Mökkitien lumien auraus

Puti

Meitä on 10 mökkiläistä saman yksityistien varressa: Olen talkoilla aurannut ja kesällä lanannut tien. Niin nyt on yksi naapuri laittanut
sähkölaitoksen pylvääseen ilmoituksen ettei hänen tonttinsa kohdalta saa aurata lumia ojaan ja saatikka ojan taakse. Mihinköhän nämä lumet laitetaan tällä kohdilla hänen tontillaan ei ole puita eikä rakennuksiakaan 30 metrin päässä.Otanko vakavasti viestin vaan viittanko kintaalla Insinöörin kiellolle hän on todellisuudessa INSINÖÖRI.

8

4855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitokunta voi päättää

      Tiehoitokunta on laillinen elin ja voi päättää asiasta ja myös maksuista.

      • Puti

        Tiehoitokunta on ollut Jo vuodesta 63 ja tämä insinööri tullut perinnön kautta kuvioihin vasta 90¨luvulla äitinsä kautta hänkin jo vaikea tapaus
        koskaan kokouksissa ei mukana vaan neuvottelut kirjeitse tai puhelimella huutamalla. Sen verran aurauksesta että kävin uuden Poliisipäällikön juttusilla hän antoi ohjeen. Auraa tie entiseen
        malliin. Niin teen että auraan hänen tontilleen
        kaiken lumen mikäli lunta tulee,


      • tämä joskus on
        Puti kirjoitti:

        Tiehoitokunta on ollut Jo vuodesta 63 ja tämä insinööri tullut perinnön kautta kuvioihin vasta 90¨luvulla äitinsä kautta hänkin jo vaikea tapaus
        koskaan kokouksissa ei mukana vaan neuvottelut kirjeitse tai puhelimella huutamalla. Sen verran aurauksesta että kävin uuden Poliisipäällikön juttusilla hän antoi ohjeen. Auraa tie entiseen
        malliin. Niin teen että auraan hänen tontilleen
        kaiken lumen mikäli lunta tulee,

        Yksityistiekurssilla todettiin, että näissä tieasioissa aina joskus tulee näkyviin Suomen kansan kauneimmat luonteenpiirteet.
        Eli että ei ajatella yhteistä etua, eikä asioista puhuta.
        Oikeudenkäyntiin liittyy yleinen periaaate, että ei saa tehdä toiselle kohtuutonta haittaa jne. Eli jos se lumi tukkii vaikka pääsyn hyyssikkään, niin se hädän hetkellä voisi olla kohtuutonta kiusantekoa.


      • Tiepentti
        Puti kirjoitti:

        Tiehoitokunta on ollut Jo vuodesta 63 ja tämä insinööri tullut perinnön kautta kuvioihin vasta 90¨luvulla äitinsä kautta hänkin jo vaikea tapaus
        koskaan kokouksissa ei mukana vaan neuvottelut kirjeitse tai puhelimella huutamalla. Sen verran aurauksesta että kävin uuden Poliisipäällikön juttusilla hän antoi ohjeen. Auraa tie entiseen
        malliin. Niin teen että auraan hänen tontilleen
        kaiken lumen mikäli lunta tulee,

        ...valitettavan paljon. Meillä toimii ja kyllä se laki löytyy insinöörillekin. Ei toki kannata provosoida "hullua." Käsittääkseni joka kunnassa on joku viranhaltija joka käsittelee yksityistieasiat. Etsi sellainen, toki poliisikin on, mutta sitä vartenhan me veroja maksetaan, että saadaan palvelua.
        Vielä korostan, ei kannata provosoida, vaan antaa asian hoitaa se viranomainen, jolle me "palkka maksetaan."


    • Anonyymi

      täällä tienhoitokunta on kieltänyt minua auraamasta ja lanaamasta mökkitietäni. En sii s pääse mökille lumen aikaan ja kesäisinkin tie on niin huonossa kunnossa että pitää olla kunnon maasturi että sinne pääsee.

      • Anonyymi

        Pyydät tiehoitokuntaa auraamaan ja lanaamaan tien


    • Anonyymi

      Jätät auraamatta sen kohdan.
      Tai tuuppaat koko tien lumet sen naapurin pihaan

      • Anonyymi

        "Jätät auraamatta sen kohdan.
        Tai tuuppaat koko tien lumet sen naapurin pihaan"

        Taisi mennä vastaus väärään osoitteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      141
      1007
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      870
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe