Onko kukaan muu huomannut saman?

Kössönöm

Kun palstalla on tuttu nikki, niin puhutaan nätisti, vaikka oltaisiinkin eri mieltä, mutta kun tulee joku vieras, niin sitten näkyy se todellinen ajattelumaailma.

23

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ab Shalom

Tuttu tai vieras, ateistit ovat tasaisen äkäisiä.

• ....Mukavaa, iloista porukkaa ollaan.
        Silloin kun joudumme vääntämään rautalangasta, joskus ihan vähän olemme äkäisiä.....;-D

• Tarkastaja.X kirjoitti:

....Mukavaa, iloista porukkaa ollaan.
        Silloin kun joudumme vääntämään rautalangasta, joskus ihan vähän olemme äkäisiä.....;-D

ja homoja ja lesboja ja aggressiivisia ja hyökkääviä despootteja:-D)))))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

ja homoja ja lesboja ja aggressiivisia ja hyökkääviä despootteja:-D)))))))))))))))))

...vain ärsytettynä puremme.
        Eikö ole outoa, että täällä puolustetaan eniten ateistien toimesta homoseksuaaleja, lapsia, vanhuksia, ihmisoikeuksia....
        Ja hihhulit julistavat kaikkinaista lähimmäisen rakkauttaan kilvan....

• Tarkastaja.X kirjoitti:

...vain ärsytettynä puremme.
        Eikö ole outoa, että täällä puolustetaan eniten ateistien toimesta homoseksuaaleja, lapsia, vanhuksia, ihmisoikeuksia....
        Ja hihhulit julistavat kaikkinaista lähimmäisen rakkauttaan kilvan....

sisäisessä maailmassa. Dogmatismi on kristinuskon eräs peruspilari ja sitä on noudatettava. Itse olen Vapaa-ajattelija ja minulle Vapareiden eettiset ohjeet käyvät erittäin hyvin, mutta lakia ne eivät minulle ole.

Krisut puhuvat rakkaudesta, mutta kun minä nyt satun tuntemaan niin helvetin paljon uskovaisia ihan pakosta (sukulaisia näet), niin rakkautta siinä porukassa näkee ani harvoin. Suvaitsemattomuus ja ihmisten ajatusten kontrollointi ovat rakkautta tärkeämpiä.

• Teotwawki kirjoitti:

sisäisessä maailmassa. Dogmatismi on kristinuskon eräs peruspilari ja sitä on noudatettava. Itse olen Vapaa-ajattelija ja minulle Vapareiden eettiset ohjeet käyvät erittäin hyvin, mutta lakia ne eivät minulle ole.

Krisut puhuvat rakkaudesta, mutta kun minä nyt satun tuntemaan niin helvetin paljon uskovaisia ihan pakosta (sukulaisia näet), niin rakkautta siinä porukassa näkee ani harvoin. Suvaitsemattomuus ja ihmisten ajatusten kontrollointi ovat rakkautta tärkeämpiä.

..rakkaus. Jos rakastaa olematonta henkiolentoa, ja kuluttaa siihen elämästään ison osan....se ei voi olla vaikuttamatta ihmisen tapaan rakastaa toista ihmistä (jos jumala menee kaiken edelle).
        Joskus näitäkin kulisseja kaatuu, sieltä löytyy katkeruutta, joka syö ihmistä sisältä päin.

• e.k.v

...huomannut.

• huomio,.

henkinen taso näkyy aina tekstin laadusta
      ja ystävällisyydestä

• En tiiä olenko tuttu vai vieras nikki, mutta itse olen saanut tällä palstalla iha jees- kohtelua.
      Kai on nii että, nii se mettä vastaa ko sinne huudetaan.

• Kössönöm

ymmärtänyt mitä tarkoitin.

Täällähän on paljon porukkaa, jotka ovat tavallaan kavereita. Ja kaverille ei mielellään sanota pahasti. Mutta jos tulee jokin ennestään tuntematon ja vaikkapa uudella nikillä kirjoittaja, niin vastausten tyyli on herkästi toinen.

