Eli.. Kandidaatin tutkintoon 180 op tulee täyteen pakollisine osineen, mutta entä tuon määrän yli menevät pisteet? Voiko ns. "ylimääräisiä" opintopisteitä siirtää maisterin tutkintoon vai mitä niille tapahtuu?
Opintopisteiden "siirtäminen"?
3
3930
Vastaukset
- kasv. tiet. yo
Käsittääkseni kandiin voi sisällyttää ylimääräisiä opintoja niin paljon kuin vain tahtoo ylikin sen 180 op:n. Maisterintutkinnossa tämä on kai hankalampaa. Olisikohan jollakin tarkempaa tietoa?
- .............
Siis jos jo kandivaiheessa teet maisteritutkintoon sijoitettavia opintoja, niin ne menee kyllä ihan normaalisti sinne maisteriopintoihin sitten kun valmistut maisteriksi. Ylimääräisiä opintoja saa tehdä ainakin toistaiseksi niin paljon kun lystää, ne tulee vapaavalintaisiin opintoihin tms. Kandivaihe ei ole mitenkään erillinen maisterivaiheesta, jos sinulla siis on opinto-oikeus kumpaankin.
- ...
............. kirjoitti:
Siis jos jo kandivaiheessa teet maisteritutkintoon sijoitettavia opintoja, niin ne menee kyllä ihan normaalisti sinne maisteriopintoihin sitten kun valmistut maisteriksi. Ylimääräisiä opintoja saa tehdä ainakin toistaiseksi niin paljon kun lystää, ne tulee vapaavalintaisiin opintoihin tms. Kandivaihe ei ole mitenkään erillinen maisterivaiheesta, jos sinulla siis on opinto-oikeus kumpaankin.
Kysyin tätä yliopistolta ja vastaukseksi sain että kandidaatin tutkintoon ei kannata ihan hirveästi yli 180 op laittaa, ja siis että niitä "ylimääräisiä" voi jättää käyttämättä kandiin ja näin ne menee sitten suoraan maisterin tutkintoon. Omasta mielestäni maisterin tutkinto voi puolestaan olla niin laaja (siis sen pakollisen op määrän ylittäviä)kun vain itse haluaa? En nyt toki ihan varma ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723083
- 552745
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322365- 792198
- 952006
- 601993
- 121596
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361