tääläistä?
* Britti sarjassa on katolinen kirkko, vanha isä ja nuorempi isä.
* Nuoremman isän luo tuli nuori leski, joka menetti poliisi miehensä tapaturmassa. Nyt tämä leski potee omantunnuntuskia, kun oli välinpitämätön miestään ja poikaansa kohtaan.
* vaimo menee nuoremman isän kanssa rippi koppiin, kumpikin omalle puolelleen.
* Juttelevat, leski tunnustaa erheitään, isä rukoilee ja sanoo,
"Jumala antaa syntisi anteeksi MINUN kauttani, siis isän itsensä kautta, mutta syyllisyyden tuskat saat itse selvittää?"
* Onko näin ihan oikeassakin k-kirkossa? Ei julistettu syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä, vaan ISÄN nimessä? Ei taivaan Isän, vaan kirkon-isän nimissä???
* Tunnon tuskat lähtiessä ripiltä saa viedä mennessään arkeen ja elämään? Näinkö onnetonta on katolisenkirkon toiminta arkisessa elämässä?
Onko katolisessa kirkossa oikeasti
31
831
Vastaukset
- ällikkä
kuin menestysteologia tai ssuurella äänellä kielillä puhuminen selittämättä mitä rukoillaan tai profetoiminen jota ei kuitenkaan tapahdu.Valheseeen prustuu kaikki tyynni.Totuutta kannataa etsiä ja vaalia kun sen löytää.
- ällikkä
Mohikaani_27 kirjoitti:
enkä minä tiedä, ootetaan siis, että joku osaa vastata?
enhän väittänyt tietäväni katolisesta,sinähän siitä kerroit.Niihin verrattuna ei sen parempaa helluntaissa.
- Itsenäinen ajattelija
Mohikaani_27 kirjoitti:
enkä minä tiedä, ootetaan siis, että joku osaa vastata?
joku on tietävinään ja joku toinen kumoaa sen, semmoista on uskonnollisilla sivuilla.
Kannattaa itse tutkiskella ja rukoilla asian puolesta, jokaiselle on se suotu, siis vapaatahto.
Kaikkea voi itsekin tutkiskella Hengellisesti.
Lue raamattua sieltä kaikki löytyy, äläkä luota ihmiseen Pyhä Henki todistaa ja valaisee meitä, Kristuksen nimessä.
- metusalem777
katolinen kirkko on se suuri portto josta ilmestyskirja puhuu.Vuodesta 300 vuoteen 1500 se oman kirjanpitonsa mukaan tappoi 58 miljoonaa ihmistä,suurin osa heistä oli Jeesuksen seuraajia.Tänäpaivänä sama laitos tappaa hengellisesti miljoonia ihmisiä jotka luottavat kirkkoon ja luulevat siten pelastuvansa.Meillä on Jeesus Kristus eli Jumalan Sana se vie voittoon.Joh 1:1...On historiaa siitä kuinka katolinen kirkko on kohdellut sisäoppilaitoksissa pikku poikia,kuinka munkki ja nunna luostarit yhdistettiin luolilla,niistä luolista on löytynyt vastasyntyneiden lasten jäänteitä.Jumalan seurakunnassa ei tapahdu tämmöistä.Siis se on saatanan synagooga.
- Tikku pois ensin omasta sil...
huudat, että olen parempi kuin nuo muut?
Kyllä helluntalaisuudessakin on monenlaista tapahtunut, olet ehkä niin nuori että ett tiedä, sinisilmäisyytesi paistaa tänne asti!!!!
Aloitetaanko viimeaikaisista lapsen kähmimisestä tai Ruotsissa tapahtuneista murhista seurakunnan pastorin toimesta jne. jne.siis hellari pastorin!
Nykyaika on siitä kiva että ne saadaan julkisuuteen, mutta menneisyydessä, sieltä varmaan selviää vielä yhtä jos toistakin.
Ei kannata tuomita ketään, tuomiovalta ei ole meidän!, meidäthän voidaan tomita tuomitsemisesta!
- armahtaa.
Neitsyt Marian tehtävä on suojella uskovia Jeesuksen vihalta, ja siksi Hän armahtaa ja antaa syntejä anteeksi, papin eli isän kautta. Ei pappi armahda, vaan pyhä Neitsyt!
* Täysin siis Raamatun vastaista opeuta syntien anteeksiannosta?
* Jeesusta pelatään, ja turvaudutaan Jumalan eitiin, ja sen kautta saa synnin päästön. Menipä mutkikkaaksi?
* Todellinen Armahtja ohitetaan, ja kuolevaiset ihmiset, tai niiden muistikuvat antaa sitten antaaksi pahat teot ja rikokset, ettei vaan Jeesus suutu ja rankaise, sensijaan, että armahtaisi.
* Harhaan mennään, kun ei pysytä Sanan opetuksessa. Näinhän se on samaan tyyliin menyt luterilaisessakin kirkossa, ja rustattu vauvakaste uskovien kasteen tilalle, koska se on niin inhimillisempää ja kannattavampaa, eikä siihen kukaan loukkaannu. Sen hyväksyy uskoamttomatkin päästäkseen taivaaseen, eli miten eli!
* Hehän juuri kastattavat vauvansa kirkon jäsenyyteen. Ja näin rauhoittavat oamntuntonsa.
* Kun vauvakaste rituaali on ohi, otetaankin sitten kunnon huikat ja toinenkin, ja papait peräkammarissa, isännän ja emännän kanssa, eikä enää yhtään muisteta mitä hetki sitten tapahtui!?
(olen nähnyt)- Jeesuksen vihalta.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesusta pelatään, ja turvaudutaan Jumalan eitiin, ja sen kautta saa synnin päästön. Menipä mutkikkaaksi?
* Todellinen Armahtja ohitetaan, ja kuolevaiset ihmiset, tai niiden muistikuvat antaa sitten antaaksi pahat teot ja rikokset, ettei vaan Jeesus suutu ja rankaise, sensijaan, että armahtaisi.
* Harhaan mennään, kun ei pysytä Sanan opetuksessa. Näinhän se on samaan tyyliin menyt luterilaisessakin kirkossa, ja rustattu vauvakaste uskovien kasteen tilalle, koska se on niin inhimillisempää ja kannattavampaa, eikä siihen kukaan loukkaannu. Sen hyväksyy uskoamttomatkin päästäkseen taivaaseen, eli miten eli!
* Hehän juuri kastattavat vauvansa kirkon jäsenyyteen. Ja näin rauhoittavat oamntuntonsa.
* Kun vauvakaste rituaali on ohi, otetaankin sitten kunnon huikat ja toinenkin, ja papait peräkammarissa, isännän ja emännän kanssa, eikä enää yhtään muisteta mitä hetki sitten tapahtui!?
(olen nähnyt)Kuten sanottu, synti herättää Jeesuksen vihan, ja hän rankaisee lisäämällä kiirastulen ankaruutta niille, jotka syntiä tekevät. Vain Pyhä Neitsyt voi vapahtaa ja suojella Jeesuksen vihalta.
Jeesuksen vihalta. kirjoitti:
Kuten sanottu, synti herättää Jeesuksen vihan, ja hän rankaisee lisäämällä kiirastulen ankaruutta niille, jotka syntiä tekevät. Vain Pyhä Neitsyt voi vapahtaa ja suojella Jeesuksen vihalta.
evankeliumi, ei ihme, että paavi luulee olevansa Kristus, tai väintäänkin sijainen Jumalalle, jos valokin on pimeyttä, kuinka pimeää onkaan silloin sydämessä?
Mohikaani_27 kirjoitti:
evankeliumi, ei ihme, että paavi luulee olevansa Kristus, tai väintäänkin sijainen Jumalalle, jos valokin on pimeyttä, kuinka pimeää onkaan silloin sydämessä?
että Paavi johtaa alkukirkkoa ja Pietari oli ensimmäinen Paavi.
Helluntailaisuus on mitätön ja uusi lahko katolisiin verrattuna.
Roomasta sitä kristinuskoa lähdettiin levittämään ja siellä kirjoitettiin ensimmäiset Raamatut.- ??????
Mohikaani_27 kirjoitti:
(olen nähnyt)ei kuviteltu poika, tämän äiti,eno tai täti.Rituaalit, vauvojen tai aikuisten, ovat ihmisten keksimiä siirtymämenoja joilla milloin muka vapaudutaan pahoista hengistä,synneistä milloin nyt mistäkin.
Jos sentään saa huikat päälle, seremonialla on ollut jokin merkitys, mutta ennen kaikkea "EI USKOMATTOMIA TAIVAASEEN". Rukoilen että Jumala pitää huolta että niitä ei sitten kanssa oteta. En rupea mitään jos kuitenkin otetaan! ?????? kirjoitti:
ei kuviteltu poika, tämän äiti,eno tai täti.Rituaalit, vauvojen tai aikuisten, ovat ihmisten keksimiä siirtymämenoja joilla milloin muka vapaudutaan pahoista hengistä,synneistä milloin nyt mistäkin.
Jos sentään saa huikat päälle, seremonialla on ollut jokin merkitys, mutta ennen kaikkea "EI USKOMATTOMIA TAIVAASEEN". Rukoilen että Jumala pitää huolta että niitä ei sitten kanssa oteta. En rupea mitään jos kuitenkin otetaan!* Jeesus on Jumalan Poika, eikä mikään kuviteltu poika!
* Jeesus Jumalan Poika on se joka pelastaa, ilman Poikaa ei ole Isääkään, eikä Pyhää Henkeä, Poika on kaikkikaikessa, aina ensin POIKA, sitten vasta kaikki muu, Isäkin saadaan vasta Pojan jälkeen.- voisit
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesus on Jumalan Poika, eikä mikään kuviteltu poika!
* Jeesus Jumalan Poika on se joka pelastaa, ilman Poikaa ei ole Isääkään, eikä Pyhää Henkeä, Poika on kaikkikaikessa, aina ensin POIKA, sitten vasta kaikki muu, Isäkin saadaan vasta Pojan jälkeen.Kysyä aloittamasi ketjun aiheen perusteella asiaa ortodoksipalstalta.Siellä tiedetään,ja ei tarvitse spekuloida ja arvailla..siunausta sinulle.
- issakki
muuta kuin itseään.Sen verran sekavaa seurakuntaa ovat.Opit muuttuvat kun menee sadan kilometrin päähän edellisestä seurakunnasta.
- issakki
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Raamatun valossa, voidaan arvostella jokaista seurakuntaa ja kirkkoa.
ja raamatun valossa sillä ei ole varaa oikoa muiden tekemisiä kuin omaansa,sen jälkeen miettikköön muita.
>> Rippi katolisessa kirkossa
Katolisessa kirkossa ripittäytyvä henkilö tunnustaa syntinsä papille, joka tämän jälkeen määrää suoritettavaksi katumusharjoituksia ja antaa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ripissä on neljä osaa:
1. katumus (contritio)
2. synnintunnustus
3. anteeksianto eli synninpäästö (absolutio)
4. hyvitystyöt
Katolisen papin perinteiset synninpäästön sanat ovat "Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" eli "Minä päästän sinut synneistäsi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." >> [Wikipedia]
Lisää: >> http://hyviauutisia.wordpress.com/sakramentit/rippi/- hiukan kertoa
Katolisen kirkon ripissä on se idea, että vasta sitten kun kaikki mahdolliset synnit on tunnustettu, pappi voi julistaa synnit anteeksi.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että esim. nuori nainen menee ripille elämässään ensimmäistä kertaa, niin katolinen pappi kysyy, onko hän harjoittanut haureutta ja kysyy kaikki mahdolliset likaiset yksityiskohdakin. Tietenkään nuori nainen ei tiedä tuosta kaikesta synnistä vielä tuossa vaiheessa elämäänsä mitään, mutta ripittäytymisen jälkeen hän tietää seksistä ja haureudesta paljon enemmän. (Nämä tiedot ovat peräisin katoliselta papilta Charles Chiniquy:lta. hänen kirjansa kautta.) - Eroe
Italiassa on tunnetusti paljon katolilaisia, onhan Roomassa Vatikaani. Katukuvassa näkyy munkkeja ja nunnia aika paljon, ihan Sisiliaa myöten. Olen vieraillut Italiassa aika monta kertaa ja Italian kielellä pääsen eteenpäin.