Mitäs tässä nyt laittaisi esimerkkinä? Oletetaan vaikka, että henkilö palstalla, jonka kanssa olet tullut mainiosti juttuun, koska jaatte suurinpiirtein samanlaisen maailmankatsomuksen, alkaisi ykskaks selittää jotain, joka on täysin vastoin sinun periaatteitasi. Mitä teet?

Ehkä pidättäydyt vastaamasta, tai sitten solvaat häntä kertakäyttönikillä, jotta kuitenkin saat mielipiteesi esille.

Tai sitten esität kertakäyttönikillä jonkin mielipiteesi ja se ykskaks saakin kaikki mukavina pitämäsi keskustelijat hyökkäämään kimppuusi.

Tämä on kummallinen ilmiö, mutta ei kuitenkaan niin outo, kuin voisi luulla. Sillä ethän sinäkään sano ihan naamakkain vanhoille kavereillesi suoraan mitä olet mieltä heidän ajatuksistaan, joista olet eri mieltä. Mutta jos joku vieras tulee pöytään, voisit herkemmin sanoakin.

• -DW-
        Kössönöm kirjoitti:

Täällähän on paljon porukkaa, jotka ovat tavallaan kavereita. Ja kaverille ei mielellään sanota pahasti. Mutta jos tulee jokin ennestään tuntematon ja vaikkapa uudella nikillä kirjoittaja, niin vastausten tyyli on herkästi toinen.

Mitäs tässä nyt laittaisi esimerkkinä? Oletetaan vaikka, että henkilö palstalla, jonka kanssa olet tullut mainiosti juttuun, koska jaatte suurinpiirtein samanlaisen maailmankatsomuksen, alkaisi ykskaks selittää jotain, joka on täysin vastoin sinun periaatteitasi. Mitä teet?

Ehkä pidättäydyt vastaamasta, tai sitten solvaat häntä kertakäyttönikillä, jotta kuitenkin saat mielipiteesi esille.

Tai sitten esität kertakäyttönikillä jonkin mielipiteesi ja se ykskaks saakin kaikki mukavina pitämäsi keskustelijat hyökkäämään kimppuusi.

Tämä on kummallinen ilmiö, mutta ei kuitenkaan niin outo, kuin voisi luulla. Sillä ethän sinäkään sano ihan naamakkain vanhoille kavereillesi suoraan mitä olet mieltä heidän ajatuksistaan, joista olet eri mieltä. Mutta jos joku vieras tulee pöytään, voisit herkemmin sanoakin.

että vaikka keskustellaan internetin anonyymisyyden takaa, niin siltikään jotkut henkilöt eivät uskalla sanoa mielipiteitään suoraan.

Kertakäyttö-trollausnikit kertovat vain siitä ettei henkilöllä ole rahtuakaan itseluottamusta.
        Monesti se kertoo myös siitä että on tullut todella pahasti ownatuksi ja ei uskalleta tulla päin näköä sanomaan kun pelätään että saa selkäänsä uudemman kerran.

• vai..
        -DW- kirjoitti:

että vaikka keskustellaan internetin anonyymisyyden takaa, niin siltikään jotkut henkilöt eivät uskalla sanoa mielipiteitään suoraan.

Kertakäyttö-trollausnikit kertovat vain siitä ettei henkilöllä ole rahtuakaan itseluottamusta.
        Monesti se kertoo myös siitä että on tullut todella pahasti ownatuksi ja ei uskalleta tulla päin näköä sanomaan kun pelätään että saa selkäänsä uudemman kerran.

olisko niin, että internetin anonyymisuus onkin harhaa?

Mistä sinä tiedät, mitä tietoja esim. tämän palstan ylläpitäjä sinusta tietää?

Vara on viisautta, eikä heidänkään hommaansa kannata turhan helpoksi tehdä.

