin pentua hankitaan,niin ostajan puolesta ei ole pahitteeksi kartoittaa vähän mistä on hankkimassa...
Ja tuo,mikä on liian nuori,on sellainen,etten voi sanoa ainakaan omaa mielipidettäni,onko kyseessä "huono" kasvattaja vai ei.
Ja tuo alin on itsestään selvyys,jossa tulee se kirjoitustaito ja lukutaito testattua.Sijoituskoirasopimuksessa on siis myös aika hyvin valmiina asiat.Sitten vaan luetaan,ja kysellään,jos on epäselvyyttä.
Ja normaalijärjellä toimivat tietää,että vilppi ei ole reilua,joten kumpikin toimii omalta osaltaan mahdollisimman asiallisesti puolin ja toisin.
Mutta ainahan kaikkea löytyy ja kaikessa.
Ja oma näkökanta on tosiaan aina hyvä tuoda esille,että varmaksi tulee,ollaanko samoilla linjoilla.Jos ei olla,niin sitten A.kasvattajan ei pare pentua antaa ehkäpä,ettei tule myöhemmmin epäselvyyksiä tai B.pennun kyselijä hommaa pentunsa muualta,että voi sen oman kantansa toteuttaa,jos on eri linjoilla kun luovuttaja ;)
Ja tosiaan.Kaikki sovitut paperille ja tarkoin.- Pukeli 1
molossi kirjoitti:
Noh,tuossa tullaan juuri siihen kommikaatiokykyyn ja samalla linjalla olemiseen,sekä niistä kiinni pitämiseen.Kyllä nyt normaalisti jo sijoituksesta kun keskustellaan,niin keskustellaan myös suunnilleen ajankohdasta,jolloin kasvattaja mahdollisesti on aikeissa.Ja ihan ostajakin voi kysyä,jos asiat askarruttaa.Yleensä myös jotain kuvaa saa,jos ennen pennun ottoa/antoa,on käyty jokusia keskusteluja asiasta,ja nähty,onko kasvattaja hyvä kasvattaja (ostajan näkökulmasta ajatellen).Ja ihan samoin,kun muutenkin pentua hankitaan,niin ostajan puolesta ei ole pahitteeksi kartoittaa vähän mistä on hankkimassa...
Ja tuo,mikä on liian nuori,on sellainen,etten voi sanoa ainakaan omaa mielipidettäni,onko kyseessä "huono" kasvattaja vai ei.
Ja tuo alin on itsestään selvyys,jossa tulee se kirjoitustaito ja lukutaito testattua.Sijoituskoirasopimuksessa on siis myös aika hyvin valmiina asiat.Sitten vaan luetaan,ja kysellään,jos on epäselvyyttä.
Ja normaalijärjellä toimivat tietää,että vilppi ei ole reilua,joten kumpikin toimii omalta osaltaan mahdollisimman asiallisesti puolin ja toisin.
Mutta ainahan kaikkea löytyy ja kaikessa.
Ja oma näkökanta on tosiaan aina hyvä tuoda esille,että varmaksi tulee,ollaanko samoilla linjoilla.Jos ei olla,niin sitten A.kasvattajan ei pare pentua antaa ehkäpä,ettei tule myöhemmmin epäselvyyksiä tai B.pennun kyselijä hommaa pentunsa muualta,että voi sen oman kantansa toteuttaa,jos on eri linjoilla kun luovuttaja ;)
Ja tosiaan.Kaikki sovitut paperille ja tarkoin.aivan oma sopimus sanoi yksikin kasvattaja, siis ei käytetä Kennelliiton sopimuskaavaketta.
Sijoituskoiran ottaja on usein aivan ulalla sopimuksia tehtäessä.
Sopimukseen ei tullut päivämäärää milloin koira siirtyy sijoitusperheen omistukseen.
Liian viisaita ihmisiä kysyäkseen tyhmemmiltä neuvoa, vaikka niillä tyhmemmillä saattaisi olla pitkänlinjan kokemus juuri tästä asiasta. Pukeli 1 kirjoitti:
aivan oma sopimus sanoi yksikin kasvattaja, siis ei käytetä Kennelliiton sopimuskaavaketta.
Sijoituskoiran ottaja on usein aivan ulalla sopimuksia tehtäessä.
Sopimukseen ei tullut päivämäärää milloin koira siirtyy sijoitusperheen omistukseen.
Liian viisaita ihmisiä kysyäkseen tyhmemmiltä neuvoa, vaikka niillä tyhmemmillä saattaisi olla pitkänlinjan kokemus juuri tästä asiasta.No,siinähän se propleema onkin,kun yksinkertaisista asioista saa kaksinkertaisia,jos halutaan.Eli aina löytyy niitä,joille ýleensäkin hommien ideat on kadoksissa.Tahallaan tai ei...
Mutta sitä peräänkuulutan myös,että kun ei autojakaan osteta vaan kävelemällä jonkun biilin luo,niin miksi sitä oma-aloitteelisuutta ja tietoa voi hankkia myös koirakaupoissa.Mitä enemmän tietoa ostajalla,niin sen vähemmän linssiin viilaajiakin.
Ja se taas vähentäisi sitä,ettei ihan ok asioista saa huonoa kuvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161