Olimme Palermon lähellä ja näin kadulla kun mies jutteli munkille ja munkki siinä samassa kuunteli tuota rippiä. Se oli täysin luontevaa.
Miksihän meillä hävetään uskonasioita?
Tälläkin palstalla vaikka puskikselta kysyy, niin saa vastauksen;
ne on henkilökohtaisia asioita.
Kyllä, mutta myöskin julkisia.
Ps. En tiedä tuota vastausta mitä kysyit,
mutta valotin vain sitä kulttuuria.- to....
rippi ei ole julkinen, mutta katolinen kirkko on täysjärkinen monissa asioissa, mm se ei kiistä evoluutiota, tai vastusta ja ilku tiedetttä ja tutkimusta yleeensäkään, kuten se teki tuhoisin seurauksin aiemmin.Toisaalta monet sen opit tuovat kärsimystä juuri siinä osassa maailmaa jossa sitä on tarpeeksi muutenkin.
- Eroe
to.... kirjoitti:
rippi ei ole julkinen, mutta katolinen kirkko on täysjärkinen monissa asioissa, mm se ei kiistä evoluutiota, tai vastusta ja ilku tiedetttä ja tutkimusta yleeensäkään, kuten se teki tuhoisin seurauksin aiemmin.Toisaalta monet sen opit tuovat kärsimystä juuri siinä osassa maailmaa jossa sitä on tarpeeksi muutenkin.
Kyllä vaan ja ei se tarkoita että rippi kestää niinkauvan kuin elokuvissa. Täällä Suomessa olen saanut muistaa aina joskus ihmisiä kadullakin, tai asuinalueen pihalla. Ei siinä tarvita maraton rukousta.
Eroe kirjoitti:
Kyllä vaan ja ei se tarkoita että rippi kestää niinkauvan kuin elokuvissa. Täällä Suomessa olen saanut muistaa aina joskus ihmisiä kadullakin, tai asuinalueen pihalla. Ei siinä tarvita maraton rukousta.
"mies jutteli munkille ja munkki siinä samassa kuunteli tuota rippiä"
Et ilmeisesti tiedä mitä rippi tarkoittaa.
Katolisilla ripittäytyvä tunnustaa syntinsä papille eikä jollekin kadunmiehelle.
Lausuiko tuo mies edes papille perinteiset synninpäästön sanat "Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti"- tiedä mikä
Pe.ku kirjoitti:
"mies jutteli munkille ja munkki siinä samassa kuunteli tuota rippiä"
Et ilmeisesti tiedä mitä rippi tarkoittaa.
Katolisilla ripittäytyvä tunnustaa syntinsä papille eikä jollekin kadunmiehelle.
Lausuiko tuo mies edes papille perinteiset synninpäästön sanat "Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti"rippi on.
- pater noster
Eroe kirjoitti:
http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view?religionId=15
---"Parannuksen sakramentissa, eli Ripissä ripittäytyjä tunnustaa rippi-isälleen ja saa tämän kirkon palvelijana julistaman syntien anteeksiannon. Pappi voi harkintansa muka myös määrätä sovitustöitä, jotka korjaavat synnin seurauksia ja edesauttavat hengellistä paranemista. Vain pappi tai piispa voi toimittaa tämän sakramentin. Parannuksen sakramenttiin liittyvät aneet, eli lievitykset. Jokainen uskova voi hankkia aneita itselleen tai osoittaa ne kuolleiden hyväksi. Aneiden avulla on mahdollista lyhentää kiirastulessa vietettävää aikaa. (Katolisen kirkon katekismus 2005, #1491- 1498.)"---
---"Vain pappi tai piispa voi toimittaa tämän sakramentin."---
Vai munkeille italiassa ripittäydytään.... - ei muuta kuin
Eroe kirjoitti:
ripille siitä, hus, hus..