• Kössönöm kirjoitti:

No nyt meni jakeluun ko väänsit rautalangasta :)

Joo, on toi kyl aika erikoinen piirre. Oon tuota joskus funtsinu, että onkoha toi kulttuurisidonnaista. Ilmeisesti siinä pelätään sitä et menettää sen ystävyyden. Toisaalta monestihan "asiat tappelee", ei niinkää ihmiset.
        Sellainenhan olisi ideaali tilanne että tohtis sanua sen mielipiteen vaikka se eruaisi hyvien ystävien mielipiteistä. Mutta jäisiköshän siitä eräänlainen "taakka"? Jatkossa häneen suhtauduttas varauksellisemmin, siis sen eriävän mielipiteen ilmaisijaan.

Mutta hyvän aiheen toit pohdittavaksi.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

No nyt meni jakeluun ko väänsit rautalangasta :)

Joo, on toi kyl aika erikoinen piirre. Oon tuota joskus funtsinu, että onkoha toi kulttuurisidonnaista. Ilmeisesti siinä pelätään sitä et menettää sen ystävyyden. Toisaalta monestihan "asiat tappelee", ei niinkää ihmiset.
        Sellainenhan olisi ideaali tilanne että tohtis sanua sen mielipiteen vaikka se eruaisi hyvien ystävien mielipiteistä. Mutta jäisiköshän siitä eräänlainen "taakka"? Jatkossa häneen suhtauduttas varauksellisemmin, siis sen eriävän mielipiteen ilmaisijaan.

Mutta hyvän aiheen toit pohdittavaksi.

Hyvä.

Minulla on eräs ystävä vuosien takaa, josta pidän todella paljon. Enkä vähiten sen takia, että voin sanoa hänelle mitä vaan ja hän minulle. Se ei meidän ystävyyttämme murenna.

Voisi jopa sanoa, että käytämme tosiamme ikäänkuin peilinä mihin asti voi mennä. Välillä hän sanoo jotain todella urpoa ja minä kalautan päähän, tai toisin päin. Mutta kaikissa ystävyyssuhteissa se ei käy päinsä. Ihmiset ovat erilaisia.

"Sellainenhan olisi ideaali tilanne että tohtis sanua sen mielipiteen vaikka se eruaisi hyvien ystävien mielipiteistä. Mutta jäisiköshän siitä eräänlainen "taakka"? Jatkossa häneen suhtauduttas varauksellisemmin, siis sen eriävän mielipiteen ilmaisijaan."

- Juuri tämä on se, mitä voi tapahtua ja se on ikävää. Nimenomaan se taakka. Että sitten pitää aina olla jollain tavalla varuillaan. Ja joskus jompikumpi tulee sanoneeksi jotain, mitä toinen ei ikinä unohda ja kyllä se jää varjostamaan ystävyyssuhdetta.

• Ateisti-27

Onhan Turun ksenofobien, ns. Osasto Siitoimen, johtomies Kösseri tarmokkaasti käyttänyt ateistiksi esittäytymistään vihaideologiansa ajamiseen.

Pappisseminaarin reputtaneen Kösterln todellinen ajatusmaailma on todellakin näkynyt Marsiin saakka.

• Kössönöm

mitään vihaideologiaa. Mistä olet minulle niin vihainen, että tuollaista kummallista juttua aina kirjoittelet?

• Neiti Etsivä

Nokkimisjärjestys ei ole tällä palstalla pistänyt erityisesti silmiini, mutta tuo että vakiokirjoittajat ja etenkin rekkautuneet ovat kivoja toisilleen ja vähemmän kivoja "tuntemattomille", on ihan yleistä joka palstalla.

Vakkareista tulee vähän kuin sisäpiiri, jotka komppaavat toisiaan ja ulkopuolisten sanomisiin takerrutaan toisinaan tarpeettomankin tarkasti.

• e.k.v

Nikittömiä kun riehuu täällä niin paljon trollailemassa että on ihan normia että ne otetaankin pääsääntöisesti trolleina.

Onhan siellä joskus joku fiksukin, ei käy kieltäminen.

Ja kyllä ainakin minun mielestäni se että vaivautuu edes vakinikkiä käyttämään (mielummin toki rekisteröityä niin vältetään nikkivarkaat) antaa heti paljon luotettavamman kuvan kirjoittajasta.