- metusalem7777
on portto.Portto syö pyyhkii suunsa ja sanoo;en ole mitään tehnyt.Mutta portolla on myös tyttäriä joilla on äitinsä luonto,ilm17:1....Niitä ovat luterilainen ja helluntailainen kirkko ja kaikki toisetkin kirkot joita maa päällään kantaa.Ne kuljettavat kuin sidottuna sieluja helvettiin sanovat;rauha,rauha ei hätää mitään.Opettaen oppeja jotka ovat syntyneet syvyydestä pimeyden kartanoissa.Pastorit ovat kuin tyttö lauma suosivat syntiä,julistavat sosiaalista evankeliumia mielistelevät ihmisiä omanetunsa takia.Eivät uskalla puhua Jumalan Sanaa kun pelkäävät että helppo leipä loppuu.Ahneus on heidän mielessään ja voiton tekeminen.Heidän naisensa ovat iisebelin kaltaisia;meikattuja,lyhyt hiuksisia,jätkäksi pukeutuneita ja miestensä komentajia,muistakaa että Jumala syötti koirille iisebelin.Te olette ristiinnaulinneet Jeesuksen uudelleen kun olette hyljänneet Jumalan Sanan,sillä,ei mies elä vain leivästä vaan JOKAISESTA sanasta joka Jumalan suusta lähtee.Miksi osoitatte katolista kirkkoa kun itse teette samoja tekoja?Teillä on messut ja synnintunnustukset,sielunhoidot,julistatte synnit anteeksi Jeesuksen nimessä vaikka elämällänne kiellätte Hänet.Kaksinaamaiset pelkurit.Vaikka puhutte Jeesuksen verestä ette itse vaella sen alla.Teidän tekonne todistavat teitä vastaan,te koroitatte ihmisen mielipiteineen Jumalan ylä puolelle.Haudoista kaivatte voimanne,teille ei kelpaa tuore ruoka tämän päivän manna,jota Jumala on tarjonnut.Ottakaa Jumalan Sana niin kuin se on kirjoitettu ja lähtekkää ulos noista kirkkokunnista sillä tuomiot on oven takana.Muistakaa Jeesus noutaa vain puhtaan morsiammen joka on Sanan mukainen ja vaeltaa Sanan mukaan sillä Jeesus on SANA ja Hänen morsiammellaan on Sanan luonto.Jos Jumalan Henki asuu meissä,kuinka voimme elää Hänen Sanaansa vastaan,siinnä on ristiriita,on aika herätä.
- Kuinka voit
Sanoa noin???Minä olen Ortodoksi.Mutta en nimitä sinua portoksi.Kotini tosin oli helluntailainen.Sain rauhan mainitsemastani yhteisöstä.Kunnioitan vakaumustasi.Ja palstalla olen joskus uteliaisuuttani.Mutta tuo oli kyllä tekopyhää ja rumaa mitä sanoit.
- poikalapsi
Sinun "tietosi" katolisesta kirkosta ja vihasi sitä vastaan on kummaa: puhut kristillisestä kirkosta sentään. Seriffin hommistakin sait potkut osittain siksi, että satuilit katolisista papeista rasistisesti. Paavia vihaat kuin ruttoa.
Taidat olla kaappikatolinen.- Toivotamme
Mohikaanille näin:
Monia vuosia
armorikkaita vuosia
monia armorikkaita vuosia.T,..Ortodoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873418
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442837Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512251Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162236Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212123Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202057- 621964
- 1141926