Ja kuten juhani tuossa aiemmin kirjoitti, metsä vastaa kuten sinne huudetaankin.

• Neiti Etsivä
        e.k.v kirjoitti:

Nikittömiä kun riehuu täällä niin paljon trollailemassa että on ihan normia että ne otetaankin pääsääntöisesti trolleina.

Onhan siellä joskus joku fiksukin, ei käy kieltäminen.

Ja kyllä ainakin minun mielestäni se että vaivautuu edes vakinikkiä käyttämään (mielummin toki rekisteröityä niin vältetään nikkivarkaat) antaa heti paljon luotettavamman kuvan kirjoittajasta.

Ja kuten juhani tuossa aiemmin kirjoitti, metsä vastaa kuten sinne huudetaankin.

Toki on luonnollista, että rekisteröityminen herättää enemmän luottamusta kuin me rekkaamattomat luopiot :D Mutta olen pannut eräillä nimeltämainitsemattomilla foorumeilla merkille, että myös rekistetöityneet tulokkaat joutuvat joskus melkoisen höykytyksen kohteeksi.

Myös sillä näyttää olevan merkitystä, kuka jonkin asian esittää. Palstakonkari voi saada selkään taputtelua kun taas saman asian esittävä tuntematon tulokas (kuitenkin rekisteröitynyt) nyljetään. No joo, tämähän vain osoittaa, että nettikin on yhteisö, jossa toimii jonkinlainen laumadynamiikka. Ihmiselle on luontaista suhtautua hieman epäluuloisesti oman viiteryhmän ulkopuolisiin tulokkaisiin. Mutta juu, olette oikeassa ettei voi olettaa saavansa kovin kuninkaallista kohtelua jos itse aloittaa nokan loksutuksen.

• bubastis.tmi
        Neiti Etsivä kirjoitti:

Toki on luonnollista, että rekisteröityminen herättää enemmän luottamusta kuin me rekkaamattomat luopiot :D Mutta olen pannut eräillä nimeltämainitsemattomilla foorumeilla merkille, että myös rekistetöityneet tulokkaat joutuvat joskus melkoisen höykytyksen kohteeksi.

Myös sillä näyttää olevan merkitystä, kuka jonkin asian esittää. Palstakonkari voi saada selkään taputtelua kun taas saman asian esittävä tuntematon tulokas (kuitenkin rekisteröitynyt) nyljetään. No joo, tämähän vain osoittaa, että nettikin on yhteisö, jossa toimii jonkinlainen laumadynamiikka. Ihmiselle on luontaista suhtautua hieman epäluuloisesti oman viiteryhmän ulkopuolisiin tulokkaisiin. Mutta juu, olette oikeassa ettei voi olettaa saavansa kovin kuninkaallista kohtelua jos itse aloittaa nokan loksutuksen.

niin kovan koulutuksen, että kokeilemillani uusilla foorumeilla, nikkiä menee lakoon kuin heinää tielläni. Onko minusta hiljaisesta nyhveröstä tullut päällepäsmäri? :D:D:D

• bubastis.tmi

vaikka kyllä mulle saa sanoa asioita ihan suoraan päin naamaa, en minä siitä mikskään muut :D.

Toisaalta se on kivaa, että on yksi paikka maailmassa jossa on kamuja :D

Sekoitan tällä hetkellä politiikkapalstoja, joten olen harvemmin paikalla.

• Kyllä tulee väkisinkin tutuksi. Monella vakikäviällä vaan on sellaisia mielipiteitä, joista olen samaa mieltä.
      Minua on kohdeltu hyvin. Uskovaiset vihaavat kunnolla, mutta vakioporukka on huumorintajuista.

Kyllä olemme olleet erimieltäkin joistain asioista, ei se ole tunnelmaa pilannut.

Uusia on tullut, ihan hyvä juttu.

• Poispoiss

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5347
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3571
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      59
      2946
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2155
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1916
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      288
      1710
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1205
    Aihe